Equitana 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:23

IKbenEllen schreef:
classeygurl schreef:
Dan ga ik de gok ook maar wagen om de kaartjes terplekke te kopen, zou wel heel vervelend zijn als je er dan niet in kunt .. sta je daar in Duitsland haha!

Ik praat wel alleen over tickets voor de beurs, voor de Hoptopshow weet ik het niet hoor!

Wij gaan ook alleen naar de beurs dus dan moet het vast wel goed komen :+

IKbenEllen

Re: Equitana 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:41

voor ik direct een boze classeygurl achter me aan heb :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:45

Ik ben 2 jaar geleden doordeweeks geweest en de laatste dag. Vond het allebei super. 1 van de 1e dagen is alles nog voorradig en de laatste dag wil iedereen van zijn spulletjes af en krijg je leuke prijsjes ;)

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:33

Ik ben ook van plan te gaan, samen met allemaal vriendinnetjes.
Heb er echt mega veel zin in!
Dit wordt me eerste keer, ben er nog niet eerder gweest.
Wat kan ik allemaal verwachten :D?
Weet iemand misschien ook of je kaarten moet bestellen?

BXM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 18:22

Wij gaan ook heen voor de 2e keer... is echt leuk daar.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:43

Ik weet het slecht van me om niet het hele topic door te lezen maar is het Equintana echt zo veel interesanter dan de strodorpen die je op de meeste grote concoursen vind? Buiten de shows wat is er daar allemaal te zien of beter gezegd te vinden. En is de catering daar een beetje goed en normaal van prijs?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:48

Ik heb geen idee Petra, ik ben er nog nooit geweest. Maar er zijn 850 standhouders, reden genoeg om te gaan :P

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:52

Het is veeel interresanter dan stropdorpen en 10x groter, je kijkt je ogen uit! Dat had ik tenminste de 1e keer. Het is echt de moeite waard. Buiten de show is er niet zo veel, alleen maar kraampjes(heeele grote).
Catering is wel goed, prijs zou ik zo niet meer weten.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:52

Ik ook niet vandaar mijn vraag. Kennis van ons wilt gaan en we mogen meerijden met hem. Wil weten of het wel de moeite is om mijn geld er aan te hangen en niet dat ik tig hallen doorkruis met iedere keer hetzelfde aanbod qua ruitersportartikelen of paardenstallen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:56

_Joyy schreef:
Het is veeel interresanter dan stropdorpen en 10x groter, je kijkt je ogen uit! Dat had ik tenminste de 1e keer. Het is echt de moeite waard. Buiten de show is er niet zo veel, alleen maar kraampjes(heeele grote).
Catering is wel goed, prijs zou ik zo niet meer weten.

Laat ik nu net niet in de shows geïnteresseerd zijn buiten die die betrekking hebben op de warmbloedfokkerij. En de enige die me echt interesseert is op zaterdagavond en om dan nog midden in de nacht richting Belgische kust te moeten is ook niet doenbaar. Al vond mijn kennis het geen probleem om een overnachting te boeken. Alleen mijn moeder wil niet een nacht alleen thuis zijn met de paarden (want ja mijn vader wil dan uiteraard ook mee) en eerlijk gezegd vind ik het ook geen prettig idee dat de paarden een nacht zonder echte paardenzorger zitten. Dus gaan we op een andere dag dan de fokkerijdag.

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:15

Ja, de kraampjes alleen redde wij vorig jaar al niet, maar we waren er ook al vrij laat rond 11 uur, dus het is echt aan te raden om er met de opening te zijn. Kan allleen maar zeggen dat als je van ruiterspullen etc houdt het echt een aanrader is. :)

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:09

petraaken schreef:
Ik ook niet vandaar mijn vraag. Kennis van ons wilt gaan en we mogen meerijden met hem. Wil weten of het wel de moeite is om mijn geld er aan te hangen en niet dat ik tig hallen doorkruis met iedere keer hetzelfde aanbod qua ruitersportartikelen of paardenstallen.

Het aanbod is héél groot en héél divers. Het is echt interessanter dan de stands die je tijdens een evenement/concours ziet. Voor alle takken van sport zijn er stands te vinden. En van A tm C merk.
Hier het aanbod van de standhouders
http://www.equitana.com/die_aussteller_2011_203.html

Hier de hallenoverzicht
http://www.equitana.com/gelaendeplaene_206.html

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:16

petraaken schreef:

Ik ben er nu 2x geweest en ga dit jaar ook weer...

Wat ik erg leuk vind is dat elke hal een soort thema heeft, je hebt de westernhal, de dressuurhal, de springhal en bijv. een naturalhal.
In die hal staan standhouders die voornamelijk producten verkopen in die categorie.

Als je iets speciaals zoekt, vind je het daar zeker weten! Waar ze hier in Nederland vaak stunten met "beursaanbiedingen" die achteraf gezien in de winkel vaak precies hetzelfde kosten heb ik daar al regelmatig echt goede en leuke koopjes kunnen scoren. Denk aan een bruin leren ponyhalster voor 20 euro, wat helaas nu wel kapot is maar dat was mijn eigen schuld (halster is tijdens het fietsen tussen mijn wielen gekomen en toen was de musketon dood :()

Ik vind het zeker een aanrader om naar toe te gaan! Ik ben helemaal niet zo'n beurs ganger en mij niet gezien op bijv. Horse event of jumping Amsterdam ofzo maar de Equitana kijk ik elke keer weer naar uit.

Prijzen van eten enzo liggen aan de hoge kant maar je hebt wel voldoende keus.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:33

Eten vind ik vooral ehhhmmm Duits :D goed zoeken voor een andere hap dan friet of kartoffelspul met worst :D
Maar het standaanbod maakt dat voor mij meer dan ruim goed ;)

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:42

ik heb waarschijnlijk me lieve vriendje zo ver datie met me mee gaat..
ik wil vooral eskadron artikelen, (moet je dan in de dressuur hal zijn ofzo?)
en verder gewoon lekker rond kijken,, en geld uit geven :D

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:49

Ik heb ook het plan staan om te gaan.

Ben erg beniewd, word het eerste jaar :P

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:53

Eskadron hebben ze te over, en vaak ook stukken goedkoper dan in NL. Eurostar en Pikeur en zo ook, maar daar zie ik weinig prijsverschil met hier.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:59

Aha, Dressuurspul ben ik wel in geïnteresseerd evenals in trailers en stallenbouw en dingen als materieel voor op en rond stal en bak.

Ik merk het al. eten zelf mee doen (want dat lijkt me wel het veiligst als je niet zo van het duitse eten bent) en zorgen dat je een goed gevulde portemonnee mee hebt. Normaal zorg ik zo'n evenementen altijd dat ik geen al te groot bedraag bij mij heb maar in dit geval zal ik moeten zorgen dat ik meer dan 50 euro bij me heb. (ja echt ik heb nooit meer bij mij als ik naar mechelen ga. Kom nu al 2 jaar zonder aankopen naaar huis).

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:05

Ik ga waarschijnlijk woensdag en donderdag.
Lijkt me echt heel leuk, ben er nog nooit geweest. Vindt het alleen wel stom dat je alleen kaartjes met creditcard kan bestellen... Die heb ik namelijk niet :\
Heeft iemand een idee of het ooit wel eens is voorgekomen dat de kaartjes aan de kassa uitverkocht waren? (dus de beurskaartjes he, niet de shows)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:25

Djini schreef:
Heeft iemand een idee of het ooit wel eens is voorgekomen dat de kaartjes aan de kassa uitverkocht waren? (dus de beurskaartjes he, niet de shows)

Nog nooit gehoord. En ik kom er al jaren.

Wat is "Mechelen"? Buiten een plaats :D Is dat een groot concours ofzo?

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:54

@Djini, kaartje zijn naar mijn weten nog nooit uitverkocht geweest....
Wachtrijen zijn wel redelijk lang is mijn ervaring

Ben ik ff blij dat ik vrijkaarten kan regelen haha hoef ik en daar niet in de rij te staan en ik hoef niet moeilijk te doen met creditcards enzo

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:19

Nog nooit langer dan 5 minuten gestaan...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 08:58

Zo hotelletje geboekt, vandeweek nog even zo'n sticker halen (had ik al maar Carglass heeft hem vakkundig in de vuilnisbak geknikkert bij het vervangen van mn voorruit :(). Winterbandjes mogen er nog even onder blijven. Heb er alweer helemaal zin in!!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:44

Heb even op de site gekeken van Equitana maar daar word ik niet heel veel wijzer van. Kan iemand die er geweest is int kort vertellen wat ik er ongeveer kan verwachten? Zijn het meerdere grote shows, of verschillende tegelijk, clinics en heeeel veel kraampjes is dat het idee? Hoe zit dat met de entreekaarten, kun je dan ook alles bijwonen of moet je weer extra entree betalen om alles te kunnen zien? Is het zoiets als wat je vroeger in de RAi had? Paard 98 Paard 99 etc? Verder kon ik ook niet veel over de openingstijden van de beurs vinden?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:51

Bijna 900 stands, 12 hallen vol peerdenspul (2 verdiepingen en 1 hal is ong zo groot als de brabanthallen bij elkaar), show's, demo's, nieuwste snufjes, leuke aanbiedingen (tipje schrijf van je wensenlijst ook de NL prijzen op, soms is het in Nl gewoon goedkoper) enz enz.

Idd zoals Paard 19zoveel maar dan nog 10x groter :D
Alleen voor de Hengstenshow en Hot Top show moet je extra kaarten kopen, maar de shows overdag zijn verder gewoon gratis en genoeg zitplek.

Opening hours
daily 10.00 a.m.- 19.00 p.m.

Adres
Norbertstraße
D - 45131 Essen
Germany
Maar dat staat als je Dusseldorf/Essen binnekomt al aangegeven met borden, kan niet missen.

Standhouders:
http://www.equitana.com/the_2011_exhibitors_203.html