Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:53

Arabiertje* schreef:
potverdikkie schreef:
Ik heb ook dag en nacht pijn, dan moet ik ook maar een spuitje...........
Wat een onzin. Hoe kunnen jullie eigenlijk vanaf een internetbeeld oordelen over het wel en wee van een paard.
Wij zijn toch niet diegenen die over andermans paarden mogen beslissen. Daarnaast is het erg makkelijk oordelen tot het overgaan van euthanasie zoalng het niet je eigen paard betreft.

Het paard is nu gelukkig en blij, duidelijk te zien! Wees toch blij dat hij er bovenop gekomen is.
Ik heb het eerste topic net gelezen, en het grappige is dat iedereen daar roept

' Ik hoop dat het paard erdoor komt' !!

Nu, het paard is er door, dus wees blij :D

Ik moet *stiekem* erg lachen om je nickname. :') :=

Effe offtopic: Dat krijg je als je na 10x een naam geprobeerd hebt, en elke bezet is.....voor de lol potverdikkie intoetsen en die was okay :D

En nu weer op je handen zitten! :P

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:53

Jeetje vreselijk! Super dat het nu weer wat beter gaat. Dit is toch je ergste nachtmerrie!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:54

zitake dat is dus ook een punt, als het niet zou mogen vanwege die wonden. het gaat mij erom (als je mijn lange post op pagina 10 had gelezen had je dat ook al begrepen) dat dit paard naar mijn idee de afgelopen maanden geen paardwaardig bestaan heeft gehad.

susanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:55

wo ik schrok wel even ik wist niet dat dat ook bestond brandwonden bij een paard
ik vind het egt heel erg ;(
maar hoe is het met die andere paarden afgelopen die in die stal stonden?

Noeka

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:56

@Susanne52: De andere paarden hebben dit niet overleefd. 1paard is nog overgebracht naar de kliniek, maar is later ingeslapen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:57

chanel1985 schreef:
Het is u vergeven ;)

Ik wil wel verduidelijken dat ik wel respect heb voor hun beslissing, het zou de mijne niet geweest zijn, maar iedereen is anders.
Ik vind het wel niet fijn dat er wordt geschreven dat diegen die dit niet gedaan zouden hebben, geen respect zouden hebben.

Dank je. :D Je posts kwamen echt heel anders over. Ik zou ook tot het gaatje gaan voor mijn dier, ben ik ook gegaan. Ik zou mensen die dat niet zouden doen echter nooit veroordelen.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:57

Arabiertje* schreef:
@Michelle: Ik voel me enorm betrokken tot Pacha. Ik ben nu al aan het hopen dat het snel 12maart is zodat ik hem eens rond z'n nek kan vliegen (niet te hard natuurlijk :D) Ik weet niet hoe ik het kan beschrijven maar, ik vind het gewoon zo.. hoe zal ik het zeggen. Normaal dat altijd paarden maar worden ingeslapen, en toen ik Pacha tegen kwam. Ging er iets door me heen, ik voelde mij betrokken. Ik moest en zal alles weten wat er die dag gebeurd is.. Gelukkig wilde de eigenaar dit me vertellen, en mag ik Pacha ook bezoeken. Ik ben helemaal dol van hem, misschien heeft het wel te maken met zijn karakter. Ik vergelijk het zo een beetje met mijn Arabier.. Die ook altijd zo een moeilijk karakter heeft, nooit geen makkelijk paard geweest is. Maar altijd is blijven vechten. :)

aaahhh <3
Dan willen we wel recente foto's :D haha. geef m dan ook maar een knuffel van mij ;)
egt respect voor de eigenaren en Pacha!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:58

Krijgen jullie zeekeeer, ik mag deze knapperd voor mijn lensie hebben! (a) :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:59

Dit paard komt vaker buiten en heeft meer beweging dan verschillende paarden in dit land. Ik heb (schrijnende) situaties gezien waarbij paarden de hele dag in de box staan en er 1 uur per dag uit komen om bereden te worden. Want dit is 'lekker makkelijk' voor de eigenaar.

Ik zie een blij paard dat verschrikkelijk mooi is opgeknapt en super verzorgd word. Sommige mensen badden gekozen voor euthanasie, deze eigenaars hebben de sprong gewaagd het dier te redden en dat is succesvol geweest. Nu hoeven de eigenaars niet meer afgezeken geworden want de keuze is al gemaakt en de keuze heeft uiteindelijk goed uitgepakt. Respect.

(is het paard nou zo groot of is de man nou zo klein? :o?)

Clau96x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:59

Respect voor die mensen !!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:00

Jeetje, wat erg zeg :(:) !

Ik vind dat alleen de eigenaren kunnen beslissen of ze haar toen wouden inslapen of niet.
Zij kennen Pacha het best, en weten heus wel wanneer ze op is of niet!
Niemand hier was er bij dus ik vind dat niemand er over kan oordelen, natuurlijk kun je zeggen wat je had gedaan, misschien had ik ook wel voor ingeslapen gekozen, maar dat weet je nooit, pas als je in de situatie bent.

Zoals laatst ook bij ons op stal, arabiertje van stal van 35 is waarschijnlijk gaan liggen in der stal en kon niet meer opstaan, zij de hele nacht en halve dag bezig geweest, maar ze wou en bleef vechten. Nu loopt ze gewoon weer door de wei te springen, de eigenaren hadden ook knnen zeggen: inslapen ! maar ze kennen haar en zagen het dat ze nog wou, want hoe uitgeput ze ook was ze gaf niet op!

Heel veel succes & sterkte voor Pacha!

Tijger2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:00

yinnar Hoezo niet?

@Arabiertje* Graag gedaan!!:D

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:04

Ik moet zeggen dat ik het topic mwah, een beetje met gemengde gevoelens lees. Als ik die foto's aan het begin zie zou ik zeggen 'inslapen', als ik het beest nu zie, tja.. het ziet er oke uit, maar of het fijn is vraag ik me af. Ik vind het wel bewonderingswaardig dat er mensen zijn die zoveel over hebben voor hun paard, de manier waarop het verdedigd wordt vind ik wel vreemd. Er wordt meerdere keren gezegd dat je een mens ook niet laat inslapen als die brandwonden heeft, maar een mens met een gedraaide darm wordt ook niet ingeslapen en een mens met aids ook niet terwijl we dit bij dieren wel doen.

Als ik het vanuit mijn standpunt zou kijken zou ik zeggen 'tja, in de natuur zou 't beest het niet overleefd hebben'. Dus ik zou het niet hebben gedaan. Dat de eigenaren het wel hebben gedaan is wel knap, zeker als je bekijkt hoeveel werk er in heeft gezeten en wat de kosten ervoor zijn geweest.

En over dat sportpaarden niet samen op de wei kunnen vind ik een onzinbericht, mijn buurmeisje heeft paarden ondertussen in de lichte en zware tour lopen en die lopen ook samen in de weide en spelen ook gewoon.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:04

Tijger2 schreef:
yinnar Hoezo niet?

Uh. ben je even kwijt... hoe bedoellie? :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:05

tijger2: wat bedoel je met Hoezo niet?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 23:06

Iedereen gaat anders om met hun paard. Als zij besluiten om hun sportpaard apart buiten te zetten, is dat wel hun keuze.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:08

absoluut, arabietje*, is niet mijn keuze en vind het sneu voor het paard maar het is iedereen zijn eigen keus (amai, het woordje "keus" heb ik precies wat veel in de zin gebruikt :o
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 24-02-11 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:09

Arabiertje* schreef:
Iedereen gaat anders om met hun paard. Als zij besluiten om hun sportpaard apart buiten te zetten, is dat wel hun keuze.

Dat begrijp ik :j maar de manier waarop het geschreven wordt is .. apart :').

Citaat:
Sportpaarden gaan nooit met andere paarden op de wei ook niet voor de brand. Als je een sportpaard heb kan dat gewoon niet, hij heeft ijzers op en je hem niet zomaar tussen de andere paarden loslaten zodat ze mekaar maar even doorstampen !!! Ik begrijp dat amateurs niet begrijpen wat een wedstrijdpaard is en ook niet begrijpen dat deze paarden niet tussen andere vriendjes door razen op de wei maar dat is zo. Als we verder gaan met onze bedenkingen moeten we niet met paarden rijden en ze ook nooit in een stal zetten en ze in het wild laten leven... en moeten wij ook geen kleren dragen en rondlopen als oermensen

Misschien snap je zo wat ik bedoel, dat is wat jij (of de eigenaar?) heeft geplaatst. Probeerde eigenlijk alleen duidelijk te maken dat dit iets te generaliserend is :') Sportpaarden kunnen dus wel degelijk met andere paarden buiten :) Of iemand van mening is dat het niet kan is wat anders, hier staat het alsof het een feit is :)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 23:12

Nu, mijn paarden gaan in de zomer ook gezellig samen buiten in groep. Maar na vorig jaar twijfel ik toch ook wel sterk, om mijn arabier buiten te zetten met jonge paarden. Ik heb op 2weken tijd 2paard gehad met 2wondes aan hun been, waar ik niet eens van wist hoe ze er kwamen.

Nu bon, ik weet niet hoe ik zou reageren. Moest ik ooit een chikke stal hebben, met 15sportpaarden die wel 25.000euro waard zijn per paard. Ik zou om eerlijk te zijn, ook wel heel voorzichtig omgaan met m'n paard. Van binnen tot buitenkant wassen. :D Maar sommige paarden vinden dat denk ik wel leuk.. Nu ja, die sportpaarden zijn ook niet anders gewend als lekker verwend te worden. En ik zie dat liever als een verwaarloosd paard dat nooit aandacht krijgt. Beter dan te veel als te weinig hé :P

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:12

wat een verhaal!!
wat vreslijk wat hij heeft mee moeten maken! maar het is een vechtertje.. dat zie je aan alles!
heel veel respect voor deze mensen! (en voor het paard natuurlijk!!)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:12

Arabiertje* schreef:

Zou ook mijn keuze niet zijn want paarden blijven nu eenmaal kuddedieren maar hé, wie ben ik? Overal is een reden voor en de mensen hebben het beste voor met het paard. Ze zijn niet voor niets tot het gaatje gegaan!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:14

Arabiertje* schreef:
Nu, mijn paarden gaan in de zomer ook gezellig samen buiten in groep. Maar na vorig jaar twijfel ik toch ook wel sterk, om mijn arabier buiten te zetten met jonge paarden. Ik heb op 2weken tijd 2paard gehad met 2wondes aan hun been, waar ik niet eens van wist hoe ze er kwamen.

Nu bon, ik weet niet hoe ik zou reageren. Moest ik ooit een chikke stal hebben, met 15sportpaarden die wel 25.000euro waard zijn per paard. Ik zou om eerlijk te zijn, ook wel heel voorzichtig omgaan met m'n paard. Van binnen tot buitenkant wassen. :D Maar sommige paarden vinden dat denk ik wel leuk.. Nu ja, die sportpaarden zijn ook niet anders gewend als lekker verwend te worden. En ik zie dat liever als een verwaarloosd paard dat nooit aandacht krijgt. Beter dan te veel als te weinig hé :P

Je kan zardo toch samen met siska zetten

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 23:15

Nope. Siska gaat niet in heel de groep.. Om dan elke dag achter mijn paard te gaan hollen zeker :D Siska gaat hoogstwaarschijnlijk samen met 1paard de wei op. Maar niet in de grote groep, dat wil ik eerlijk gezegd ook niet.. Siska moet regelmatig gereden worden in de zomer, ik moet oppassen voor hoefbevangenheid. Maar alleen gaat ze nu ook niet de weide op hé :) Ik weet alleen nog niet of ik ze in de zomer ook s'nachts zal buiten laten.. Daar moet ik nog even over nadenken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:16

Ik lees echt vol verbazing hoe sommige mensen een paard vermenselijken. Een paard denkt niet zoals een mens denkt.
Dus een mens vergelijken qua gedachtengang met een paard terwijl beide brandwonden hebben is onmogelijk. Een mens kan je kunstmatig in coma houden een paard niet. Het paard heeft zoals al meerdere gezegd hebben ook 1e en 2e graads verbrandingen. Een mens krijgt psychologische hulp enz . dat is echt niet te vergelijken.

Ook dat het paard niks laat merken is vrij logisch. Ken paarden die doodziek waren en zich niet lieten kennen en ondanks dat niet opgaven. Dan zou je blij moeten zijn dat je als mens een keuze kan maken voor een dier. Dat noem ik liefde voor een dier. Juist een sportpaard is door zijn mentaliteit enorm hard voor zichzelf.

Tijger2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:17

yinnar: je moet zelf goed denken!