[WN] Ned. Kampioenschap Westernrijden FNW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:11

Eerlijk gezegd moet het niet uitmaken natuurlijk welke klasses er achter elkaar komen. Tenslotte lopen tijdens de rijonderdelen de merries en hengsten ook door elkaar heen ;) Ze moeten zich gewoon gedragen :D

Jottum, die van jou is toch ook een regular? Dan zijn wij na jou hoor ;) Oh en je moet gewoon zeggen: "Zo zit mijn gezicht lekker", als je 'boos' kijkt :+

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:17

Op de DPHC shows is de volgorde wel: hengsten - ruinen - merries . Op SWRN shows is de volgorde idd hengsten - merries - ruinen.

Het is idd een hele kunst om je tijdsplanning precies goed te hebben voor jezelf en het paard. Nou start jij geen amateur maar alleen open toch Jottum? Dan heb je iets meer tijd. De Amateur regular mares is normaal gesproken best goed gevuld en dan heb je daarna nog de jonkies in hun eigen leeftijdsklasse in de Open. Double judged en na elke rubriek het Wilhelmus neemt ook meer tijd in beslag dan de prijsuitreiking op een gewone wedstrijd.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:18

Oh, dat kan hoor Susan, ik dacht dat hengsten en geldings eerst waren. ;) Maakt niet uit ;)
Ik blijk wel meer dingen niet goed op een rijtje te hebben := Hopelijk komt dat nog goed.

And, in that case, I put on my happy face :+

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:19

Huh, Wilhelmus? Doen ze dat echt bij de halter?

Ja, als het goed is start ik alleen open aged mares

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:21

De weersvoorspellingen zijn in ieder geval:

"Rustig na-zomerweer" ... da's wel zo prettig *D

Allemaal onze zonneschijn gezichtjes op een gaan met de banaan! 8-)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:21

Ik mag hopen dat je nog weet waar je je voor in hebt geschreven of is het echt zo erg met je :)) ??

Een Halterpaard wordt net zo goed Nederlands kampioen als een rijpaard dus yup, het Wilhelmus :j .

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:23

[quote="jottum"]Huh, Wilhelmus? Doen ze dat echt bij de halter?
/quote]

Ja joh, geweldig! Best heel emotioneel, voor mij dan hoor, niet iedereen heeft daar last van :D

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:25

Oh man, mij kun je al plaatsvervangend wegdragen als ze voor een ander het Wilhelmus spelen ... laat staan dat het ooit voor mezelf gedraaid zou worden :))

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:26

Citaat:
Ik mag hopen dat je nog weet waar je je voor in hebt geschreven of is het echt zo erg met je ??

Het is dus echt zo erg met mij :o Ik werd er gelukkig vanmorgen opgewezen dat ik een startnummer nodig heb. Ik ging er in mijn onnozelheid vanuit dat dat bij een Paintshow niet nodig was, dus nu als een gek dat nog geregeld en duimen dat het nog op tijd lukt. :=

En nu twijfel ik ineens aan alles. Bijvoorbeeld dat er niet het woordje 'open' bij staat bij de aged mares. Ik zal me toch wel voor de juiste groep hebben opgegeven?
Volgens mij is rijden toch makkelijker :+

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:27

Mac schreef:
Oh man, mij kun je al plaatsvervangend wegdragen als ze voor een ander het Wilhelmus spelen ... laat staan dat het ooit voor mezelf gedraaid zou worden :))

Dan worden het zware dagen voor jou bij het NK :+

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:27

jottum schreef:
Dan worden het zware dagen voor jou bij het NK :+

Ik hou het dan ook bij halve dagen :D

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:28

jottum schreef:
En nu twijfel ik ineens aan alles. Bijvoorbeeld dat er niet het woordje 'open' bij staat bij de aged mares. Ik zal me toch wel voor de juiste groep hebben opgegeven?
Volgens mij is rijden toch makkelijker :+

junior .. senior ... all ages ... nope, helaas :D

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:29

Ja gaaf man dat Wilhelmus! :+ En toch als je wint en het wordt voor je paard gespeeld dan gaat het zo snel! Veel sneller dan dat je langs de kant staat, hahaha. Maar echt, het kicken moment is zó over gewoon, dus zorg dat je ervan geniet als je 'm wint!

PS: het nagenieten is natuurlijk ook geweldig gaaf hoor ;)

Hmmm en mooi weer voorspelt? Nou wel jammer dat we daar nu nog niet zoveel van merken helaas ;)

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:29

Mac schreef:

Dat heb ik ook hoor Mac! Precies hetzelfde... vorig jaar na de Hunter met Rose liepen de tranen over mn wangen... en maar frummelen aan mn meissie, maar wel een supergevoel!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:30

Nou en ik begrijp ontzettend goed dat het onwijs verwarrend is allemaal hoor, al die verschillende klasses!! Maar het komt vast goed hoor Jottum! We zijn er allemaal om je te helpen mocht het nodig zijn :(:)

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:44

Mac schreef:

Ja hoor, hier ook zo iemand. Meteen de make up voor de Showmanship doorgelopen.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:46

[/quote]
Het is dus echt zo erg met mij :o Ik werd er gelukkig vanmorgen op gewezen dat ik een startnummer nodig heb. Ik ging er in mijn onnozelheid vanuit dat dat bij een Paintshow niet nodig was, dus nu als een gek dat nog geregeld en duimen dat het nog op tijd lukt. [/quote]

Wat bedoel je? Je krijgt toch een startnummer als je je inschrijft en dat moet je gaan halen als je aankomt? Hoezo zou je dan moeten regelen? Nou ben ik in de war....

hobbelheks

Re: Ned. Kampioenschap Westernrijden FNW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:47

nee je moet voor de wran en de apha show gebruik maken van je fnw startnummer aan te vragen via www.westernsport.nl

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:19

PW, die misvatting maakte ik dus ook. Hopelijk kan jij het ook nog snel regelen.

Het kwam mij ook niet logisch voor :o (d.w.z. ik was naïef)

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:27

Ik schok ook al, maar lees dit op de DPHC site,wat klopt nu? :?

Citaat:
Het is ook mogelijk op de show zelf een startnummer aan te schaffen. Dit kan zijn:
1. een FNW startnummer tegen extra kosten. Dit nummer wordt verder als elk Federatiestartnummer behandeld en blijft voor de rest van het jaar geldig.
2. een eenmalig startnummer voor 7.50 euro. Dit nummer is alleen ten tijde van de show waar het voor aangeschaft is geldig. Gegevens en resultaten worden niet doorgegeven aan de FNW.

Voor beide startnummers geldt dat de resultaten van de officiële APHA-onderdelen wel aan de APHA worden doorgegeven en dat de resultaten meetellen voor de YEHPA mits de deelnemer lid is van de DPHC.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:58

Oh, dat is vreemd :? Dat had mij al weer 5,00 kunnen schelen, want ik heb geen intenties om verder bij de WRAN te starten.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:27

Vergeef me als ik het mis heb, maar het citaat wat je aanhaalt Sliding is alleen van toepassing op shows van de DPHC en dus niet voor het NK welke niet georganiseerd wordt door de DPHC. Of begin ik nu ook hele rare dingen te melden :o

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:28

PS: Bij de DPHCshows heb je ook ten alle tijden een startnummer nodig van de FNW, dus alleen als je echt eenmalig start is zo'n shownummer handig ;) Dat heeft niets met de WRAN te maken.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:30

Ja ik weet het ook niet meer @SusanW.
Ik hoop dat het wel zo werkt, dat je op de NKshow nog een startnummer kunt krijgen.
Anders zit hier nog iemand met problemen.

Citaat:
1. een FNW startnummer tegen extra kosten. Dit nummer wordt verder als elk Federatiestartnummer behandeld en blijft voor de rest van het jaar geldig.

En dit kan wel op de NK?
Dan is het probleem ook opgelost.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:35

Hopelijk leest er vanavond iemand van de organisatie mee en kan die iedereen even uit de brand helpen :D