horse event 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sandeman

Re: horse event 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:55

Ik kom ook al jaren op HE, heb het rassendefilee dit jaar niet gezien,.maar wij moeten altijd erg lachen op de omroepster. Maar goed, ik heb dit niet meegekregen. Maar ik vind haar commentaar normaal altijd erg goed.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:58

x_spekkie_x schreef:
Enne, een vriendin van mij wilde een van de honderd bananen die bij de La Place tentoongesteld lagen, maar die kreeg ze toch echt niet mee, die lagen daar alleen voor de sier :\

Wat raar, ik heb daar wel gewoon het losse fruit gekocht.

Ik vond de friet trouwens helemaal niet lekker, het was daar ook echt ongeorganiseerd, ik wilde een friet en een broodje kroket eerst in de hele lange rij gestaan zecht zei dat je voor friet alleen in de andere, nog langere, rij kon gaan staan :+ .

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:18

NouJaDan schreef:
NU maak ik de omroempster al heel wat jaren mee en heb ik al heel wat keren met de paarden mogen rijden tijdens vele evenementen waar zij de microfoon vast had. Nog nooit heb ik meegemaakt dat ze niet rieel is in haar commentaar! Er wordt tegenwoordig veel te lichtzinnig gedacht over het "even meerijden" op grote evenementen. Paarden zijn er niet meer op getraind en de eigenaren hebben zo'n groot ego dat het minste puntje van kritiek ze gelijk doet ontploffen.

Als je mee doet aan een rassendefilé als op Horse Event dient je paard bomproef te zijn, niet over de emmer te gaan van wat applaus en op zijn minst gehoorzaam te zijn. Wellicht dat stamboeken eens wat secuurder moeten gaan selecteren welke combinaties hiervoor echt geschikt zijn. Combinaties die wel de moeite nemen thuis te trainen voor grote evenementen als deze en niet overal excuses in te zoeken.

Daarnaast is het idd ongepast met rammelbakjes de piste in te komen zeker als er kinderen meerijden. Verder zijn de regels duidelijk STAPPEN als er stappen wordt gevraagd. Zo moeilijk is het toch niet? Je bent er om met zn alle enkele rassen te promoten en niet voor je eigen ego! Organiseer dan een eigen feestje.

Maak je speciaal een account aan om dit mede te delen of durf je het niet onder je eigen account?
Nogmaals hoe kun je thuis dit oefenen.ij zegt letterlijk dat de paarden er niet op getraint zijn hoe train ik mijn jomnge paarden op dit soort dingen? Waar haal jij minimal 1000 man incl vlaggen, tribunes omroep, paraplus vandaan? Ik kan ze bij mij thuis in de bak iig niet kwijt.
Mijn paard gaat al jaren mee en kent dit maar het blijft een dier. Tijdens het rassendefile stond er iemand strak naast de baan en die stak net zijn plu op terwijl ik langs stapte. Hij stak m recht vooruit op richting mijn paard en ja die sprong ook een stukje aan de kant.
Paarden zijn dieren en die reageren soms anders dan dat je verwacht had.

In dit geval ging het mis omdat er een mini begon te gillen en sloeg naar een andere hengst. Ik weet niet hoe je dit soort situatie's wil trainen maar ik train dat soort dingen liever niet.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:22

Idd die dingen zijn niet te trainen :\ Ik moest met mijn pony in de PaardenSporthal. Nou mijn pony is aardig bomproof, wat ie ook bewees in het obstakelparcours eerder in de ochtend. Maar zoveel mensen, herrie, muziek, rennende kinderen PAL naast de baan, dat werd hem toch ook wel wat teveel. (al gaat die van mij niet rennen, hij gaat juist acuut op de handrem)

Dit soort evenementen zijn juist goede leermomenten voor je paard, juist omdat je er niet op kunt trainen.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:47

Dan is het commentaar op mij anders over gekomen dan dat het bedoeld was ;) :) op de connemara bedoel ik dan he. Het kwam op mij een beetje over zo van: nounou, is het eindelijk in dat hoofd van je opgekomen om de ring uit te gaan :o Daarnaast inderdaad ook wel een compliment, maar zo kwam het toch ook wel een beetje op mij over.

Verder is er inderdaad niet op te trainen, neem aan dat niemand hier thuis een tribune heeft met een paar honderd man :D
Al met al vond ik ze allemaal dus erg braaf!

Moeten we nu echt 10talle pagina's hier aan gaan besteden? :o

ezumii: was het nog gelukt met jullie demonstratie, ondanks dat jullie door ons 5 min. eerder moesten gisteren? :D of hebben we nu heel jullie demonstratie verpest? :P
Laatst bijgewerkt door Rozzy op 13-09-10 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:59

Fieuw, dat was een natte HE gisteren! Woow!

Gelukkig hadden we een plu bij ons... we hebben echt staan te kijken dat er mensen zonder paraplu waren, en nog erger: mensen met téénslippers aan?? Dan vraag ik me af wat je niet helemaal hebt begrepen van het concept 'regen' :')

Omdat wegkomen van het parkeerterrein vorig jaar zo'n drama was zijn we dit keer vóór het hoofdevenement weggegaan. We hebben die cowboys met hun kunstjes nog gezien, daarna zijn we gegaan. Moesten even geduwd worden door een stoere jongen (gelukkig bleek ik erg goed in het roepen van 'HELP!!') en toen konden we zo naar huis.

Ben wel erg benieuwd hoe dat later is gegaan, toen de grote massa naar huis ging. Toen wij gingen waren er al traktoren nodig om te slepen.

NouJaDan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:00

Nimber schreef:
NouJaDan schreef:
NU maak ik de omroempster al heel wat jaren mee en heb ik al heel wat keren met de paarden mogen rijden tijdens vele evenementen waar zij de microfoon vast had. Nog nooit heb ik meegemaakt dat ze niet rieel is in haar commentaar! Er wordt tegenwoordig veel te lichtzinnig gedacht over het "even meerijden" op grote evenementen. Paarden zijn er niet meer op getraind en de eigenaren hebben zo'n groot ego dat het minste puntje van kritiek ze gelijk doet ontploffen.

Als je mee doet aan een rassendefilé als op Horse Event dient je paard bomproef te zijn, niet over de emmer te gaan van wat applaus en op zijn minst gehoorzaam te zijn. Wellicht dat stamboeken eens wat secuurder moeten gaan selecteren welke combinaties hiervoor echt geschikt zijn. Combinaties die wel de moeite nemen thuis te trainen voor grote evenementen als deze en niet overal excuses in te zoeken.

Daarnaast is het idd ongepast met rammelbakjes de piste in te komen zeker als er kinderen meerijden. Verder zijn de regels duidelijk STAPPEN als er stappen wordt gevraagd. Zo moeilijk is het toch niet? Je bent er om met zn alle enkele rassen te promoten en niet voor je eigen ego! Organiseer dan een eigen feestje.

Maak je speciaal een account aan om dit mede te delen of durf je het niet onder je eigen account?
Nogmaals hoe kun je thuis dit oefenen.ij zegt letterlijk dat de paarden er niet op getraint zijn hoe train ik mijn jomnge paarden op dit soort dingen? Waar haal jij minimal 1000 man incl vlaggen, tribunes omroep, paraplus vandaan? Ik kan ze bij mij thuis in de bak iig niet kwijt.
Mijn paard gaat al jaren mee en kent dit maar het blijft een dier. Tijdens het rassendefile stond er iemand strak naast de baan en die stak net zijn plu op terwijl ik langs stapte. Hij stak m recht vooruit op richting mijn paard en ja die sprong ook een stukje aan de kant.
Paarden zijn dieren en die reageren soms anders dan dat je verwacht had.

In dit geval ging het mis omdat er een mini begon te gillen en sloeg naar een andere hengst. Ik weet niet hoe je dit soort situatie's wil trainen maar ik train dat soort dingen liever niet.

Je trekt conclusies die bezijden de waarheid zijn.

Als je met paarden werkt weet je dat er genoeg risico's op de loer liggen waar het fout kan gaan. Op het HE weet je dat er hengsten zullen verschijnen en dat deze ook eens kunnen gillen. Zolang het hengstje niet jouw paard slaat of bijt behoort jouw paard gewoon onder apél te staan. Wordt je paard fysiek aangevallen door een ander heeft ie wat mij betreft het recht eens flink terug uit te halen. Dan zul je me niet horen.

We werken zelf ook o.a met minihengsten en ik zie maar al te vaak combinaties aan de haal gaan omdat ze hun paard niet onder controle hebben en in paniek schieten van zo'n kleine freumel. Niet de fout van de pony omdat ie toevallig klein is, maar fout van de andere combinatie omdat er kennelijk te weinig vertrouwen is tussen beide. Anders heeft het grote paard geen reden tot paniek. Enja het is dus wel een kwestie van trainen! Wat je niet traint, kan je paard ook niet leren. Het steeds uit weg gaan bevestigd alleen maar de angst van het paard. Mijn "grote" hengsten zijn echt niet bang van een klein hengstje, ook niet als het gilt, bijt of slaat. Eén hap en die kleintjes blijven nergens meer, en mijn grote weten dat, omdat er op getraind is. Zo ook met publiek, muziek, vlaggen ect...

IK ben niet zo gek op een paard zonder rem, stuur of gehoorzaamheid grote evenementen te gaan bezoeken laat staan meedoen. Eerst klein beginnen, trainen, trainen, en nog eens trainen.....Locaties opzoeken en langzaam opbouwen. .En zelfs dan zit een ongeluk nog in een klein hoekje.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:01

Haha nee joh :D. Dat was eerder de apparatuur, die hield er midden in onze kur opeens mee op :7 .
Maar gelukkig hadden we heel veel toeschouwers onder de overkapping staan dus dat was errug leuk :D.

Bij jullie ook allemaal goed gegaan?

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:04

Werken met paarden heeft risico's en het is mogelijk dat ze iets onverwachts doen, maar de opmerking die de omroepster maakte (of ze het nou wel of niet heeft gezien) was absoluut ongepast.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:05

echt? dat is super zonde! Ik heb maar een klein stukje gezien, de rest van de tijd probeerde we tussen 100e paraplu's door terug te komen bij de stand :Y)

Bij ons was het ook goed gegaan hoor! alleen zat er een of andere muts tijdens onze kur aan de muziek en daardoor sloeg de muziek een stukje terug waardoor er ook niets meer van de muziek klopte _O-

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:07

Misschien is dat dan ook bij ons gebeurd, bij ons herhaalde hij constant hetzelfde stukje.. Dan weet je ook echt niet meer wat je bent :)).

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:07

Het mini hengstje was de oorzaak van alles, hij sloeg en steigerde richting de andalusier die omhoog ging en richting de lippizaner draaide die op zijn beurt schok omdat hij een paar voorbenen op zich af zag komen.

Die lippizaner stond op den duur zo steil dat die samen met ruiter omsloeg, ze stonden beide weer snel op en de lippizaner bleef heel netjes wachten en het meisje kon hem zo weer pakken en weer kon opstappen.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:08

Klopt het dat Remember degene op de schimmel was en Nimber degene op Orbaldo? (weet ik ook de gezichten bij de namen zeg maar :Y)

Volgens mij heb ik verder Kyrke(?) ook gezien? Haar vader heeft ons volgens mij nog geholpen met aansingelen :)) en je reed achter ons met het rassendefile?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:12

Ja dat klopt :D.. en Wwillemijn zat op de andere zwarte merrie.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:19

NouJaDan, wat ik ervan begreep lag het probleem dus eigenlijk bij de mini en niet zozeer bij de rest.

areke schreef:
Het mini hengstje was de oorzaak van alles, hij sloeg en steigerde richting de andalusier die omhoog ging en richting de lippizaner draaide die op zijn beurt schok omdat hij een paar voorbenen op zich af zag komen.

Die lippizaner stond op den duur zo steil dat die samen met ruiter omsloeg, ze stonden beide weer snel op en de lippizaner bleef heel netjes wachten en het meisje kon hem zo weer pakken en weer kon opstappen.

Lijkt mij dus eerder dat de eigenaar van de mini haar pony moet opvoeden. De andere paarden reageerde alleen maar op hetgeen het hengstje deed.
En dat houd je echt niet tegen vooral niet bij zulk soort 'hete' paarden.

Hunter Dougles en het paard van Emiel Voest waren ook lekker bezig, HG schoot er ook vandoor, ze hield hem wel, maar het was niet de bedoeling en het paard van Emiel Voest kon geen seconde stilstaan.

En dat zijn paarden van professionels, die WEL bekend zijn met het grote publiek en applaus.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:20

Wij zijn na de eindshow weggegaan. We dachten eerst nog wat te eten ivm drukte parkeerplaats. Maar de hamburgers waren op en de sate zag er niet lekker uit. We zagen de grote wegsleep trucks al staan. Ik kwam niet meer bij. lekker fotoos van staan maken :')

Wij zaten ook even vast en 3 man hebben ons geduwd en we waren vrij snel weg. Auto voor ons werd gesleept en die man kwam ook niet meer bij.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:27

IKbenEllen schreef:
Zo ook weer thuis van een verregend Horse Event :D Leuke dag gehad maar echt heel jammer van dat weer.

Ben benieuwd of de eigenares van de Lippizaner bij het rassendefile ook een Bokker is :=
Want wat daar gebeurde... ik vond het echt belachelijk.

Eerst werden alle rassen voorgesteld, maar mocht er niet geapplaudiseerd worden, omdat er ook kinderen tussen zaten bladiebla. Komt er een vrouwtje op een Lippizaner, zo heet als wat. Aan het einde moesten ze op de middellijn opstellen, en mocht er dan geapplaudiseerd worden. Eentje werd er nog tussenuit gehaald wegens ontploffingsgevaar. Affijn, men begint te klappen en die Lippizaner gaat OMHOOG :oo :oo :oo en klapt zo met ruiter en al achterover. Gelukkig weinig schade, ruiter stapte weer op. Zegt dat mens dat omriep: ja ik zie het niet zo goed, er was er 1 afgevallen? Zit de ruiter er weer op? Want dan doen we het gewoon nog een keer! Applaus!!!
Iedereen op de tribune zat nee nee nee :oo :oo :oo er klapte dus helemaal niemand.
Toen moesten ze weer allemaal achter elkaar door de bak stappen, maar die vrouw op die Lippizaner draafde in het midden, op tempo was ie in ieder geval nog te hanteren. Riep dat mens om: JA EN WIL DIE MEVROUW OP DIE LIPPIZANER OOK GAAN STAPPEN, JE MOET WEL NAAR ME LUISTEREN EN ALS JE DAT NIET DOET REGEL IK HIER WEL DAT JE ER ZO WEER LANGS LIGT HOOR!!!
Echt mijn bek zakte af!!!!

Ook een puntje van kritiek richting organisatie: bijna 30 euri entree vragen, 5 euri voor in een natte wei te parkeren, en daar bovenop nog 30 (achterin) tot 50 cent (voorin) durven vragen voor toiletgebruik. Dat durven ze in de Efteling zelfs niet!

Ze viel recht voor m'n neus. er stond een hele brede heg voor, dus ik kon er niet overheen om haar te helpen. Meisje was heel erg geschrokken (nogal logisch) klom er toch op.

Het probleem begon omdat er 1 spaanse hengst was, de lipi hengst en een klein mini hengstje (wat ontzettend aan het klieren was) mevrouw van het spaanse rijpaard zag het al gebeuren en liep van die hengst af)
Ik vond het ronduit BELACHELIJK dat er vervolgens nog eens geklapt ZOU gaan worden. gewoon in en in triest.

Hoe wil je je paard rustig houden in de zeikende regen, 100 paraplu's, vreemde paarden, vele bezoekers en een vrouw die praatte. Je zag aan het beest dat het gewoon in paniek was. Hij schrok zelf ook en bleef dus ook echt staan.

Ik had echt medelij met het meisje..

Ik vond het overigs wel leuk, alleen de WC's vond ik overdreven. je betaald in feite al 30,- bovendien heb ik een plasprobleem en moet ik zodra ik een wc zie of hoor moet ik naar de wc. maar nu ineens kon ik het heeeeel goed ophouden.
La place was duur. Eten niet zo, maar een flesje drinken voor 2,85 vind ik toch wel heeel erg triest.

Helaas jammer van het weer. wij zijn er heelhuids afgekomen..

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:29

Net zo goed werd er af en toe geroepen 'niet klappen' en dan was er een malloot die niet oplette of later kwam aanlopen en toch ging klappen.
Sommige. :x

Wat ik wel weer zonde vond was dat bij de NH cirkels er mensen bij de cirkel gingen staan waardoor het publiek op de tribune niks meer kon zien.
Vroeg je ze vriendelijk of ze een metertje opzij konden, kreeg je me toch blikken toegeworpen.. _O- Als blikken konden doden, waren er veel mensen omgevallen daar. :=

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:31

Grappig dat ik elk jaar weer lees over de prijzen. Misschien als je voor het eerst gaat dat je dat niet weet, maar wij gaan al jaren en weten wat de kosten zijn. Ook ik moet elk half uur piesen en had al een zak kleingeld meegenomen :P

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:32

Ik had het bij de laatste show, stonden 2 vrij lange mensen voor me en iedere keer bewogen ze waardoor ik weer opzij moest schuiven om iets te zien. Erg irritant, als je dan zo lang bent laat dan kleinere mensen voor je.

Nou ben ikzelf niet klein maar er stonden 3 meiden voor me die dus echt niets zagen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:37

Ja, en ze gingen dus nog niet aan de kant. :\

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:43

Remember schreef:
Ik denk ook dat dat een beetje ten grondslag lag Calanddra :j. Er waren duidelijke regels omtrent het rassendefilé en elke dag waren er mensen die tóch niet luisterden. Zo kwam de hackney de eerste dag met rammelbakje en zweep de ring in gevlogen, op het voorterrein was er al een paar keer gewaarschuwd (want dat werd echt gevaarlijk), en dan toch ermee de ring in gaan en het goed gebruiken ook _-:( . De arabier werd aan de hand ook nog een paar keer in de rondte geslingerd en nu bleef het meisje met de lippizaner inderdaad ook flink doorrijden.

Er is van te voren duidelijk aan gegeven dat je gewoon voor het applaus de ring uit kunt, het meisje met de connemara was heel verstandig en ik vond echt niet dat de speaker een vervelende opmerking naar haar gemaakt heeft :n

Desondanks vond ik de opmerking niet geheel gepast, maar ze gaf ook duidelijk aan dat ze niet gezien had wat er gebeurde, en als ze dat wel had gezien weet ik zeker dat ze het niet gezegd had.

Ik denk dat de lipi flipte omdat de kleine shetlander (of wat het was) al de hele tijd flauw aan het doen was. slaan met voorbeen, steigeren. en toen met het applaus barste gewoon de bom.

ik snap uberhaubt niet dat er hiervoor stil gestaan word. gewoon doorlopen, dan is er ook (waarschijnlijk) geen probleem

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:44

Sani schreef:
Net zo goed werd er af en toe geroepen 'niet klappen' en dan was er een malloot die niet oplette of later kwam aanlopen en toch ging klappen.
Sommige. :x

Wat ik wel weer zonde vond was dat bij de NH cirkels er mensen bij de cirkel gingen staan waardoor het publiek op de tribune niks meer kon zien.
Vroeg je ze vriendelijk of ze een metertje opzij konden, kreeg je me toch blikken toegeworpen.. _O- Als blikken konden doden, waren er veel mensen omgevallen daar. :=

Mijn vriend ging mee (was al een wonder) maar die vond dat er gewoon echt aso mensen rondliepen.
Mensen die voordringen. met z'n 3 midden in het pad stil gaan staan of bij de hypo kraam het hele pard versperren en na een vriendelijke vraag nog niet opzij gaan maar je vuil aankijken.. jammer dat er zulke mensen zijn..

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:46

Ook leuk.
Overal langs lopen en ineens besluiten 3 man op een rij stil te gaan staan voordat ze 'afslaan' naar een kraam. :+

Als je niet oplet, knal je daar achterop. :=

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:51

Ik had het bij het wegrijden. Mn passagiers moesten uitstappen en mn auto duwen (ik ook hoor) en 2 behulpzame mannen hielpen ons (1 erin) zijn we bijna bij de rijplaten geeft en vrouw in een mercedes ineens gas, dus wij stoppen, staan we dus weer vast. Dus wederom de auto duwen, staan we op de rijplaten iedereen er weer in, mevrouw bleef toen ineens staan dus zaten we er alsnog voor. Ik kijk in mn achteruitkijkspiegel staat die domme t*ut gewoon echt op een paar cm afstand van mij. Dus terwijl de laatste erin wilde stappen schoof ik een stukje naar voren.

Niks ten nadele van mn passagier, maar als er gewicht in je auto komt dan schuift en beweegt je auto toch. Mn passagier zit nog geeneens en mevrouw de mercedes zat alweer in de kofferbak. Denk ik verdomme je staat al op de rijplaten wacht even, (dit was rond half 8 gisteravond) en doe niet zo onrustig, het terrein was zo goed als leeg. Je kan die halve minuut ook vriendelijk en met afstand wachten.

Het stoom kwam me een uur daarna nog uit mn oren :+