Merrie gered

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mabotje

Re: Merrie gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:37

Zo hé, wat fijn dat de tandarts is geweest. Wat ben je toch goed voor haar. Nu zal ze vast veel beter kunnen eten en kauwen en dat komt haar spijsvertering alleen ten goede. Zal ze zicht vast veel beter gaan voelen en er nog beter uit gaan zien.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 09:14

Bedankt :D
Ze voelt zich duidelijk op haar best nu :D

alicia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:23

*stille meelezer*
hoegaat het nu met der?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 16:51

alicia98 schreef:
*stille meelezer*
hoegaat het nu met der?

Voorlopig gaat het nog goed met haar.
Ze begint mooi te blinken en voelt zich al helemaal thuis :)
Vandaag heb ik enkele rekeningen mogen ontvangen van haar maar dat betalen we met veel liefde :j
Ze blijft nu een beetje op gewicht hangen heb ik de indruk.
Haar buikje blijft even dik maar je merkt wel dat haar billen en hals iets breder aan het worden zijn.
Je ziet dus niet veel verschil maar het is toch duidelijk aanwezig. :)
Ik denk dat ik deze week maar een dun regendekentje ga halen want ze krijgt het echt koud met dit weer.
Als ze minder energie in het warm houden moet steken dan komt ze sneller bij.

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:01

foto !!! :)

ilonaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:04

Echt geweldig wat je voor dit paardje overhebt.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 19:05

dominiquesr schreef:
foto !!! :)

Ik zou graag foto's delen met jullie maar ik ben zo ziek dat ik momenteel het huis bijna niet uit kom.
Van zodra ik me terug beter voel ga ik meteen nieuwe foto's maken :D

a_m_d_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:10

Wauw, echt geweldig wat je doet.
Dat arme paardje,
gelukkig is er nu iemand die tenminste goed voor der zorgt!

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:12

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 25-04-23 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 20:10

Haha dat doe ik al heel de dag :D
Speciaal in bed blijven zodat ik snel nieuwe foto's kan maken voor de lieve bokkers :P
Ik hoop dat ik me morgen beter voel!

Ze is op een week tijd echt veel dikker geworden aan haar buik en billen (zijkant) nu begint ze vanboven op haar billen bij te komen. Dat zie je niet goed op foto maar ik voel het als ik over haar rug en heupen voel. :)
Ze is meestal echt goed gemutst ja :D
Ze komt lekker naar mij gelopen elke dag :)
Alleen als ik haar eten geef moet ik toch voorzichtig zijn..
Ondeugend is ze zeker ja :D
De tandarts heeft zich een deuk gelachen met haar :D

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:37

YeYe, pas goed op jezelf, anders moeten we een topic starten 'YeYe gered' :)

Beterschap!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:47

Mijn paard heeft eergister zijn regendeken gesloopt, nouja 1 gesp van een bilriem is stuk maar die kan je eraf halen. Maar die van mij staan in de kudde en zonder bilriemen trekken ze hem van z'n lijf af. Zou je die willen hebben of wil je liever ook met bilriemen? Deken is zo goed als nieuw. Paar weken opgehad en met fleece aan de binnenkant. Maat 195 ;)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:51

Volgensmij zit er een hele mooie zwaan onder dit "lelijke eendje". :j

Je bent een engel dat je voor haar zorgt! En ik ben natuurlijk ook wel benieuwd naar een foto van de huidige situatie! Vooruitgang zien is altijd leuk natuurlijk hihi.

denisenicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:55

aaaha
wat een zielig paardje
echt goed van je dat je dr geholpen hebt !

xxxx
/3

Lievemensjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:01

ik vindt het erg heel erg knap dat je deze pony hebt genomen.
heel erg veel succes. *\o/*

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:04

Hoop dat je je snel weer beter voelt. Ik snap waarom je overweegt een regendeken, maar ik twijfel of ze het echt warmer zullen hebben van een ongevoerde deken - is het niet zo dat de deken kan het moeilijker maaken voor haar haar vacht op te zetten en dan heeft ze geen isolatie meer? Weet ik zelf niet, maar heb dat wel gehoord.

Ben ook benieuwd naar de foto's!

eviennoortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:12

Wat goed hé! *\o/*

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:14

Ik vind het ontzettend moedig dat je dit doet voor dit paard.
Wat een verschil al!
Mocht je nog iets nodig hebben voor haar zou ik graag iets aan je doneren/schenken :-) Pb maar ;-)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:33

TS je hebt een pb.
Heb nog een aantal waterdichte dekens.
Super werk vericht je!!!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 21:50

Capriootje schreef:
Mijn paard heeft eergister zijn regendeken gesloopt, nouja 1 gesp van een bilriem is stuk maar die kan je eraf halen. Maar die van mij staan in de kudde en zonder bilriemen trekken ze hem van z'n lijf af. Zou je die willen hebben of wil je liever ook met bilriemen? Deken is zo goed als nieuw. Paar weken opgehad en met fleece aan de binnenkant. Maat 195 ;)

Pfff ik kan niet eens meer goed sturen op bokt :+
Je hebt dus binnen een minuutje een pb :P

zetpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:01

Hallo,

Wat super dat je dit doet en wat SUPER dat de bokkers helpen.

Ik zelf heb een 30 jarige manege paard haar laatste rust plaats bezorgt ( in zon conditie iets dikke circa 50 kilo dikker) ze heeft bij mij 1 jaar geleefd ik kreeg toen ook hulp van lieve mensen.

Nu heb ik een lieve schat die heel vermagerd was en onder de schimmel zat kapotte hoeven etc.
Maar die is nu perfect ook daar wel iets van hulp gehad.

en dan heb ik er nog 2 maar die zijn perfect gekomen .

Ik wil je heel graag helpen!!
Ik heb voor je (moet ik even denken)

Transsportbeschermers
Halster ( 2 )
Hele leuke zweetdeken MAAR!! die heeft 1 x op mijn paard gelegen die schimmel had ( is 2 x gewassen in wasmachine) ALLEEN WEET DUS NIET of dit dan weer inorde is (schoon zeg maar) !! Zo niet dan zeg dit dan even tegen mij dan gooi ik hem weg)

Plus als je misschien meerdere regendeken maat 195 krijgt aangeboden die niet past
Ik heb er 1 maat 185 die juist weer te klein voor mijn paard dan wil ik wel ruilen
Hij is 1000% inorde en niet in de buurt van schimmel geweest incl bilriemen etc etc (ik betaal ook de verzendkosten van jou kant als van mijnkant)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 22:07

@RosiePosie: :') Doe dat maar :') En natuurlijk bedankt :D

@JuliaMaria: Volgens mij is het inderdaad een mooie dame :j Bedankt voor je reactie! Foto's volgen zo snel mogelijk :)

@denisennicky: Bedankt!!

@Lievemensjes: Jij ook bedankt :D

@orlys_dream: Ja ik snap wat je wil zeggen over het opzetten van de vacht :j Door haar schurft krijgt ze op vele plaatsen echt last van haaruitval en heeft ze dus op sommige plaatsen bijna geen vacht meer (of heeeeel erg dun) . Vandaar ook mijn idee om een deken op te leggen. Normaal doe ik dit niet maar omdat ze zelf bijna geen vacht en vet heeft om haar warm te houden en wij nu toch een slechte tijd tegemoet gaan (heel erg veel regen en wind hier!) denk ik toch dat ik ga beginnen met een ongevoerd regendeken tegen het nat en de koude wind. Dus echt voor haar gewoon droog te houden. Ze heeft momenteel een lichte 'snotneus' en ik denk dat het van de slechte weerstand-wind-regen is. Foto's komen zo snel mogelijk :D

@eviennoortje: *\o/*

@timokyana: Oude spullen zijn altijd welkom :D Weet niet of er iets is dat je kan missen? Ik probeer een beetje bij te houden wat bokkers naar mij willen sturen of wat er nog zou moeten komen maar dat is niet gemakkelijk :P Ik heb op de moment 1 staldeken gekregen van orlys_dream en er is een vliegenmaskertje onderweg van tinkerfunss. Dat zou normaal vrijdag al gekomen zijn maar bij de post hebben ze geen zin om te rijden denk ik :+ .

@Tamadine: Bedankt :D

@zetpoint: Wat een aanbod :oo Ik wacht even je reactie af op het onderstaande :D :

@ Iedereen: Ik weet dat de verzendkosten naar België blijkbaar vrij hoog zijn en ik vind het ook zeer vervelend dat vele bokkers ervoor moeten opdraaien :o DUS: Ik stel voor om even allemaal per PB te sturen wat jullie nog zouden willen geven en waar jullie ongeveer wonen en dan kan ik misschien in het weekend een daguitstapje organiseren om spullen op te halen zodat jullie geen verzendkosten moeten betalen. Ik hoop natuurlijk dat de afstanden niet mijlenver uit elkaar liggen zodat ik spaarpot moet leeg rijden maar we kunnen het altijd proberen? :D :+

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:10

orlys_dream schreef:
Hoop dat je je snel weer beter voelt. Ik snap waarom je overweegt een regendeken, maar ik twijfel of ze het echt warmer zullen hebben van een ongevoerde deken - is het niet zo dat de deken kan het moeilijker maaken voor haar haar vacht op te zetten en dan heeft ze geen isolatie meer? Weet ik zelf niet, maar heb dat wel gehoord.

Ben ook benieuwd naar de foto's!

Dat klopt, dat paarden hun haren opzetten tegen de kou, maar nu is het niet koud buiten hè?
Dus in de winter is een ongevoerde regendeken juist kouder, dan zonder.

Maar in de zomer kan het wel, omdat het dan alleen maar als doel heeft om het paard droog te houden, en niet om het paard warm te houden.
Omdat het paard droog blijft, blijft het automatisch warmer, maar ze hoeft dus niet bij-gewarmd te worden zeg maar omdat het buiten niet koud is.

Snap je het nog? :P

zetpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:11

Turnhout ligt dichtbij tilburg toch ???

Ik kan adres van mijn pa of oma doorgeven dan kunnen je daar alles heen sturen zodat ts het kan ophalen !! Is dit een idee ??

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:13

heb het hele topic doorgelezen! zo wat super van jou! en wat is ze super opgeknapt zeg! _/-\o_