Help! Mijn paard is ontsnapt. *paard is gevonden*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:23

Sundral schreef:
Een DA wil altijd toestemming hebben van de eigenaar en volgens mij is dit ook verplicht. Tenzij het natuurlijk zo erg is dat het niet anders kan. Vriendinnetje van mij haar paard is door een ongeluk op de snelweg onder de vangrails terecht gekomen, de benen bungelden er naast. Ja, dan gaat een DA idd niet wachten op de eigenaar. Maar als het een twijfelgeval is mag de DA NOOIT zomaar een paard afspuiten.

Een DA heeft een dier te helpen, of de eigenaar hem in roept of een vreemde.
Ook al is de eigenaar niet bekend zal een DA alle (normale) handelingen verrichten die nodig zijn.

Stel het paard heeft zijn been ernstig gebroken, dan zal een DA er echt niet moeilijk over doen om hem een spuitje te geven. Bij twijfel gevallen (bv er is een lange, dure behandeling nodig) zal er even gewacht worden, en de beslissing uitgesteld worden door bv pijnstilling te geven. Maar als de eigenaar niet binnen een redelijke termijn gevonden wordt, dan beslist de DA alsnog.

DeandyBoy

Re: Help! Mijn paard is ontsnapt, nu spoorloos! (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:24

pfff wat een eng verhaal.. ik duim mee dat alels goed afloopt

Kelly_Taco

Zullen we hier niet speculeren over wanneer een DA wat doet?
Daar kan een apart topic voor worden geopend.
Dit is al erg genoeg voor TS.

esje01

wat een nachtmerrie!!! Sterkte!

oliviaatje33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:26

veel sterkte hoop dat je haar snel weer terug vind!!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:27

Ze is al gevonden vanochtend...

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:28

oliviaatje33 schreef:
veel sterkte hoop dat je haar snel weer terug vind!!

Als je even verder leest dan weet je dat ze ook al gevonden is :)

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:28

Jeetje wat een nachtmerrie zeg.. Hopen dat de schade meevalt..

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:31

Gelukkig gevonden. Hopelijk vallen de verwondingen mee. Duimen!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:31

Brainless schreef:
Sundral schreef:
Een DA wil altijd toestemming hebben van de eigenaar en volgens mij is dit ook verplicht. Tenzij het natuurlijk zo erg is dat het niet anders kan. Vriendinnetje van mij haar paard is door een ongeluk op de snelweg onder de vangrails terecht gekomen, de benen bungelden er naast. Ja, dan gaat een DA idd niet wachten op de eigenaar. Maar als het een twijfelgeval is mag de DA NOOIT zomaar een paard afspuiten.

Een DA heeft een dier te helpen, of de eigenaar hem in roept of een vreemde.
Ook al is de eigenaar niet bekend zal een DA alle (normale) handelingen verrichten die nodig zijn.

Stel het paard heeft zijn been ernstig gebroken, dan zal een DA er echt niet moeilijk over doen om hem een spuitje te geven. Bij twijfel gevallen (bv er is een lange, dure behandeling nodig) zal er even gewacht worden, en de beslissing uitgesteld worden door bv pijnstilling te geven. Maar als de eigenaar niet binnen een redelijke termijn gevonden wordt, dan beslist de DA alsnog.

Ja dat zeg ik toch ook? Snap niet waarom je die letters nu vet drukt want jij en ik zeggen precies hetzelfde.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:32

Avelienvd schreef:
Hoor net dat er geen vitale delen geraakt zijn, benen wel vol draadwonden en stijf...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:35

Draadwonden - dat klinkt heel erg auw :(:) :(:) en stijf - dat klinkt wel logisch maar wel heel erg sneu :(:)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:42

Wat een verschrikkelijk nieuws.
Ik ben benieuwd naar de update van de TS.

Heel veel sterkte toegewenst :(:)

Bloemetje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:52

Ik zie nu net pas dat je haar kwijt was, wat verschrikkelijk! ;(
Gelukkig is ze weer terecht, ik hoop dat de wonden niet al te ernstig zijn (oppervlakkig?!) en dat ze snel weer de oude is! :(:)
En dan voortaan veilig thuis blijft.. :)

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 14:59

Ze is thuis!
Gelukkig is er geen aanrijding gebeurd blijkt nu uit informatie van de politie. Dat is een pak van m'n hart want je moet er toch niet aan denken dat er iemand gewond raakt of erger door toedoen van jouw paard.

Zodra we hoorden op welke stal ze was hebben we meteen de trailer aangekoppeld en zijn gaan rijden.
Ondanks dat ik op alles voorbereid was, schrok ik toch toen ik haar zag. Ze was helemaal van de wereld, wilde geen pas verzetten en zat onder het bloed.
Paard heeft meer dan 15 km afgelegd in tijdsbestek van dik een half uur en het moet een helletocht zijn geweest. Ze heeft prikkeldraad om haar benen gehad dus al haar benen zitten onder de draadwonden.

Ze is verschillende openbare wegen over gekomen en is uiteindelijk opgevangen op de parkeerplaats bij Van der Valk Spier, en die ligt pal naast de snelweg.
Het is echt een wonder dat er niet meer is gebeurd. Ze had ook tegen een vrachtwagen of een auto op kunnen lopen.

De veearts is zo straks geweest en eigenlijk vallen haar verwondingen wonderwel mee. Ze heeft 4 benen vol draadwonden (we zijn een uur bezig geweest met schoonmaken), waarvan een aantal gemeen diep, maar er zijn geen botten, pezen of gewrichten stuk.
Ze is zo stijf als een plank en wil met name doordat haar knie RV heel dik is niet graag lopen. Maar het komt allemaal weer goed.

Het is jammer dat de communicatie bij de politie niet zo lekker liep. Gisteravond om 17.30 is de eerste melding gedaan door een buurman, om 19u hebben we zelf de politie nog weer gebeld. Vanmorgen heb ik weer de politie gebeld en toen werd mij glashard verteld dat ik voor vermiste beesten niet bij de Politie moest zijn. Terwijl de politie er gisteravond met meerdere mensen bij is geweest en overigens wel keurig een veearts en een stal heeft geregeld.
Als eigenaar heb ik daardoor een hele nacht en halve ochtend in onzekerheid gezeten, we hebben uren lang gezocht terwijl mijn paard toen al lang bij hengstenhouderij Dolsma in Wijster op stal stond.

Zelf bevat ik het nog niet helemaal, ik zit hier helemaal te trillen, wat een nacht.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:00

Heel erg slecht zeg, die communicatie!
Wel heel erg fijn dat ze weer thuis is en dat de verwondingen meevallen. Dit zal een enorm pak van je hart zijn!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:01

Wat fijn dat de verwondingen mee vallen en dat alles goed komt!!

Inderdaad wat een onzekerheid, terwijl de politie dus wel op de hoogte was.. :(:)

Zooist

Jemig meisje toch :(:)

Maar wat ontzettend fijn dat de verwondingen mee lijken te vallen!

Hilli

Heel veel beterschap voor je merrie, ik hoop dat jullie allebei de ergste schrik snel weer te boven zijn.

elibeest

Jeetje meis, wat een verhaal. Ben blij dat je haar terug hebt en alles nog een soort van mee valt.
Hoop dat ze er snel weer bovenop is.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:02

Wat goed om te lezen dat ze er relatief zo goed vanaf is gekomen en dat je der weer lekker thuis hebt staan. Wel vreselijk kl*te dat de communicatie zo slecht is geweest bij de verschillende korpsen onderling.

keona

ik zou dan toch nog eens contakt zoeken met de politie waar dit op slaat en dat je van het kasje naar de muur gestuurd word,terwijl er gewoon een melding was.
sterkte met je paard

Nickyyyy

Pff wat een nachtmerrie!

Gelukkig is ze gevonden!

_Mas

Ik heb het topic sinds gisteravond gevolgd, wat ontzettend fijn om te lezen dat ze weer terug is. Heel veel sterkte met het bijkomen van deze nachtmerrie en natuurlijk met het herstel van je paard.

Cavalia

gelukkig is ze weer thuis, erg heftig! sterkte met herstel! <3 . belahcelijk dat van de politie trouwens, daar word je niet goed van :(