Het pest-kind is terug!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:04

het is een uitdrukking! (die niet iedereen meer kent)
maar serieus, dit gebeurde ècht vroeger.
het is afgeschaft in 1870, maar kwam pas in 1983 in de Grondwet te staan
in de tussenliggende tijd gold de doodstraf alleen voor oorlogsrecht, is in de jaren '40 nog uitgevoerd.

hoop dat het meisje een passender straf krijgt! :j

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:07

XiiaaooNaa schreef:
lrtj_ schreef:

Ik ga nu halsoverkop richting stal, volgens een mede pensionklant is pony opeens weg..
Ik krijg nu echt een raar gevoel in mijn maag..

Dat ga je niet menen, belachelijk als zij hier achter zit {:)-: Ik zou echt aangifte doen dit is gewoon diefstal.

Heb je bijgelezen? :Y)
De pony is er weer :)

Jaa maar ik kon het zo snel niet vinden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:09

Nu moet ik toegeven dat ik een meisje heb gekend die zonder haar ouders in de buurt een engeltje was, en bij haar ouders een totale ramp. Omgekeerd kan dus ook, dat ze thuis echt wel heel voorbeeldig is en op school ook, maar gewoon op stal de pedalen verliest.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:10

Varekaj schreef:
Nu moet ik toegeven dat ik een meisje heb gekend die zonder haar ouders in de buurt een engeltje was, en bij haar ouders een totale ramp. Omgekeerd kan dus ook, dat ze thuis echt wel heel voorbeeldig is en op school ook, maar gewoon op stal de pedalen verliest.

Apart ... maar even irritant/vervelend .....

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:10

Jeetje wat een verhaal zeg!

Ik mag hopen dat die moeder inmiddels inziet dat haar dochter het verdient om eens flink op haar donder te krijgen!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:12

Wauw hier valt mn mond van open... :oo

Ik hoop dat hier wel gevolgen voor zullen zijn voor dat meisje :j
Het is toch van de zotte dat je je paard niet meer veilig kan laten staan op een stal...

Ben benieuwd hoe de staleigenaar op gaat reageren :j

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:13

Jeetje,
Gelukkig dat ze terug is gevonden. Ik wil niet weten wat er gebeurd zou zijn.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:14

M3lisss schreef:
Jeetje wat een verhaal zeg!

Ik mag hopen dat die moeder inmiddels inziet dat haar dochter het verdient om eens flink op haar donder te krijgen!

Ben bang van niet, aangezien ze op alle andere wraak acties van d'r dochter al boos werd op TS ...
Ze zal vast wel weer iets hebben om zich mee te denken te kunnen verdedigen en dus boos te kunnen worden ...
Zo gek is dat gezin denk ik wel!

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:14

Jeetje wat bizar! Hoe zo iemand kan denken? zelfs al ben je jong heb je toch wat verstand..
Gelukkig is je pony weer terug..

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:16

Ohmygod, ik heb echt dikke respect voor jullie! Ik zou me niet zo goed kunnen inhouden! Ik had gedaan wat ze in amerika zouden doen; "Beat the crap out of that person", en dan hard wegrennen :Y)

Ik had 1 x mee gemaakt dat ik van een paar mensen kreeg te horen dat penny's wel eens in het land mijn paard stonden te aaien. Nu weet ik dat mijn paard nooit iets zal doen en al helemaal niet tegen kinderen, maar stel dat..?
Ik heb toen wat rondgevraagd in het dorp wie het konden zijn om ze er op aan te spreken, niet dat het niet mocht of dat ik kwaad was. Maar gewoon omdat ik er dan bij wilde zijn, ik heb er helemaal geen moeite mee als pennys mijn paard willen poetsen en aaien, maar dat ze het stiekem doen accepteer ik niet!
Ik ben er nooit achter gekomen wie dit waren, maar diegenen zijn nooit weer het land in gekropen xD

Echt dikke respect voor jullie en ik hoop dat jullie nu een leuker plekje zullen vinden en nu echt kunnen gaan genieten van jullie pony!

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:40

Wat is er nu verder gebeurd? Heeft de politie nog wat gedaan met het meisje?

Mootje1980

Re: Het pest-kind is terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:45

Volgens mij staat TS de rest van de nacht op wacht naast de schuur gewapend met een riek! En dat begrijp ik best!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:47

Idd {:)-:

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 22:48

Zou ik ook doen ~~}>

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:06

Wat een raar kind, maar ook zéér raar dat de staleigenaar die mensen weer op hun erf laat...

Bij ons zou dat meteen betekenen dat ze niet meer terug hoeven te komen! Ondanks dat ze het paardrijden mist, dan had ze dat maar niet moeten doen (erop rijden zonder toestemming)

En dat was volgens mij na een waarschuwing...

En moet ook zeggen ben zeer schierig naar wat er met dat meisje gebeurd nu, want dit is officieel diefstal.. En dan is dat toch wel écht strafbaar... (hoe oud is het betreffende meisje eigenlijk, weet iemand dat?)

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:14

Ik snap dus echt niet dat er kinderen zijn met zoveel lef en brutaliteit..
Gelukkig heeft TS de pony snel terug kunnen vinden, mede met oplettendheid van stalgenoten die snel melde dat pony weg was.

Heb ook even de andere topics doorlezen, en snap ook niet dat de staleigenaar het betreffende meisje weer toegelaten heeft.

Mag toch wel hopen dat het meisje hier goed voor gestraft wordt, en dat TS en haar dochter een andere stal kunnen vinden waar zij weer met een gerust hart kunnen staan.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:16

Silly_Woman schreef:
Wat een raar kind, maar ook zéér raar dat de staleigenaar die mensen weer op hun erf laat...

Bij ons zou dat meteen betekenen dat ze niet meer terug hoeven te komen! Ondanks dat ze het paardrijden mist, dan had ze dat maar niet moeten doen (erop rijden zonder toestemming)

En dat was volgens mij na een waarschuwing...

En moet ook zeggen ben zeer schierig naar wat er met dat meisje gebeurd nu, want dit is officieel diefstal.. En dan is dat toch wel écht strafbaar... (hoe oud is het betreffende meisje eigenlijk, weet iemand dat?)

Senna de dochter van de ts is 11 dus ik gok dat het meisje tussen de 10 en 12 is?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:19

Zou me niks verbazen als ts en haar dochter nu de schuur klaar aan het maken zijn zodat de pony er kan staan, lijkt me dat er plek gemaakt moet worden en er een tijdelijk pony-veilig stalletje moet worden gemaakt :) hopelijk horen we morgen nog wat of vanavond, ben benieuwd of alles goed verlopen is, hoop van wel!

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:32

jezus zeg...
had het vorige topic ff doorgelezen en deze ook, wat een *()(*!@#$%&^$%#$@ kind zeg! vind het nog behoorlijk knap van jullie dat jullie haar niks hebben aangedaan zeg.. ik weet wel dat dat natuurlijk ook niet kan maar ik had me echt niet kunnen beheersen hoor... :o hoop dat het lukt met de schuur en dat pony lekker kan slapen vannacht.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:35

Jeetje: wat een verhaal, zeg! :oo
Ik heb het vorige topic ook al gevolgd.

Dat de ouders van dat meisje dit gedrag blijven goedkeuren is nog het ergste! :n
Ik vraag me serieus af wat zij er van zeggen dat dochterlief de pony uit de box heeft ontvreemd en op een avondwandeling is gegaan. Zou dat ook normaal gedrag zijn in hun ogen? Want in mijn ogen is dat gewoon ordinaire diefstal! (Gaan jullie ook aangifte of in elk geval een melding doen?)

Maar fijn dat de pony terecht is en veel succes met het zoeken naar een nieuwe stal. Ik hoop dan ook dat jullie het naar jullie zin gaan krijgen op de toekomstige nieuwe locatie! :)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:39

Wat een verhaal zeg. Ik word er eigenlijk gewoon kwaad van. Ik vind dat jullie je nog keurig gedragen hebben in deze situatie, want ik was echt woest geweest en denk dat ik mezelf niet in heb kunnen houden.
Heb je het meisje vanavond ook nog gezien c.q. gesproken?
Ik verbaas me werkelijk over je staleigenaar. Hij moet er toch voor zorgen dat je paard veilig staat, hij is daar toch wel erg in gebreke gebleven. Je paardje gewoon gejat uit zijn stal terwijl die al wist wat er gaande was, echt ongelovelijk. Kan me voorstellen dat je sowieso niet op die stalling wilt blijven.
Gaan jullie nog aangifte doen? (zou ik persoonlijk wel doen, laat dr maar even op de blaren zitten en een kanttekening achter dr naam krijgen)

Ik weet niet in welke regio jullie een stal zoeken, maar ik wens jullie heel veel sterkte en succes bij het vinden van een juiste stal en sowieso het vertrouwen weer terug te krijgen.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:42

Wat een brutaliteit zeg, had denk ik zelf ff een rondje met moeders en kind gewandeld. Schaamteloos, waar gaat het heen met sommige mensen.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:44

Heb net het topic doorgelezen en mijn mond viel echt open. Dat er zulke mensen bestaan! Ben heel blij voor jullie dat jullie pony weer terecht is! Respect dat jullie je zo hebben kunnen beheersen, ik weet niet of ik dat zou kunnen.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:45

Zoiets als dit is echt een nachtmerrie voor iedereen!
Ongelooflijk!
Wat verschrikkelijk!!!!!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:47

Jeetje wat een verhaal!

Senna; wat zal je geschrokken zijn, en een vervelende tijd hebben gehad op je stal zeg!! Ik hoop dat je een hele leuke nieuwe stal vind.

Wat een respect voor zowel TS als Senna, dat ze zo rustig blijven. Echt heel knap, bij mij was de emmer al veeeeeel eerder overgelopen, denk ik.

Echt wat een brutaliteit... Sta echt even met mijn mond vol tanden. Getsie... Ben wel heel benieuwd naar de update, wat er met het meisje gaat gebeuren, hoe ouders en politie reageren, en dat soort dingen...

Senna, dat je maar weer heel snel mag gaan genieten van je pony!!