En toen kwam Carry niet.. FOTO'S pag.6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re: En toen kwam Carry niet.. FOTO'S pag.6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:38

jeetje ik lees dit nu pas maar meid wat moet jij je nu sterk in je schoenen maken....iedereen had gehoopt op verbetering ik herken t strompeltje heel erg mijn pony liep op ze laatste maanden net zo.... t was heel naar om mee t maken...
ik hoop dat jij ook je keuze kan maken net zoals ik de mijne heb moeten maken...

ik wens jou heeeeel veel sterkte toe als je wil prate pb box staat altijd open

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:39

(een stille lezer)
Wat vind ik het erg voor je. Het leek zo goed te gaan. En dan dit.
Heel veel sterke, want het blijft een moeilijke beslissing.
:(:) :(:)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:39

Ik heb er kippenvel van... Wat een verschrikkelijke wending. Na je bericht gisteren heb ik geduimd, hopend op een wonder. Helaas is dat niet meer haalbaar. Ik hoop alsnog dat er een positief lichtje komt en dat ze het gaat redden. En maak je de beslissing, dan wil ik je daar heel, heel veel sterkte voor wensen!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:40

heel veel sterkte!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:44

Heel sneu.... Je bent eerlijk voor je paardje, goed zo! Maar wat moeilijk...

liinda81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 10:07

Jeetje meid, wat heftig. Heel veel sterkte gewenst!!!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 10:51

Jeetje wat verschrikkelijk zeg.. Ik dacht net een positieve wending in het verhaal te lezen en nu dit... bah bah bah.
Heel veel sterkte en ook wijsheid gewensd voor de moeilijke beslissing die je moet gaan nemen...

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:57

pff meid wat een zware beslissing licht er op je schouders.

Maak de keus die jij vind die het beste is en laat je door niemand beinvloeden.

Heel veel sterkte met de beslissing

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:18

Wat een naar bericht zeg.
Ik hoop dat je voor Carry de juiste beslissing kunt en durft te nemen.
Sterkte.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:23

Ontzettend veel sterkte :(:) Wat een rotbericht zeg,

sterkte met het maken van je beslissing :(:)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:35

Ik heb je hele topic doorgelezen, ik was een stille meelezer. Maar ik vind dit toch wel heel naar...

Het ging zo goed leek het!
Ik hoop dat je de kracht hebt om de juiste keuze te maken, welke keuze je ook maakt...

Ik wens je alle kracht en sterkte toe!

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:51

Jeetje, ik volgde je topic al. Het ging zo goed en dan nu toch slecht nieuws. ;(

Ik wens je heeeeeel veel sterkte, wat je keuze ook wordt.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 16:09

Da DA komt straks. Hij heeft dan overleg gehad met een andere DA over wat de kansen zijn en toekomstperspectief.

Ik wil vragen hoeveel kans ze heeft op een pijnvrij bestaan, ná genezing.
Of de kans op kreupelheid groter is door het niet goed werken van het meganisme (stroefheid) of door pijn.
Ik wil weten wat de behandeling gedurende die periode gaat inhouden, rust, handelingen, kostenplaatje enz.
Ik wil weten of de pijn gedurende de behandeling grotendeels weg is wanneer de peesschede ontsteking over is.

Zo veel vragen, wanneer deze negatief beantwoord worden, dan kan ik geruster een keuze maken om haar te laten gaan of haar te laten revalideren.

Ze is nu ook zo vrolijk, een gezond paard op het been na.

Ik wil dat ze kan rennen met dr vriendinnetjes zonder pijn, dat is mijn streven. Als dat niet kan, dan zal ik haar moeten laten gaan...

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:11

je denkt in eerste instantie aan je paard en dan pas aan jezelf...daar heb ik enorm veel respect voor.
ik hoop echter dat je enkel positieve antwoorden krijgt en je paard zorgeloos en pijnloos kan verdergaan

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:30

Heel veel succes......

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:35

Ik duim voor je...

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:38

Poeh lees al een paar dagen mee, helaas nog geen goed nieuws!

Heel veel sterkte en wat goed van je dat je zo vanuit je paard redeneert en niet uitsluitend voor jezelf kiest.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 18:18

De DA is geweest!

Hij heeft Carry geobserveerd op haar beengebruik. Ze zet hem vandaag weer neer en belast hem ook bijna volledig!!
De DA was blij verrast. Hij heeft overleg gehad met de andere DA die de eerste behandelingen heeft uitgevoerd. Samen hebben ze geconstateerd dat ze nooit een standverandering heeft laten zien.
Dit is zeer gunstig helemaal met de ontwikkeling die ze vandaag heeft laten zien. De oppervlakkige buigpees is kapot maar niet op een onherstelbaar punt. De diepebuigpees heeft nog een volledige werking. De DA heeft nogmaals de wond geheel gereinigd en bekeken. Carry liet het toe zonder verdoving. Dat is een teken dat de peesschede ontsteking afneemt!!
De wond is sinds gisteren aan beide zijdes bijna een halve cm dicht getrokken. En hij is veel schoner gebleven.

De DA zei dat zij voorstanders zijn van een revalidatie i.p.v. nu te laten inslapen.

De DA heeft uitgesproken dat ze een goede grasmaaier zal zijn. En misschien misschien in de toekomst zo zal herstellen dat ze een ritje mee kan het bos in. Maar dat is nu het streven niet. Ze moet pijnvrij zijn.
Zoals de diagnose nu is kan het zelfs zijn dat de kreupelheid minder is dan verwacht en wellicht met de tijd zal verdwijnen.
wel zal het een zwakkere plek blijven. Sport en springen kan niet meer. Maar lekker aan de fiets, wandelen of ooit misschien een ritje zit er zeker in.
Het herstel zal eerder vervelend zijn omdat ze op stal staat, dan dat ze pijn zal hebben. Ze mag 1 keer in de 3 dagen even op het gras staan (stal mesten). Verder zo min mogelijk bewegen i.v.m. wildvlees.

De DA stond werkelijk versteld! En hoe ik me voelde is onbeschrijvelijk. Al 3 keer sinds het voorval heb ik op het punt gestaan haar te laten slapen. En dan nu dit?? De DA gaf ook al aan dat Carry heel opgewekt is en dat dat een goed teken is.
De DA zal eerst elke dag komen, ze blijft AB krijgen, eerst d.m.v. injectie later komt ze op Buut. De wond zal eerst met nat verband (jodium oplossing) behandeld worden. Daarna met honingzalf in combi met AB kuren.

De kosten zullen idd even oplopen, maar het vooruitzicht dat nu in het verschiet ligt valt dat reuze mee. De kans op een pijnvrij leven is groter dan de kans op een belemmerd leven door pijn.

Met de tijd kan er een scan gemaakt worden om te kijken of de pees dusdanig is hersteld dat ze mee kan op een ritje. Tot die tijd kan ze lekker grazen en daarna ook nog.

Zo enórm bijzonder deze wending!! Misschien is het ons dan toch gegund om samen te zijn!!

Ik heb vandaag weer foto's genomen. De DA vond het ook een goed idee. Zo konden we mooi bijhouden hoe de genezing vorderd.

Schone wond (het bolletje in het midden is de diepe buigpees)
DA in actie
Ik blijf met beide benen op de grond! Het herstel zal lang duren en terugval is een kans. Maar dat weegt op tegen de vooruitzichten.

Ik ben van plan om een foto dagboek bij te houden over het herstel vanaf nu. Mag dat modjes??

Al jullie duimen en virtuele knuffels hebben geholpen!! En Carry, mijn lieve sterke meid, wil nog zo graag bij ons blijven!!

Ik bedank op mijn blote knietjes voor deze wending!!

Tranen van geluk stromen hier!
Laatst bijgewerkt door oh_oh op 08-10-10 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:22

Wat fijn zeg, dat er toch voor uit gang in zit! Echt top, en goed dat jullie zo blijven vechten samen :)! Je zit in geen makkelijke periode, dat weet ik als geen ander. Maar straks ben je blij dat je dit allemaal gedaan zult hebben voor jou en Carry :)

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:24

Wat geweldig wat een super Carry ze wil dus duidelijk blijven.
Geniet van de tijd samen

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:27

wat fijn! ik heb al een tijdje meegelezen er heeft hier ook een kaarsje gebrand. Heeel erg fijn dat carry toch zo herstelt. Het is je van harte gegund meid :) :(:) en een dikke knuffel aan carry

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:28

Oh wat een geluk, dat is toch geweldig! Ik zou een fotodagboek wel intressant vinden, hoe de wond opknapt.

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:31

super om te horen dat ze toch aan het genezen is

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:33

Wat een geweldig nieuws! :D

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:33

Geweldig zeg!
Het is je echt gegund! <3