Er zouden veel hogere straffen moeten komen voor dierenleed.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
janflicka schreef:Even ter aanvulling,degene die deze pony in deze situatie heeft gebracht,is het doodschoppen niet eens waard!
Er zouden veel hogere straffen moeten komen voor dierenleed.
tessyke schreef:De mijne stond na 7 dagen ook ineens recht na een stroomstoot in zijn achterste.
Valiant had de puf niet om te gaan staan maar door die schrikreactie wist hij niet hoe snel hij moest staan.
romeorowan schreef:Wat mij eigenlijk al de hele tijd door het hoofd speelt (vanaf het begin van dit topic) is er niets met de achterhand aan de hand. En dan bedoel ik niet algehele zwakte door geen of slechte voeding, maar meer iets van ataxie of een verschoven wervel in de rug.
De algehele zwakte daar geloof ik niet zo. Maar ik blijf het raar vinden dat hij met zijn achterhand niet zoveel kan.
XLeandrosX schreef:Ik denk dat we het allemaal vinden maar de manier waarop jij je uitdrukt vind ik wel erg cru. Je weet niet waar het uit voort is gekomen. Maar om iemand doodschoppen toe te wensen gaat mij net iets te ver....
Tafje schreef:tessyke schreef:De mijne stond na 7 dagen ook ineens recht na een stroomstoot in zijn achterste.
Valiant had de puf niet om te gaan staan maar door die schrikreactie wist hij niet hoe snel hij moest staan.
Sorry hoor.. ik vind dit niet echt een prettige uitdrukking... en niet humaan ook. Met het toebrengen van schrik én pijn kun je namelijk heel veel bereiken. Lijkt me in dit geval echter niet echt de oplossing.
romeorowan schreef:Is ataxie ook op een andere manier vastte stellen? Bijv. bij een hond en een kat: dan zetten ze achterpoten over elkaar en dan moeten ze direct weer terugstappen, of ze zetten de voetjes op de wreef en ook dan moeten ze direct de voet weer goed zetten.
Doen ze dat niet dan is er dus een verstoring in de zenuwgeleiding naar achteren toe.
(Ik zit maar wat mee te denken hoor en nee, geen osteopaat)
Pauline schreef:Maar hij staat toch af en toe met hulp zelfstandig? Dan kun je hem ook onderzoeken toch?
XLeandrosX schreef:Ik denk dat we het allemaal vinden maar de manier waarop jij je uitdrukt vind ik wel erg cru. Je weet niet waar het uit voort is gekomen. Maar om iemand doodschoppen toe te wensen gaat mij net iets te ver....
bakkabouter schreef:Pauline schreef:Maar hij staat toch af en toe met hulp zelfstandig? Dan kun je hem ook onderzoeken toch?
Feit, maar of het nu om ataxie gaat of niet, zijn reflex om voeten anders neer te zetten gaat héél erg traag. Ik denk niet dat daar wat uit af te leiden valt. Als we zijn benen zouden kruisen, valt hij waarschijnlijk ook gewoon om, en dat willen we liever vermijden