Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
schrikdraad schreef:Als ik om me heen kijk zie ik veel droge gedraineerde weides
FlyAway schreef:Als ik de foto`s zo zie, dan krijg ik toch echt heel sterk het gevoel dat hier meer aan de hand moet zijn dan wij nu weten, want zelfs iemand zonder verstand van paarden kan hier toch geen problemen in zien lijkt mij.
Is niet bedoeld als aanval naar TS, begrijp mij niet verkeerd, maar mijn gevoel zegt; hier klopt iets niet
inesje15 schreef:http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... arden.html
Lees punt 2.2.2; paarden moeten beweging hebben, en dat kan al een eerste argument zijn om uw gelijk te halen... (Persoonlijk vind ik dat jij met de foto's zelfs geen argumenten nodig hebt maar goed)
geerke schreef:inesje15 schreef:http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... arden.html
Lees punt 2.2.2; paarden moeten beweging hebben, en dat kan al een eerste argument zijn om uw gelijk te halen... (Persoonlijk vind ik dat jij met de foto's zelfs geen argumenten nodig hebt maar goed)
Inderdaad...TS print dat gewoon even uit en laat die man dat lezen....dan maakt hij die fout ook niet meer.
Ik denk dat dit 'beginners' fouten zijn,kun je ze ook niet echt kwalijk nemen....het project is vrij nieuw.
Bravura schreef:Als ik de foto's zo zie, en het inderdaad die bak is waar ze dagelijks in lopen, hebben ze toch genoeg droge sta/lig plaatsen. Ik kan me dus haast niet voorstellen dat de dierenpolitie hier heeft gezegd dat de paarden 24 uur per dag opgehokt moeten staan en nog geen uur in die bak mogen. Er zal hier wel wat meer aan de hand zijn, al helemaal als ter sprake is gekomen dat men paarden mogelijk in beslag zal nemen indien er iets niet in orde zou zijn bij een nacontrole.
Nu wordt de dierenpolitie in twijfel getrokken door TS maar wie zegt dat TS wel zo eerlijk is met haar verhaal? Als de dierenpolitie er al is geweest.....?
Hier wordt altijd maar 1 kant van een verhaal als waarheid aangenomen.
Bravura schreef:Als ik die foto's nog eens bekijk valt het mij trouwens op dat de paarden zich nogal uitgelaten gedragen. Dat doen alleen paarden die net buiten zijn, zeker als ze allemaal tegelijk zich zo uitgelaten gedragen.
marijeD schreef:Ik doe ze elke dag naar buiten en ze staan dan in kleine groepjes in ruime paddocks met een zelfdrinker en een aantal vierkante meter verhard waar het voer op komt en waar ze ook op kunnen staan zodat ze altijd droog kunnen staan.
En met dit weer is modder niet te voorkomen maar ik vind wel dat alle paarden elke dag wel even de benen moeten kunnen strekken en met dit weer dan maar even in de modder.
Bravura schreef:Wie zegt dat die foto's van gister zijn en dat het die bak betreft waar ze stonden ten tijde van de controle? Ik zie geen datum op die foto's en ken de locatie niet. Nogmaals, we nemen het verhaal van TS maar klakkeloos aan, de dierenpolitie wordt hier niet in gehoord.