Vraagprijs was met zadel en toebehoren! En het gaan niet om Verona maar om de draver, haar vriendje.
Persoonlijk zou ik hem wel verkopen dan. Je zit al in een heel lastig pakket en je weet dat dat paard goed terecht komt.
( Dat weet je bij iemand die komt kijken via een andere site ook niet)
a) Je houd er tenminstte iets aan over zou de koper de verplichting uiteindelijk niet nakomen b) Je weet waar hij terecht gaat komen c) Wie weet hoelang het duurt eer je een andere koper hebt.
Op internet zijn verschillende contracten te downloaden, ik zou wel alles op papier zetten.
Veel succes met je uiteindelijke beslissing!!
yeye
Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-11 20:32
Als mijn 'vriend' akkoord gaat met mijn moeder haar voorstel dan is er nog een kans dat Veronatje kan blijven
Wanneer ik er meer van hoor? Geen idee.. Hij ging contact met mij opnemen voor de praktische dingen te bespreken. Ik neem dan aan dat het ook over de wei gaat enzo. Mijn mamie wil Verona niet weg omdat ze er een band mee heeft en wil dus Verona zelfs zelf onderhouden. Het enige dat ik dan moet doen is de helft van de weide betalen elke maand (ongeveer 150 euro). Heb vandaag mijn eerste werkdag erop zitten en het lijkt erop dat ze mij wel willen houden als jobstudent heb al zeker werk voor de volgende 2 zaterdagen (10 uren per zaterdag). Als ik die dagen achter de rug heb zijn ze van plan om mij te evalueren en te beslissen om mij in te zetten in alle filialen om 'zieke' te vervangen. Goed nieuws dus
Peer_hvj
Geplaatst: 25-09-11 00:34
Jeetje wat is ze ongelooflijk dun zeg!! Vind het mooi dat je haar gekocht hebt, en je ziet al echt verbetring, haar botten beginnen al minder uit te steken en haar uistraling is veel levendiger. Ik heb nog een toekomst beeld voor je (dit was een jaarling die de eigenaar van mijn oude verzorgpaardje gered heeft (+nog 3 andere, stuk voor stuk graat mager! verkouden etc)) dit was bij aankomst Na een paar weekjes en dit is ong een jaar later
dus over een tijdje ziet jou paardje er ook weer op en top uit!! Hoe oud is ze eigenlijk??
Zeker goed nieuws dat je meer mag werken!! Maar hoop er nu niet teveel van, anders is het weer zo een klap als ze nee zeggen over die 2 weken........... Ik duim in ieder geval voor je mee!!!!
Ze gaan hem inderdaad nemen We gaan werken met een leasecontract van 15 maanden. Ze betalen dan 100 euro aan huur voor het paard en na die 15 maanden kunnen ze dan kiezen of dat hij bij hen blijft (dan krijgen ze de volledige eigendomspapieren) of dat hij terug naar mij komt. Als hij dan bij hen blijft wordt er nog 1 keer het bedrag van 50 euro (zogenaamde koop van het paard) gegeven. Dan ben ik van mijn grootste kosten vanaf en toch zekerder dat ze het geld blijven betalen aangezien het in het leasecontract staat.
Ben je niet bang dat aangezien ze maar 100 euro per maand kunnen betalen, ze wel voldoende kapitaal hebben voor hoefsmid, vaccinatie's, voeding (was toch het paard dat een leveraandoening had en zodoende veel moet bijgevoerd worden) en onverwachte dierenartskosten hebben? Ik zou dat niet betrouwen, zeker niet op zo'n lange termijn.
Ze hebben wel het geld om hem te onderhouden. Hij komt bij familie (dacht ik) op de manege te staan. 24/7 buiten met extra korrel en hooi. Meisje haar tante heeft een opleiding hoefsmid achter de rug. Dierenarts kunnen ze zeker wel betalen hoor. Heb al veel certificaten voorbij zien komen (van mensen uit haar naaste omgeving). Dat is ook de reden dat ik het wel probeer. Ze zijn hem daarjuist komen halen. Heb geen foto's meer gemaakt. Heb geen computer meer waar ik een SD kaartje in kan steken. Ze gingen me regelmatig foto's sturen. Ik kan op deze moment niet anders dan vertrouwen hebben in de medemens. Het is of bij mij sterven van de honger of hopelijk goed terecht komen. Als ik dan mijn geld niet krijg maakt het voor mij niet zo heel veel uit zolang het paardje maar goed staat.
Ik snap die twijfel maar denk dat het voor de ts een prachtige oplossing is. Ik wil niet flauw doen maar wie koopt er tegenwoordig nou een paard met chronische aandoenungen. Wachten tot volgende kopers kan der probleem wel eens worden. En het klinkt leuk dus waarom niet he.
Zo kan je het ook bekijken, ik vraag me alleen af of er ook iets in het contract staat wat er gebeurd moest het paard te komen overlijden ofzo in die periode van 15 maanden. Betalen ze dan nog verder of niet? Je kan wel zeggen dat geld niet belangrijk is maar ik denk dat deze situatie aangeeft dat geld toch wel een rol speelt, anders had ze deze paarden kunnen houden hé
Wat ik me ook afvraag als ze toch genoeg geld hebben, waarom kunnen ze dan niet het hele bedrg ineens betalen, het is ook geen hoog bedrag. (is niet slecht bedoeld, is juist een bedenking)
Ik snap jou bedenking ook wel chanel1985, maar ik denk dat dat meisje gewoon niet dat geld in 1x kan neerleggen en heel graag een paard wilt hebben, wat ik natuurlijk snap hoor, wie wil dat niet?
Het heeft nu geen nut meer om hierover te discusseren want het paard is dus al weg We kunnen niet meer dan hopen voor TS dat alles goed gaat en de nieuwe eigenaar heel blij ermee is en er ook zo mee omgaat. Ben iig benieuwd naar de foto die de nieuwe eigenaar gaat sturen! Fijn dat er iig contact gehouden gaat worden op deze manier.
Hoeveel paarden heb je nu nog ts? Hoe is het met Verona, mist ze haar vriendje niet heel erg? Hoe gaat het verder met haar?
Zijn alle wonden inmiddels genezen? Hoe is het met het hart en de vocht in de longen? Wat had ze verder nog buiten het hele mager zijn? ( Geen zin om de vorige topic weer door te lezen hihi)
Met Verona gaat het goed. Ze mist haar vriendje eigenlijk niet eens zo erg hard. Haar wonden zijn allemaal genezen alleen de nieuwe wond op haar schoft is er nog. Ik zit op de moment nog met 2 grote paarden en 1 pony. Van zodra de kleine pony en het andere paard weg is dan ga ik de dierenarts voor Verona nog eens laten komen. Het gaat over het algemeen wel goed met haar.
Blij dat het lekker gaat met veroontje. hoop voor je dat je vertrouwen juist is en alles goed gaat komen! ik heb er zelf het vertrouwen in want het klinkt heel lekker voor de draver met 24/7 buiten en korrel en hooi:) duimen dat verona kan blijven staan
yeye
Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-11 19:18
Ik had vandaag foto's gemaakt van haar met mijn gsm in de hoop dat de pc misschien bluethoot had maar helaas.. Heb dus wel 2 foto's van haar en 1 van haar wond maar kan ze niet op pc zetten Ik heb echt geweldig lieve buren aan de weide! Ik mag een stukje van hun tuin (ongeveer 2000m²) gebruiken om Veroontje af en toe op te zetten Ze stelde dit daarnet voor toen ik op weg was naar huis. Ook mocht ik altijd water bij hen komen halen als mijn op was.
Dat is erg aardig van je buren! Dan zullen ze wellicht ook wel een beetje een oogje in het zeil houden. Wel zo fijn nu jij op school zit en extra werktijd hebt!