De DA is geweest!
Hij heeft Carry geobserveerd op haar beengebruik. Ze zet hem vandaag weer neer en belast hem ook bijna volledig!!
De DA was blij verrast. Hij heeft overleg gehad met de andere DA die de eerste behandelingen heeft uitgevoerd. Samen hebben ze geconstateerd dat ze nooit een standverandering heeft laten zien.
Dit is zeer gunstig helemaal met de ontwikkeling die ze vandaag heeft laten zien. De oppervlakkige buigpees is kapot maar niet op een onherstelbaar punt. De diepebuigpees heeft nog een volledige werking. De DA heeft nogmaals de wond geheel gereinigd en bekeken. Carry liet het toe zonder verdoving. Dat is een teken dat de peesschede ontsteking afneemt!!
De wond is sinds gisteren aan beide zijdes bijna een halve cm dicht getrokken. En hij is veel schoner gebleven.
De DA zei dat zij voorstanders zijn van een revalidatie i.p.v. nu te laten inslapen.
De DA heeft uitgesproken dat ze een goede grasmaaier zal zijn. En misschien misschien in de toekomst zo zal herstellen dat ze een ritje mee kan het bos in. Maar dat is nu het streven niet. Ze moet pijnvrij zijn.
Zoals de diagnose nu is kan het zelfs zijn dat de kreupelheid minder is dan verwacht en wellicht met de tijd zal verdwijnen.
wel zal het een zwakkere plek blijven. Sport en springen kan niet meer. Maar lekker aan de fiets, wandelen of ooit misschien een ritje zit er zeker in.
Het herstel zal eerder vervelend zijn omdat ze op stal staat, dan dat ze pijn zal hebben. Ze mag 1 keer in de 3 dagen even op het gras staan (stal mesten). Verder zo min mogelijk bewegen i.v.m. wildvlees.
De DA stond werkelijk versteld! En hoe ik me voelde is onbeschrijvelijk. Al 3 keer sinds het voorval heb ik op het punt gestaan haar te laten slapen. En dan nu dit?? De DA gaf ook al aan dat Carry heel opgewekt is en dat dat een goed teken is.
De DA zal eerst elke dag komen, ze blijft AB krijgen, eerst d.m.v. injectie later komt ze op Buut. De wond zal eerst met nat verband (jodium oplossing) behandeld worden. Daarna met honingzalf in combi met AB kuren.
De kosten zullen idd even oplopen, maar het vooruitzicht dat nu in het verschiet ligt valt dat reuze mee. De kans op een pijnvrij leven is groter dan de kans op een belemmerd leven door pijn.
Met de tijd kan er een scan gemaakt worden om te kijken of de pees dusdanig is hersteld dat ze mee kan op een ritje. Tot die tijd kan ze lekker grazen en daarna ook nog.
Zo enórm bijzonder deze wending!! Misschien is het ons dan toch gegund om samen te zijn!!
Ik heb vandaag weer foto's genomen. De DA vond het ook een goed idee. Zo konden we mooi bijhouden hoe de genezing vorderd.
Schone wond (het bolletje in het midden is de diepe buigpees)
DA in actie
Ik blijf met beide benen op de grond! Het herstel zal lang duren en terugval is een kans. Maar dat weegt op tegen de vooruitzichten.
Ik ben van plan om een foto dagboek bij te houden over het herstel vanaf nu. Mag dat modjes??
Al jullie duimen en virtuele knuffels hebben geholpen!! En Carry, mijn lieve sterke meid, wil nog zo graag bij ons blijven!!
Ik bedank op mijn blote knietjes voor deze wending!!
Tranen van geluk stromen hier!
Laatst bijgewerkt door oh_oh op 08-10-10 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt