Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wildgirl schreef:Cassidy schreef:Om te beginnen met een quote van een beroemde paardentrainer: "You don't throw away a life because it is banged up a little...."
Filmpersonage, geen beroemde paardentrainer
Shahazai schreef:sloffiee schreef:ik zie het net als een mens... Als een mens levend vebrand word.. laat je die gene waar je van houd toch ook niet een spuitje geven, diegene moet ook vechten en dat doet een paard ook... wilde paarden in de natuur die een natuurbrand mee maken en verbranden hoe zullen die het hebben, die hebben helemaal geen zorg !! dus voor mij 100% respeckt voor de eigenaar !!!!!!!!
En in de herstel tijd, met al die pijn, heeft het paard verre van een paard-waardig bestaan gehad. Je paard begrijpt niet dat het allemaal goed komt, zit in de stress, heeft pijn (erg veel pijn), wordt vol gestopt met pijnstillers. Ademnood door de zwellingen.
Het kan er bij mij nog steeds niet in dat er mensen zijn die zo'n egoïstische keuze als deze maken.
Ik vindt dan ook dat juist als je van zo'n dier houdt, je niet aan jezelf moet denken maar het dier uit zijn lijden verlossen. Hoeveel ik ook om de mijnen geef, was er eentje op die manier uit een brand gekomen, dan was het einde verhaal geweest.
En al dat drogredenen over dat te veel met sporen prikken en harde bitten in harde handen ook zeer doen, ja, helemaal mee eens! Die mensen zouden gestraft moeten worden, maar dit gaat over een paard met brandwonden.
Sorry als ik nogal harsh over kom, mooi dat hij er weer een beetje bovenop gekomen is, maar ik vraag me af of het de lijdensweg waard is geweest.Arabiertje* schreef:Ik ken genoeg mensen die beter eens naar hun paard zouden luisteren. De eigenaars van Pacha hebben geluisterd, en dit is het resultaat.
Het laatste wat een paard doet is pijn aangeven, omdat hij dan zwakte toont. Ik vraag me af of er dus met objectieve oren geluisterd is.
Famke160301 schreef:Voor degene die een jaar geleden voor inslapen gekozen zouden hebben, is jullie goed recht, ik weet ook niet of ik de uitdaging aan was gegaan. Maaaar we zijn bijna een jaar verder en er staat een heel blij en vrolijk paard, daar gaat t nu om. We leven in t NU en niet een jaar geleden.. Geweldig toch dat dit paard zijn 2e kans met alle 4 z'n hoeven aangepakt heeft!
Arabiertje* schreef:FriesWytske schreef:Dan vind je het maar raar om dat te horen. Maar het is wel een vorm van mishandeling om een paard wat zo toegetakeld is te gaan berijden.
Sorry, maar ik denk dat je dringend eens moet gaan na vragen wat dierenmishandeling is. Want dit, is alles behalve dierenmishandeling. Dit is, liefde voor een paard. En niet voor de top te bereiken, of eender welk niveau te kunnen springen met een paard dat brandwondes heeft. Puur omdat Pacha zelf heeft aangegeven dat hij dit wou, dat hij verder wil. Geen enkel paard zou zou gelukkig zijn, zou zo showen. Zou zo rondspringen, bokken en steigeren van blijdschap in de wei dat mishandeld is. Een mishandeld paard, heeft geen levenslust meer. Heeft geen twinkeltjes meer in de ogen, er zijn mensen die niet geloven dat een paard gevoelens heeft. Maar Pacha heeft dat meer als je zou denken...
Zonnetje81 schreef:Ik krijg soms het idee dat je in fairytails geloofd.
Ik ben het volledig met FriesWytske eens.
Liefde....dit doe je uit liefde...?? Dit doe je uit egoisme.
Cassidy schreef:Het maakt niet uit hoe diep dat dal is waar een paard doorheen moet, als er kans op overleven is, zal een paard daar voor kiezen. Gebrek aan objectiviteit zul je een arts niet snel kunnen verwijten. Als het dier echt geen kans had gemaakt hadden de artsen dat aangegeven.
En dan een vraag: ze het verhaal van de mishandeling van de Arabische Hengst en de Arabische merrie die hier ook op bokt hebben gestaan. Had jij beide paarden uit hun lijden verlost? Ze zijn beide weer thuis en het gaat goed met ze.....
isaja schreef:Mooi filmpje Arabiertje en ook dat stukje toen ze het parcours had uitgereden dat het baasje hem bedankte door onderaan zijn hals te belonen geeft zoveel liefde en dankbaarheid richting het paard om zijn enorme vechtlust en overlevingsvermogen..........kippenvel
Zonnetje81 schreef:Een dier heeft het recht in deze wereld om niet te hoeven lijden maar een hoop dieren lijden omdat mensen uit egoisme geen afstand kunnen doen. Dat vind ik een veel groter issiue dan bijv geen geld want zonder geld kan je een dier eenmaal niet (goed) behandelen...