Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:51

Nee, idd, mensen hebben geen verstand meer!
Dat is ook precies de reden waarom Gert zoveel werk heeft!

Niet naar bedoelt tegen ts hoor.

Iemandiemand

Re: Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:51

Oeps ging perongelijk _O-

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:52

nanette1 schreef:
Zoals ik al zei genoeg :j

Als je genoeg ervaring hebt kan je vast wel vertellen hoeveel?

bvw

Re: Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:53

1 shetlander ;)

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:53

Een betere ruiter dan Gert bestaat er niet heb er met mijn werk ook paarden gebracht en hij krijgt voor elkaar wat niemand lukt *D

Hoor hier iedereen weer tekeergaan eigenlijk moet je hun op zo een paard zetten en dan laten zweren dat ze de teugels niet aannemen en dat ze blijven zitten ook al bokt en stijgert het paard :D nee hoor dan zijn de mensen met het meeste commentaar ineens in de mond aan het trekken en donderen eraf ;)
Doen ze normaal nooit :D

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:54

Joanne1987 schreef:
die boerenkwast had ik meteen van mn paard afgetrokken... wat een bokkuhl*l.... een paard dat voor de eerste keer iemand op zn rug heeft zo opjagen en zn buik trappen met sporen en aan de teugels hangen en dan ook nog springen???? hebben mensne tegenwoordig geen verstand meer?

Klopt, de TS heeft haar paard de volgende dag meteen op aai-therapie gedaan en gelukkig kan ze er nu weer wat mee :+

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:54

Muah, laat ik hier maar verder niet op in gaan... Ik weet dat het verkeerd is. Heel veel plezier verder :j

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:55

bvw schreef:
1 shetlander ;)

Ja, of die ezel.
De manier waarop jij praat zegt mij al genoeg. Iedereen kan je berichten lezen die je hier post op bokt. Grow up, zoveel ervaring... Je bent 17 en rijdt nu 6/7 jaar en 3 keer in de week. Nou als je dan al een paard kan inrijden op een fatsoenlijke manier zou ik er je werk van maken. Blijkbaar ben je dan een wonderkind. Als ik vraag naar je ervaring vertel je mij niets...
Weggaan is idd de makkelijkte weg... Eerst je grote bek opentrekken vragen we door dan zeg je niets meer.

Als je zoiets post kan je verwachten dat er reacitie op komt, kan je dat niet hebben. Post dan zoiets niet.. ;)
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 28-10-10 21:57, in het totaal 2 keer bewerkt

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:56

Leuk paard :)

Ik heb geen ervaring met inrijden, tenminste, met het zelf doen. Vind dit op zich niet zo heel heftig.

Maar alsnog, vind dat je een prachtig, maar dan ook bloedmooi paard hebt. Wees er maar zuinig op ;)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:57

luister, ik ben het er mee eens dat een paard voorwaarts moet om idd bokken en steigeren te voorkomen. maar dan hoef je hem toch niet doormidden te trappen met sporen en met 2 zwepen op te jagen? en dan die sprong ook nog terwijl het beest nog niet rustig is :S

Kellynoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:59

ESSIE70 schreef:
Kellynoa schreef:
Wat een ongelofelijk lief paard heb jij!!!!

Menig drie jarige deze zadelmak maak expert van zijn rug gekiept!!!!
Zou mijn paard voor geen goud daar heen brengen!!!

Hahaha kijk dit filmpje maar dan praat je wel anders
http://www.youtube.com/watch?v=DjxBRCabVcw

Nou,niet echt!!!!

Ieder ze ding,zoveel mensen zoveel meningen en manieren van verschillende dingen aanpakken!!!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:03

En het blijft een PAARD. En laten we die behandelen als PAARD en niet als MENS!!! Wij willen ze toch zonodig domesticeren, temmen, berijden, enz.? Dan nemen wij dus ook de rol als leider en opleider op ons, niet die als vriend. Leid je paard, neem die rol, en maak keuzes die er toe leiden dat je de regels/grenzen schept die je paard weet te respecteren..

en dan ben ik een zogenoemde boerenpummel, zonder inzicht in NH, koekjes-knuffel technieken. Ik ben van mn eigen veiligheid waarborgen en een keer een knal uitdelen als het nodig is. En ooit een steigeraar gehad? Dan zou je dankbaar zijn voor die mensen.. Nu is het toch ook in 1x duidelijk? Ideaal!

Daphaan

nanette1 schreef:
OMFG OMFG OMFG!!!!!!!! sorry, heb hier geen andere woorden voor! Dit is en kan niet, gewoon niet! Dit gaat tegen alle en ik bedoel dan ook alle regels van NH in! Als die meneer zo op mijn paard had gereden dan had ik hem toch een doodsschop verkocht van hier tot Tokio! Het paard is als de dood voor die mafkees met die zweep! Dat arme ding! Ik vind verder dat jij het heel erg goed doet op zijn rug :j Een paard hoort ingereden te worden met ontspanning, gegrip, respect van allebij de kanten! OhOh mijn mond viel open... Kan er niet overuit... Ik ben vanavond tot een schokkende ontdekking gekomen wat ik het paard aan heb gedaan... Maar dat is nog niet 1/100e van wat ik op dat filmpje zag!

zo he, een beetje minder mag ook wel ... >;)

bellemaster

Doormidden trappen ? whahaha ,

Lenzen nodig ?

Hoe ga jij een paard voorwaarts rijden dan ?

Door hem te vragen of hij alsjeblieft naar voren wil gaan draven en zo niet dan morgen maar?

beter in 1 keer goed , en CONSEQUENT dan steeds maar afwachtend vragen en denken nou morgen gaat ie het wel doen!

Wat zou jij doen als paard ? Als je word gevraagd of je alsjeblieft naar voren wil.. NIET DOEN , indd..

En als je nou 1 keer te weten krijgt dat het zo is en niet anders..?

inderdaad..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:04

ik zou er toch niet op klimmen op die bovenste ;-)

bellemaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:05

@ Nannette ,

Een beetje minder mag ook wel..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:06

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:07

peanutbutter schreef:
Dat heet zadelmak maken.Dit is de eerste keer dat ze erop gingen. Omtrekken wordt gedaan om te voorkomen dat het paard omhoog gaat. Zo is hij uit balans en kunnen er geen ongelukken gebeuren.
Overigens is dit gebeurd bij de zadelmakmak expert in NL :D

Lager moet ook zeker nog. Nu ben ik al heel blij dat hij uberghaupt al wil nageven. Er is nu een keer of 15 opgezeten.

nou, wij hebben al om en bij de 300 paarden zadelmak gemaakt, maar toch niet zo hoor, maar kom, veel succes met je paard ;)

Joanne1987

bellemaster schreef:
Doormidden trappen ? whahaha ,

Lenzen nodig ?

Hoe ga jij een paard voorwaarts rijden dan ?

Door hem te vragen of hij alsjeblieft naar voren wil gaan draven en zo niet dan morgen maar?

beter in 1 keer goed , en CONSEQUENT dan steeds maar afwachtend vragen en denken nou morgen gaat ie het wel doen!

Wat zou jij doen als paard ? Als je word gevraagd of je alsjeblieft naar voren wil.. NIET DOEN , indd..

En als je nou 1 keer te weten krijgt dat het zo is en niet anders..?

inderdaad..

TEN EERSTE: iets minder banketstaaf mag ook wel en ten tweede heb ik lenzen... maar waar zijn nu alle mensen die zeggen dat een paard op het been voorwaarts geredne moet worden en niet op de spoor? het is mijn MENING, ik vind het gewoon niet vriendelijk een paard vanaf de eerste berijding met sporen vooruit te stampen ipv rijden, wat jij suggereert. dit VIND ik geen rijden, PUNT.

claudianoa

Ik heb een stijgeraar, zullen we eens kijken wie het voor elkaar krijgt dat ze het niet meer doet? Jullie kunnen het allemaal zo goed........

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:08

een paard waar nog nooit iemand op heeft gezeten kan je ook niet rijden :o?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:09

claudianoa schreef:
Ik heb een stijgeraar, zullen we eens kijken wie het voor elkaar krijgt dat ze het niet meer doet? Jullie kunnen het allemaal zo goed........

Stuur Nannette even een pb :j
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 28-10-10 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Sannnn schreef:
nanette1 schreef:
Genoeg zodat ik kan/mag zeggen.

Wat noem jij genoeg dan?
Volgens je profiel rij jij 6/7 jaar en ongeveer 3 keer in de week. Hoeveel ervaring heb jij dan met het beleren?

edit: las net even wat jij in een ander topic getypt het. Het feit dat jij zulke dingen zegt zegt meer over jezelf dan over anderen... Iemand een dooschop verkopen, doe eens even normaal.

daar heb ik dan weer een probleem mee.
mensen die alleen wedstrijdervaring meetellen en de rest uitvlakken.

dat neerbuigende gedoe altijd.

@joanne: eensch :)

maar dat is dan mijn mening.
ik denk niet dat ik het beter weet, ik zou alleen persoonlijk voor een andere manier kiezen dan de ts.

nobel1

__Nathalie__ schreef:
ESSIE70 schreef:
Hahaha kijk dit filmpje maar dan praat je wel anders
http://www.youtube.com/watch?v=DjxBRCabVcw

wat kan die vent zitten zeg! ik heb diep respect voor zo'n vent!

Zooooo, heeft hij zijn rijbroek ingesmeert met superlijm??? :+
En als je nou serieus naar het filmpje kijkt? zie je dan dat het paard vooruit getrapt wordt of dat hij aan zijn kop loopt te leuren?
Ik zie het iig niet, ik zie de teugels vrij los hangen en een man met een longeerzweep ongeveer 10 meter verderop staan.
Wat ik wel zie is een paard wat na een paar minuten rodeo al aardig braaf door door de bak heen draaft.
Hier kan je toch alleen maar respect voor hebben?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:10

Wat is er te zien op dat filmpje met het bruine paard? Als dat de eerste keer is dat iemand er op gaat zitten, is dat toch ook een heel braaf paard, of wordt dat hier gezien als een moeilijk paard? Zie niks gemeens er in, beest zit zwaar in de stress met zijn staart zowat tussen zijn benen. Kan me ook wel voorstellen, er zijn volgens mij ook behoorlijk wat mensen om heen.
In ieder geval, je hebt een leuk paard. Braaf ook, laat zich overdonderen door wat er gebeurd. Het is inderdaad een manier van inrijden, zou hem alleen niet bij ieder paard zo doen.