Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Authentic schreef:Robijntjah schreef:Ik kon haar longeren en dat was al veel in vergelijking tot andere potentiële kopers. Ermee lopen ging ook nog, poetsen ed was een brug tever.
Vaststaan was drama, halster wisselen idem.
Sorry, maar hier wil ik op reageren. Als dit waar is, ben je erg onverantwoord bezig geweest toen je haar net had. In je profiel staat namelijk een chronologische rits aan topics.
[RIJ-ITP] Andalusiër Modesta voor de 3e keer onder het zadel! hier had je haar ruim drie weken. Je zat er voor de derde keer op en ze voelde onwijs stabiel en zocht je hand op. Daarna ging je zelfs buiten rijden in alle gangen en was het alsof ze niet anders gewend was.
[RIJ-ITP] Hophop, gas erop! 3 Mutsen op buitenrit. Kort erna zat de oude eigenaresse erop. Die ene die niet dichterbij kon komen dan twee meter afstand?
And so on. Waar is dit mis gegaan?
Lante schreef:Ik vind dat je paard er een stuk ongelukkiger uit ziet nu dan in bovenstaande topics. Jullie lijken erg onzeker geworden en beide wat angstig. Een trauma paard? In bovenstaande topics zie ik dat er echt niet aan af. Sensibel ja, maar niet angstig of extreem onzeker onder het zadel op dat moment. Ik vind dat je wel erg netjes en sportief reageert op de kritische noten die worden gemaakt hier, al is het wel vaak de 'ja, maar blablablabla' modus. Ik denk dat je zeker op de flexchair moet en daarnaast je paard niet meer moet voorstellen als trauma project waar jij alleen nog op kan, verder niemand. Even terug landen op aarde en geen smoesjes meer voor wat niet goed gaat, maar oplossingsgericht gaan werken waarin je goed leiderschap blijft tonen. Vertel jezelf en je paard dat ze super stoer is en dat jullie het gaan maken samen en rij haar ook zo en behandel haar ook op doe manier. Even een andere mindset kan wonderen doen. Heel veel succes!!
Robijntjah schreef:Ik vind het inderdaad moeilijk in te schatten wat de juiste aanleuning is. Soms heb ik het heel even en dan is het weer weg.
Echter geef ik juist te kleine hulpen, ik rijd wat te afwachtend.
Graag bromfiets, waardeer jou kijk altijd enorm.
Authentic schreef:Robijntjah schreef:Ik kon haar longeren en dat was al veel in vergelijking tot andere potentiële kopers. Ermee lopen ging ook nog, poetsen ed was een brug tever.
Vaststaan was drama, halster wisselen idem.
Sorry, maar hier wil ik op reageren. Als dit waar is, ben je erg onverantwoord bezig geweest toen je haar net had. In je profiel staat namelijk een chronologische rits aan topics.
[RIJ-ITP] Andalusiër Modesta voor de 3e keer onder het zadel! hier had je haar ruim drie weken. Je zat er voor de derde keer op en ze voelde onwijs stabiel en zocht je hand op. Daarna ging je zelfs buiten rijden in alle gangen en was het alsof ze niet anders gewend was.
[RIJ-ITP] Hophop, gas erop! 3 Mutsen op buitenrit. Kort erna zat de oude eigenaresse erop. Die ene die niet dichterbij kon komen dan twee meter afstand?
And so on. Waar is dit mis gegaan?
Robijntjah schreef:Ik vind het inderdaad moeilijk in te schatten wat de juiste aanleuning is. Soms heb ik het heel even en dan is het weer weg.
Echter geef ik juist te kleine hulpen, ik rijd wat te afwachtend.
Graag bromfiets, waardeer jou kijk altijd enorm.
liekec schreef:Wat ik persoonlijk niet snap, is dat je tot dit topic: [RIJ-ITP] PRE Modesta na een dip weer een stap verder gewoon aan dr kan rijden, ik zie in alle voorgaande topics een nette houding, ook een Mo die netjes loopt. En dan is de eerste zin van dat topic, Modesta is een traumapaard. Wat is het verschil met de voorgaande 2 jaar, dat je hier ineens anders bent gaan zitten, anders bent gaan rijden, en ze hier ineens een traumapaard is? Als ze dat altijd al was, waarom kon je dan in drie weken al naar buiten met haar? Ik bedoel dit dus niet als aanval, maar ik vraag me af wat die omslag heeft getriggerd, want je ongeluk was daarvoor ook al gebeurd, dus bij de voorgaande topics ook al aan de orde?