[WN] SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:39

Jan_Trel schreef:
Op donderdagavond een 5 sterren CRI en de Nederlandse kampioenschappen Reining (KNHS Reining vereniging)

Ook de bijbehorende junior en young riders classen?

quarterH

Re: Dutch Westernriding Festival 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:17

saskia: lees aqha rulebook dan maar eens goed.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:47

xxSaskiaxx schreef:
quarterH schreef:
Kirsten:
bij de wran: mag het wel. houd er wel rekening mee dat hier starten ook je status voor de toekomst bij de andere verenigingen aantast. goed regelboeken lezen dus! Daarbij is op dit evenement alleen het wran nk toch? dan is het vanaf een bepaald level waar je dan wel in ingedeeld moet worden.

dit laatste klopt niet.
wat je bij de wran start met welk paard heeft niks te maken voor de andere verenigingen.
en deze wedstrijd krijgt dus ook veel meer verenigingen die hier aan mee gaan doen. hier moet je dus wel mee oppassen

fout sas
stel iemand showt zeer succesvol met een paard in de WRAN en loopt de sterren van de hemel in de hoogste levels. wanneer die persoon dat paard koopt en AQHA/NRHA/Whatever gaat starten en ook daar de pannen van het dak rijdt, dan hoeft er maar 1 jaloerse mede-amateur een briefje te schrijven naar AQHA/NRHA/Whatever dat ruiter X paard Y geshowd heeft in een niet-rookie of niet-novice klas dat niet haar eigendom is, en de poppen zijn aan het dansen. geloof me dat X zijn amateur status dan 5 jaar kwijt is en tussen de Foncks, Ceusters, enz van deze wereld mag rondhobbelen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:55

dat zeg ik, saskia moet het rulebook nog even goed lezen :P

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:29

kirsten19 schreef:
Poeh! Ik ben net klaar met het doorlezen van dit hele verhaal. %)
Paar uur en een aantal vragen verder.

Maar eerst: wat een ontzettend gaaf initiatief!!! Handig als er een bekende nederlander (bedankt, Allard!!) zo enthousiast is.

Ik wil er heel graag heen. In ieder geval als toeschouwer. Ik zet het ook alvast in mijn agenda. Bovendien heb ik me geabonneerd op dit topic, zodat ik er niets van hoef te missen.

Het duurt nog even voordat het zover is, maar toch heb ik een vraag.
Ik heb geen eigen paard ;( (tegen die tijd waarschijnlijk ook niet helaas) maar stel, dat ik van iemand anders een paard mag gebruiken om wedstrijden mee te rijden volgend jaar. Zou ik dan mee mogen doen aan dit evenement? (vooropgesteld dat ik voldoende getraind heb en zo... ;) )

Helemaal mee eens ;) . Ik denk dat ik zo maar een halve week vrij neem :D . Wil dit niet niet missen hoor.

kirsten19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:16

Ach, wie weet. A girl has got to keep dreaming. Misschien is het wel veel te hoog gegrepen.
Maar ik zal er in ieder geval gaan kijken.
Lijkt me ontzettend gaaf!!!!

xxSaskiaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:33

kan een van jullie me dan aangeven wat/waar dit dan staat?
ben hier dan wel erg benieuwd naar. maar geef toe in nederland showt iedereen wel redelijk naar zijn eigen nivo zeker op een aqha show

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:53

xxSaskiaxx schreef:
kan een van jullie me dan aangeven wat/waar dit dan staat?
ben hier dan wel erg benieuwd naar. maar geef toe in nederland showt iedereen wel redelijk naar zijn eigen nivo zeker op een aqha show

AQHA rulebook onder amateur conditions & eligibility, NRHA rulebook onder nonpro conditions & eligibilty
zolang je maar meerijd om de groep te vergroten zal er niemand aan de bel trekken, als je vooraan in het pak gaat rijden steekt jaloezie de kop op en kun je er gif op innemen dat iemand aan de bel zal trekken.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:04

Het is zo dat je wel onbetaald andermans paard mag rijden.
Maar dan moet je ook daadwerkelijk ALLES zelf betalen. Zelf naar de wedstrijd, inschrijfgeld etc etc.

Als je dit allemaal doet kun je wél je amateurstatus houden.

Wat NIET mag in de amateurklasse starten met een paard van een ander.
Rij je dus totaal onbetaald en ook niet in goederen (dus direct of indirect) (remuneration) een paard van iemand anders raak je niet je amateur status kwijt.
Je mag dus met een EIGEN paard wel starten in de amateur nog.
(Je mag namelijk als amateur ook starten in de open met dat paard van iemand anders)

Snappie ie het nog of lees ik de regels weer eens niet goed :D

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:19

Romkabouter schreef:
Het is zo dat je wel onbetaald andermans paard mag rijden.
Maar dan moet je ook daadwerkelijk ALLES zelf betalen. Zelf naar de wedstrijd, inschrijfgeld etc etc.

Als je dit allemaal doet kun je wél je amateurstatus houden.

Wat NIET mag in de amateurklasse starten met een paard van een ander.
Rij je dus totaal onbetaald en ook niet in goederen (dus direct of indirect) (remuneration) een paard van iemand anders raak je niet je amateur status kwijt.
Je mag dus met een EIGEN paard wel starten in de amateur nog.
(Je mag namelijk als amateur ook starten in de open met dat paard van iemand anders)

Snappie ie het nog of lees ik de regels weer eens niet goed :D

het probleem hiervan is de bewijslast die in dit geval bij "de beklaagde" ligt. dit is zo'n poespas dat je steeds verliest. je moet dus ook kunnen aantonen dat je bv elke keer dat je het paard bereden hebt op training, dat je hiervoor betaald hebt. je moet ook kunnen aantonen dat elk stuk equipment dat je in dat geval gebruikt jouw eigendom is. een zadeldeken lenen bv is een voordeel in natura. mocht het makkelijk zijn deed iedereen het. je bent in dit geval bij deze verenigingen schuldig tot wanneer je daadwerkelijk je onschuld kunt bewijzen. reden hiervan is dat men de "echte" amateur, die een paardje koopt, hiermee traint en er mee op wedstrijd gaat wil beschermen tegen mensen die betere paarden "huren". anderzijds wil men ook de open ruiters beschermen door dat marktaandeel, zijnde het showen en trainen van andermans, exclusief voor hun te reserveren.
Laatst bijgewerkt door dofuzz op 17-11-10 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:20

nee maar je legt het wel een beetje krom uit haha..

Starten in de amateur is alleen met een eigen paard (lease, of van directe familie, of eigen bezit).
Starten in de amateur is met verplichte non pro status.
Non pro is nooit geld of goederen gehad hebben voor het trainen/rijden/showen van paarden. Dit is inclusief sponsering voor prestatie met een eigen paard.

Het is toegestaan in de open te starten met paarden van een ander zonder je amateurstatus kwijt te raken als je je aan de non pro regels houdt.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:21

dofuzz schreef:
het probleem hiervan is de bewijslast die in dit geval bij "de beklaagde" ligt. dit is zo'n poespas dat je steeds verliest. je moet dus ook kunnen aantonen dat je bv elke keer dat je het paard bereden hebt op training, dat je hiervoor betaald hebt. mocht het makkelijk zijn deed iedereen het. je bent in dit geval bij deze verenigingen schuldig tot wanneer je daadwerkelijk je onschuld kunt bewijzen. reden hiervan is dat men de "echte" amateur, die een paardje koopt, hiermee traint en er mee op wedstrijd gaat wil beschermen tegen mensen die betere paarden "huren". anderzijds wil men ook de open ruiters beschermen door dat marktaandeel, zijnde het showen en trainen van andermans, exclusief voor hun te reserveren.

Jup en aangezien het meeste in dit wereldje nog steeds contact betaald wordt is het aantonen altijd relatief lastig.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:59

dofuzz schreef:
het probleem hiervan is de bewijslast die in dit geval bij "de beklaagde" ligt

Dat is waar, maar waar een wil is, is een weg :D

Lesley_Faial

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 00:16

Dit topic moet ik even bij gaan lezen als ik tijd heb, maar dit is dus nieuwe wran e.d. nk wat normaal in marienheem is?

xxSaskiaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 08:38

ik snap het:D dus zolang je bij de wran een paard van een ander rijdt maar er net zoveel voor betaald als je eigen paard is er niks aan de hand:D

en ja lesley dit is het SWRN NK

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:19

xxSaskiaxx schreef:
ik snap het:D dus zolang je bij de wran een paard van een ander rijdt maar er net zoveel voor betaald als je eigen paard is er niks aan de hand:D

en ja lesley dit is het SWRN NK

Niet helemaal, het gaat erom dat je niks van de eigenaar van het paard krijgt. of je nou duurder uit bent of niet met een eigen paard is niet relevant.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:51

HumbleTalent schreef:
Jup en aangezien het meeste in dit wereldje nog steeds contact betaald wordt is het aantonen altijd relatief lastig.
contact betaald.......hmm daar krijg ik toch wel vreemde beelden bij... :+

Ja Lesley, zelfde als in Mariënheem. Het SWRN-NK of ook wel bekend als het Wran-NK ;)

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 12:23

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:46

de NRHA european Derby in italie heeft een enorm prijzengeld en een derby voor 4, 5, 6en 7 jarigen.... ik weet dus al wat de keuze gaat worden van mn staleigenaar...
jammer, deze show gaat het qua rijden dan voor mij niet worden ben ik bang.

maar nogmaals, super initiatief, jammer dat de euro derby er tussendoor komt die de grootste nrha ruiters gaat inpikken.

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 16:05

Aan de andere kant, Als die hele grote reiners de prijzen gaan halen in Italie, dan hebben die bijna even goeie toppers die anders voor de versiering meerijden in Italie, nu een goede kans bij ons. 8-).
En ik denk dat er meer bijna goeie toppers zijn dan hele goeie toppers. 8-) :D
En misschien zijn er wel een of twee hele goeie nederlandse toppers die toch een show in eigen land prefereren. Omdat het dicht bij is, er ook heel wat te verdienen valt en er geen Italianen zijn die er met de hoofdprjs vandoor gaan.
Geef de show de kans te groeien, in Italie zijn ze ook niet begonnen met een show van deze omvang, dat is ook gegroeid.
Ik ga altijd uit van eigen kracht en dit wordt een show waar men in het buitenland rekening gaat houden!
En als alle(!) reiners naar Italie gaan, de zogenaamde Italien Reiners Trek, dan doen we het geld voor de reining toch gewoon in de NSBA pot! ;)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:19

Jan_Trel schreef:
En als alle(!) reiners naar Italie gaan, de zogenaamde Italien Reiners Trek, dan doen we het geld voor de reining toch gewoon in de NSBA pot! ;)

+:)+ _O- :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:23

Jan_Trel schreef:

Nee, houd het maar mooi bij de reining :D

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:40

Jan_Trel schreef:

Ik heb al eens slechtere ideeen voorbij zien komen.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:06

Sandra_H schreef:
Jan_Trel schreef:

Ik heb al eens slechtere ideeen voorbij zien komen.

:D

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:19

Goed plan! Die reiners verdienen toch al genoeg :7