Angel raak ik jou nu ook kwijt. Atypisch Myopathie.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hyppolyte

Re: Angel raak ik jou nu ook kwijt. Atypisch Myopathie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:01

Wat is die rong mooi zeg, had ik niet zo verwacht eigenlijk. Als je van Snoepie geen haren hebt dan zou ik inderdaad voor een bedeltje of iets in die richting gaan. Wat een vreselijk hartverscheurend stukje van je buurjongetje trouwens ook, dat zal voor jou ook extra moeilijk zijn lijkt me. Nogmaals heel veel sterkte!

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 02:39

Wat een verschrikkelijk verhaal..
Veel sterkte toegewenst..

Is er al meer bekend over de oorzaak van AM?
Ik zie dat jij ook uit Drachten komt.. Aan de hand van je profiel kan ik niet achterhalen wie je bent, misschien kennen we elkaar wel niet.. ;)
Paardenwereld is klein, maar ook groot..

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:33

tjady schreef:
yvonnedv schreef:
Tjady is de ring van Eefida al klaar? Zo niet is het dan mogelijk om er een van hen beide van te maken?

nee de ring is nog niet klaar. Ik heb hem ook gebeld om te wachten. Ik zat aan deze ring te denken.
http://www.horsehairjewelry.eu/images/r ... _4536a.jpg Wat vindt je ervan.

Ik heb van Emperor een bedeltje aan mijn armband en voor snoepie heb ik nog niks. Ik vind het wel zo eerlijk om ook iets voor haar ter nagedachtenis te doen, maar weet nog niet wat.
Ik ben ook blij om Vän. Hij is al zo een zorgenkindje van mij.

Prachtige ring Manuela!!!

Je kan er beiden hun haar laten in verwerken.
Destijds heb ik voor een vriendin een armband laten maken met de naam van het paardje op de gravures.

Mooi tekstje hierboven... Maar het is ook zo oneerlijk voor jou! |(

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 16:17

Stacy S: dank je wel. Ik denk niet dat we elkaar kennen. Ik woon ook buiten Drachten.
Eponastable: Ik vind de ring ook erg mooi, maar heb nog geen fut gehad om actie te ondernemen. Ik heb nog een doosje met oud goud, misschien kunnen ze dat gebruiken. dan wil ik hem graag in het goud laten maken. Ik ben ook nog met iets anders bezig, maar dat idee is nog niet helemaal klaar.

Verder probeer ik een beetje bezig te zijn,beetje huishouden doen. Net de stallen gemest en mijn skatjes staan buiten. Ik ben een stukje wezen wandelen met Vän en Julia. Julia is nog al klein de sneeuw komt tot haar buikje. Ik durf ze nauwelijk buiten te laten. Ben gelijk bang als ze hun neus onder de sneeuw duwen opzoek naar het een of ander.
Ik ben nog een beetje verdoofd van alles wat er gebeurd is. Het vreemde is dat ik geen enkele emotie meer voel over het verlies van Snoepie, Emperor en Eefida. Ik kan alleen maar aan Angel denken.
Veel van jullie zeggen dat het erg voor mij is, maar zo voel ik het niet. Ik ben erg verdrietig omdat Ik het zo erg vind mijn lieve veulens niet voor mezelf.

De feestdagen staan voor de deur, maar ik doe niet mee. Ik heb geen boom en versier mijn huisje niet. Ook verstuur ik geen kerstkaarten dit jaar. Het kan mij allemaal gestolen worden. Eerste kerstdag ga ik naar mijn vriend en zijn kinderen, geen bal zin in die dagen, maar doe het ook voor hem. Ik maak zelf wel iets van boerenkool.
Ik merk dat ik het liefste thuis ben, dan loop ik af en toe een rondje over het erf met de honden. Ik zag net Angel haar minihalstertje hangen, dan heb ik het niet meer. Mijn kleine meisje dat jij zo moest leiden. Tot het laatst toe vocht je door, je wilde niet opgeven. Angel je bent mijn allesie.

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:33

Tjady,
Ik wil je heel veel sterkte wensen met het verlies van je kleine Angel!! Lees dat het je niet meezit de afgelopen tijd... Hoop echt dat het met je andere pony's goed gaat...
Ik weet precies wat je voelt, herken het gevoel van 'niks' even geen enkele emotie.. Het voelt aan de ene kant fijn en aan de andere kant raar en leeg...
Nogmaals veel sterkte!
:(:)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:36

tjady schreef:
Het vreemde is dat ik geen enkele emotie meer voel over het verlies van Snoepie, Emperor en Eefida. Ik kan alleen maar aan Angel denken.

Tuurlijk is dat niet vreemd.

A. het verdriet om Angel is het verst.
B. Je had met Angel door het intensieve contact de sterkste band.
C. onbewust sluit je je misschien af voor het verdriet over die andere drie omdat je verdriet om vier niet aan kunt.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:47

Yvonne, daar sluit ik me helemaal bij aan.
Tjady, wat een mooie ring, zal een mooie herinnering zijn aan de kleintjes.
Ik kan me voorstellen dat alles je even gestolen kan worden, het is ook gewoon teveel voor een mens. alles wat er gebeurd is het laatste jaar kan je niet 1,2,3 opzij schuiven.
Laat het over je heenkomen vwb het liever thuis willen zijn etc. Op een gegeven moment krijg je de ut wel weer. Niet wegstoppen je gevoel.
Ik denk dat ik er ook in zou staan dat ik het heel erg voor het veulen zou vinden, maar hou je er aan vast dat die nu lekker bij mams is en het goed heeft.
Liefs

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:57

Tjady, wat een prachtige ring en mooie herinnering voor Angel. Ik kan me voorstellen dat jouw emoties elkaar 'overtreffen', en je daarom nu alleen nog maar de pijn over Angel voelt.
De rest komt wel, als de tijd de ergste wonden heeft geheeld zul je ze allemaal in liefdevolle herinnering hebben.

Nogmaals heel veel sterke, ook voor de feestdagen...

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 13:01

Vandaag is er een week voorbij. Een traan rolt over mijn wang als ik het plukje van het staartje van Angel vast houd. Mijn kleine prinsesje, je was altijd zo blij en er straalde zoveel van je af. Samen met Joop hebben we een foto uitgekozen. Eén voor mij en één voor hem in een lijstje voor op zijn kamer. Ik weet verder niet zoveel te zeggen, kan het gemis niet goed onder woorden brengen. Mooi gedichtje zag ik staan.

Starend naar mijn spiegelbeeld
glijdt zacht de eerste traan...
in een helder ogenblik
zie ik mijzelf daar staan
ik red het wel, ik kan het wel
erg overtuigend klink het niet
want op dit moment is mijn hele lijf
overdonderd door verdriet
Laatst bijgewerkt door tjady op 23-12-09 13:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:11

Jeetje,, wat heftig allemaal zeg!! Sterkte

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 13:46

Ik wens je heel erg veel sterkte met haar!! En ik zal voor jullie duimen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 23:13

Quinc schreef:

LEES EVEN VERDER VOORDAT JE POST

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 00:26

yvonnedv schreef:
Quinc schreef:

LEES EVEN VERDER VOORDAT JE POST

Yvonne heel lief dat je het op merkt, maar ik vind het niet erg hoor. Ze bedoelt het goed.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:55

Manuela, dit is de armband die ik heb laten maken...
Hij had een zwarte staart met grijze haren in, paardje was nog geen 2j oud.

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:59

Echt heel mooi aandenken zo'n juweel, zit er ook vaak aan te denken om het in ringvorm te laten maken.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:49

idd een heel mooi gedicht.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 18:57

Prachtig Audrey je armband. 2 jaar is ook veel te jong.

Kerstavond is begonnen, ben net klaar met de stallen mesten, paarden binnen gezet na een paar uurtjes in de sneeuw gespeeld te hebben. Zolisa is zoals gewoonlijk over de afrastering gesprongen. Sneeuw en gladheid houdt haar kennelijk ook niet tegen. Ze stond nu bij Vän en Julia in de paddock. Wat een gezicht zo een grote merrie met 2 van die kleine pukjes.
Vanmiddag nog een nieuw pak hooi met de shovel samen met mijn buurman naar mijn andere merries gebracht die vol glorie kwamen aanrennen. Daarna nog een keer erheen om 100 liter lauw water te brengen. Elke dag gaat dat er met 3 dames wel doorheen. Toen nog kleine baaltjes hooi wezen halen voor de andere 2 veulens. Misschien weet niet iedereen het maar ik had voor Eefida een merrieveulen erbij gekocht. Het was de bedoeling dat zij samen zouden opgroeien. Zij heet Edith Piaff. Zij is nu alleen nog over en eerlijk gezegd, praat ik niet teveel over haar. 2009 is immers nog niet om. Zij staat samen met Esmee, een veulen van mijn vriendin, bij mij vriend thuis.
Vanmorgen met mijn hondje nog naar de dierenarts geweest. Haar oogjes zijn zo ontstoken dat het al spontaan begint te bloeden.
Zo een hele dag flink bezig geweest, maar Angel is niet uit mijn gedachten. Daar alle drukte ben ik erwel minder emotioneel onder en dat is goed.
Vanavond maar niet teveel meer doen. Heerlijk dat morgen en overmorgen voor mij gewone dagen zullen zijn. Nog 3 nachtjes en dan is kerst alweer achter de rug.

Samantha1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:36

Sterkte!
Ik duim voor jullie!
Wil je me pben als je meer weet?

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 23:39

Angel lief klein poppie. Ik mis je zo verschrikkelijk.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:45

:(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)
Heel veel knuffels voor je..........
Ben je nog even bij de lampjesboom gaan zitten......?

Meisje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 09:37

Ik zit met kippevel je verhaal te lezen. Wat heb jij een hoop meegemaakt de laatste tijd. Wat een geweldige band had je met haar. Hou die mooie herinneringen vast. Ik wens je veel sterkte.

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 10:22

Wauw die ring is zo mooi! :o ;)

heel veel sterkte verder! :(:)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 13:11

quintusgl schreef:
:(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)
Heel veel knuffels voor je..........
Ben je nog even bij de lampjesboom gaan zitten......?

Iedere dag sta ik even stil bij de lampjesboom. Als ik de laatste ronde bij de paarden doe, dan loop ik terug langs de lampjesboom naar mijn huisje. Ik blijf er dan even bij staan en denk dan aan mijn skatje.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:26

Hoi tjady,

ben je de feestdagen nog een beetje goed doorgekomen? Heb echt veel aan je gedacht, en hoe je je moet voelen...
sterkte en een dikke knuffel van ons!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 21:45

pinto_1 schreef:
Hoi tjady,

ben je de feestdagen nog een beetje goed doorgekomen? Heb echt veel aan je gedacht, en hoe je je moet voelen...
sterkte en een dikke knuffel van ons!

Dank je wel.
Ja hoor ik ben de feestdagen wel goed doorgekomen, in mijn ouwe kloffie beetje aan het klussen geweest. savonds naar mijn vriend en zijn kinderen. Ookal valt het mij iedere dag zwaar dat Angel er niet meer is. Iedere dag heb ik nog wel meerdere malen dat ik met tranen in mijn ogen sta. Ik mis Angel enorm vooral dat vrolijke karakter van haar.
Tweede kerstdag kwamen mijn ouders boerenkool eten. Mijn moeder had een klein boompje mee. Het is een herdenkingsboompje aan de vier veulens. Als de vorst goed weg is, zal ik hem planten in de buurt van de lampjesboom. Op tweede kerstdag scheurde ik nog wel even mijn enkelbanden, voor de zoveelste keer, dus moet wel een beetje rustig aandoen de komende dagen. Dat kon er ook nog wel bij.