TS het is niet persoonlijk... echt niet

Ik zal dan ook stoppen, want het heeft klaarblijklijk geen zin!
Maar ik heb er geen vrede mee, en dat komt omdat je de twijfel niet weg kunt nemen.
En dat is mijn probleem en niet het jouwe

Het gaat me niet om het feit dat jij een ander paard wilt, totaal niet!
Het gaat me om het feit dat als ik het hele topic door lees en alle dingen die je gezegd hebt bij elkaar op tel, dat ik dan een conclusie schets die me raakt... die me diep raakt...!!
Ik wil je geen pijn doen, ik heb er niet mijn hobby van gemaakt om mensen af te zeiken op het net... en normaal meng ik me nooit in dergelijke discussies. Ik had enkel gereageerd op je rijfoto's en dat was enkel nog maar het begin, het begin van een lang triest verhaal... Ik denk ook dat veel mensen niet begrijpen waar ik of wat mijn betreft Geerke het over heeft...
Ze denken direct aan laster en plaag... maar dat is het niet!
Het gaat me gewoon aan mijn hart dat ik deze conclusie trek uit jou verhaal... en ik ben niet de enigste, dus blijkbaar ligt het niet alleen aan mij! Oké we weten misschien niet alles, en nee op het net komt niet alles goed over

Maar nu is het zo dat jou paard, met een gigantische medische geschiedenis in principe afgekeurd word door de DA ( die je de ene keer wel vertrouwd en de andere keer niet). IN principe ja... want hij is niet geschikt voor de door jou gekozen doeleinden!
* Jij wilt de sport in, jij wilt zo gauw mogelijk Z rijden, vandaar de rijfoto's... Je hebt immers nog nooit Z gereden en die droom is voor velen verder weg, dan waar jij nu stond met je paard in de M1!
Ik neem het je niet kwalijk, want dat is het doel van half paardrijdend NL zo'n beetje.
* Maar goed je paard is kreupel... doet het niet goed, tiert niet goed en dan... wat te doen?
Jij wilt de sport in, je wilt niet recreatief rijden, ook dat is jou keuze, jou recht... maar waarom is jou paard, buiten zijn kreupelheid niet geschikt voor recreatie?
* Je paard is verzekerd... maar goed ook gezien de kosten van al die medische behandelingen...
Maar je laat het op de verzekering aankomen of JIJ je eigen paard, je maatje laat inslapen omdat de pijn ondraaglijk is...
Maar is de pijn wel ondraaglijk? Is het voor jou maatje wel genoeg geweest? Kan hij zijn leven niet slijten als gezelschap?
Dat hoeft niet bij jou... ik snap dat niet iedereen het geld en de ruimte heeft, maar er is vast wel een oplossing...
En dan kom jij aan met het verzekeringsgeld... dat heb je nodig om een ander paard te kopen...
Weet je wel hoe gemeen en cru dat klinkt??
Jou maatje heeft pijn... jou maatje is niet geschikt voor het doel wat jij voor ogen hebt, maar heiligt het doel alle middelen??
Er bestaat zoiets als pijnbestrijding, er bestaat zoiets als vrijheid... misschien niet bij jou, maar zeker niet in handen van de slager!
Ik vind dit vreselijk om te schrijven TS, ik gun je je rust, ik gun je de wijsheid... maar ik kan het niet aanzien hoe jij op dit moment in deze situatie staat...
En misschien heb ik het wel verkeerd, LAAT HET ME ALSJEBLIEFT VERKEERD ZIEN........