Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jantie

Re: Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:14

Idem hier, ik wou dat ze hier zo droog stonden.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:17

schrikdraad schreef:
Als ik om me heen kijk zie ik veel droge gedraineerde weides

Ik vraag me af in welke omgeving jij zit... En tussen zien en er in lopen zit ook een groot verschil :7 Onze weilanden zien er ook droog uit, maar er in komen wil je nu liever niet! In alle weilanden loop je gewoon echt te soppen ookal is de afwatering nog zo super. Tsjah dat heb je nou eenmaal op klei...

En natuurlijk bestaat er zoiets als betegelen en dergelijke, maar als ze er ook al moeilijk over gaan doen dat een paard evt. in de modder staat ondanks dat ie ook voor het droge kan kiezen is het einde een beetje zoek... Dan mogen ze de sloten bij de springwedstrijden ook afschaffen want stel dat het beest natte voetjes krijgt! De waterbak in de cross is dan al helemaal not-done want daar moet het arme dier gewoon helemaal doorheen :')

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:21

heb je een binenbak zo wel set ze daar in

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:22

Als ik de foto`s zo zie, dan krijg ik toch echt heel sterk het gevoel dat hier meer aan de hand moet zijn dan wij nu weten, want zelfs iemand zonder verstand van paarden kan hier toch geen problemen in zien lijkt mij.

Is niet bedoeld als aanval naar TS, begrijp mij niet verkeerd, maar mijn gevoel zegt; hier klopt iets niet :o

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:25

Jeetje, ook ik snap niet dat ze hier zo moeilijk over doen. Ik noem dat ook geen modder... Ik dacht dat ze op z'n minst op alle plekken tot hun hoeven erin zouden zakken!

Tijdje geleden heb ik voor het paard van een vriendin gezorgd, die moest ik elke dag uit het land halen en ik zakte tot voorbij mijn enkels in de modder, elke dag weer. Tsja, ik had er meer last van dan de paarden ;) En 's avonds stonden ze ook gewoon weer op stal, niets zieligs aan. Dus als de politie jou paarden in beslag gaat nemen, denk ik dat elke paardenhouder in Nederland zich wel zorgen mag gaan maken!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:27

FlyAway schreef:
Als ik de foto`s zo zie, dan krijg ik toch echt heel sterk het gevoel dat hier meer aan de hand moet zijn dan wij nu weten, want zelfs iemand zonder verstand van paarden kan hier toch geen problemen in zien lijkt mij.

Is niet bedoeld als aanval naar TS, begrijp mij niet verkeerd, maar mijn gevoel zegt; hier klopt iets niet :o

Mijn idee ook.
Was die pief alleen of waren ze met z'n tweeën, want volgens mij komen ze nooit alleen?
Misschien een lastige buur, die zo'n pief als kennis heeft en de boel probeert te stangen?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:29

Niks mis mee, waar mijn paard staat is het net zo blub nu bij het voorste gedeelte en dat is nog wel zwart zand. Achterste helft is mooi droog

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:32

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:42

inesje15 schreef:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... arden.html

Lees punt 2.2.2; paarden moeten beweging hebben, en dat kan al een eerste argument zijn om uw gelijk te halen... (Persoonlijk vind ik dat jij met de foto's zelfs geen argumenten nodig hebt maar goed :P )

Inderdaad...TS print dat gewoon even uit en laat die man dat lezen....dan maakt hij die fout ook niet meer.
Ik denk dat dit 'beginners' fouten zijn,kun je ze ook niet echt kwalijk nemen....het project is vrij nieuw.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:44

Heb even mee gelezen en zit echt met m'n mond vol tanden je verhaal + foto's te lezen/bekijken. Moet er gewoon om lachten; hoe verzinnen ze het?!?!

Jouw paardjes staan er zo te zien prima bij! Ze kunne lekker hun ei kwijt, lekker ravotte met elkaar en hebben zo te zien ook geen enkele last van dat ienieminie beetje blubber en water.

Tjeempie, schandelijk hoor, dat je zulke berichten krijgt van de dierenpolitie.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:55

geerke schreef:
inesje15 schreef:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... arden.html

Lees punt 2.2.2; paarden moeten beweging hebben, en dat kan al een eerste argument zijn om uw gelijk te halen... (Persoonlijk vind ik dat jij met de foto's zelfs geen argumenten nodig hebt maar goed :P )

Inderdaad...TS print dat gewoon even uit en laat die man dat lezen....dan maakt hij die fout ook niet meer.
Ik denk dat dit 'beginners' fouten zijn,kun je ze ook niet echt kwalijk nemen....het project is vrij nieuw.

Sorry, maar dit kan je nauwelijks 'beginnersfouten' meer noemen, zeker niet omdat gedreigd wordt met inbeslagname! Dat heeft een enorme impact op de mensen die het overkomt lijkt me zo.

Van een arts verwacht je ook dat die zorgvuldig te werk gaat en niet uit groenigheid mensen gaat lopen vertellen dat ze een open hartoperatie nodig hebben terwijl er sprake is van een licht verhoogde bloeddruk...

arwen21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:08

Vraagje aan de TS: de foto's die je geplaatst hebt, zijn dat foto's van de bewuste paddocks waar je je paarden elke dag in plaatst? Of zijn dit foto's van je buitenpiste?
Als dit werkelijk één van de paddocks is (en indien de andere paddocks er net zo uit zien want ik begreep dat je meerdere paddocks hebt) snap ik niet vanwaar de klachten..

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:46

Als ik de foto's zo zie, en het inderdaad die bak is waar ze dagelijks in lopen, hebben ze toch genoeg droge sta/lig plaatsen. Ik kan me dus haast niet voorstellen dat de dierenpolitie hier heeft gezegd dat de paarden 24 uur per dag opgehokt moeten staan en nog geen uur in die bak mogen. Er zal hier wel wat meer aan de hand zijn, al helemaal als ter sprake is gekomen dat men paarden mogelijk in beslag zal nemen indien er iets niet in orde zou zijn bij een nacontrole.

Nu wordt de dierenpolitie in twijfel getrokken door TS maar wie zegt dat TS wel zo eerlijk is met haar verhaal?
Hier wordt altijd maar 1 kant van een verhaal als waarheid aangenomen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:51

als deze paddock reden is voor in beslag nemen van de paarden, dan mogen ze wel zorgen dat ze HEEL erg veel opvangadressen hebben, want dan kunnen ze in de buurt waar ik zit alle paarden wel in beslag komen nemen.

Wat mij nog het meest verontrust is dat die gasten zomaar je erf op mogen als je er zelf niet eens bent. Bij mij betekent dat dat ze mijn toegangshek zouden mogen slopen en van dat idee word ik niet vrolijk.

1 telefoontje van een "dierenvriend" en je bent de sjaak.... ik heb zelf al zo'n telefoontje gehad van een anonieme beller en heb hem snel het tel.nr. van de AID gegeven voor ie de caviapolitie zou gaan bellen, die zijn wat realistischer. Ik heb ze gelukkig nog niet gezien.....

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:52

nou ik heb ook eens zo iets mee gemaakt.met dierenbeschermin,en zo iets had ik nog nooit gehoord.had een bevangen pony(nu in geslapen).deze stondop een mega kale weide en werd gevoerd met hooi,mensen vonden het zielig enz ,toen kwam diernbescherming en ik moest de pony niet op zo'n stuk land zetten daar stond nog veel en veel te veel op ik moest hem maar aan een touw vast zetten/of n de stal vast binden.anders werd deze in beslag genomen.zo iets had ik nog nooit gehoord en ben blij dat ik nu in belgie sta met de paarden,mensen bemoeien zich niet zo met de dieren hier erg fijn.maar er zijn echt van die maloten,dus om dat ik zelf zo iets heb mee gemaakt geloof ik ts best,of het echt waar is weet niemand hier
Bravura schreef:
Als ik de foto's zo zie, en het inderdaad die bak is waar ze dagelijks in lopen, hebben ze toch genoeg droge sta/lig plaatsen. Ik kan me dus haast niet voorstellen dat de dierenpolitie hier heeft gezegd dat de paarden 24 uur per dag opgehokt moeten staan en nog geen uur in die bak mogen. Er zal hier wel wat meer aan de hand zijn, al helemaal als ter sprake is gekomen dat men paarden mogelijk in beslag zal nemen indien er iets niet in orde zou zijn bij een nacontrole.

Nu wordt de dierenpolitie in twijfel getrokken door TS maar wie zegt dat TS wel zo eerlijk is met haar verhaal? Als de dierenpolitie er al is geweest.....?
Hier wordt altijd maar 1 kant van een verhaal als waarheid aangenomen.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:54

TS, ziet er prima uit hoor! Mijn verzorgpaard staat met vriendjes ook de hele dag buiten en die hebben nu ook een natte blub......... Ik zou mij niet teveel zorgen maken hoor... Als dit voor een rechter moet, eet ik een bezemsteel.........

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:55

Als ik die foto's nog eens bekijk valt het mij trouwens op dat de paarden zich nogal uitgelaten gedragen. Dat doen alleen paarden die net buiten zijn, zeker als ze allemaal tegelijk zich zo uitgelaten gedragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:57

Een politieman zonder verstand van zaken zo te zien...maar ja...wat verwacht je ook...de agenten bij de dierenpolitie hebben een "opleiding" van wel twee dagen! :n T is te hopen dat er toch iets meer geld gestoken gaat worden in een gedegen kennisopbouw bij de mensen die de dierenpolitie vormen...

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:58

@rianneke
Waar paarden staan.
Natuurlijk ook plekken nat waar gevoerd word.
Maar ook hele stukken droog.

Weet je dat je grondsoort of hoogte van je paddock dat niet toelaat is dat een jaarlijks probleem.
En kun je er wat aan doen.
Mijn mening is dat teveel mensen laks zijn.
En zich verschuilen achter overal is het nat. wat niet klopt.
Ik zie hiet in de buurt ook natte weides. Nu weet ik dat die paarden in de nacht de droge stal op gaan.
Maar zou dat niet zijn zou ik ook 144 bellen.
En zelf zou ik in dergelijk wei verdere actie ondernemen.
Aan de rest in de buurt zie je hier dat het kan.

Bij ts ziet het er petfect uit.
Begrijp daar ook de melding niet.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:58

Bravura schreef:
Als ik die foto's nog eens bekijk valt het mij trouwens op dat de paarden zich nogal uitgelaten gedragen. Dat doen alleen paarden die net buiten zijn, zeker als ze allemaal tegelijk zich zo uitgelaten gedragen.

Maar dat klopt toch? TS had aangegeven dat ze ze pas 's middags naar buiten ging laten, na de regen. Daarna had ze dus ook foto's.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:03

Wie zegt dat die foto's van gister zijn en dat het die bak betreft waar ze stonden ten tijde van de controle? Ik zie geen datum op die foto's en ken de locatie niet. Nogmaals, we nemen het verhaal van TS maar klakkeloos aan, de dierenpolitie wordt hier niet in gehoord.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:06

Paarden op de foto's staan er prima bij, ze staan niet bij elkaar wat ik zo op de foto's zie?

arwen21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:15

Ik denk ook dat iedereen hier het verhaal van TS iets te gemakkelijk aanneemt.
In haar eerste bericht schrijft ze:

marijeD schreef:
Ik doe ze elke dag naar buiten en ze staan dan in kleine groepjes in ruime paddocks met een zelfdrinker en een aantal vierkante meter verhard waar het voer op komt en waar ze ook op kunnen staan zodat ze altijd droog kunnen staan.
En met dit weer is modder niet te voorkomen maar ik vind wel dat alle paarden elke dag wel even de benen moeten kunnen strekken en met dit weer dan maar even in de modder.

Later toont ze foto's van paarden in een zandpiste (geen verharding, modder of drinkbak te bespeuren).

Aangezien haar paarden 's avonds op stal gaan, en volgens haar overdag beschikking hebben over een verhard gedeelte, vind ik wat modder helemaal geen probleem. Alles beter dan 24uur per dag op stal.. Dus ik begrijp de frustratie van haar over de klacht die ze gekregen heeft.
Maar..... ik denk dat de foto's die hier geplaatst zijn niet echt een eerlijk beeld geven over wat de dierenpolitie aantrof.
Zoals al vaker gezegd: als ze hiervoor al zouden dreigen de dieren in beslag te nemen, dan kunnen ze zowat alle paarden in Nederland en België in beslag nemen. Enkel paarden die dag en nacht opgesloten worden zouden dan mogen blijven staan?
Lijkt me niet dat dit verhaal met bijhorende foto's helemaal is zoals wordt voorgesteld door TS..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:17

Bravura schreef:
Wie zegt dat die foto's van gister zijn en dat het die bak betreft waar ze stonden ten tijde van de controle? Ik zie geen datum op die foto's en ken de locatie niet. Nogmaals, we nemen het verhaal van TS maar klakkeloos aan, de dierenpolitie wordt hier niet in gehoord.

Het mag duidelijk zijn dat jij de dierenpolitie geweldig vind mede door je onderschrift.
Ik denk dat in het geval van ts er mensen onder 1 hoedje spelen.
Iemand die problemen heeft met ts kent iemand van de dierenpolitie, ofzo iets.
Want als de foto's echt van gister zijn en de paarden er zo uit zien en zo bij staan (waar ik wel vanuit ga) dan vraag ik me toch echt af waar is zo'n dierenpolitie mee bezig.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:17

Wat is er nu weer mis met uitgelaten zijn?? ALs ze snachts binnen staan, maar ook 24/7 heb je er achterlijke momenten tussen zitten. Zet ik mijne in de bak terwilj ze 24/7 in het weiland loopt, gaat ze ook compleet uit dr stekker.