Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EsterW schreef:Hoi PindaDipje,
Ik had al eens wat van je gelezen in het 'paard kopen topic' en nu zie ik hier je verhaal. Ik heb niet alles gelezen, vooral je eigen posts en de foto's. Respect voor al het werk dat je in Lagune steekt!
Ik wil je nog een vrijblijvende tip geven voor een rusthuis/pensioenplek voor Lagune, mocht je besluiten dat te willen: Hinniken House. Zie http://www.hinnikenhouse.nl.
In de Belgische Ardennen (ca. 3 uur rijden vanaf Utrecht), dus wel een eind weg. Gerund door een Nederlands stel.
Kleine kudde (max. 12 - 14 paarden), evt. gesplitst in verschillende groepjes indien nodig en afhankelijk van karakter. Veel weide en grote inloopstallen/schuilstallen, verbonden aan de wei, bij slecht weer af te sluiten met een lijntje. Geen aparte 1-paardsstallen, ze staan dus echt in principe 24/7 buiten. Wel kleinere overdekte paddocks voor als een paard bijv. door blessures alleen of op rust moet staan.
Susan, de eigenaresse, is zeer betrokken bij de paarden waar ze voor zorgt. Ze is bovendien deskundig, weet waar ze het over heeft, maar aarzelt niet de dierenarts te bellen als dat nodig is. Natuurlijk in overleg met de eigenaar (als de tijd/aard van het medisch probleem dat tenminste toelaat).
Prijs: 150 euro per maand, incl. standaard-brok en kuil, bekappen en ontwormen.
Mijn ruin, nu 22, staat er nu bijna een jaar. Ik ben zeer tevreden. Mocht je meer willen weten, pb gerust. En mocht Lagune toch bij jullie kunnen blijven - des te beter, hoe goed Hinniken House ook is.
Groeten,
Ester
norton84 schreef:pinda dipje ik meende dat je laats ook wat poste in het topic over artrose. ik lees al geruime tijd mee. maar wilde het toch even vragen hoe gaat het met zijn beentjes. heeft hij veel last van de artrose. geef je iets bij van suplementen. momenteel zijn ze bij med horses nog in de aanbieding mocht je iets zoeken. kies dan wel voor een compleet sublement met hyaluronzuur erin die schijnen beter te zijn.
ik zelf geef duvels klauw alleen bij pijn problemen omdat mijn paardje hard is voor zich zelf en dan nog langer door de pijn heen loopt.
succes verder met lagune
Pinda_Dipje schreef:Zo, in het weekend van 21/22 juli reizen we af naar de Belgische ardennen om te zien of we daar een passend plekje voor Lagune kunnen vinden. Enerzijds moeilijk, nog maar eens per kwartaal bij hem kunnen kijken (lees: Simpelweg geen centjes voor benzine om vaker te gaan), maar nu meerdere malen contact gehad en toch een redelijk goed gevoel.
De buurman van mijn vader's boerderij heeft ook nog steeds een plekje vrij op zijn weilanden, echter spelen daar vaak veel jongens die bekent staan om hun getreiter van omwonende en ik ben bang dat ze geen grenzen kennen en Lagune ook zullen treiteren. Komt nog eens bij dat het erg onhandig is daar Lagune in de wintermaanden dan elders gestald moet worden bij gebrek aan een grote stal; Nu mag dat eventueel in de schuur van mijn vader, maar dan ontbreekt er weer gezelschap.. En nog een kleine pony aanschaffen zien we echt niet zitten. Kortom, de hele constructie is niets voor ons... Hoe gratis en hoe dichtbij ook. De Ardennen lijkt dan toch een betere oplossing