Gert van het hof op ons paard !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:39

Air schreef:
DA, fysio en tandarts. That's it. Dat is het enige wat er geweest is.
Vandaag de dag WETEN we dat er zoveel meer dingen zijn en ook dingen die door bovenstaande drie niet gevonden kunnen worden.

Maar maar -O-
Er is wel al iets gevonden geweest, er is een diagnose gesteld geweest, het probleem is opgelost en de DA geeft groen licht.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:39

Tsja, Air heeft natuurlijk wel gelijk dat er altijd nog een medische reden KAN zijn. Echter, als Gert hem zo weer aan het lopen krijgt, en de zus van TS ook, dan is het eventuele medische probleem blijkbaar niet zo relevant :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:41

Gini schreef:
Air schreef:
DA, fysio en tandarts. That's it. Dat is het enige wat er geweest is.
Vandaag de dag WETEN we dat er zoveel meer dingen zijn en ook dingen die door bovenstaande drie niet gevonden kunnen worden.

Maar maar -O-
Er is wel al iets gevonden geweest, er is een diagnose gesteld geweest, het probleem is opgelost en de DA geeft groen licht.

Precies, als jij vreemd loopt omdat je pijn hebt aan je linker enkel (dit word opgelost door de doktor) maar jij durft alsnog niet op die voet te staan, dat maar hardnekkig ervoor zorgen dat je erop gaat staan en erna voelt 'Oh, het doet geen pijn'.

Heel onnozel voorbeeld, maar om het even heel simpel uit te leggen.

Edit: vooral als je erna weer makkelijk op 2 benen loopt, waarom dan achteraf zeggen 'Ik vind dat ze vooraf hadden moeten kijken of ALLES in orde was', ja blijkbaar is de rest wel in orde geweest, anders liep die erna niet correct hè
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 03-04-13 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:43

_O-

Het is me duidelijk... @TS: hoe durf je op de dierenarts te vertrouwen? Je leest hier toch wel dat het he-le-maal niet goed kan zitten met je paard? Dat het niet een psychische knauw kan hebben gehad van de ontsteking en de daarbij komende pijn? Je had het veel beter hier op bokt kunnen vragen. Had je geen zadelpasser, fysio, tandarts of dierenarts (incl foto's) hoeven bellen... was nog goedkoper geweest ook. :j

Nee, je had hem met wortels moeten laten buigen... of aan de lange lijnen werken (als ie bovenop je valt, met steigeren, dan zijn wij natuurlijk niet aansprakelijk ;)

Zucht... wat een stierenpoep.

@TS: fijn dat je beestje is nagekeken, fijn dat de ontsteking weg is, jammer dat het voor hem zo'n vervelende ervaring is geweest dat hij er nu in blijft hangen. Maar dat komt wel weer goed. Ik zie in het filmpje niets dat ik als paardonvriendelijk of mishandeling of wat dan ook zou willen bestempelen. Eigenlijk vind ik dat Gert er heel eerlijk mee om gaat. Alleen beslist hij dat het paard ergens doorheen moet, zoals soms wel zal moeten, aangezien je het ze niet met woorden kunt zeggen. Laat je niet gek maken hoor.
Enne, prachtig paard overigens!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:55

Dat met die wortels was een grapje hè, niet serieus nemen. :')

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:59

Interessant filmpje!

Hij rijd hier correcter en met meer gevoel dan de meeste dressuurprikkers die ik dagelijks hangend in de bek zie rondbutsen.

Persoonlijk zou ik het ook wat anders aanpakken overigens, maar met sommige dieren kom je er niet met alleen aaien.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:07

Ik snap niet waarom Air zo afgebrand wordt? Het is toch alleen maar eerlijk voor een dier om zijn welzijn in vraag te stellen? Er is toch nog steeds mogelijkheid op pijn, zoniet andere blessures elders in het lichaam? Moeten we altijd vertrouwen op de mening van 1 dierenarts? Het kan toch helemaal geen kwaad om sceptisch te zijn en eventueel een second opinion of bv. een thermografische scan uit te voeren? Daar zit toch absoluut GEEN kwaad in. Ik zou het persoonlijk veel erger vinden om achteraf er toch achter te komen dat het paard alsnog pijn had, dan dat ik euro's verloren heb ookal is er achteraf niks gevonden.

edit: Heb het overigens niet over dit paard per sé, maar meer in het algemeen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:11

Air schreef:
Gini schreef:
Maar het paard IS volledig medisch nagekeken. Of moet het dier de MRI in?

Wanneer je alleen overtrokken en uit zijn verband gerukt kan reageren, reageer dan niet.

DA, fysio en tandarts. That's it. Dat is het enige wat er geweest is.Vandaag de dag WETEN we dat er zoveel meer dingen zijn en ook dingen die door bovenstaande drie niet gevonden kunnen worden.

Het is maar net wat je over hebt voor een paard.

Wie moet er nog meer kijken dan? Wie weten er nog meer van het paard zijn blessure/ontsteking dan een DA, TA of fysio? Iemand met een glazen bol, die een hoop gebakken lucht verkoopt? Of ................... rechtrichten, het antwoord op alles ;). Lekker zonder bit laten sloffen met zijn neus over de grond, daar knapt dit paard vast van op. :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:12

unicorn_kiss schreef:
Ik snap niet waarom Air zo afgebrand wordt? Het is toch alleen maar eerlijk voor een dier om zijn welzijn in vraag te stellen? Er is toch nog steeds mogelijkheid op pijn, zoniet andere blessures elders in het lichaam? Moeten we altijd vertrouwen op de mening van 1 dierenarts? Het kan toch helemaal geen kwaad om sceptisch te zijn en eventueel een second opinion of bv. een thermografische scan uit te voeren? Daar zit toch absoluut GEEN kwaad in. Ik zou het persoonlijk veel erger vinden om achteraf er toch achter te komen dat het paard alsnog pijn had, dan dat ik euro's verloren heb ookal is er achteraf niks gevonden.

Nee maar het is zo, paard had iets in de hals, dit is opgelost, groen licht zoals al gezegd werd. Paard 'blokkeert' dan ook enkel in zijn hals, niet in de rest van zijn lichaam, hij stribbelt tegen het buigen van zijn hals, waarom dan op andere plekken zoeken, als je al weet dat in zijn hals niks meer is?
Verder loopt het paard na een tijdje ook fijn, correct, ik weet bijna zeker dat als het paard ná de 'clinic' nog altijd geen verbetering had, het paard allang in de kliniek stond voor onderzoeken, TS heeft tot nu toe al alles gedaan waarvan zij dacht dat het nodig was (Dierenarts, fysio, tandarts).
Een fysio zal verder ook zien of iets anders in het lichaam fout zit, blijkbaar niks aan de hand.

Citaat:
Of ................... rechtrichten, het antwoord op alles ;). Lekker zonder bit laten sloffen met zijn neus over de grond, daar knapt dit paard vast van op. :D

Dit vind ik dan weer vreselijk kinderachtig, recht richten lost veel, heel veel op. Bij recht richten zou het paard ook vanaf de grond geleerd krijgen linksom te buigen, en wat 'sloffen met zijn neus over de grond'? :')
Ik zou zeggen, ga eens wat lessen 'recht richten' bijwonen voor je het zo afkraakt.

Recht richten zou het paard 100% zeker weten geholpen hebben, maar ik weet ook bijna zeker dat het paard daar ook een tik zou krijgen als die rare dingen zou uithalen bij het linksom/omhoog vragen.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:16

unicorn_kiss schreef:

Het probleem met Air is dat ze totaal niet open staat voor andere inzichten, geen antwoord geeft op ónze sceptische vragen en ook ontzettend doordramt.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:18

Tsja, hoop dat het inderdaad zo is. En inderdaad, als het na de training niet betert is het verstandig om alsnog alles door te lichten. Ik meende op het einde van het 2de filmpje toch een terugval te zien, dus ik zou nog niet té hard van stapel lopen. Hopelijk kan de TS er zelf binnenkort zonder kleerscheuren mee rijden. Ik wil alleen aangeven dat wat Air oppert, helemaal niet zo gek is.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:19

mang schreef:
unicorn_kiss schreef:

Het probleem met Air is dat ze totaal niet open staat voor andere inzichten, geen antwoord geeft op ónze sceptische vragen en ook ontzettend doordramt.

Maar dat kan vind ik ook gezegd worden over de 'tegenpartij'. Vind het ook niet bepaald uitnodigend overkomen

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:20

unicorn_kiss schreef:
Tsja, hoop dat het inderdaad zo is. En inderdaad, als het na de training niet betert is het verstandig om alsnog alles door te lichten. Ik meende op het einde van het 2de filmpje toch een terugval te zien, dus ik zou nog niet té hard van stapel lopen. Hopelijk kan de TS er zelf binnenkort zonder kleerscheuren mee rijden. Ik wil alleen aangeven dat wat Air oppert, helemaal niet zo gek is.

Paard is gestrest door de klappende mensen, vind opeens het huis in de hoek (of iets daarin de buurt) eng, geen terugval, eerder een jong heet paard dat reageert zoals nog duizenden paarden zouden doen bij klappend publiek en enge dingen :j

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:21

unicorn_kiss schreef:
mang schreef:

Maar dat kan vind ik ook gezegd worden over de 'tegenpartij'. Vind het ook niet bepaald uitnodigend overkomen

Ik zal de allereerste zin van Air even quoten om duidelijk te maken dat ze het er in zekere zin zelf naar heeft gemaakt dat er zo op haar wordt gereageerd.

Air schreef:
En mensen die het IQ van een rund hebben zo reageren.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:24

Ik heb Gert verschillende keren in het echt bezig gezien. Ik heb er bewondering voor. Hij kan vanaf de grond al inschatten hoe het paard reageert en zal de voorwaartse drang altijd proberen te houden. Zijn manier is denk ik alleen voor hem weggelegd, omdat hij beschikt over ruitergevoel en een zit die indrukwekkend is. Ik heb hem op een paard zien rijden waar ik zelf ook een aantal keer op heb gezeten. Een ontzettend makkelijk bewegend paard, maar voortdurend in de staak.
Hij kon hem uitzitten, kreeg hem deels aan het lopen, maar toen hij hem terug kwam brengen was zijn mededeling:"Deze moet door de medische molen, deze is niet goed.
Ik kan je vertellen dat betreffend paard zo mooi was en goed bewoog dat er heel wat mensen een minder vriendelijke methode op los hadden willen laten om hem aan de gang te krijgen. Overigens is dit paard uiteindelijk bij de slager beland en daarmee is het paard verder leed bespaard gebleven.

Voor veel mensen is Gert een laatste redmiddel, wat hij doet is transparant en vele malen vriendelijker dan wat het gemiddelde hier met paard doet. (en dan bedoel ik ook uit goedheid en onvermogen) Hij is niet grof, maar duidelijk. Heb hem nog nooit boos gezien en ook bij paard uit filmpjes zie ik een prettig einde.

Misschien zou jij het anders doen. Ik zeker (ik kan zo niet eens zitten haha) maar we kunnen toch wel respect opbrengen voor elkaar? Als jij er 3 jaar over wilt doen om je paard met behulp van een appel links in te laten buigen vind ik het prima.... Als jij zegt dat je graag wilt dat je paard snel ontdekt dat het gewoon links in kan buigen zonder pijn, dan snap ik dat ook... (en dan weet ik wel wat ik denk dat fijner is voor het paard en waar je minder blessures van krijgt... de laatste methode denk ik zo...)
Laatst bijgewerkt door raket op 03-04-13 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:26

Netjes gezegd raket.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:28

unicorn_kiss schreef:

En dit noem ik nu echt een open deur intrappen, ik denk dat iedereen wel kan bedenken dat een second opinion helemaal geen kwaad kan. Als je het even algemeen stelt.

In dit specifieke geval: de expertise van de instanties in twijfel trekken die wel naar dit specifieke dier hebben gekeken (en dat zijn er welgeteld drie), wat wil je er verder nog bijhalen?

Ik ben van mening dat echt niet achter ieder probleem een medische oorzaak hoeft te zitten. En er wordt in mijn ogen te vaak geroepen: paard mankeert wat dus haal er maar een: DA/Acupressurist/TA/Fysio/Bachbloesemtherapeut/homepaat/paardenfluisteraar/gebedsgenezer (doorhalen wat niet van toepassing is) bij.

Gert gaat dit specifieke paard in training krijgen, ben ik van overtuigd. Als hij door de weken heen gaat merken dat er echt iets medisch is, en dat het resultaat wat hij tijdens de clinic kreeg puur aan de adrenaline te wijten is (wat ik dus niet geloof) dan gaat eigenaresse van de vos dat gerust te horen krijgen.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 03-04-13 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:29

raket schreef:
Overigens is dit paard uiteindelijk bij de slager behandeld en daarmee is het paard verder leed bespaard gebleven.

Moest wel even lachen hoor, wat voor behandeling heeft hij dan gehad? :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:31

Cassidy schreef:
raket schreef:
Overigens is dit paard uiteindelijk bij de slager behandeld en daarmee is het paard verder leed bespaard gebleven.

Een goede, blijkbaar :')

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:32

Cassidy schreef:
raket schreef:

Scherp :')

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:32

Cassidy schreef:
raket schreef:

Dit is 1 van de leukste fouten die ik heb gemaakt door autocorrect ooit.... (maar heb hem toch maar gecorrigeerd haha)

Laurie

Re: Gert van het hof op ons paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:33

Stond er inderdaad een beetje raar. :))

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:38

Cassidy schreef:
unicorn_kiss schreef:

En dit noem ik nu echt een open deur intrappen, ik denk dat iedereen wel kan bedenken dat een second opinion helemaal geen kwaad kan. Als je het even algemeen stelt.

In dit specifieke geval: de expertise van de instanties in twijfel trekken die wel naar dit specifieke dier hebben gekeken (en dat zijn er welgeteld drie), wat wil je er verder nog bijhalen?

Ik ben van mening dat echt niet achter ieder probleem een medische oorzaak hoeft te zitten. En er wordt in mijn ogen te vaal geroepen: paard mankeert wat dus haal er maar een: DA/Acupressurist/TA/Fysio/Bachbloesemtherapeut/homepaat/paardenfluisteraar/gebedsgenezer (doorhalen wat niet van toepassing is) bij.

Gert gaat dit specifieke paard in training krijgen, ben ik van overtuigd. Als hij door de weken heen gaat merken dat er echt iets medisch is, en dat het resultaat wat hij tijdens de clinic kreeg puur aan de adrenaline te wijten is (wat ik dus niet geloof) dan gaat eigenaresse van de vos dat gerust te horen krijgen.

Mee eens hoor, zeker ook met het feit dat het niet altijd iets medisch hoeft te zijn. Maar ik ben toch liever overbezorgd, je kan niet zeker genoeg zijn, en dan bedoel ik vooral bij zulk extreem gedrag. Als paardlief een keer bokt in de overgang: kan gebeuren. Maar een paard dat zo tekeer gaat alsof z'n leven ervan afhangt (en dat zie je paarden niet zo vaak doen), nee, dan ben ik maar overbezorgd. Wat je zegt over het laatste, daar had ik nog niet over nagedacht, en dat zal inderdaad wel zo zijn, als ik de expertise van deze man mag geloven. Ik ben dan ook superbenieuwd naar het vervolg en hoop dat TS ons uptodate houdt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:42

Ik zie in de filmpjes echt geen paard tekeergaan alsof zijn leven er van afhangt....meer een paard met een ontzettende sterke eigen wil die aan het uitproberen is.

unicorn_kiss

Re: Gert van het hof op ons paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:50

Dan verschillen we daarin van mening