Lieve Val.. is dit dan het einde van ons verhaal...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

estherha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:06

Ik wens je heel veel sterkte in dit "rouw"proces. Het is verschrikkelijk om mee te maken. Zeker op zo'n jonge leeftijd.
Mijn verdriet slijt niet en de manier waarop mijn paardje is heengegaan vergeet ik nooit meer. Ik kan je dus ook geen opbeurend mededlingen geven.
Ataxie is het verschrikkelijkste om te zien en mee te maken. De hoop dat het elke dag beter zal gaan was binnen een week bij die van mij weg. Zware pijnstillers waren zelfs niet voldoende.
Mijn paardje konden we zelfs niet meer vervoeren. Ze bleef vechten tot het eind. Utricia heeft nooit laten merken dat er iets mis was. Echter had ik ook het gevoel dat de laatste tijd iets niet geheel pluis was. Utricia liep gewoon haar wedstrijdjes, daar was niets mis mee. Ze kon bokken en gek doen als altijd. Maar dat stomme stemmetje wat in mijn hoofd zat dat het niet goed was en dat het geen klein verkoudheidje of iets dergelijks was was helaas het juiste. De beslissing viel niet mee. Ik heb een ouder paard die voor mijn gevoel de eerste zou zijn die kwam te overlijden. echter liet mijn jongste meisje eerder het leven. Voor mij werd het besluit duidelijk toen ik er met twee man uit stal moest begeleiden. en ik er s ochtends in de stal vond liggend. Ze bleef liggen toen ik er bij ging zitten. Kreundde en legde haar koppie in mijn schoot.
Nu een jaar later heb ik een nieuw paard. Echter het plekje van mijn meis kan ze nooit opvullen! Ik mis ze nog dag en nacht.

MamboBeach

Re: Lieve Val.. is dit dan het einde van ons verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:16

Ik heb je hele verhaal gelezen en jij moet doen wat je denkt dat goed is voor Val. Andere mensen hier kunnen wel een oordeel geven en vellen, maar kennen ze jouw paardje en is dat belangrijk? Jij komt op mij over als een heel wijs en verstandig persoon, ik wil je dan ook heel veel sterkte toewensen voor dinsdag en de tijd daarna! :(:)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:22

Ik heb je verhaal ook doorgelezen, en wat de betweters hier op bokt ook zeggen, ik vind het super dat jíj naar je eigen gevoel luistert, en naar het verhaal van je paard.
Heel veel sterkte de komende tijd, en zeker de komende dagen.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:30

Verschrikkelijk Patries! Net nu jij hem een betere/andere toekomst wilde geven valt dit in duigen! Ik kan niks anders dan rescpect hebben voor je besluit. Heel veel sterkte!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:44

Lieve Tries, ik wil je veel sterkte en kracht toewensen komende tijd, Val zal altijd jouw prins Valiant zijn :(:) :*

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:49

Ik kan je besluit alleen maar onwijs dapper vinden en de keuze laat wel zien hoeveel je van Val houdt.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen en dat is ook heel mooi :) maar zoals Patricia beschrijft kan dit niet met Val..
Ik heb respect voor je keuze, je handelt uit ware liefde.. onwijs veel sterkte, nogmaals :(:)

smeetjoewJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:52

Ontzettend veel sterkte de komende tijd! :(:)
Als ik nog iets voor je zou kunnen betekenen............ PB is altijd open.
Laatst bijgewerkt door smeetjoew op 17-04-10 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 13:53

Lieve, lieve Tries. Ik zie je topic nu pas, vandaar mijn late reactie, sorry! Ik zou je veel kunnen zeggen, maar ik vind vooral dat je ontzettend sterk bent, en zo ontzettend lief en goed voor je paard! Je hebt een hele moeilijke tijd gehad, maar kan toch weloverwogen keuzes maken. Ik heb echt respect voor je. Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd. Ook mijn pb-box staat altijd voor je open. Hele dikke knuffel! :(:) :*

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:04

Pff. Het is en blijft aangrijpend hoe je schrijft. Je komt zo sterk en zo eerlijk over, zo vol liefde voor je paard. Heel veel moed gewenst voor de komende dagen.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:14

Allemachtig zeg ;( Ik heb het hele topic doorgelezen en je up-dates gevolgd. Wat vreselijk voor je :(:) Ik heb er gewoon niet zo veel woorden voor, heb je verhalen met tranen in mijn ogen gelezen en een prachtig filmpje :j
Ik kan alleen maar zeggen dat ik je onwijs veel sterkte toewens, vooral aankomende dinsdag. Val zal zeker in rust heengaan en ik weet zeker dat jij de juiste keuze voor je paard gemaakt hebt. Wat een liefde blijkt uit je verhalen!! Knap van je hoe je hiermee omgaat.

Wil toch nog even kwijt dat er echt misselijkmakende mensen hier op bokt zitten hoor, die reacties :n Ik snap überhaupt niet hoe je het bedenkt dat te plaatsen gezien hoe moeilijk de TS het hiermee heeft. Ze heeft gedaan wat ze kon.

Trek het je niet aan meid, jij hebt gedaan wat jou goed lijkt ;)

Héél héél héél veel sterkte!!! :(:) :(:) :(:)

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:18

Ik vind dat je een goede beslissing hebt gemaakt. Waarom nog lang aandokteren terwijl je weet dat het voor je paard een vervelende tijd zal zijn.
Heel veel sterkte en ik vind je dapper!

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:45

Lieve Patries.

Wat is het oneerlijk dat zo'n beslissing genomen moet worden. Maar ik heb zo diep respect voor je dat jij deze beslissing maakt. Niet aan jezelf denken, niet denken ik wil hem niet missen...

Jij denkt aan Val, hij heeft jouw alle liefde en kracht gegeven. Nu is het jouw tijd om alle liefde en kracht te gebruiken voor deze laatste dagen.

Ik zal aan jullie denken, ik leef vreselijk met jullie mee.

Hele dikke knuffel.

Kiss2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:58

Meid, heel veel sterkte dinsdag en de aankomende tijd. Verschrikkelijk gewoon... Ben er helemaal stil van. Ik vind je ontzettend dapper en weet zeker dat je de goede beslissing hebt gemaakt.

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:11

Pff, ik heb het hele topic gelezen en ik zit gewoon met tranen in mijn ogen. Wat een ontzettend moeilijke keuze heb je moeten maken. Ik heb echt diep respect voor je, dat jij aan je paard denk en niet aan jezelf. Super!
Ik wens je ontzettend veel sterkte toe de komende tijd :(:)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:12

meis las je update heel veel sterkte maandag met afscheid nemen van hem

doe wat je hart je ingeeft meis

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:26

Ik wil jou deze laatste dagen met jou lieve Val heel veel sterkte wensen.. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten en heb na een klein jaar rust en revalideren mij er toch bij neer moeten leggen dat het met mijn fjord niet meer verder ging. Het is een hele moeilijke en heftige beslissing, maar naar jouw paard toe de juiste. Nogmaals heel veel sterkte.

pojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:34

Ik ben een stille mee lezer en heb je verhaal gevolgd.

Ik wil je heel veel sterkte wensen voor aankomende dagen (en weken).
Zoals je zegt houden van is ook loslaten................en dat zal zeker niet meevallen.
Geniet van elk moment dat je hebt met Val.
En kijk straks terug naar een mooie herinneringen die je met dit geweldige paard hebt.

Heel heel veel sterkte....................................

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:43

Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende dagen!
Vooral dinsdag!
Maar jij kent je paard het beste.
Het is het beste voor jouw paard!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:58

het is JOUW dier en JOUW keus...

Meis, sterkte.....
Je hebt gedaan wat je kon...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 16:16

Wat een rot situatie en wat erg dat je afscheid moet nemen.
Je hebt alles gedaan wat je kunt en bent hier rieel voor het paard in gebleven, dat vind ik sterk van je.
Je hebt artrose en artrose de ene is de andere niet en zo is het met iedere aandoening of ziekte wel.
Jij hebt je paard zien lopen en neurologen hebben het op alle mogelijke manieren bekeken, dus jij bent diegene die de beste beslissing kan maken.
Druppeltjes gaan dit idd niet goed meer krijgen, want artrose word vaak alleen maar erger, dus de verdere klachten waarschijnlijk ook.
Een mens gaat liggen of zitten maar bij een paard ligt dat net iets anders.
Ik wens je heel veel sterkte de komende dagen en blijf het toppic volgen.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 16:21

Sterkte de komende dagen en vooral dinsdag!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 16:26

Jeetje meid, wat een respect voor jou. Val had zich geen beter baasje kunnen wensen, een die zo voor hem uitkijkt wat het beste is.

Heel, heel erg veel sterkte dinsdag :(:)

nile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:16

Patriciavt schreef:
EMG was niet goed, slecht zelfs. Neuroloog heeft gevonden waar ze naar zocht. Het zit niet goed bij de plek waar ook de artrose is gevonden, wervel zit tegen beenmerg aan..
Het is over..

Beste Patrica,

Weet je zeker dat je de dierenarts de situatie goed genoeg hebt laten uitleggen? Ik denk namelijk dat je bedoelt dat de wervel tegen het RUGGEmerg aan zit (beenmerg zit in het wervellichaam).

Wanneer je paard nu geen ondragelijke pijn heeft zou ik echt rustig de tijd nemen voor een beslissing. Het vaststaan in de trailer 2x vlak achter elkaar zal de situatie niet beter gemaakt hebben als het probleem in de nek ligt. De natuur is inventief en de prognose van dit soort neurologische beelden laat zich vaak slecht voorspellen. (Dieren)artsen hebben nogal eens de neiging het op te geven wanneer er geen pasklare oplossing is voor een probleem: rust en tijd kunnen soms veel doen, maar daar moet je als eigenaar dan wel het voortouw in nemen en de situatie van het dier moet het toelaten (dat kan je zelf het beste inschatten).

Veel sterkte met elke beslissing die je neemt!

Heel veel ster

Tessa_Nolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:27

Sterkte!
En er zijn altijd mensen die denken dat ze het beter weten.
Maar jij kent je paard het beste en jij weet ook wat het beste is voor jouw paard, Je moet gewoon op je eigen gevoel afgaan en niet luisteren naar die bedweeters!

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:29

Heel veel sterkte voor beide dagen, en de hele periode daarna! Ga je maandag ook een laatste fotoshoot doen? misschien erg mooi van jullie samen.. Je moet doen wat je gevoel je ingeeft. Ben je er dinsdag bij?
Dikke knuffel van mij..