Pony gered, ons pennyverhaal *overleden*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 00:13

Even ter aanvulling,degene die deze pony in deze situatie heeft gebracht,is het doodschoppen niet eens waard!
Er zouden veel hogere straffen moeten komen voor dierenleed. :(

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:06

janflicka schreef:
Even ter aanvulling,degene die deze pony in deze situatie heeft gebracht,is het doodschoppen niet eens waard!
Er zouden veel hogere straffen moeten komen voor dierenleed. :(

Dat ben ik helemaal met je eens, zulke mensen moesten zich diep schamen.
Ze zouden nog geen vlo mogen houden.
Dat mens heeft gewoon nog twee pony's.

XLeandrosX

Re: Pony gered, ons pennyverhaal (hopelijk met happy end...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:20

Ik denk dat we het allemaal vinden maar de manier waarop jij je uitdrukt vind ik wel erg cru. Je weet niet waar het uit voort is gekomen. Maar om iemand doodschoppen toe te wensen gaat mij net iets te ver....

romeorowanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:03

Wat mij eigenlijk al de hele tijd door het hoofd speelt (vanaf het begin van dit topic) is er niets met de achterhand aan de hand. En dan bedoel ik niet algehele zwakte door geen of slechte voeding, maar meer iets van ataxie of een verschoven wervel in de rug.
De algehele zwakte daar geloof ik niet zo. Maar ik blijf het raar vinden dat hij met zijn achterhand niet zoveel kan.

Ik zou willen dat ik een steentje kan bijdragen of een handje kan helpen in het herstel van Gimli.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:37

laat jullie niet gek maken door reacties om hem te laten inslapen!
Bij mijn Valiant werd dat ook geroepen en die is er ook doorgekomen terwijl iedereen achter een computer hem al had opgegeven!

Zolang jullie ervoor willen vechten en de pony aangeeft te willen vechten moeten jullie geen beslissing maken! ;)
De mijne stond na 7 dagen ook ineens recht na een stroomstoot in zijn achterste.
Valiant had de puf niet om te gaan staan maar door die schrikreactie wist hij niet hoe snel hij moest staan.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:24

tessyke schreef:
De mijne stond na 7 dagen ook ineens recht na een stroomstoot in zijn achterste.
Valiant had de puf niet om te gaan staan maar door die schrikreactie wist hij niet hoe snel hij moest staan.

Sorry hoor.. ik vind dit niet echt een prettige uitdrukking... en niet humaan ook. Met het toebrengen van schrik én pijn kun je namelijk heel veel bereiken. Lijkt me in dit geval echter niet echt de oplossing.

Ik ben het wel eens met romeorowan (osteopaat??).. maar ook het lange liggen (aanslag op spieren en ingewanden) zullen meespelen in een lang herstel.
Ik blijf het topic echter volgen en hoop dat Gimli het uiteindelijk gaat redden.
Nogmaals; respect voor de meiden die dit voor hem doen!

arienoortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:21

ik hoop echt dat glimi het haalt!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 17:35

romeorowan schreef:
Wat mij eigenlijk al de hele tijd door het hoofd speelt (vanaf het begin van dit topic) is er niets met de achterhand aan de hand. En dan bedoel ik niet algehele zwakte door geen of slechte voeding, maar meer iets van ataxie of een verschoven wervel in de rug.
De algehele zwakte daar geloof ik niet zo. Maar ik blijf het raar vinden dat hij met zijn achterhand niet zoveel kan.

Die gedachte is bij ons ook al opgekomen, de ataxie dan. Probleem is dat je dat bij een paard dat niet staat, laat staan loopt, dit niet op een simpele manier kan vaststellen. Dan moet je dus heel gericht onderzoeken in de kliniek, en wij hebben zonet besloten hem niet naar de kliniek te vervoeren. Of het nu ataxie is of eender wat anders, als het niet betert laten we hem gaan, en dan lijkt het me ook niet meer van belang of we weten wat hij nu precies had.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 17:38

XLeandrosX schreef:
Ik denk dat we het allemaal vinden maar de manier waarop jij je uitdrukt vind ik wel erg cru. Je weet niet waar het uit voort is gekomen. Maar om iemand doodschoppen toe te wensen gaat mij net iets te ver....

ik denk ook niet dat je het zo letterlijk moet nemen :)
Maar ik ben het er absoluut mee eens dat er GEEN ENKEL excuus bestaat om je paarden zo te verwaarlozen. Punt.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:51

Tafje schreef:
tessyke schreef:

Sorry hoor.. ik vind dit niet echt een prettige uitdrukking... en niet humaan ook. Met het toebrengen van schrik én pijn kun je namelijk heel veel bereiken. Lijkt me in dit geval echter niet echt de oplossing.

je moet er ook geen 1000 volt op zetten hé :')
Dit is een apparaatje van de DA om de reactie te testen.
toen de mijne net lag, reageerde hij daar zelfs niet op.

Hij wilde rechtstaan maar het lukte hem gewoon niet alleen.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:54

zo'n apparaatje werkt niet altijd.Ik had een brabants trekpaard.Dierenarts gebruikte dat ding om mijn paard de stal in te krijgen,was nogal een trage en bleef staan waar die wilde staan.stroomapparaat voelde hij niet eens.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 17:55

Mensjes... het verhaal van tessyke en valiant doet hier weinig ter zake, ik zou het leuk vinden als jullie dat per pb bespreken ipv in dit topic ;)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:46

Hoe is het vandaag met Gimli??? Is er al meer nieuws?

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:49

Hoe keek hij vandaag uit zijn oogjes??

romeorowanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:12

Is ataxie ook op een andere manier vastte stellen? Bijv. bij een hond en een kat: dan zetten ze achterpoten over elkaar en dan moeten ze direct weer terugstappen, of ze zetten de voetjes op de wreef en ook dan moeten ze direct de voet weer goed zetten.
Doen ze dat niet dan is er dus een verstoring in de zenuwgeleiding naar achteren toe.
(Ik zit maar wat mee te denken hoor en nee, geen osteopaat :D )

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 20:13

romeorowan schreef:
Is ataxie ook op een andere manier vastte stellen? Bijv. bij een hond en een kat: dan zetten ze achterpoten over elkaar en dan moeten ze direct weer terugstappen, of ze zetten de voetjes op de wreef en ook dan moeten ze direct de voet weer goed zetten.
Doen ze dat niet dan is er dus een verstoring in de zenuwgeleiding naar achteren toe.
(Ik zit maar wat mee te denken hoor en nee, geen osteopaat :D )

dan ga je nog steeds uit van een dier dat staat ;)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 20:24

Net met karolien aan de telefoon gehangen. Pony lag vandaag op mysterieuze wijze zo'n 4m buiten zijn stalletje. Karolien zal straks het volledige verslag wel typen ;)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:37

bakkabouter schreef:
Net met karolien aan de telefoon gehangen. Pony lag vandaag op mysterieuze wijze zo'n 4m buiten zijn stalletje. Karolien zal straks het volledige verslag wel typen ;)

*\o/* dat lijkt mij een heel goed teken :j
is hij zelf druk bezig met het opstaan :j

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:43

Maar hij staat toch af en toe met hulp zelfstandig? Dan kun je hem ook onderzoeken toch?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 20:47

Pauline schreef:
Maar hij staat toch af en toe met hulp zelfstandig? Dan kun je hem ook onderzoeken toch?

Feit, maar of het nu om ataxie gaat of niet, zijn reflex om voeten anders neer te zetten gaat héél erg traag. Ik denk niet dat daar wat uit af te leiden valt. Als we zijn benen zouden kruisen, valt hij waarschijnlijk ook gewoon om, en dat willen we liever vermijden ;)

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:48

bakkabouter schreef:

Dat is een goed teken! :j Ben benieuwd naar het hele verslag! :)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:57

ben al een hele tijd een stille meelezer, maar wil nu wel reageren... Ik hoop dat het kleine ding snel op zijn eigen benen kan staan... En anders is het inderdaad een heel moeilijk besluit wat je moet nemen. Ik wil je dan ook heel veel stekte en succes wensen!

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:44

XLeandrosX schreef:

Noem het cru,dit is mijn mening!
Daarbij zeg ik juist niet dat zo iemand moet worden doodgeschopt....ik zeg het doodschoppen niet waard.(wel goed lezen aub!)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:57

bakkabouter schreef:
Pauline schreef:

Feit, maar of het nu om ataxie gaat of niet, zijn reflex om voeten anders neer te zetten gaat héél erg traag. Ik denk niet dat daar wat uit af te leiden valt. Als we zijn benen zouden kruisen, valt hij waarschijnlijk ook gewoon om, en dat willen we liever vermijden ;)

Snap ik :j

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:58

goed teken! :D
Ben benieuwd naar het verslagje van Karolien :D