Fotoreportage: pony's doden vos !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:54

sassie81 schreef:
in EEN woord belachelijk dit!!!!!
ECHTE dierenvriend....

Stel je aan zeg.. De vos was ziek. Je gaat daar toch hopelijk niet bij in de wei springen. Als je de vos had willen redden had 'ie waarschijnlijk wel een poging gedaan om jou te grijpen. Dubbel gevaarlijk om tussen de pony's in te springen en om een wild dier te gaan redden met alle gevolgen van dien. Zo'n ziek dier moet dood, simpel zat.
Ik vind het wel interessant om te zien, dat de pony's zichzelf beschermen door de vos uit te schakelen.

Just2fast

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:55

:9 Unieke foto,s , mooie reportage.

:(:) Dit was niet te voorspellen, en achteraf is het makkelijk praten. :j

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:56

sjonge jonge TS is inmiddels veroordeeld begrijp ik ??????

ik vind het prachtige foto,s

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:57

Ramzi schreef:
Janine1990 schreef:
De reportage van TS was niet natuur???

Kom op zeg...

Hier hebben de veulens toch wel een kwartier/twintig minuten nodig. Kan jij de strekking van het volledige filmpje zien???

Wat vind jij er geen natuur aan dan? Heb jij die vos dat weiland ingejaagt dan?

Hmmm, had je naam niet gelezen, maar volgens mij delen we wat betreft de reportage dezelfde mening.
Wat betreft het filmpje, doelde ik er op: Hadden degenen die dit vast hebben gelegd, moeten ingrijpen?
Ik las je reactie alsof de reportage van TS niet de natuur was en dit filmpje wel.

En nee, ik heb de vos niet het weiland ingejaagd... :Y) Daarvoor woon ik te ver weg...
Al zou ik er graag willen wonen zeg... :wow:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:58

Ariege schreef:
Als ik hier de reacties lees, dan verbaas ik me over de wijze waarop een aantal mensen hier reageert. Blijkbaar vinden we dat de natuur niet meer de natuur mag zijn en dat we ten allen tijden moeten ingrijpen om maar te voorkomen dat er iets ergs gebeurt. Als het dan vervolgens niet lukt om in de te grijpen moeten we maar net doen of er niets gebeurt en het vooral niet delen met een ander. Als je dan toch de onbedwingbare behoefte hebt om het te delen dan moet het vooral zielig zijn en niet gewoon ook iets moois. Erg jammer. Wat nog erger is dat er dan ook nog op TS gereageerd wordt alsof ze eigenhandig de vos gedood heeft en zelf een grote moordenaar is. Elke realiteitszin lijkt hierbij te ontbreken.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:59

Wel bijzonder dat je dit zo hebt kunnen vastleggen.

Aan de eerste foto te zien was de vos al niet helemaal ok. Normaal zou zo'n beest echt niet midden in een weiland terecht komen en is het super lastig om ze te pakken te krijgen. Als ze al niet voor paarden weglopen met jullie erbij, dan zou ik hem zeker niet wegjagen. Je weet nooit wat voor ziekte zo'n dier onder de leden heeft. Dat kan ontzettend gevaarlijk zijn.

Vossen zien er misschien heel lief uit, maar ik heb al heel wat ellende van ze gezien.

Booooo

arm vosje :(:)

walgelijke zinnen onder de foto's :r

caboclo

aparte beelde.
en ingrijpen tja zal ik toch echter ook niet doen hoor.
de pony`s weten zich zelf huus wel te redden en ik zal me eigen leven niet riskeren bij pony`s die natuurlijk gedrag vertonen zal ik niet graag tussen willen staan

en jullie zien hoe de vos al tekeer gaat richting ponys dan zal hij vast ook niet bang zijn voor mensen.!

dit is gewoon het leven van een kudde en van ''wilde'' beeste!

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:00

Ramzi schreef:
Ingrijpen op bovenstaand filmpje is onzin, dat is de natuur. En veulens horen snel op te staan als dat niet zo is is er vaak iets mee.. Als het mijn eigen veulen was geweest had ik er wel voor kunnen zorgen, maar dan ben je er ook dagelijks bij.
Bij zo'n veulen een dag en dan moet je maar hopen dat hij niet langzaam sterft..

Filmpje is ook puur natuur... Niemand dwingt de vos om het weiland in te gaan! Een gezonde vos is normaal gesproken ook heel sluw en snel... Snap jou punt dus niet helemaal :o

Belachelijk vindt ik dat TS wordt afgesnauwd alsof de grootste misdaad heeft begaan.... En zo te lezen via de pb de meest rare/agressieve reacties krijgt! Ga je schamen zeg, Get a life :+

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:01

caboclo schreef:
aparte beelde.
de pony`s weten zich zelf huus wel te redden en ik zal me eigen leven niet riskeren bij pony`s die natuurlijk gedrag vertonen zal ik niet graag tussen willen staan

en jullie zien hoe de vos al tekeer gaat richting ponys dan zal hij vast ook niet bang zijn voor mensen.!

Nou imo lijkt hij juist wel bang, en is zijn reactie gewoon een deel verdediging. Dat dier laat zich natuurlijk niet zomaar te grazen nemen. :(:)

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:02

Hoppje schreef:
Ramzi schreef:
Ingrijpen op bovenstaand filmpje is onzin, dat is de natuur. En veulens horen snel op te staan als dat niet zo is is er vaak iets mee.. Als het mijn eigen veulen was geweest had ik er wel voor kunnen zorgen, maar dan ben je er ook dagelijks bij.
Bij zo'n veulen een dag en dan moet je maar hopen dat hij niet langzaam sterft..

Filmpje is ook puur natuur... Niemand dwingt de vos om het weiland in te gaan! Een gezonde vos is normaal gesproken ook heel sluw en snel... Snap jou punt dus niet helemaal :o

Belachelijk vindt ik dat TS wordt afgesnauwd alsof de grootste misdaad heeft begaan.... En zo te lezen via de pb de meest rare/agressieve reacties krijgt! Ga je schamen zeg, Get a life :+

Ik bedoel dat het de natuur is en dat het zo hoort te gaan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:03

Hoppje schreef:

Toch raar dat daarop niet lijkt te worden ingegrepen door mods....

tteettt

Ariege schreef:
Als ik hier de reacties lees, dan verbaas ik me over de wijze waarop een aantal mensen hier reageert. Blijkbaar vinden we dat de natuur niet meer de natuur mag zijn en dat we ten allen tijden moeten ingrijpen om maar te voorkomen dat er iets ergs gebeurt. Als het dan vervolgens niet lukt om in de te grijpen moeten we maar net doen of er niets gebeurt en het vooral niet delen met een ander. Als je dan toch de onbedwingbare behoefte hebt om het te delen dan moet het vooral zielig zijn en niet gewoon ook iets moois. Erg jammer. Wat nog erger is dat er dan ook nog op TS gereageerd wordt alsof ze eigenhandig de vos gedood heeft en zelf een grote moordenaar is. Elke realiteitszin lijkt hierbij te ontbreken.

Sluit ik me volledig bij aan! Hier zijn Foto’s gemaakt van een gebeurtenis die toch wel plaats gevonden zou hebben! Met of zonder nemen van de Foto’s. En dit is een natuurlijk tafereel, niks meer en niks minder! Je kunt het waarderen omdat het mooie Foto’s zijn of je kunt zeggen jee dit wil ik liever niet zien! Nou dan kijk je gewoon niet!

Ramzi

Booooo schreef:
arm vosje :(:)

walgelijke zinnen onder de foto's :r

Get a live, ga vossen redden. Veel plezier ermee, denk dat ze niet zullen waarderen dat een mens zich met hun leven bemoeit.
Bij deze ben ik weg bij dit topic.
Laatst bijgewerkt door Ramzi op 31-03-11 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

KelsnLotje

Re: Fotoreportage: pony's doden vos !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:04

wow, omg!!!!!!!!!!!!!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:04

caboclo schreef:
aparte beelde.

dat is noodweer, pony's reageerden niet op eerder waarschuwingen dat ze op afstand moesten blijven.

pb's sturen om te schelden vind ik not done btw, wees eerlijk en zet het hier open en bloot neer als je zo nodig wat moet zeggen.

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:05

het was mischien ook wel beter geweest dat die een trap kreeg
omdat anders toch nar het verder lopen dood ging
en mishcien had de vos veel pijn gehad
dus ik vindt dat het wel beter voor de vos was dat hij in een keer dood was

maar als de vos niet ziek zijn was geweest wa het best wel zielig :P
Laatst bijgewerkt door HxSunlight op 31-03-11 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:05

natasha1996 schreef:

Ongelooflijk, een bokker van 14 die het beter weet dan al die volwassenen... _/-\o_

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:06

Miracle_ schreef:
caboclo schreef:
aparte beelde.

Nou imo lijkt hij juist wel bang, en is zijn reactie gewoon een deel verdediging. Dat dier laat zich natuurlijk niet zomaar te grazen nemen. :(:)

ja maar dat zal hij dan ook teralletijden gebruiken tegen de mens.!

zal jij daar tussen springen dan?!
dan wens ik je igg al veel sterkte /succes toe!

x_Jeanine_x

Mods hebben ingegrepen, maar weer open gedaan, en denk dat hij snel weer op slot gaat!

GQMMS

And here goes bokt again. Sjonge jonge.

Tuurlijk is het niet 'fijn voor de vos'. Maar ik had niks anders gedaan dan TS.
Mijn 3e jarige heeft een tijd terug ook een haas 'dood geschopt' hij is nergens bang voor en als er iets is loopt hij er naar toe en wil er mee spelen, het geval van deze haas ook, moet ik er dan tussenspringen?
Als een dier goed in orde is krijgen ze vluchtgedrag en lopen ze weg, net als TS al zegt deze vos was niet gezond.
Ik had niks anders gedaan/kunnen doen.
We hebben hier ook vaak reeen lopen in de wei, ik ga dan echt niet de wei in om ze weg te jagen :n
Dat is de natuur, reeen houden hun afstand net als de paarden, is een ree niet goed, snap ik dat er geen vluchtgedrag meer is.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:07

Janine1990 schreef:
natasha1996 schreef:

Ongelooflijk, een bokker van 14 die het beter weet dan al die volwassenen... _/-\o_

Waar slaat dit op, iedereen mag toch zijn mening zeggen, de 1 vind dit de ander dat. Om dan gelijk zo vernederend te doen?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:07

en jij hebt die haas niet gered? :oo :D
Hazen zijn zeldzaam trouwens(hier dan toch) omdat er veel opgevreten worden door de vos!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:08

x_Jeanine_x schreef:
Mods hebben ingegrepen, maar weer open gedaan, en denk dat hij snel weer op slot gaat!

Ja, maar naar mijn idee grijpen ze alleen in op mensen die de reportage wel kunnen waarderen en anderen de les lezen, op wat voor wijze dan ook... Maar dat kan ik verkeerd hebben gezien..

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:08

Pffff. wat een gezeik zeg.

Dit is toch gewoon de natuur?
In het wild zou het ook zo gegaan zijn.

Ik vindt het mooie foto's, en ook intressant om te zien :j