Update Shetlander Puck, laatste nieuws: ingeslapen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 22:52

Mocht blijken dat er mogelijkheden zijn zal puck dit zeker krijgen financi speelt namelijk geen rol meer. gaat er alleen maar wat eerlijk is tegenover het dier, ivm paardwaardig bestaan en wat blijkt na onderzoek ivm rug en benen en heupen etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:53

@ Prissey, mag ik vragen waarom je Zoetjes het paardje niet mee hebt laten nemen? Behalve de reden dat je het zelf graag wil doen? Was het misschien niet beter geweest?
Als het zoiets is (Valgus)als Rhinoooow verteld, wat doe jij dan. Kan je hem dan nog de zorg bieden. Dan is het namelijk iets heel anders dan dwerg en kan bij behandeling het misschien goed komen, bij de juiste persoon.
Leg Valgus iig aan je da voor, noem het, vraag of dat het kan zijn.

Rhinooow, ik lees dat paardje ook problemen heeft met de rug, is dat ook een symptoom van Valgus?

chocobroodje

Re: Update Shetlander Kneusje / Puck!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:00

Heb je dan wel stalling? In een wei kun je geen pony gaan inzwachtelen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:01

vind de behandeling die nu genoemt word nou niet echt fijn klinken eigenlijk?

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 23:02

Tuurlijk heb ik stalling. Ik was namelijk ook niet vanplan om Puck op de weide te laten staan. alleen als hij zich nu nog kan vermaken en hij in stal staat te stressen mag hij nog buiten blijven tot ik prognose heb van mijn DA

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 23:04

smurffie schreef:
vind de behandeling die nu genoemt word nou niet echt fijn klinken eigenlijk?

Ik ook niet smurf daarom morgen navraag doen bij de DA. Die kan ons vast en zeker duidelijk meer vertellen.

Mocht het niet teveel pijn veroorzaken en goed mogelijk zijn is het geen probleem.

Maar zoals ik al eerder heb vermeld zal het diertje niet levenslang op pijnstilling en jarenlange operatie's en revalidatie's ondergaan want een jong paard moet kunnen opgroeien met een waardig bestaan het moet geen robot worden waarop alles maar wordt uitgeprobeerd.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:07

Kunnen we nu gewoon ontopic blijven en berichten die per pm kunnen, met persoonlijke verwijten enzo, hier achterwege laten?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:09

Ik zou overigens wel bang zijn dattie gepest of op de verkeerde plek getrapt zal worden in de wei bij de andere paardjes ...

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:17

Ik lees alweer ffies mee, vanaf het moment dat het topic is opgeschoond....

en mod heeft net gevraagd of het ontopic kan blijven, zonder persoonlijke aanvallen.....

waarom kan dat dan niet?

het gaat er toch om wat er morgen gebeurt?

ik hoop alleen maar dat het allemaal goed komt, in welke vorm dan ook

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:18

Volgens mij maakt het helemaal niks uit bij wie van jullie deze pony is.
Iedereen wil het beste voor hem, een leven zonder pijn.
De behandeling klinkt inderdaad niet heel vriendelijk, maar soms kan het mee
vallen. Door kunstzooltjes (lijm onder de hoeven) kunnen ze misschien de groei
van het been ook al beinvloeden. De dierenarts zal morgen vast uitsluitsel kunnen geven ;)

Je hebt al contact met hem gehad toch? Misschien heeft hij zich ook al wel even ingelezen!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:20

zoetjes schreef:
Duizenden euro's voor de behandelingen en intensieve dagelijkse zorg, evt opstallen, enkele malen per dag aan de hand beweging geven....etc?

Ik denk dat wanneer er een behandeling van duizenden euro's gestart zou moeten worden,
dat een behandeling zal zijn waar de pony niet pijnloos en gelukkig door zou kunnen..
En volgens mij was iedereen het er juist over heen dat wij deze pony alles gunnen behalve
een lange tijd met heel veel pijn..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:21

ik geef gelijk toe dat ik niet het hele topic heb gelezen, maar met een stukje van het filmpje genoeg gezien te hebben om mijn gedachtes af te laten dwalen naar Thumbelina. 's werelds kleinste paard, wat ondanks al haar handicaps overal maar tentoongesteld moet worden, want het is zo schattig....
Ik heb respect voor mensen die oprecht proberen dieren te helpen. Ik heb echter meer respect voor mensen die ervoor kiezen een dier niet te laten lijden

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:22

Met een kunstzooltje ga je het echt niet redden bij dit shetje :n

Luckymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:22

Hoeveel behandelingen je ook zou willen gaan uitvoeren, van een dwerg maak je geen goedgebouwd paard. Een menselijke lilliputter zal ook nooit een "groot" mensen worden.

Been-, rug- een kaakproblemen zul je nooit kunnen oplossen, met bijvoorbeeld zwachtelen zal de verhouding van de beenderen niet veranderen. Hooguit kan zijn leven iets prettiger kunnen worden dan het nu is..
Dit is geen persoonlijke aanval naar wie dan ook, maar volgens mijn gewoon een feit.
Laatst bijgewerkt door Luckymoon op 03-01-10 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:23

zoetjes schreef:
Duizenden euro's voor de behandelingen en intensieve dagelijkse zorg, evt opstallen, enkele malen per dag aan de hand beweging geven....etc?

Als iemand dat deze pony aan zou willen doen ben ik blij dat hij nu bij iemand staat die niet van plan is om hem dat allemaal aan te doen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:30

Kan het niet anders dan met ThePast03 eens zijn.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 23:30

Ik heb per pb verteld en doe het ook ontopic.. Mijn besluit staat vast en daar blijf ik bij en zo denk ik er al over het begin over we praten hier over een kudde dier geen stuk speelgoed of een eenling. Het dier hoort te kunnen leven met vriendjes en vrijheid. Is dit niet mogelijk is mijn keus snel gemaakt. De jonge jaren zijn zeer belangrijk voor een paard evenals voor puck, kan puck dus de eerste jaren niet meer dan ophokken en alleen staan door allerlei toepassingen in zijn lichaam om hem pijnvrij te kunnen laten leven kies ik hier niet voor. Dit gun ik geen enkel paard namelijk en vind het dier onvriendelijk

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:31

Prissey schreef:
Ik heb per pb verteld en doe het ook ontopic.. Mijn besluit staat vast en daar blijf ik bij en zo denk ik er al over het begin over we praten hier over een kudde dier geen stuk speelgoed of een eenling. Het dier hoort te kunnen leven met vriendjes en vrijheid. Is dit niet mogelijk is mijn keus snel gemaakt. De jonge jaren zijn zeer belangrijk voor een paard evenals voor puck, kan puck dus de eerste jaren niet meer dan ophokken en alleen staan door allerlei toepassingen in zijn lichaam om hem pijnvrij te kunnen laten leven kies ik hier niet voor. Dit gun ik geen enkel paard namelijk en vind het dier onvriendelijk

Daar heb je ook helemaal gelijk in....
Ben heel erg benieuwd wat er morgen uitkomt.....
Laatst bijgewerkt door Lotus83 op 03-01-10 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:32

Goed gesproken Ts.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:32

Prissey schreef:

Mijn respect als je deze woorden waar maakt en jezelf niet gek laat maken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:33

Luckymoon schreef:
Hoeveel behandelingen je ook zou willen gaan uitvoeren, van een dwerg maak je geen goedgebouwd paard. Een menselijke lilliputter zal ook nooit een "groot" mensen worden.

Been-, rug- een kaakproblemen zul je nooit kunnen oplossen, met bijvoorbeeld zwachtelen zal de verhouding van de beenderen niet veranderen. Hooguit kan zijn leven iets prettiger kunnen worden dan het nu is..
Dit is geen persoonlijke aanval naar wie dan ook, maar volgens mijn gewoon een feit.

zeker een feit, maar helaas weet lang niet iedereen wat dwerggroei is/inhoudt

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 23:36

Ik heb veel gelezen in het topic over dwerggroei en ook op internet veel opgezocht. Ik ben eerlijk ik ben als een leek hierin gestoord op het gebied van dwerggroei etc. maar dat er iets flink mis was kon je direct zien en wil dus ook geen paard laten lijden

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:42

Ik ben er van overtuigt dat TS de beste bedoelingen heeft met puck. Anders had ze hem/haar daar wel laten staan. Vind het jammer dat sommige mensen hier wantrouwend zijn...

Succes TS, ben erg benieuwd morgen wat de DA gaat zeggen...

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:44

Ben ook benieuwd wat de DA gaat zeggen...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:57

Ik weet niet hoor, ik heb eens zitten googlen naar dwerggroei bij pony's, maar ik vind Puck niet eens echt zo heel erg dwerg, het is een kleine pluizenbaal van een shet van 8 maanden, maar of hij echt dwerg is.. ik ben er niet van overtuigd. Tuurlijk zal je wel verschillende soorten dwerggroei hebben. Maar als ik aan een pony met dwerggroei denk, zie ik eerder dit voor me:
Afbeelding

In het eerste topic, afgaand van het verhaal van de TS heb ik ook gezegd, zo snel mogelijk inslapen. Maar als ik dan nu die foto's zie en het filmpje, vind ik zowiezo die achterhand heel erg meevallen. En vind ik het heel erg goed dat ze eerst de DA morgen laat komen en vanaf daar verder kijkt. Ben het ermee eens dat hij als blijkt dat hij voor langere tijd in een box moet, in het gips of weet ik wat, op deze leeftijd, denk ik niet dat ik er zelf voor zou kiezen om daar dan voor te gaan.
Maar ja je kan gaan speculeren, het is toch eerst afwachten wat de DA zegt.