[WN] Do's en don'ts voor de wedstrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:03

oke, de schaar mag er in bij de manen van Gibbs.
Zullen we het dan toch maar meteen de pleasure-coupe maken? Vind het wel eng hoor..... en een beetje sonde. Maar zoals ze nu hangen ziet het er niet echt netjes uit (zie laatste foto's profiel)
tips?
nat of droogknippen? knippen of snijden? eerst stieken of juist niet?
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah :(:)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:20

hou gewoon anders de lengte aan van het kortste stuk.ik doe altijd nat, en knippen.
en bij wedstrijd kan je evt. nog rechtknippen na het stieken.
en we willen wel fotos zien!! :D

hiphopje

Re: Do's en don'ts voor de wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:22

Jaja, snik snik, zal foto's maken van de hele ceremoni...

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 14:11

buckle: done. titel in amateur dan jouw naam. titel in open dan naam van je paard.
zou ik doen he!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 16:54

hiphopje schreef:
Jaja, snik snik, zal foto's maken van de hele ceremoni...

Aahw... :(:) Om eerlijk te zijn vind ik het goed dat je dit doet. Hij heeft niet echt een weelderige bos zal maar zeggen en denk dat een pleasure coupje hem prachtig zal staan :)

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 22:43

QH: voor de volledigheid, het is niet amateur en open, maar non pro en open. Nav alle reacties die krijg in mijn topic (onderschrift) en op mijn hyves, heb ik besloten om de naam van mijn paard erin te laten zetten ;) Maar die buckle komt er! :D

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:25

Even een vraagje.
Tot nu toe heb ik alleen bij de AQHA (Novice Amateur) gestart, natuurlijk met alles erop en eraan: paard spik en span, vooraf in een sleazy hood, korte manen met staartjes, zwart gelakte hoefjes, talkpoeder op de witte benen, geen golven in de staart, etc.

Nu ga ik eind deze maand voor het eerst WRAN L3 starten. Ik heb zo het idee dat het daar allemaal niet zo op en top hoeft. Omdat ik lui ben en niet 'overdressed' wil zijn wil ik graag weten wat ik níet hoef te doen in de L3 (Pleasure).

Vetlok en neusharen laat ik altijd al zitten en bij de oren knip ik alleen weg wat uitsteekt.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:35

Wel doen!!!!!
Dan durft de rest misschien ook iets meer te gaan showen !

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:51

Je kunt nooit overdressed zijn voor een wedstrijd hoor. Een jury zal het naar mijn weten altijd waarderen als je veel aandacht aan je voorkomen besteed!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:07

Ik vind het altijd zo idioot als mensen helemaal uitgedost zijn maar nog geen deuk in een pakje boter rijden (mezelf incluis).

Mijn leraar Duits zei vroeger atijd: Als een werkstuk een mooie voorkant heeft dan is het werkstuk zelf meestal niks. De makers willen dan een hoog cijfer voor het kleuren. (Dat ging toen nog met de hand ;))

Ik vind het patserig overkomen als je veel meer uitgedost bent dan de rest. Wat de jury daarvan vindt maakt me niet uit.

Mocht blijken dat ik het erg goed doe in de L3, dan wordt het misschien anders, maar dat moet ik eerst nog zien.

Trouwens, zolang je een cap moet dragen rijd je toch al voor lül, dus je verder uitdossen is dan een beetje verspilde moeite.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:18

LindyH schreef:
Ik vind het altijd zo idioot als mensen helemaal uitgedost zijn maar nog geen deuk in een pakje boter rijden (mezelf incluis).

Heb met mijn merrie 2 jaar geleden ook een oefenwedstrijd gereden. Helemaal in outfit terwijl sommigen er met jeans met modder en tshirt bijreden.
Wist niet hoe mijn paard zich zou gedragen (eerste wedstrijd) maar was van mening dat als we niks zouden maken, we er tenminste nog altijd goed uitzagen ;)
Persoonlijk (niet naar jouw gericht dus ;)) vind ik het ervan getuigen dat je een wedstrijd serieus neemt, als je je ernaar kleed.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:24

@lindy- gewoon on vol ornaat!! dan maak je al een entree bij binnenkomst...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:31

moeilijke vraag dan maar hoe zouden jullie de verzorging van een tinker dan doen voor een wedstrijd

(ik zou wassen, staart op lengte knippen, en manen in een strakke hengsten vlecht (bij welke onderdelen mag het/ is het aan te raden om los ??? )
wat zouden jullie nog meer doen...
voor het geval dat ik moet gaan sparen voor nog meer ribben uit mijn lijf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:36

LindyH ik zou er gewoon helemaal voor gaan. Overdressed bestaat niet meer vanaf pak 'm beet L3 vind ik. Als je nou supersjiek in de L5 (walk&jog) aan komt zetten dan sta je voor banketstaaf. Dat vind ik net zoiets als in slipjas starten in de B dressuur. Maar vanaf de L3 vind ik dat je echt wel mag laten zien dat je snapt wat showen is hoor :)

Rommulus, ik zou echt uitsluitend in de reining de manen los laten. Dat is het enige onderdeel waarin je snelheid wilt laten zien. Bij de rest draait het om rust en controle, dus laat zo weinig mogelijk 'beweging' zien en zet je manen lekker strak vast.
Wat verder nog meer? Het wit mooi talken (niks zo smerig als een geel wit paard) en evt. de hoefjes even lakken. Verder plaatje afmaken met outfit.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:37

ik vind dat je in de L5 ook al kan laten zien , dat je weet hoe 'het hoort " .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:41

Ben ik met je eens, maar wel met mate. Ik zou de échte blingbling van bv het pleasurerijden daar echt een vlag op een modderschuit vinden. "Gewoon netjes" vind ik daar echt goed genoeg.
Wil niet zeggen dat je met een paard onder de bagger en met de vlekken in je te korte spijkerbroek aan moet komen zetten.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:44

sil is nog redelijk wit van zich zelf maar voor de hakken en knieën gaat ik wel een spuitbus halen

hoeven lakken onder die sokken ???

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:48

dan verschillen we van mening.als je in de dressuur met de B begint, trek je toch ook het wedstrijd tenue aan. en de slip mag je dan niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:50

O ik zie nu pas wat een enorme sokken 'ie heeft. Nee dan heeft lakken misschien niet zoveel zin :D

@Spicegirl, gelukkig mag dat (van mening verschillen) :) Ik heb het dragen van een hoedje onder de Z ook altijd te idioot voor woorden gevonden en dat vind ik met een échte showoutfit voor L5-ruiters eerlijk gezegd ook. Persoonlijk zou mijn advies dan zijn; stop dat geld in een paar goede lessen, hoef je geen walk & jog meer te starten :)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:52

niet zo heel erg enorm helaas maar wel wat idd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:54

Niet enorm? :D Of is het niet die onderste in je profiel? Die vind ik juist geweldig, met al dat behang :j

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:56

je kan je geld nog in zoveel privelessen als mij stoppen, als je paard geen showervaring heeft, en erg zenuwachtig is, zal je toch in de L5 moeten beginnen. het is niet altijd een kwestie van niet KUNNEN galopperen. soms is het een kwestie van op rustige wijze ervaring opdoen. en dat kun je niet ' aan ' lessen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:59

Imo moet je je in zulke situaties 'bescheiden opstellen' qua outfitkeuze; uiteraard altijd netjes en verzorgd, maar niet te opvallend/showy. Je WILT immers helemaal niet opvallen als je je zaken niet op orde hebt?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:13

het probleem is juist dat anderen hun zaken niet op orde hebben. ik weet nu niet hoe mijn paard reageerd, als andere paarden ervandoor vliegen, al bokkend, zodra het "lope your horses "word gegeven. ik rij meestal alleen, en waar ik les heeft iedereen zn paard onder controle. ook de mijne doet nix. ik kan echter niet voorspellen, wat ze doet, als de rest uit de plaat gaat.zoals gebruikelijk in de L4, van mensen die zowel hun geld niet in outfit steken, als in lessen.of je afsnijden, zodat ik mn paard in moet houden, en break of gait heb.het is niet mijn paard , waar ik me zorgen over maak.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:03

Sonja schreef:
Ik zou de échte blingbling van bv het pleasurerijden daar echt een vlag op een modderschuit vinden.

Dat vind ik een mooie omschrijving. :D

Maargoed, in de L3 ben je dus blijkbaar geen modderschuit meer. Dat was eigenlijk mijn vraag. :P