Jan_Trel schreef:Op donderdagavond een 5 sterren CRI en de Nederlandse kampioenschappen Reining (KNHS Reining vereniging)
Ook de bijbehorende junior en young riders classen?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xxSaskiaxx schreef:quarterH schreef:Kirsten:
bij de wran: mag het wel. houd er wel rekening mee dat hier starten ook je status voor de toekomst bij de andere verenigingen aantast. goed regelboeken lezen dus! Daarbij is op dit evenement alleen het wran nk toch? dan is het vanaf een bepaald level waar je dan wel in ingedeeld moet worden.
dit laatste klopt niet.
wat je bij de wran start met welk paard heeft niks te maken voor de andere verenigingen.
en deze wedstrijd krijgt dus ook veel meer verenigingen die hier aan mee gaan doen. hier moet je dus wel mee oppassen
kirsten19 schreef:Poeh! Ik ben net klaar met het doorlezen van dit hele verhaal.![]()
Paar uur en een aantal vragen verder.
Maar eerst: wat een ontzettend gaaf initiatief!!! Handig als er een bekende nederlander (bedankt, Allard!!) zo enthousiast is.
Ik wil er heel graag heen. In ieder geval als toeschouwer. Ik zet het ook alvast in mijn agenda. Bovendien heb ik me geabonneerd op dit topic, zodat ik er niets van hoef te missen.
Het duurt nog even voordat het zover is, maar toch heb ik een vraag.
Ik heb geen eigen paard(tegen die tijd waarschijnlijk ook niet helaas) maar stel, dat ik van iemand anders een paard mag gebruiken om wedstrijden mee te rijden volgend jaar. Zou ik dan mee mogen doen aan dit evenement? (vooropgesteld dat ik voldoende getraind heb en zo...
)
xxSaskiaxx schreef:kan een van jullie me dan aangeven wat/waar dit dan staat?
ben hier dan wel erg benieuwd naar. maar geef toe in nederland showt iedereen wel redelijk naar zijn eigen nivo zeker op een aqha show
Romkabouter schreef:Het is zo dat je wel onbetaald andermans paard mag rijden.
Maar dan moet je ook daadwerkelijk ALLES zelf betalen. Zelf naar de wedstrijd, inschrijfgeld etc etc.
Als je dit allemaal doet kun je wél je amateurstatus houden.
Wat NIET mag in de amateurklasse starten met een paard van een ander.
Rij je dus totaal onbetaald en ook niet in goederen (dus direct of indirect) (remuneration) een paard van iemand anders raak je niet je amateur status kwijt.
Je mag dus met een EIGEN paard wel starten in de amateur nog.
(Je mag namelijk als amateur ook starten in de open met dat paard van iemand anders)
Snappie ie het nog of lees ik de regels weer eens niet goed
dofuzz schreef:het probleem hiervan is de bewijslast die in dit geval bij "de beklaagde" ligt. dit is zo'n poespas dat je steeds verliest. je moet dus ook kunnen aantonen dat je bv elke keer dat je het paard bereden hebt op training, dat je hiervoor betaald hebt. mocht het makkelijk zijn deed iedereen het. je bent in dit geval bij deze verenigingen schuldig tot wanneer je daadwerkelijk je onschuld kunt bewijzen. reden hiervan is dat men de "echte" amateur, die een paardje koopt, hiermee traint en er mee op wedstrijd gaat wil beschermen tegen mensen die betere paarden "huren". anderzijds wil men ook de open ruiters beschermen door dat marktaandeel, zijnde het showen en trainen van andermans, exclusief voor hun te reserveren.
xxSaskiaxx schreef:ik snap het:D dus zolang je bij de wran een paard van een ander rijdt maar er net zoveel voor betaald als je eigen paard is er niks aan de hand:D
en ja lesley dit is het SWRN NK