Een band scheppen?? Ik heb al een band hoor

@Foulplay_
Ze heeft het over iedereen.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ann3l03s schreef:Je hebt (volgens mij) je beugels sowieso niet te lang.
Wat voor een zadel heb je?
Zelf moest ik in het begin erg wennen met een dressuur zadel omdat je dan je echt het gevoel hebt dat je je beugels heel lang hebt. Daar wen je wel echt aan en dan ziet het er vaak mooier uit. met veelzijdigheid heb had ik het wel minder
Hobbespoes schreef:zolang jij het in je hoofd hebt dat jij perfect rijdt en alles aan moon ligt...zolang zal zelfs de beste lesgever in heel de wereld je niet kunnen helpen...
Ik heb niet gezegd dat je niet goed rijdt! Zeg ik van mijn eigen leerlingen ook niet...maar zij staan wel open voor aanwijzingen en passen die ook prompt toe...trouwens moesten ze de attitude voor de dag leggen die jij hanteert zouden ze al lang mijn leerlingen niet meer zijn...
Jij zal ze moeten rijden, erdoor moeten rijden, 't zal niet ineens in Moonlight haar hoofd beginnen te dagen dat ze huppekee netjes aan de teugel loopt...
Jij gaat ze terug moeten rijden...
Ik heb zo het gevoel in al je antwoorden (ook op dat van Moonlight valt wel in die 'selecte' categorie springpaarden die niet nageeflijk te rijden zijn) dat je iemand bent die zou gaan boogschieten en als je de schijf niet of slecht raakt het aan de boog zou liggen en niet aan jezelf...omschrijf het mss als jeugdigheid dat kan natuurlijk ook...
Maar als mijn paard niet goed loopt of niet loopt gelijk ik het vraag of gelijk het zou moeten kijk ik altijd eerst naar mezelf, dan naar medische problemen of ongemakken (zadel ofzo) bij het paard en dan pas zou het mss beginnen te dagen dat het aan het paard ligt...
Het paardje hier bij ons doet hetzelfde als Moonlight, ook eentje uit de 'selecte' groep van springpaarden die niet onderin te rijden is...maar na een bezoekje van de osteopaat en een paar keer met haar rijden loopt ze best prima onder mij (onder haar eigenaress is er nog wat werk aan).
Maar hé nergens een woord van mijn kant dat je niet goed rijdt...'t is geheel het verdomde paard der fout!
Je mag natuurlijk altijd mijn merrie eens komen rijden...ik denk dat je haar ook in de selecte groep zou indelen...want je moet het nog altijd zelf doen bij haar...
En ja 't heeft mss met Moon haar opleiding te maken maar dat ze nog altijd zo loopt heeft te maken met het beestje dat erop zit...want jij en alleen de ruiter die erop zit kan die opleiding veranderen, afleren en weer aanleren...
Het valt me dus ook op dat je enkel en alleen reageert op het gedeelte over de springpaarden enz...niet over het rijtechnisch advies dat erboven staat...en 't is dat net dat je niet in de wind zou mogen slaan...
doerakje schreef:Ik ben dit topic zolangzamer hand wel zat, silkaay houd nu maar op met het plaatsen van foto's comentaren ed want we weten dat je het zelf allemaal beter weet.. als je wilt rellen doe dat dan lekker op het schoolplein maar je hebt lang genoeg op bokt lopen rellen denk ik zo?
_Esther schreef:Elin_ schreef:Waarom dat bit als ik vragen mag ?
k had geen ander xD
en die fotos zijn ook al van evnetjes geleden