Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
x_spekkie_x schreef:Enne, een vriendin van mij wilde een van de honderd bananen die bij de La Place tentoongesteld lagen, maar die kreeg ze toch echt niet mee, die lagen daar alleen voor de sier
NouJaDan schreef:NU maak ik de omroempster al heel wat jaren mee en heb ik al heel wat keren met de paarden mogen rijden tijdens vele evenementen waar zij de microfoon vast had. Nog nooit heb ik meegemaakt dat ze niet rieel is in haar commentaar! Er wordt tegenwoordig veel te lichtzinnig gedacht over het "even meerijden" op grote evenementen. Paarden zijn er niet meer op getraind en de eigenaren hebben zo'n groot ego dat het minste puntje van kritiek ze gelijk doet ontploffen.
Als je mee doet aan een rassendefilé als op Horse Event dient je paard bomproef te zijn, niet over de emmer te gaan van wat applaus en op zijn minst gehoorzaam te zijn. Wellicht dat stamboeken eens wat secuurder moeten gaan selecteren welke combinaties hiervoor echt geschikt zijn. Combinaties die wel de moeite nemen thuis te trainen voor grote evenementen als deze en niet overal excuses in te zoeken.
Daarnaast is het idd ongepast met rammelbakjes de piste in te komen zeker als er kinderen meerijden. Verder zijn de regels duidelijk STAPPEN als er stappen wordt gevraagd. Zo moeilijk is het toch niet? Je bent er om met zn alle enkele rassen te promoten en niet voor je eigen ego! Organiseer dan een eigen feestje.
Nimber schreef:NouJaDan schreef:NU maak ik de omroempster al heel wat jaren mee en heb ik al heel wat keren met de paarden mogen rijden tijdens vele evenementen waar zij de microfoon vast had. Nog nooit heb ik meegemaakt dat ze niet rieel is in haar commentaar! Er wordt tegenwoordig veel te lichtzinnig gedacht over het "even meerijden" op grote evenementen. Paarden zijn er niet meer op getraind en de eigenaren hebben zo'n groot ego dat het minste puntje van kritiek ze gelijk doet ontploffen.
Als je mee doet aan een rassendefilé als op Horse Event dient je paard bomproef te zijn, niet over de emmer te gaan van wat applaus en op zijn minst gehoorzaam te zijn. Wellicht dat stamboeken eens wat secuurder moeten gaan selecteren welke combinaties hiervoor echt geschikt zijn. Combinaties die wel de moeite nemen thuis te trainen voor grote evenementen als deze en niet overal excuses in te zoeken.
Daarnaast is het idd ongepast met rammelbakjes de piste in te komen zeker als er kinderen meerijden. Verder zijn de regels duidelijk STAPPEN als er stappen wordt gevraagd. Zo moeilijk is het toch niet? Je bent er om met zn alle enkele rassen te promoten en niet voor je eigen ego! Organiseer dan een eigen feestje.
Maak je speciaal een account aan om dit mede te delen of durf je het niet onder je eigen account?
Nogmaals hoe kun je thuis dit oefenen.ij zegt letterlijk dat de paarden er niet op getraint zijn hoe train ik mijn jomnge paarden op dit soort dingen? Waar haal jij minimal 1000 man incl vlaggen, tribunes omroep, paraplus vandaan? Ik kan ze bij mij thuis in de bak iig niet kwijt.
Mijn paard gaat al jaren mee en kent dit maar het blijft een dier. Tijdens het rassendefile stond er iemand strak naast de baan en die stak net zijn plu op terwijl ik langs stapte. Hij stak m recht vooruit op richting mijn paard en ja die sprong ook een stukje aan de kant.
Paarden zijn dieren en die reageren soms anders dan dat je verwacht had.
In dit geval ging het mis omdat er een mini begon te gillen en sloeg naar een andere hengst. Ik weet niet hoe je dit soort situatie's wil trainen maar ik train dat soort dingen liever niet.
areke schreef:Het mini hengstje was de oorzaak van alles, hij sloeg en steigerde richting de andalusier die omhoog ging en richting de lippizaner draaide die op zijn beurt schok omdat hij een paar voorbenen op zich af zag komen.
Die lippizaner stond op den duur zo steil dat die samen met ruiter omsloeg, ze stonden beide weer snel op en de lippizaner bleef heel netjes wachten en het meisje kon hem zo weer pakken en weer kon opstappen.
IKbenEllen schreef:Zo ook weer thuis van een verregend Horse EventLeuke dag gehad maar echt heel jammer van dat weer.
Ben benieuwd of de eigenares van de Lippizaner bij het rassendefile ook een Bokker is![]()
Want wat daar gebeurde... ik vond het echt belachelijk.
Eerst werden alle rassen voorgesteld, maar mocht er niet geapplaudiseerd worden, omdat er ook kinderen tussen zaten bladiebla. Komt er een vrouwtje op een Lippizaner, zo heet als wat. Aan het einde moesten ze op de middellijn opstellen, en mocht er dan geapplaudiseerd worden. Eentje werd er nog tussenuit gehaald wegens ontploffingsgevaar. Affijn, men begint te klappen en die Lippizaner gaat OMHOOG![]()
![]()
en klapt zo met ruiter en al achterover. Gelukkig weinig schade, ruiter stapte weer op. Zegt dat mens dat omriep: ja ik zie het niet zo goed, er was er 1 afgevallen? Zit de ruiter er weer op? Want dan doen we het gewoon nog een keer! Applaus!!!
Iedereen op de tribune zat nee nee nee![]()
![]()
er klapte dus helemaal niemand.
Toen moesten ze weer allemaal achter elkaar door de bak stappen, maar die vrouw op die Lippizaner draafde in het midden, op tempo was ie in ieder geval nog te hanteren. Riep dat mens om: JA EN WIL DIE MEVROUW OP DIE LIPPIZANER OOK GAAN STAPPEN, JE MOET WEL NAAR ME LUISTEREN EN ALS JE DAT NIET DOET REGEL IK HIER WEL DAT JE ER ZO WEER LANGS LIGT HOOR!!!
Echt mijn bek zakte af!!!!
Ook een puntje van kritiek richting organisatie: bijna 30 euri entree vragen, 5 euri voor in een natte wei te parkeren, en daar bovenop nog 30 (achterin) tot 50 cent (voorin) durven vragen voor toiletgebruik. Dat durven ze in de Efteling zelfs niet!
Remember schreef:Ik denk ook dat dat een beetje ten grondslag lag Calanddra. Er waren duidelijke regels omtrent het rassendefilé en elke dag waren er mensen die tóch niet luisterden. Zo kwam de hackney de eerste dag met rammelbakje en zweep de ring in gevlogen, op het voorterrein was er al een paar keer gewaarschuwd (want dat werd echt gevaarlijk), en dan toch ermee de ring in gaan en het goed gebruiken ook
. De arabier werd aan de hand ook nog een paar keer in de rondte geslingerd en nu bleef het meisje met de lippizaner inderdaad ook flink doorrijden.
Er is van te voren duidelijk aan gegeven dat je gewoon voor het applaus de ring uit kunt, het meisje met de connemara was heel verstandig en ik vond echt niet dat de speaker een vervelende opmerking naar haar gemaakt heeft
Desondanks vond ik de opmerking niet geheel gepast, maar ze gaf ook duidelijk aan dat ze niet gezien had wat er gebeurde, en als ze dat wel had gezien weet ik zeker dat ze het niet gezegd had.
Sani schreef:Net zo goed werd er af en toe geroepen 'niet klappen' en dan was er een malloot die niet oplette of later kwam aanlopen en toch ging klappen.
Sommige.
Wat ik wel weer zonde vond was dat bij de NH cirkels er mensen bij de cirkel gingen staan waardoor het publiek op de tribune niks meer kon zien.
Vroeg je ze vriendelijk of ze een metertje opzij konden, kreeg je me toch blikken toegeworpen..Als blikken konden doden, waren er veel mensen omgevallen daar.