KNHS instructieweek voor paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Re: KNHS instructieweek voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:10

Zelfs voor volwassen paarden die wel wat gewend zijn is het aardig aanpoten. Niet alleen het 2x op een dag rijden, maar dit ook in combinatie met cross, springen en buitenrit (voor de allround dan) en natuurlijk ook de onbekende omgeving. Ze doen die week naar mijn mening ook zoveel ervaringen op, het terrein van de Knhs is groot, de hele dag is er bezigheid in de stallen en ze worden toch ook een beetje uit hun comfort zone gehaald.

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:20

Mijn paard en ik hadden/hebben veel te weinig vertrouwen met springen( en rijden in het algemeen dus) maar dat is ook allemaal goed gegaan. Ze gaan echt niet meer van je vragen dan jullie kunnen.
Let er gewoon goed op dat je in een groepje zit die kwa niveau aansluit dan komt t allemaal wel goed :j

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:21

_Priscilla schreef:
bente12 schreef:
ik ben ook nog steeds erg aan het twijfelen, ook omdat het vertrouwen van mij en mijn paardje deze zomer wat minder is geworden na een aantal gebeurtenissen.. maar aan de andere kant is zo'n week wel ontzettend leerzaam..

Ik heb juist door de instructieweek ontzettend veel vertrouwen opgebouwd :j

@mereltjuhxxx
mijn paard gaat in de staak met het springen ze is vroeger in een oxer gevallen en is soms ineens helemaal het vertrouwen kwijt zelfde geldt met het crossen ik ben ontzettend bang dat het dan daar gebeurd.. maar misschien is het ook wel goed als het gebeurd zodat ze me daar kunnen helpen! :) ik denk dat ik maar gewoon moet gaan haha!

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:21

ben het compleet met dewi eens.. het is best een hele ervaring voor een paard zo'n week

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:24

Inderdaad. Ik heb bijvoorbeeld ook de buitenrit laten schieten mede omdat ik merkte dat pony haar rust wel echt even nodig had. Goed luisteren naar je paard, vind ik erg belangrijk. :j

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:26

Klopt idd bente12! De instructeurs kunnen je goed helpen met het staak probleem, het is gewoon weer iemand anders die ernaar kijkt en wie weet weet die instructeur een oplossing! Waarbij je vertrouwen op kunt bouwen! Ik zou je er niet door laten weerhouden!

En om te reageren op de drukte: ik merkte idd dat mijn paard het toch ook wel zwaar vind zo'n week heb daarom 1 Dressuurles laten schieten, omdat ik zo'n week niet ten koste van mijn paard laat gaan! Zoals fee zegt, je moet blijven luisteren naar je paard
Laatst bijgewerkt door MerelV op 20-11-12 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:27

mereltjuhxxx schreef:
Klopt idd bente12! De instructeurs kunnen je goed helpen met het staak probleem, het is gewoon weer iemand anders die ernaar kijkt en wie weet weet die instructeur een oplossing! Waarbij je vertrouwen op kunt bouwen! Ik zou je er niet door laten weerhouden!!

:)

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:33

[quote=''cindy1000'']
haha ja :) Jij ook dan ? waar precies. Ja ik denk er ook nog overna want ik vind een meter zelfs al eng haha :P
[/quote]

Wolsum, ligt tussen Bolsward en Sneek zeg maar! en jij?
Als ik al ga, en jij ook, kunnen we misschien wel in dezelfde week ofzo! :D

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:02

Ik zal eerlijk zijn; vind 4 alsnog erg jong om al naar een instructieweek te gaan eigenlijk. voor de ervaring zal het zeker goed zijn zo'n terrein en indrukken enz, maar ik persoonlijk ben er tegen om op zo'n jonge leeftijd al heel veel van een paard te vragen... heb een 4 jarige gereden (vanaf dat ie 3,5 was) en ik weet zeker dat die 2 flinke lessen per dag echt niet volgehouden had....
Dit soort lessen zijn niet te vergelijken met manegelessen bijv. (toch??)

Je kunt toch ook wel eens lessen ruilen?? Als je bijv. springen erg spannend vind of wat dan ook, dat je met iemand een dressuurles ruilt tegen een springles??

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:08

Dat kan maar of je zo iemand kan vinden is natuurlijk niet zeker.

Niet te vergelijken met manegelessen nee. Maar ik heb ook wel twee lessen gehad waarin ik meer wat heb rond gekachelt dan dat ik echt gereden heb..... Maar dat lag meer aan mijn lesgroepje denk ik. :')
Zoiets als dit bijvoorbeeld. De les in de ring naast mij was 10x interessanter dan de les waarin ik reed. :')
Afbeelding

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:10

Ik twijfel nog of ik erbij ben.

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:11

ja snap ik dat dat natuurlijk niet zeker is!

haha, je hebt wel een leuk paardje zeg!
Welke instructeurs/instructrices vond jij fijn?? (kunnen we vast een beetje opzoeken wie er les geven enzo)

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:11

Cleeooo!!!
Waarom twijfel je?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:14

Ik vond Dienke Bakhuis (cross/walles) erg fijn.
En Debbie van Larink (dress) heb ik ook erg fijn les van gehad. Oh en Linda Lammers, geeft dresuurles vond ik de fijnste!
D. Kok (spring) vond ik ook prettig lesgeven. Verder heb ik niet fijn les gehad qua dressuur. Maar zoals ik al eerder zei had ik geen leuk lesgroepje. Er was een meisje die bijna elke les aan 't janken was omdat haar pony niet in de krul wilde en daardoor ging staken. Waardoor zij constant alle aandacht kreeg. Hierdoor kan ik niet echt vertellen hoe iedereen lesgeeft.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:15

Yvie_Juudje schreef:
Cleeooo!!!
Waarom twijfel je?

Vorige keer had ullie best veel moeite met de trainingen. Maar ik kan het natuurlijk wat aanpassen. Dus misschien moet ik me maar gewoon weer opgeven!! *\o/*

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:17

Fee_ schreef:
Ik vond Dienke Bakhuis (cross/walles) erg fijn.
En Debbie van Larink (dress) heb ik ook erg fijn les van gehad. Oh en Linda Lammers, geeft dresuurles vond ik de fijnste!
D. Kok (spring) vond ik ook prettig lesgeven. Verder heb ik niet fijn les gehad qua dressuur. Maar zoals ik al eerder zei had ik geen leuk lesgroepje. Er was een meisje die bijna elke les aan 't janken was omdat haar pony niet in de krul wilde en daardoor ging staken. Waardoor zij constant alle aandacht kreeg. Hierdoor kan ik niet echt vertellen hoe iedereen lesgeeft.

Och dat is echt super vervelend, dus de helft van je lestijd kreeg je geen eens een beetje aandacht of hulp?? wat vervelend! Dat kan je dus ook overkomen.... Deden de instructeurs/instructrices daar niks aan?? (dat de aandacht telkens daar naar toe ging?)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:22

Ik kreeg vaak te horen dat het er bij mij keurig uit zag. En ja als je dan een ruiter in het groepje hebt waar bij het niet goed lukt, laat je die ook niet in haar eigen sop gaar koken. Dus ik snap het enigszins wel een beetje, lijkt mij ook erg lastig om de aandacht dan goed te verdelen over de vier combinaties. Ik had zelf ook moeten aangeven dat ik het niet prettig vond in dit groepje maar heb dat op een of andere manier niet gedaan.

Ben niet boos. Maar jammer is/was het wel. Uiteindelijk wel super veel plezier gehad en super trots op mijn merrie!

Ik had mijn niveau als B+0 opgegeven, omdat ik nog niet was gestart. Maar in de training zijn wij al een stuk verder. Hier door was ik dus waarschijnlijk in een groepje geplaatst op B niveau.

Een les voor de volgende keer. Niveau van training doorgeven. :j

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:38

Oke ja snap ik! Is ook lastig om je aandacht goed te verdelen als instructeur!

Oke niveau van training door geven dus, goede tip! Nou rijd ik net het L2, en is dat nu ook ons trainingsniveau maar wel fijn om te weten voor als het in de zomer weer anders is! bedankt voor de tip!

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 06:21

pietiedecy schreef:
[quote=''cindy1000'']
haha ja :) Jij ook dan ? waar precies. Ja ik denk er ook nog overna want ik vind een meter zelfs al eng haha :P

Wolsum, ligt tussen Bolsward en Sneek zeg maar! en jij?
Als ik al ga, en jij ook, kunnen we misschien wel in dezelfde week ofzo! :D[/quote]

Haha ja isgoed :) ik woon in burgum, bij drachten.
Als ik de dingen lees denk ik dat ik alleound ga doen, miss leer ik daardoor nog goed springen. En genoeg dressuur haha!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:44

Ik meld me ook!! :D
Vorige jaar voor de 2ex geweest naar de Allround Paarden en wil dit jaar dolgraag weer!!

Twijfel of ik nu voor de dressuurweek wil gaan of toch weer allround..
Is de dressuurweek maar 1 uur per dag les?

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:47

Ja bij de dressuur heb je maar 1 x per dag les.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:48

En allround is 2x per dag toch?

U2andI

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:51

Ik meld me ook!

Ik ga naar de m/z week met m'n paardje!
Vorig jaar helaas net te laat met inschrijven... Nu hopen dat we er wel op tijd bij zijn.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:52

bente12 schreef:
@mereltjuhxxx
mijn paard gaat in de staak met het springen ze is vroeger in een oxer gevallen en is soms ineens helemaal het vertrouwen kwijt zelfde geldt met het crossen ik ben ontzettend bang dat het dan daar gebeurd.. maar misschien is het ook wel goed als het gebeurd zodat ze me daar kunnen helpen! :) ik denk dat ik maar gewoon moet gaan haha!
Gewoon aan het begin van de les aangeven wat er aan de hand is en dan komt het echt wel goed. Bij het crossen is het al super leuk om alleen wat werk op de wal te doen en de waterbak en dat kan zelfs met een paard wat nog nooit gesprongen heeft prima. Bij het springen gewoon je grens duidelijk aangeven dan houden de instructeurs daar prima rekening mee.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:57

Gezellig martine! Ik twijfel ook tussen dressuur en allround, maar moet eerst maar zien dat ik uberhaupt kan!