KNHS instructieweek 5 (30-06 t/m 05-07)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joline_

Re: KNHS instructieweek 5 (30-06 t/m 05-07)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:22

Ik heb die groep inderdaad gestart op Facebook :) Ik kom ook op zondag naar Ermelo. toevallig vanmorgen bevestiging ontvangen

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:31

pff.. ik moet eerst nog mn scriptie afmaken dus heb nog niet echt mn gedachten in Ermelo :P Maar elke keer als ik hier bijlees krijg ik er wel zin in. Wordt intussen ook wel tijd dat ze de aanvullende informatie gaan sturen toch?

Ik ga weer even een rondje mailen. KNHS om te controleren of het geregeld is voor de zondag en die vrouw van de B&B omdat ze vorige week het geld terug zou overmaken maar ik nog niks ontvangen heb... Nou was mijn mailbox vol vorige week dus wellicht dat er wat mails in cyberspace zijn gestrand.

kellyheidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:50

NoekAa_ schreef:
pff.. ik moet eerst nog mn scriptie afmaken dus heb nog niet echt mn gedachten in Ermelo :P Maar elke keer als ik hier bijlees krijg ik er wel zin in. Wordt intussen ook wel tijd dat ze de aanvullende informatie gaan sturen toch?

Ik ga weer even een rondje mailen. KNHS om te controleren of het geregeld is voor de zondag en die vrouw van de B&B omdat ze vorige week het geld terug zou overmaken maar ik nog niks ontvangen heb... Nou was mijn mailbox vol vorige week dus wellicht dat er wat mails in cyberspace zijn gestrand.

Idd ik vind dat ze de aanvullende info mogen sturen :) heb er zo veel zin in.
Pff een dressuurzadel vinden is blijkbaar moeilijker dan ik dacht. :D
Hebben ze trouwens een zandpaddock? Die van mij vind het zo lekker om na het werken te rollen. :Y)
Anders doet ze dat in stal, en dan ben ik altijd bang dat ze klem komt te liggen. :(

Cooltje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:04

Ik kom ook de zondag en hier via mail ook bevesteging gehad krijg de papieren thuis gestuurt :)

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 10:33

Vorig jaar hadden ze geen paddock maar toen waren ze aan het verbouwen. Had ergens gelezen dat er dit jaar wel een paddock zou zijn? Weet ik overigens niet zeker hoor.

Hier nog steeds geen paard, jammer genoeg. Paspoort duurt langer dan ze dachten |o

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:46

Ja volgens mij stond er dat je paard onder toezicht in de paddock mocht.

Even opgezocht; uit de aanvullende info op de website:

Paarden / pony’s mogen onder toezicht vrij bewegen in de paddocks.

Oh jammer Marion :( wordt dan volgende week pas of niet?

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 13:33

Heeel goed nieuws hier! Werd vrijdag avond gebeld dat de papieren binnen waren! We hebben hem dus gister gelukkig kunnen laten keuren en hij staat nu aan huis! Allemaal heel erg snel gegaan ineens. Maar het is nu dus zeker dat ik met jullie mee kan *\o/*
Z'n naam is Don Cavalier, 6 jaar, een Cavalier (goh wat een verassing) x Corland en we gokken hem op 1.73 hoog. Het is wel een beetje een sukkeltje maar echt een ontzettende schat! Nog niet heel erg ver met rijden wel erg goed ingereden enzo maar ze deden er daar al meer dan 2 maanden niks meer mee. Dus we zijn benieuwd wat het gaat worden :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 14:22

Wauwie! Gefeliciteerd !

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:48

Jeah echt super! Mocht even duren voordat ie echt van jou was,
maar dan heb je ook wat. En gave foto's! :D

Cooltje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:18

Gefeliciteerd wat een leukerd!!!

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:54

AAAH yeah! leuk dier! gefeliciteerd.

Hier gaat het helaas niet zo heel goed, twijfel om de instructieweek te annuleren. Gisteren stond madame weer op haar achterbenen, vandaag mn instructrice er weer bij. Was grondwerklesje en gelukkig deed ze nu ook zo idioot aan de hand. Dan kan zij zien wat ze precies doet.

Je ziet heel duidelijk wat er gebeurd, ze kan zo moeilijk die spanning loslaten als er iets engs is. Ze sluit zich gewoon af, gaat in haar eigen wereldje en dan wordt het allemaal ineens te veel en dan krijg je zo'n uitspatting. Hoop eigenlijk zelf dat ik leer zelf de rust te bewaren, ook als ze zo raar doet. Zodat zij de mogelijkheid krijgt zich te ontspannen. Tot nu toe schiet ik zelf nog ernstig in survival-modus. Aan de hals vastgrijpen en hopen dan we niet achterover klappen. Voor het idee zie hier: http://www.mijnalbum.nl/Foto-VJKPCB3B.jpg dat was twee maanden geleden. Was gisteren gelukkig een stuk minder dan op die foto's maar merkte aan mijzelf dat ik haar versterk door zelf op zo'n moment enorm te verstrakken. Als ik zelf op de een of andere manier ontspanning kan vinden en haar aanbieden denk ik dat het een heel stuk scheelt. Als ze nou niet zo enorm van de grond af komt zou dat een stuk makkelijker zijn. Moet dus veeeeeel bewuster bezig zijn. Lastig,lastig.

Baal echt als een stekker want eergisteren liep ze erg fijn. Denk dat ik daardoor iets te hard van stapel ben gelopen. Ga er donderdag pas weer op als mn instructrice er is. Ga nu even zelf niet kloten voordat ik er straks niet meer op durf. Dan maar vanaf de grond aan het werk. Hoop eigenlijk stiekem dat ze donderdag ook weer omhoog komt zodat zij mij kan helpen rustig te blijven en dan kunnen we zien of dat resultaat geeft.

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 08:06

Bedankt! Ik hoop het ook, zie het wel weer dat ik echt een rot beest in huis heb gehaald :Y)
Is wel echt een frummel. Moet echt alles in zijn mond hebben tot bijna irritant aan toe :+

Oh jeetje Anouk! Heel herkenbaar dat stijgeren en dan in survival modus vliegen. Ben met die van mij een keer echt achterover geklapt met mij er op en dat is echt geen pretje. Heb bij mijzelf toen ook echt een knop om moeten zetten en dat heeft toen ook meer dan 2 jaar geduurd. En zelfs nu als ze omhoog komt verstijf ik compleet. Het is gewoon eng.
Je weet zeker dat ze niets mankeert of iets dergelijks? Heel vervelend als ze steeds een dag goed gaan en daarna weer helemaal gaat flippen. En nog vervelender als je er op een gegeven moment niet meer op durft. Gewoon rustig aan doen en proberen vertrouwen op te bouwen. Wij hebben op een gegeven moment ook bijna besloten Am toen te verkopen maar ben (nu) erg blij dat we dat toen der tijd niet hebben gedaan.
Ik hoop natuurlijk dat er eruit komt voor de instructieweken want het zou leuk zijn als je mee gaat., maar zou het zelf begrijpen als je het annuleert. Je moet natuurlijk doen waar jij je goed bij voelt! :)

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:30

Hier is trouwens mijn lijst, voor degene die daarnaar benieuwd was!

Boston-R

Dressuurzadel + leren singel (beugels + beugelriemen)
Hoofdstel
Dekjes dressuur 5x + springen 1x
4x springschoenen
Peesbeschermers BR bruin
Peesbeschermer eskadron zwart
DSB Boots (flextrainers)
Bandages Eskadron; flax, lightgreen, ...
Eskadron transportbeschermers
Halster eskadron maritim bont + touw
Nog een halster + touw
Halster (wei/paddock/stuk maak)
Zweetdeken Eskadron dralon maritim + dekensingel
Vliegendeken 2x
Zomerdeken
Kalkoenenset
Slof
Longeerlijn
Dressuurzweep
Sporen
Poetskist (compleet: borstels, hoevenkrabber, hoefvet + kwast,
vaseline, betadinezalf + doekje, babydoekjes, schaar, shampoo, coolinggel,
anti klit, vliegenspray, zadelvet + zeep + sponsjes en doek, zweetmes, spons, handdoek)
Paspoort paard en papieren trailer
Snoepjes, wortels, appels en brood

Lianne

Kussen + hoes
Slaapzak / dekbed + hoes
Pyjama
Ariats + chaps
Cap
Handschoentjes
Rijbroek 4x
Rij sokken 7x
Paardenjas
Rij shirtjes + vesten

Shirtjes en hemdjes
Vesten
Spijkerbroek 2x
Riem
Sokken 7x
Ondergoed 7x
BH 2x
Jas
Schoenen
Slippers
Toiletspullen (haarborstel, elastiekjes, deo + luchtjes, oorbellen, tandenborstel, tandpasta,
make up + doekjes, shampoo, conditioner, gezichtsreiniger, gezichtscrème, gel, scheren,
pincet, nagelvijl, ongesteldheidsshit, pil, aspirientje, livocab, handcrème + vasaline, zonnebrand)
Handdoeken + washandjes en wasding
Portomonee met pinpas, ziekfonds pasje, geld, ID kaart, rijbewijs ect.
Zonnebril
Mobiel + oplader
Camera + oplader
Slot, 1 groot, 2 klein
Plastic zakjes
Snoepjes
Drinken

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:34

oei lastig noekAa_ ...
Die van mij steigerd ook vrij veel de laatste tijd, maar ik denk dat, dat meer de tijd van het jaar is bij hem.
Ik ga wel gewoon, misschien dat er daar iets gebeurd waardoor we er doorheen kunnen komen!
Maar je moet het natuurlijk niet op gaan zoeken.
Ik zou als ik jouw was zo lang mogelijk wachten met annuleren, je geld ben je nu toch al kwijt, en het is nog zon 5 weken he :)
kan een hoop gebeuren in die weken!

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:17

Ja ik wacht nog ff af hoor, t zat me gisteren een beetje hoog. Deuk in mijn ego :+ }:0 Denk dat het al een hoop scheelt als ik zelf niet te veel mee ga in haar gedrag... Op de grond neemt ze steeds makkelijker mijn ontspanning over, onder het zadel reageert ze ook, maar ik zou dus veel meer moeten controleren en aandachtsoefeningen doen om die idiote acties te voorkomen.

@Marion, weet echt zeker dat het niks lichamelijks is, zadelmaker, tandarts en fysio bij gehad. Gedragsprobleem is (helaas) bevestigd door deskundige (Door een bekende, die ons niet nog meer problemen aan praat :P).

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:40

Wel fijn Anouk dat ze op de grond jou ontspanning steeds makkelijker overneemt!
Doet ze dit enkel als jij zelf rijd, of komt het ook tijdens je les voor?
Bij mij kwamen problemen waar ik tegenaan liep bijna nooit voor tijdens me les, want dan was ik ze al voor.
Soms best frustrerend want dan wist ik nog geen oplossing :P

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:51

Hoi!
Leuk paard Cabelz!
Vervelend zeg Anoek, ik hoop dat je er uit komt.

Er is een kans dat ik niet mee ga. Ik ben zondag met spoed aan mijn oog geopereerd omdat mijn netvlies gescheurd was. Ik mag nu een maand niet rijden. Als het goed is mag ik dus net weer rijden met de instructieweek, maar ik weet niet of het verstandig is om dan al te gaan springen. Als ik niet mag springen en crossen denk ik niet dat ik mee ga, dan is het toch wel erg veel geld voor vijf keer dressuurles. Maar misschien zegt de oogarts wel dat ik tegen die tijd weer alles mag, en dan ga ik gewoon mee.

Cooltje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:05

Oh dat is best schrikken zeg van je oog! hopen dat je tegen die tijd weer alles mag doen indd anders is het wel veel geld voor die paar dressuurlesjes!

kellyheidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:18

Erg vervelend allemaal! Die van mij is ook stout.ik heb nog een vraag is bodyprotector verplicht?

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 10:37

Oh heftig zeg! Lijkt me doodeng om aan je oog geopereerd te moeten worden. Idd voor 5 dressuurlesjes is het wel veel geld.

Vorig jaar deed ik de cross zonder bp Kelly, maar ze raden het wel aan. Ga zelf ook nog kijken voor een bp voor dit jaar..

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:24

Sanned schreef:
Hoi!
Leuk paard Cabelz!
Vervelend zeg Anoek, ik hoop dat je er uit komt.

Er is een kans dat ik niet mee ga. Ik ben zondag met spoed aan mijn oog geopereerd omdat mijn netvlies gescheurd was. Ik mag nu een maand niet rijden. Als het goed is mag ik dus net weer rijden met de instructieweek, maar ik weet niet of het verstandig is om dan al te gaan springen. Als ik niet mag springen en crossen denk ik niet dat ik mee ga, dan is het toch wel erg veel geld voor vijf keer dressuurles. Maar misschien zegt de oogarts wel dat ik tegen die tijd weer alles mag, en dan ga ik gewoon mee.

Jeetje zeg hoe krijg je dat voor elkaar ?
Beterschap ermee!

Cooltje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:22

Het was vorg jaar niet verplicht een bp maar zelf rij ik de cross wel altijd met een bp toch wel fijner idee om hem om te hebben en zelf vind ik eigelijk dat ze dit wel moeten verplichten een bp maar goed dat is niet aan mijn

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:51

Tomorrow schreef:
Wel fijn Anouk dat ze op de grond jou ontspanning steeds makkelijker overneemt!
Doet ze dit enkel als jij zelf rijd, of komt het ook tijdens je les voor?
Bij mij kwamen problemen waar ik tegenaan liep bijna nooit voor tijdens me les, want dan was ik ze al voor.
Soms best frustrerend want dan wist ik nog geen oplossing :P

Bij mijn vorige instructeur deed ze het juist in de les omdat er dan te veel druk op haar werd gelegd. Die instructeur heeft me echt jarenlang super geholpen maar die was nu een beetje klaar met Delaila haar merrie-gedrag. Die verergerde de spanning op zo'n steigermoment. Ben daarom daar ook mee gestopt, paard begon al te flippen als ze zijn auto hoorde. Dan wordt het gewoon te veel paard voor mij en ga ik het nooit winnen als ze zo is.

Daarna zijn we voornamelijk gaan grondwerken en diegene die me dat heeft geleerd helpt nu ook bij het opbouwen van het rijden weer. Afgelopen les de nadruk op het grondwerk gelegd, heb ff lespauze gehad gezien de verhuizing van de paarden, maar nu gaan we het rijden ook weer erbij pakken. Was er intussen wel zelf al mee aan de gang gegaan en dat ging verbazingwekkend goed tot van 't weekend dus. Maar het is nu wel fijn dat ik weet waaraan het ligt dan zie je het ook beter aankomen en kunnen we er naartoe dat we het gaan voorkomen.

@Sanne, oh nee! wat naar! Eng idee een oogoperatie zeg. Hoop dat je over een maand gewoon weer alles mag!

Wat betreft de bodyprotector, ik denk dat ik hem zelfs met het merendeel van de lessen aantrek, gezien ik hem laatst ook al had uitgetest :Y) .

Net thuis van stal, bij onze andere merrie vandaag een lichte vorm ataxie geconstateerd... We lopen er al maanden mee te klooien (hebben haar nog niet zo lang) maar het is nu dus duidelijk wat het is. Ze is behandeld door een osteopaat (tevens chirurg) en die wil het nu 3 weken aankijken. Als er over drie weken longetraining geen verschil is gaan we scannen en indien nodig inspuiten. Zijn helaas wel ernstig belazerd door de verkoper destijds -O- .

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:12

Weet je wat ik me trouwens nog afvroeg ?
Hoe t zit met kamer indeling en het opstaan ivm ontbijt en lessen.
Als je, zelf je kamer mag kiezen staat iedereen dus ongeveer op een andere tijd op ?

Het zit je lekker mee Noukaa...

Cooltje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:41

Ja iedereen mag zelf kiezen waar die gaat liggen in een kamer en het indd zo dat sommige er al uit moeten om dat die om bevoorbeeld 9 uur les hebben en sommige kunnen nog blijven liggen omdat ze pas om bevoorbeeld 10 uur les hebben dus je hebt altijd wel dat er mensen later of eerder het bed uit gaan !