Het bewijs en gevaar van bruikleen (Precious)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:44

little_king schreef:
Omdat dat het punt is waar het fout is gegaan.
Daar kun je dan wel overheen kletsen, maar dat was wel het cruciale punt hier.
Is men het daar over eens kan het topic wel op slot want valt er zoveel niet meer te zeggen.

Dat cruciale punt heeft iedereen die tot op dit moment deelneemt aan de discussie al geïdentificeerd :D. Dus jouw toevoeging was daarin nogal nutteloos, vooral ook omdat ik al meermaals heb gezegd dat CC de TS had moeten verwittigen.

Dus DeMolenhoek heeft voor wat het discussiepunt betreft gelijk, het ging over de staat van de pony. Niet of CC moest informeren, wat ze wel had moeten doen en waar iedereen het dus mee eens was.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:47

Dan is de discussie toch voorbij?
Of dat paard zo snel mager kan worden is alleen maar giswerk omdat niemand erbij was en de dierenarts gesproken heeft.
Puur speculeren dus.
Wat heeft dat voor zin?
Speculeren dat krijg je dan de volgende 15 pagina's.
Ook daar veel plezier mee :)
Pas op dat je dan niet gaar herhalen hoor, dat mag niet van de gespreksleider.
Nou daag hoor, fijne gesprek nog, maar ik ga wel ergens heen waar het wel ergens over gaat.

Anoniem

Re: Het bewijs en gevaar van bruikleen (Precious)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:50

Voor zover ik weet zegt San87 net hetzelfde als ik hoor. Snap niet wat ik verkeerd heb gedaan.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:50

Ik vind het verschrikkelijk vervelend voor je en voor je paard. Maar het is jouw paard en jouw verantwoording. Als je niet meer kunt rijden op je paard of niet meer zo kunt gebruiken zoals je het dier zou willen gebruiken moet je een beslissing nemen wat je ermee gaat doen.

Ik verkoop mijn dier of ik breng het paard naar de slacht. Dan voorkom je dit soort nodeloze lijden en gesleep en getouwtrek. Ik vind zeker dat de mensen die je paard in bruikleen hadden aan de bel hadden moeten trekken. Maar jij hebt een probleem, want jij zoekt een plekje voor je oude paard en zadelt eigenlijk andere mensen op met jouw probleem.

Vervelend om te horen en je had misschien liever een aai over je bol gehad maar hier gaan geen paarden het erf af die naar "gehandicapten maneges, kinderboerderijen, verzorgsters" of wat voor mensen dan ook gaan. Die moeten zelf een paard aanschaffen en dan zelf ermee doen en laten wat ze willen en ik beslis zelf wanneer de tijd voor mijn paard is gekomen als ik het niet meer kan stallen of gebruiken zoals ik zou willen en breng ik mijn paard niet weg naar een ander omdat ik zelf die beslissing niet kan maken.

En dan kun je wel een topic openen en aantonen hoe "gevaarlijk" bruikleen is en hoe slecht mensen voor je paard hebben gezorgd maar het blijft jouw paard en dus jouw verantwoording. Je had eerder moeten kijken, en achteraf zo'n topic openen heeft helemaal geen nut.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:51

little_king schreef:
Dan is de discussie toch voorbij?
Of dat paard zo snel mager kan worden is alleen maar giswerk omdat niemand erbij was en de dierenarts gesproken heeft.
Puur speculeren dus.
Wat heeft dat voor zin?
Speculeren dat krijg je dan de volgende 15 pagina's.
Ook daar veel plezier mee :)

Of een paard snel mager kan worden is geen giswerk. Dat kun je prima baseren op eigen ervaringen en daar kun je over discussiëren. Of het vermageren bij dit paard gebeurde omdat ze echt ziek was, dat is gissen, maar het is ook gissen of CC niet goed voor het paard zorgde, want het kan dus best zijn dat het dier ziek was.

En daarnaast, je hoeft niet deel te nemen aan dit topic als het toch geen zin heeft ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:18

Fred_Kroket schreef:
Ik vind het verschrikkelijk vervelend voor je en voor je paard. Maar het is jouw paard en jouw verantwoording. Als je niet meer kunt rijden op je paard of niet meer zo kunt gebruiken zoals je het dier zou willen gebruiken moet je een beslissing nemen wat je ermee gaat doen.

Ik verkoop mijn dier of ik breng het paard naar de slacht. Dan voorkom je dit soort nodeloze lijden en gesleep en getouwtrek. Ik vind zeker dat de mensen die je paard in bruikleen hadden aan de bel hadden moeten trekken. Maar jij hebt een probleem, want jij zoekt een plekje voor je oude paard en zadelt eigenlijk andere mensen op met jouw probleem.

Vervelend om te horen en je had misschien liever een aai over je bol gehad maar hier gaan geen paarden het erf af die naar "gehandicapten maneges, kinderboerderijen, verzorgsters" of wat voor mensen dan ook gaan. Die moeten zelf een paard aanschaffen en dan zelf ermee doen en laten wat ze willen en ik beslis zelf wanneer de tijd voor mijn paard is gekomen als ik het niet meer kan stallen of gebruiken zoals ik zou willen en breng ik mijn paard niet weg naar een ander omdat ik zelf die beslissing niet kan maken.

En dan kun je wel een topic openen en aantonen hoe "gevaarlijk" bruikleen is en hoe slecht mensen voor je paard hebben gezorgd maar het blijft jouw paard en dus jouw verantwoording. Je had eerder moeten kijken, en achteraf zo'n topic openen heeft helemaal geen nut.

Nou, ik kan hier alleen maar in mee gaan.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:27

Fred_Kroket schreef:

Zo, mooi gezegd. Met alles eens!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:32

Ik niet. Stel je kan niet meer voor je oudere paard zorgen. Verkopen is in deze tijd sowieso erg lastig en eigenlijk wil je dat ook niet want dan weet je ook niet waar hij terechtkomt en dan heb je er geen zeggenschap meer over. Laten slachten? Ja, dat kan, maar als er dan een mogelijkheid is om hem bij een bekende en gewaardeerde bokker te zetten, zou ik die mogelijkheid zeker overwegen.
Goed, TS had eerder moeten gaan kijken, dat ben ik met jullie eens, maar in het begin leek het toch heel goed te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:36

Als je er niet meer voor kan zorgen, zeker voor een oudje, dan moet je verantwoording nemen of zelf houden en niet een ander het paard in de maag splitsen. Met jongere paarden snap ik het nog, maar bij velen staat het oudje gewoon in de weg en is dat de reden dat ze weg moeten.
Een ouder paard kan meer verzorging en kwalen mee brengen, daar scheep je dan fijn een ander mee op, terwijl je dat gewoon zelf moet doen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:41

Mindim schreef:
Als je er niet meer voor kan zorgen, zeker voor een oudje, dan moet je verantwoording nemen of zelf houden en niet een ander het paard in de maag splitsen. Met jongere paarden snap ik het nog, maar bij velen staat het oudje gewoon in de weg en is dat de reden dat ze weg moeten.
Een ouder paard kan meer verzorging en kwalen mee brengen, daar scheep je dan fijn een ander mee op, terwijl je dat gewoon zelf moet doen.

Met een oud paard kan ik me inderdaad in je argumentatie vinden. Maar voor wat jongere paarden betreft... Waarom niet in bruikleen? Ik vind dat een prima optie.

Mijn vriendin heeft haar welshpony in bruikleen gedaan zodat het diertje zinniger wordt, een echte kinderpony, zeg maar. Voor het diertje is nu geen markt (A-pony, vier jaar, net zadelmak). Op het bruikleen adres wordt het diertje ingezet in de rijlessen, wordt ingespannen en krijgt met allerhande zaken te maken waar ze nooit mee te maken zou hebben wanneer ze in haar Duitse weitje bleef.

Prima oplossing toch? En over een paar jaar kan haar zoontje rustig met het diertje gaan rijden. Win-win situatie :D. Zo kan het ook.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:45

Maar dan zou je dus ook geen oudere paarden in bruikleen moeten nemen. Zowel TS en CC zijn hiermee akkoord gegaan, en ik neem aan dat beiden weten dat een ouder paard eerder ziek kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:53

_San87_ schreef:
Mindim schreef:

Met een oud paard kan ik me inderdaad in je argumentatie vinden. Maar voor wat jongere paarden betreft... Waarom niet in bruikleen? Ik vind dat een prima optie.

Mijn vriendin heeft haar welshpony in bruikleen gedaan zodat het diertje zinniger wordt, een echte kinderpony, zeg maar. Voor het diertje is nu geen markt (A-pony, vier jaar, net zadelmak). Op het bruikleen adres wordt het diertje ingezet in de rijlessen, wordt ingespannen en krijgt met allerhande zaken te maken waar ze nooit mee te maken zou hebben wanneer ze in haar Duitse weitje bleef.

Prima oplossing toch? En over een paar jaar kan haar zoontje rustig met het diertje gaan rijden. Win-win situatie :D. Zo kan het ook.

Dat zeg ik toch?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:55

Mindim schreef:
_San87_ schreef:

Dat zeg ik toch?

Ja, dat heb ik gelezen. Mijn bericht was meer als aanvulling op de jouwe bedoeld, niet als overhalen tot iets, want je zei het inderdaad te snappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:55

nynke55 schreef:
Maar dan zou je dus ook geen oudere paarden in bruikleen moeten nemen. Zowel TS en CC zijn hiermee akkoord gegaan, en ik neem aan dat beiden weten dat een ouder paard eerder ziek kan worden.

Ja, ik ben er daarom ook geen fan van om maar met oudere dieren te leuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:56

_San87_ schreef:
Ja, dat heb ik gelezen. Mijn bericht was meer als aanvulling op de jouwe bedoeld, niet als overhalen tot iets, want je zei het inderdaad te snappen.

Oke, dan had ik je post verkeerd begrepen, excuus.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:57

Mindim schreef:
_San87_ schreef:

Oke, dan had ik je post verkeerd begrepen, excuus.

Ik had het ook wel iets anders kunnen verwoorden.

Ik vind dit topic eigenlijk gewoon jammer... Er zijn zoveel gevallen waarin bruikleen wel goed gaat.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:01

En dan blijft de vraag: "waarom is het hier zo verkeerd gegaan?"

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:04

Slechte communicatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:06

Ik vind het jammer dat dit topic uberhaupt is opgestart. Ik snap niet waarom mensen dat niet onderling kunnen uitpraten. Ik vind het altijd zo kinderachtig om het op zo'n manier te moeten uitvechten, op het laffe af eigenlijk.
Zoals vaak krijgt de TS van dit soort topics vaak de sympathie en een tegenpartij wordt niet meer gelooft, hoe plausibel diens verhaal ook kan zijn. Vandaar dat ik CC ook wel snap dat ze geen reactie geeft, ze kan het denk ik toch niet meer goed doen hier en wordt bij voorbaat veroordeeld.

In dit topic snap ik niet, dat als je net een horror ervaring heb t gehad met een bruiklener, dat je het paard linea recta weer aan een andere bruiklener mee geeft. Welke ook niet goed gaat, je wordt bestolen en je het paard daarna weer met een zoveelste bruiklener mee geeft. Dus dat paard heeft nadat ze terug was bij TS in zogezegd zieke toestand alweer 4 andere bruikleners gehad!!!! Dus zo begaan is TS er in mijn ogen dan ook niet mee, want zelf zorgt ze er schijnbaar niet voor. Eerst naar een stichting, daarna naar weer een bruiklener, dan naar een lesklant van die bruiklener en dan naar het uiteindelijk adres.
TS mag zich in mijn ogen schamen dat ze zo enorm loopt te leuren met haar oude zieke paard, waar ze uiteindelijk zelf niet voor zorgt, maar rondgeeft aan wie haar wil hebben. Maar ze blijft wel eigenaar. Imo maakt dat TS geen haar beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:09

_San87_ schreef:
Zoals bij zoveel oude paarden deze te zien zijn. Is dat werkelijk een indicatie dat het paard 'schrijnend' mager is?

Nou sorry, ik had een paard van 20 die ook kanker had en vermagerde, maar no way dat hij er zo uitzag ...en ponies zijn veel sterker, 20 voor een pony is niet zo oud. Die worden met gemak 20 en met 30 praat men pas over een oude pony..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:10

Mindim schreef:
Ik vind het jammer dat dit topic uberhaupt is opgestart. Ik snap niet waarom mensen dat niet onderling kunnen uitpraten. Ik vind het altijd zo kinderachtig om het op zo'n manier te moeten uitvechten, op het laffe af eigenlijk.
Zoals vaak krijgt de TS van dit soort topics vaak de sympathie en een tegenpartij wordt niet meer gelooft, hoe plausibel diens verhaal ook kan zijn. Vandaar dat ik CC ook wel snap dat ze geen reactie geeft, ze kan het denk ik toch niet meer goed doen hier en wordt bij voorbaat veroordeeld.

In dit topic snap ik niet, dat als je net een horror ervaring heb t gehad met een bruiklener, dat je het paard linea recta weer aan een andere bruiklener mee geeft. Welke ook niet goed gaat, je wordt bestolen en je het paard daarna weer met een zoveelste bruiklener mee geeft. Dus dat paard heeft nadat ze terug was bij TS in zogezegd zieke toestand alweer 4 andere bruikleners gehad!!!! Dus zo begaan is TS er in mijn ogen dan ook niet mee, want zelf zorgt ze er schijnbaar niet voor. Eerst naar een stichting, daarna naar weer een bruiklener, dan naar een lesklant van die bruiklener en dan naar het uiteindelijk adres.
TS mag zich in mijn ogen schamen dat ze zo enorm loopt te leuren met haar oude zieke paard, waar ze uiteindelijk zelf niet voor zorgt, maar rondgeeft aan wie haar wil hebben. Maar ze blijft wel eigenaar. Imo maakt dat TS geen haar beter.

_/-\o_

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:12

Dat vind ik erg kort door de bocht. TS heeft duidelijk uitgelegd hoe het zat met die verschillende adressen, lijkt mij heel plausibel. Zij kon toch niet weten dat die mensen van het eerste adres gingen scheiden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:12

russel schreef:
_San87_ schreef:
Zoals bij zoveel oude paarden deze te zien zijn. Is dat werkelijk een indicatie dat het paard 'schrijnend' mager is?

Nou sorry, ik had een paard van 20 die ook kanker had en vermagerde, maar no way dat hij er zo uitzag ...en ponies zijn veel sterker, 20 voor een pony is niet zo oud. Die worden met gemak 20 en met 30 praat men pas over een oude pony..

Dat is jouw mening, ik vind 20 een pony op leeftijd. We hebben hier paarden van boven de 28 en daar moet je tegen voeren hoor en dan nog zijn ze soms niet goed te krijgen. Mijn merrie was enorm vermagerd en het heeft eeuwen geduurd voordat dat er weer een beetje op zat. Ze is eens gevallen op een bevroren plas, heeft daar even gelegen. Ze is toen zo enorm verslechterd, haar oude vorm heeft ze nooit weer terug gehad. Zo kan het ook gaan en ik zorg er goed voor hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:13

nynke55 schreef:
Dat vind ik erg kort door de bocht. TS heeft duidelijk uitgelegd hoe het zat met die verschillende adressen, lijkt mij heel plausibel. Zij kon toch niet weten dat die mensen van het eerste adres gingen scheiden?

Daarna kwamen er nog 3 adressen. Waarom niet zelf het paard verzorgen tot het is opgeknapt als het je zo aan het hart gaat, waarom gelijk de verzorging weer bij een ander leggen, waarom noem je die dan niet in je uitleg?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-09-13 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:13

Dat is al weer 8 jaar verder...en het is algemeen bekend hoor dat je ponies niet met paarden kunt vergelijken.