Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 09:22

Kaja schreef:
flugeltje schreef:
Precies... dat is de precieze reden, als mijn paardje straks weg is, heb ik een gat van 2 a 3 uur per dag...
Een vriendin van mij wilde ook geen nieuw paard, maar na 10 weken stond er weer een nieuwe omdat ze het zoooooooooooooo miste...

Dat je niet de medische geschiedenis van je paard op het net zet, daar kan ik nog in komen, het zijn uitspraken als bovenstaande die me zo'n onbehaaglijk gevoel geven...
En precies wat je zegt dat is niet JOU probleem maar het mijne...
Maar het maakt me wel heel verdrietig dat er mensen zijn die er zó over denken!
Wat je ook zegt het 'nare' gevoel blijft, en je sterkt het door dergelijke uitspraken... ;(

Als jij al een naar gevoel hebt, moet je nagaan hoe ik me voel op dit moment.
Zou leuk zijn als je dat respecteerde...

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 09:41

flugeltje schreef:
tahnee1987 schreef:

Hij is nu ca. 3 weken kreupel, vorige week is mijn DA geweest en heeft hem inprincipe afgekeurd. Nu is het afwachten op het besluit van de verzekering of die hem ook afkeurd.
Hij staat nu idd op stal, ga 2 of 3x per dag naar stal om hem lekker even buiten te zetten, heb vandaag zijn maantjes nog gedaan en zijn beentjes geschoren ( je moet wat toch).

Verder kan ik alleen maar wachten en de dagen die er nog zijn, maar van hem genieten.

Over onze scores :

We waren beide groen toen we bij elkaar kwamen en we hebben elkaar opgeleid. Ik reed net 1 jaar 1x per week op de manege en hij was niet zadelmak.
Heb hem zelf zadelmak gemaakt met goede begeleiding en altijd gereden onder goede begeleiding, gezien zijn lange medische verleden.

Daarom ben ik nu super trots op onze behaalde resultaten en ik werd ook regelmatig aangesproken door de jury's, over hoe ik mijn paard aan het lopen had ( het is tenslotte toch een tuiger ).

Dat maakt voor mij deze tijd moeilijker, want onze tijd is mooi, maar zeker niet makkelijk geweest.

Indd geniet nog van hem zolang je hem hebt..
Mocht hij er niet meer zijn denk dan met trots terug aan de tijd dat jullie samen waren!
de goeie en een slechte momenten komt toch tot 1 herindering wat ooit samen is geweest.
Hoop echt dat je je door deze moeilijke tijd heen vecht..
Als de verzekering hem afkeurd begint je grootste nachtmerrie die je nooit meer zult vergeten...
probeer echt helder te blijven denken en te beseffen dat jij het paard altijd met liefde heb behandeld en jullie samen een team waren en zijn!
sterkte :(:)

Dank je voor je bemoedigende berichtje.

Het is geen leuke tijd die ik tegemoet ga, maar ik sla me ook hier weer doorheen.
Ik blijf ook zeker helder denken en als dat niet lukt, zijn er mensen die mijn daarin wel bijsturen op de momenten dat dat nodig is.
Mijn zus heeft dit ook al eens meegemaakt, die houdt me dan ook nauwlettend in de gaten met de stappen die ik ga zetten straks.

Mariska_28

Re: Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:46

Niets zo ellendig als je paard pijn te zien lijden, en niets (meer) kunnen doen..
Super dat je deze foto`s nog op tijd heb kunnen maken, en hopelijk is je kanjer snel uit zijn lijden verlost... Verwen hem idd nog maar lekker even.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 10:08

Mariska_28 schreef:
Niets zo ellendig als je paard pijn te zien lijden, en niets (meer) kunnen doen..
Super dat je deze foto`s nog op tijd heb kunnen maken, en hopelijk is je kanjer snel uit zijn lijden verlost... Verwen hem idd nog maar lekker even.

Ik snap ook niet dat bepaalde mensen dat niet begrijpen.

Er zijn duizenden wegen die je kunt bewandelen en zijn er voor mij dus nog tal van wegen te bewandelen, maar kan je dat en is het eerlijk tegenover je paard ?? Dat blijft de vraag en ik ben van mening van niet.
Ik heb voor ons het mogelijke gedaan en is niet gelukt, ik heb daar vrede mee.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:09

TS het is niet persoonlijk... echt niet :n
Ik zal dan ook stoppen, want het heeft klaarblijklijk geen zin!

Maar ik heb er geen vrede mee, en dat komt omdat je de twijfel niet weg kunt nemen.
En dat is mijn probleem en niet het jouwe :o

Het gaat me niet om het feit dat jij een ander paard wilt, totaal niet!
Het gaat me om het feit dat als ik het hele topic door lees en alle dingen die je gezegd hebt bij elkaar op tel, dat ik dan een conclusie schets die me raakt... die me diep raakt...!!
Ik wil je geen pijn doen, ik heb er niet mijn hobby van gemaakt om mensen af te zeiken op het net... en normaal meng ik me nooit in dergelijke discussies. Ik had enkel gereageerd op je rijfoto's en dat was enkel nog maar het begin, het begin van een lang triest verhaal... Ik denk ook dat veel mensen niet begrijpen waar ik of wat mijn betreft Geerke het over heeft...
Ze denken direct aan laster en plaag... maar dat is het niet!

Het gaat me gewoon aan mijn hart dat ik deze conclusie trek uit jou verhaal... en ik ben niet de enigste, dus blijkbaar ligt het niet alleen aan mij! Oké we weten misschien niet alles, en nee op het net komt niet alles goed over :n
Maar nu is het zo dat jou paard, met een gigantische medische geschiedenis in principe afgekeurd word door de DA ( die je de ene keer wel vertrouwd en de andere keer niet). IN principe ja... want hij is niet geschikt voor de door jou gekozen doeleinden!

* Jij wilt de sport in, jij wilt zo gauw mogelijk Z rijden, vandaar de rijfoto's... Je hebt immers nog nooit Z gereden en die droom is voor velen verder weg, dan waar jij nu stond met je paard in de M1!
Ik neem het je niet kwalijk, want dat is het doel van half paardrijdend NL zo'n beetje.

* Maar goed je paard is kreupel... doet het niet goed, tiert niet goed en dan... wat te doen?
Jij wilt de sport in, je wilt niet recreatief rijden, ook dat is jou keuze, jou recht... maar waarom is jou paard, buiten zijn kreupelheid niet geschikt voor recreatie?

* Je paard is verzekerd... maar goed ook gezien de kosten van al die medische behandelingen...
Maar je laat het op de verzekering aankomen of JIJ je eigen paard, je maatje laat inslapen omdat de pijn ondraaglijk is...
Maar is de pijn wel ondraaglijk? Is het voor jou maatje wel genoeg geweest? Kan hij zijn leven niet slijten als gezelschap?
Dat hoeft niet bij jou... ik snap dat niet iedereen het geld en de ruimte heeft, maar er is vast wel een oplossing...
En dan kom jij aan met het verzekeringsgeld... dat heb je nodig om een ander paard te kopen...

Weet je wel hoe gemeen en cru dat klinkt?? ;(

Jou maatje heeft pijn... jou maatje is niet geschikt voor het doel wat jij voor ogen hebt, maar heiligt het doel alle middelen??
Er bestaat zoiets als pijnbestrijding, er bestaat zoiets als vrijheid... misschien niet bij jou, maar zeker niet in handen van de slager!

Ik vind dit vreselijk om te schrijven TS, ik gun je je rust, ik gun je de wijsheid... maar ik kan het niet aanzien hoe jij op dit moment in deze situatie staat...

En misschien heb ik het wel verkeerd, LAAT HET ME ALSJEBLIEFT VERKEERD ZIEN........ ;(

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:15

omg.....het is hier nog steeds aan de gang...
Kaja...heb je niets beters te doen dan hier telkens op terug te komen....als je het zo vreselijk vind om te schrijven..DOE HET DAN NIET!
Als je de punten die jij genoemd hebt nog een terug zoekt in het topic dan zie ik nu al dat jij niet helemaal goed gelezen hebt!

Xbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:18

je rijd met stang en trens gewoon omdat je het mooi vind?? sorry hoor maar waar slaat dat op!

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:21

Ik kan het niet laten om toch hierop te reageren.
Grote kans dat ik met mijn paard in dezelfde situatie ga komen als TS. Mijn paard heeft ook artrose en na operatie lijkt er geen verbetering te zijn.

Kaja schreef:
* Maar goed je paard is kreupel... doet het niet goed, tiert niet goed en dan... wat te doen?
Jij wilt de sport in, je wilt niet recreatief rijden, ook dat is jou keuze, jou recht... maar waarom is jou paard, buiten zijn kreupelheid niet geschikt voor recreatie?

Niet ieder paard is geschikt voor recreatie. Ik weet zeker dat er paarden zijn die, als je die maar 1 of 2 keer per week kan rijden, in het bos of bak maakt niet uit, ontploffen. Die van mij is er ook zo eentje. Dat is na een tijdje niet meer veilig.

Citaat:
* Je paard is verzekerd... maar goed ook gezien de kosten van al die medische behandelingen...
Maar je laat het op de verzekering aankomen of JIJ je eigen paard, je maatje laat inslapen omdat de pijn ondraaglijk is...
Maar is de pijn wel ondraaglijk? Is het voor jou maatje wel genoeg geweest? Kan hij zijn leven niet slijten als gezelschap?
Dat hoeft niet bij jou... ik snap dat niet iedereen het geld en de ruimte heeft, maar er is vast wel een oplossing...
En dan kom jij aan met het verzekeringsgeld... dat heb je nodig om een ander paard te kopen...

Verzekeringsgeld wil niet zeggen slager. Dat kan de keus zijn van de TS die ervan overtuigd is dat haar paard geen paardwaardig leven meer kan hebben door de pijn.

Ik heb er eigenlijk helemaal geen naar gevoel bij. TS kent haar paard het beste en ik ben ervan overtuigd dat zij alles mogelijke heeft gedaan om haar paard beter te krijgen. Als na al het gedokter nog steeds geen verbetering is, moet je een keer een keus maken en de knoop doorhakken.

Maar goed, TS, veel sterkte en hopelijk kun je het snel een plekje geven.

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:22

Xbeauty schreef:
je rijd met stang en trens gewoon omdat je het mooi vind?? sorry hoor maar waar slaat dat op!

Ja heel leuk :Z ga het hele topic eens doorlezen!!! :(

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:23

Xbeauty schreef:

Toch fijn dat mensen de moeite nemen om het topic door te lezen en dan met zo'n reactie komen..... :roll:

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:23

Zeg Xbeauty wil je even op je woorden passen hier?
TS is zich daar wel van bewust maar op dit moment heeft ze hele andere dingen aan d'r hoofd. Even het hele topic lezen alvorens je reageert a.u.b.!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:25

Kaja schreef:

Maar ik heb er geen vrede mee, en dat komt omdat je de twijfel niet weg kunt nemen.

Het gaat me om het feit dat als ik het hele topic door lees en alle dingen die je gezegd hebt bij elkaar op tel, dat ik dan een conclusie schets die me raakt... die me diep raakt...!!
Ik wil je geen pijn doen, ik heb er niet mijn hobby van gemaakt om mensen af te zeiken op het net... en normaal meng ik me nooit in dergelijke discussies. Ik had enkel gereageerd op je rijfoto's en dat was enkel nog maar het begin, het begin van een lang triest verhaal... Ik denk ook dat veel mensen niet begrijpen waar ik of wat mijn betreft Geerke het over heeft...

Het gaat me gewoon aan mijn hart dat ik deze conclusie trek uit jou verhaal... en ik ben niet de enigste, dus blijkbaar ligt het niet alleen aan mij! Oké we weten misschien niet alles, en nee op het net komt niet alles goed over :n
Maar nu is het zo dat jou paard, met een gigantische medische geschiedenis in principe afgekeurd word door de DA ( die je de ene keer wel vertrouwd en de andere keer niet). IN principe ja... want hij is niet geschikt voor de door jou gekozen doeleinden!

* Jij wilt de sport in, jij wilt zo gauw mogelijk Z rijden, vandaar de rijfoto's... Je hebt immers nog nooit Z gereden en die droom is voor velen verder weg, dan waar jij nu stond met je paard in de M1!
Ik neem het je niet kwalijk, want dat is het doel van half paardrijdend NL zo'n beetje.

Jou maatje heeft pijn... jou maatje is niet geschikt voor het doel wat jij voor ogen hebt, maar heiligt het doel alle middelen??
Er bestaat zoiets als pijnbestrijding, er bestaat zoiets als vrijheid... misschien niet bij jou, maar zeker niet in handen van de slager!

Ik vind dit vreselijk om te schrijven TS, ik gun je je rust, ik gun je de wijsheid... maar ik kan het niet aanzien hoe jij op dit moment in deze situatie staat...

En misschien heb ik het wel verkeerd, LAAT HET ME ALSJEBLIEFT VERKEERD ZIEN........ ;(

Dramaqueen kan je nou misschien een keer ophouden......dit is de beslissing van de ts en dat heb je maar te respecteren ipv haar nog meer een rotgevoel proberen aan te praten. We weten inmiddels wel hoe jij en geerke er over denken.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 10:27

marijkedam schreef:
Ik kan het niet laten om toch hierop te reageren.
Grote kans dat ik met mijn paard in dezelfde situatie ga komen als TS. Mijn paard heeft ook artrose en na operatie lijkt er geen verbetering te zijn.

Kaja schreef:

Niet ieder paard is geschikt voor recreatie. Ik weet zeker dat er paarden zijn die, als je die maar 1 of 2 keer per week kan rijden, in het bos of bak maakt niet uit, ontploffen. Die van mij is er ook zo eentje. Dat is na een tijdje niet meer veilig.

Citaat:

Verzekeringsgeld wil niet zeggen slager. Dat kan de keus zijn van de TS die ervan overtuigd is dat haar paard geen paardwaardig leven meer kan hebben door de pijn.

Ik heb er eigenlijk helemaal geen naar gevoel bij. TS kent haar paard het beste en ik ben ervan overtuigd dat zij alles mogelijke heeft gedaan om haar paard beter te krijgen. Als na al het gedokter nog steeds geen verbetering is, moet je een keer een keus maken en de knoop doorhakken.

Maar goed, TS, veel sterkte en hopelijk kun je het snel een plekje geven.

AMEN !!!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:33

Kaya: wil je je nare pb-s met snerende opmerkingen lekker voor je houden!
Zit je nu soms iedereen te peebeen die er een andere mening als jij op na houdt en de ts steunt in haar beslissing?
Ga toch wel en ga wat nuttigs doen zeg!
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 29-10-09 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 10:34

Kaja schreef:

Je hebt het helemaal verkeerd !!

Waar staat dat ik zsm het Z in wil ??? Ik heb een tuigpaard, die koop je niet als je zsm het Z in wilt.

Mijn paard onder pijnstilling zetten om hem een leven te geven en hem dan zo verkopen ?? Dier onvriendelijk vind ik dat...

Ik kan mijn paard af laten keuren en hem dan terug kopen, dan heb ik het verz.geld en ook mijn paard (met pijn overigens).

Ik vertrouw mijn DA blind !!

Jij zegt dat ik niet ecreatief wil rijden...ik niet. Hij is er niet geschikt voor, de argumenten daarvoor heb ik al eerder genoemd, maar die moet je wel lezen natuurlijk.

Met ik nog verder gaan ???

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:34

TS: niet meer op reageren, Kaya zit ook via pb te rellen naar mensen die er anders over denken. Erg onvolwassen.
Lezen is blijkbaar niet voor iedereen weggelegd
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 29-10-09 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 10:37

Esther28 schreef:
TS: niet meer op reageren, Kaya zit ook via pb te rellen naar mensen die er anders over denken. Erg onvolwassen.

Haha ik had niet anders verwacht.

Ik wil het niet zien volgens haar, maar zelf leest ze het zoals zij zelf wilt....

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:43

pfff beetje jammer dat dame Kaya zo onvolwassen is dat ze door blijft gaan met rellen per pb

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:43

Ik heb nog geen pb ontvangen.... :P

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:48

haha nou vooral zien te houden zo, want anders kom je dr niet meer vanaf en blijf ze je stalken op het niveau van een brugklasser

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:56

het zijn juist de brugklassers hier die vreemd reageren...

Sinds wanneer valt het contact over PB onder stalken?
Sinds wanneer is het verboden om een andere mening te hebben over iets?

TS...je schrijft dat jij en je paard beiden groen begonnen,nu word mij in ene duidelijk waarom je nooit gemerkt hebt dat hij op twee tracks liep....dat kun je niet voelen als beginner.

BTW...hij liep toch weer rad?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:02

pbs zijn ook heel irritant.je mag zeker je mening hebben die kun je dan in het topic zetten en niet in een pb.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:05

sammy1 schreef:
pbs zijn ook heel irritant.je mag zeker je mening hebben die kun je dan in het topic zetten en niet in een pb.

ts heeft gevraagt of ik niet meer wilde reageren....heb ik ook even gedaan.
volgens mij ben ik uiterst correct geweest in mijn posten....kijk...of de inhoud je bevalt is een ander verhaal..

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:06

Prima een andere mening, maar ik denk dat ts het al moeilijk genoeg heeft en sommige post's komen nogal verwijtend over.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:20

geerke schreef:
sammy1 schreef:

ts heeft gevraagt of ik niet meer wilde reageren....heb ik ook even gedaan.
volgens mij ben ik uiterst correct geweest in mijn posten....kijk...of de inhoud je bevalt is een ander verhaal..

waarom reageer je dan nog?