het was te mooi om waar te zijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:16

Ik had in de kerstperiode niet de tijd meer om verder te volgen en vroeg me vandaag af hoe het met Willempje zou zijn. Hij leeft nu verder in de harten en gedachten, lees ik. Heel veel sterkte, wat een moeilijke en moedige beslissing moet het geweest zijn...

jobamara

Re: het was te mooi om waar te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:18

Hoi caitlin, had vandaag toevallig bokt nog afgezocht of ik kon vinden hoe het nu met jou ponies en Rosa ging. Zag jou wel op howrse ofzo. Geef Britt maar een dikke knuf vanaf hier. Jullie zijn top baasjes was oud en nieuw met het vuurwerk nog rustig verlopen voor de ponies

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:39

hoe is het nu verder met de andere paarden ?
nog steeds aan het kwakkelen met de gezondheid ?

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:55

Met Rosa gaat het goed! Rosa is koortsvrij al een hélé lange tijd. Af en toe hebben ze snotneusjes hier en daar, maar dat is eerder door de regen. Roos staat met regendeken. Roos is oud en nieuw rustig doorgekomen.

Met Ilayla , en Dante gaat het ook goed! Beide staan ze met dekentjes op. Ilayla heeft soms een snotneus en heeft af en toe een hoest. Dante heeft nergens last meer van gehad. Pony's zijn al langere tijd koortsvrij, en ook hun zijn Oud en Nieuw super doorgekomen.

Ook de rest van de paarden zijn momenteel, allemaal al een tijdje koortsvrij.

jobamara, bedankt voor al je superlieve berichtjes! Ik zal Britt zeker een knuffel geven.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:58

Caitlin_K schreef:
Met Rosa gaat het goed! Rosa is koortsvrij al een hélé lange tijd. Af en toe hebben ze snotneusjes hier en daar, maar dat is eerder door de regen. Roos staat met regendeken. Roos is oud en nieuw rustig doorgekomen.

Met Ilayla , en Dante gaat het ook goed! Beide staan ze met dekentjes op. Ilayla heeft soms een snotneus en heeft af en toe een hoest. Dante heeft nergens last meer van gehad. Pony's zijn al langere tijd koortsvrij, en ook hun zijn Oud en Nieuw super doorgekomen.

Ook de rest van de paarden zijn momenteel, allemaal al een tijdje koortsvrij.

jobamara, bedankt voor al je superlieve berichtjes! Ik zal Britt zeker een knuffel geven.

goed om te horen , en het blijft een gemist dat kleine willem dit niet meer mee mocht maken sterkte voor Britt

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:19

Dank je voor de update Caitlin, het weer werkt ook echt niet mee om te zorgen dat de snotneusjes minder worden.
Hopen op beter weer dan maar. groetjes

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 18:05

Nog bedankt voor alle berichtjes allemaal!

Als het goed is mag ik zijn as van de week ophalen bij het crematorium! Ik mis hem nog steeds verschrikkelijk erg maar heb het al wel een plekje kunnen geven aangezien het echt het beste was voor hem.

heb het nog wel erg zwaar met 2 doodzieke konijntjes die elke 4 uur gedwangvoerd moeten worden en mischien moet ik van de week dan ook die moeilijke beslissing maken voor hun...
maar daar ga ik morgen over overleggen met de da.

rosa heeft op het moment rainrot en luizen. Ik haalde vandaag haar deken eraf en ze werd helemaal gek! Rennen, bijten, trappen en tegen alles aanschuren wat ze kon vinden. Ze word dus helemaal gek van de jeuk... ze heeft haar liezen al tor bloedens toe opengebeten en al wat kale plekken veroorzaakt over haar hele lichaam. Morgen word er dus ook weer een shampoo en een zalfje opgehaald voor haar bij de da!

Sinds gisteren heeft een paard weer koorts en de da denkt aan droes.... over 2 weken mochten we eindelijk weer het terrein af!! Ik ben zo boos en verdrietig dat mensen het gwn zover kunnen laten komen! Gelukkig sta ik op de wachtlijst bij een andere stal en hoorde vandaag toevallig dat er plekjes vrij zijn gekomen dus morgen maar snel bellen en navragen!! ( ik wacht natuurlijk wel totdat rosa officieel nietvmeer besmettelijk is voordat k naar de nieuwe stal ga!)

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:26

Het zit je ook echt niet mee zeg :(

Ik ga echt heel hard voor je duimen dat het met je konijntjes goed gaat komen en ook dat het toch geen droes blijkt te zijn, maar ook dat je een plekje kan regelen op een andere stal, het is je echt van harte gegund ;)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:20

Oo Brit blij iets van je te horen. Het zit je ook niet echt mee he. Balen van Rosa jeuk is zo erg hier wel eens een shet gehad tot bloedens toe zijn staart maar ook aars en zelfs op den duur aan zijn hoofd. De dierenarts bleef maar volhouden dat het geen wormen konden zijn want had 2x kort achter elkaar ontwormt met ivermectine. Dus wel aarswormen na ontworming met werkzame stof fenbendazole en geen vaste voerbakken meer waar hij schuurde en dan weer eitjes invielen. Eindelijk opgelost. Hoop dat Rosa snel vd jeuk af is, zal ook wel door verminderde weerstand komen, is logisch hoor na het getob met droes.
Ik ga heel hard duimen dat ze een plaatsje hebben op korte termijn voor Rosa.
Wat hebben je konijnen? Toch niet die parasiet die je met fenbendazole moet behandelen? Dat heb ik hier wel eens gehad wat een ramp is dat.
Ik neem echt mijn petje voor je af hoor, dikke knuf ook voor Rosa en je konijnen.
Hou ons op de hoogte hoe het met Rosa gaat.

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 19:26

O wat naar dat dat lang doorging...
De konijnen eten sinds vorige week zondag niet en hebben ook waterdunne diarree gehad. Het vrouwtje kon van de week ook 2 dagen niet meer poepen maar dat gaat nu gelukkig wel weer. Gisteravond hebben ze voor het eerst wat gegeten en net weer!
Het is niet bekend wat ze hebben maar krijgen wel 1x per dag fenbenazole 2x sulfatrim 3x cisaral en elke 4 uur dwangvoeden.

ik denk dat jij cuniculli bedoelt?? Dat hebben ze in ieder geval niet en ook zeker weten geen myxomatose

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:32

Ja Brit cunicilli :o, kon er niet opkomen. Ik heb hier nog fenbendazole (flesje) en ook nog iets van pijnstilling liggen wat ik toen gekocht had voor het konijn. Als je er iets aan hebt stuur dan even je adres per pb kan ik het opsturen naar je. Het konijn (10 jaar) heeft het hier toen niet gehaald dus ik doe er niets meer mee.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:32

cuniculli had mijn konijntje van 9 weken. Heb hem in laten slapen. Veek sterkte britt! Ook voor je nijntjes! Kom op meid!!
:(:)

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 19:50

Ik had je topic gelezen cas123 wat sneu van je konijntje het was een goede beslissing! !

Jammer genoeg heb k cuniculli vaak meegemaakt en ook hoe snel een konijntje kan sterven...
ik heb vorig schooljaar het hele jaar stage gelopen in een knaagdierenopvang waar ze dan vandaan komen en tegen de tijd dat je doorhebt dat ze ziek zijn is het meestal al telaat...
cuniculli is meestal dan ook een ziekte waar ze best langzaam an pijnlijk aan sterven omdat er vaak word gedacht aan een midden oor ontsteking en dat dan ook behandeld word

Jobamara jammer van je konijntje!! Gelukkig is 10 al een redelijke leeftijd maarja ze kunnen nooit oud genoeg worden!!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:52

jemig je hebt ook alle pech wel tegen je zitten,
hoop dat roza snel helemaal opgeknapt is en je heel heel snel weg kan van die stal :(
ook veel succes met je konijntjes

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:55

britje1997 schreef:
Ik had je topic gelezen cas123 wat sneu van je konijntje het was een goede beslissing! !

Jammer genoeg heb k cuniculli vaak meegemaakt en ook hoe snel een konijntje kan sterven...
ik heb vorig schooljaar het hele jaar stage gelopen in een knaagdierenopvang waar ze dan vandaan komen en tegen de tijd dat je doorhebt dat ze ziek zijn is het meestal al telaat...
cuniculli is meestal dan ook een ziekte waar ze best langzaam an pijnlijk aan sterven omdat er vaak word gedacht aan een midden oor ontsteking en dat dan ook behandeld word

Jobamara jammer van je konijntje!! Gelukkig is 10 al een redelijke leeftijd maarja ze kunnen nooit oud genoeg worden!!

Dankje! Mis haar nog wel maar ik krabbelde wel op, net zo als jij! Je komt er wel meid! Het is een vreselijk ziekte! :*

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:08

Brit, wie heeft er koorts?Nu volg ik het zelf niet meer.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 21:32

Hoi Brit, was even benieuwd of je de spulletjes ontvangen hebt?
hoop dat je konijntjes wat ah opknappen zijn. En Rosa ook weer aan de betere hand is.

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 23:41

Sorry voor de hele late update! Ik kreeg de griep en erg veel stress met stage enz.
de konijntjes deden het ineens super alsof er nooit wat was gebeurd!! Van de week toen ik in de ochtend ging voeren zag ik i eens een extra paar kraaloogjes mijn kant op kijken en ik schrok me rot!! (Het zijn angora's en het vrouwtje is een hangoor dus kan haar kop van haar kont niet onderscheiden) het was vroeg dus ik dacht het zal wel ze heeft gewoon wat haar aan de kant gewassen ofzoiets. Toen ik in de middag terugkwam van school wilde ik haar pakken en inplaats van een konijn had ik 2 grote plukken haar in mijn handen.. ik had het dus niet verkeerd gezien haar haar viel echt uit...
Die middag nog ben ik naar dd da gegaan en heeft ze een vitamineprik gekregen en mketen we het maar aankijken.

ik ben rosa nu al 2 weken om de dag aan het wassen voor de rainrot en het schoot maar niet op dus belde ik de da voor sterker spul. Die wilde eerst langskomen om het even te bekijken en het zeker te weten.
ik deed haar deken af en ze begon meteen met haar haren uittrekken de da stond zelfs met zijn mond open te kijken...
het zijn geen luizen, mijten,schimmel,rainrot bijna alles hebben we vandaag al uitgesloten. We hebben een heel klein stukje geschoren om het goed te bekijken en kwamen er meteen achter dat het geen pusbultjes waren maar diep in de huid liggende bultjes dus of het s een ontsteking van binnenuit of een allergischr reactie.
zaterdag word ze geschoren en zien we hoe erg ze eraan toe is want ze had een stuk meer bulten dan we dachten!
Zaterdag word ze vzn top tot teen gewassen en dat over een week weer herhalen en vanaf vandaag 2 welen lang elke dag insmeren met een meg een prednison+ nog iets zalfje. Er was een kleine kans dat dit werkt en dan morten we overgaan op pilletjes prednison met een belachelijk grote kans op hoefbevangenheid.

Op het moment ziet het er allemaal niet zo goed uit voor al mijn beestjes en het lijkt nooit meer op te houden ik word er echt gek van maar doe het nog met alle liefde voor ze!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 00:01

poeh jemig :( kan je niet meer dan sterkte wensen nu :(

hoop echt dat het beter zal gaan met al je dieren

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 08:49

Was ze niet geschoren en wel dekens op ?
Is er geen kans dat het is gaan broeien waardoor ze die reactie heeft gekregen ?

Hopelijk is alles snel over en kan jij je rust ook weer een beetje vinden :(:)

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 18:49

@dravergekkie ze had alleen een 0grams regendeken om omdat ze vorig jaar de hele winter rainrot heeft gehad wat nu dus niet zo blijkt te zijn. Dus toen het weer slechter werd ging de deken op in de hoop dat het wegbleef :p
ze is gisteren helemaal gewassen en vandaag geschoren ik zal zo wel een foto proberen te plaatsen.
haar gedrag is ineens erg verander (schrikkerig, boos) maar dat komt heel mischien door het zalfje en ze heeft ook alweer waterdunne diaree.
de jeuk gaat ook niet echt beter maar maandag moest ik weer even bellen om te overleggen