Horse Event 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Horse Event 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:06

Is dat voor het eerst? :+
Heb vorig jaar ook foto's gemaakt....werd toen niets gezegd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:26

MissBambi schreef:
Ik ga waarschijnlijk zondag, Nou zijn ik en mijn vriend ons verder aan het ontwikkelen in de fotografie en wilden dus graag foto's maken (en eventueel hier op bokt plaatsen). Nou las ik net dat je hiervoor schriftelijk toestemming nodig hebt van Horse-Event.

Dat is niets nieuws hoor.... ;)
Wettelijk gezien mag je in Nederland eigenlijk overal fotograferen.
Maar niet op privé terrein als je daar geen toestemming voor hebt, en ook niet bij evenementen als je er entree voor moet betalen.
Gratis toegankelijke evenementen wel.

Ben je op privé terrein of een betaald evenement, dan heb je dus inderdaad toestemming nodig van de organisatie. In principe.

Maar dat is voornamelijk een regel om mensen in hun privacy (bij privé terrein) of andere auteursrechthebbende (bijv. in het circus, bij concerten, etc.) te beschermen.
En het gaat dan dus ook voornamelijk om het commercieel foto's maken. Foto's die je dus gaat verkopen.
Als je alleen voor jezelf (dus ook níet publiceren op bokt ofzo) foto's maakt, doen ze bij de meeste evenementen niet zo moeilijk.

Maar je komt 't wel eens tegen bij concerten en circussen... dat je geen camera's mag mee nemen.. ;)

Toch ben ik benieuwd waar je het gelezen hebt op de site, want ik kan het nergens vinden eigenlijk...
Alleen het stukje over pers accreditatie, maar dat gaat alleen om mensen die bijv. voor een blad werken. Journalisten dus.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-08-09 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:28

Kleine kans dat Silence en ik niet op Horse Event komen. We kunnen de trailer die dag niet hebben -O-
Vanmiddag even de stal eigenaar vragen of we hun trailer mogen lenen en zoja, dan even kijken of Silence daarop wil.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:30

Jeetje dat zou l*ullig zijn Silence! Moet toch wel iets te regelen zijn?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:21

Ja, komt ook vast wel goed. Ik ga er vandaag meteen achteraan.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:26

Bellatrix schreef:
Is dat voor het eerst? :+
Heb vorig jaar ook foto's gemaakt....werd toen niets gezegd...

Ik had het niet eens geweten als ik de voorwaarden niet had gelezen.. Maar nou zijn Mw. aan de telefoon dat het niet meer nodig was.. beetje vaag allemaal :j

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:28

Hypofocus schreef:
MissBambi schreef:
Ik ga waarschijnlijk zondag, Nou zijn ik en mijn vriend ons verder aan het ontwikkelen in de fotografie en wilden dus graag foto's maken (en eventueel hier op bokt plaatsen). Nou las ik net dat je hiervoor schriftelijk toestemming nodig hebt van Horse-Event.

Dat is niets nieuws hoor.... ;)
Wettelijk gezien mag je in Nederland eigenlijk overal fotograferen.
Maar niet op privé terrein als je daar geen toestemming voor hebt, en ook niet bij evenementen als je er entree voor moet betalen.
Gratis toegankelijke evenementen wel.

Ben je op privé terrein of een betaald evenement, dan heb je dus inderdaad toestemming nodig van de organisatie. In principe.

Maar dat is voornamelijk een regel om mensen in hun privacy (bij privé terrein) of andere auteursrechthebbende (bijv. in het circus, bij concerten, etc.) te beschermen.
En het gaat dan dus ook voornamelijk om het commercieel foto's maken. Foto's die je dus gaat verkopen.
Als je alleen voor jezelf (dus ook níet publiceren op bokt ofzo) foto's maakt, doen ze bij de meeste evenementen niet zo moeilijk.

Maar je komt 't wel eens tegen bij concerten en circussen... dat je geen camera's mag mee nemen.. ;)

Toch ben ik benieuwd waar je het gelezen hebt op de site, want ik kan het nergens vinden eigenlijk...
Alleen het stukje over pers accreditatie, maar dat gaat alleen om mensen die bijv. voor een blad werken. Journalisten dus.

Staat hier : http://www.horse-event.info/_database/m ... en2009.pdf (bij kaarten bestellen en dan op het midden van de pagina rechts)

Ik heb straks gebeld, en nou vertelden ze mij dat ik geen schriftelijke toestemming meer nodig had maar dat ze zo wel een beetje een idee kregen wie wat en waar er zouden komen :j

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:30

Mijn camera gaat alleen mee om onze eigen stand en paarden te fotograferen en voor de rest mag hij lekker blijven liggen. Die foto's heb ik toch niks aan dus dan ga ik lekker kijken en niet de hele dag met dat ding zeulen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:36

@MissBambi: Thanks voor de link :)
Toch oppassen... want ze kunnen dat nu wel aan de telefoon gezegd hebben, maar als je daar aankomt, kunnen ze zich tóch heroepen op de voorwaarden. Daar staat in dat je schriftelijke ontheffing nodig hebt, en die heb je niet als je ze gebeld hebt. ;)

Ik ben trouwens wel benieuwd wat ze "Professionele" apparatuur vinden... Niet zo'n handige omschrijving van ze, want dat kan nogal een punt van discussie zijn natuurlijk.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:42

Nee inderdaad, nou heb ze vanmorgen dus al een mailtje gestuurd dat ik schriftelijk toestemming wil om foto's bijvoorbeeld hier op bokt neer te zetten :j ben benieuwd wat ik terug krijg :j Heb er ook duidelijk bij gezegd dat ik bezig ben om me verder te ontwikkelen in de fotografie en dus totaal nog niet echte professionele foto's maak :j

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:09

Ook ik ga weer naar horse event! Sowieso op zondag en mss ook op vrijdag.
Foto's maken doe ik niet aan, anders zie ik veel te weinig van wat er gebeurd, dat laat ik maar aan anderen over! :)

Arabier17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:04

ik ben er ook weer.

zowieso vrijdag..wil de dravers niet missen!

en mischien nog wel een tweede dag

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:27

Silence schreef:
Ja, komt ook vast wel goed. Ik ga er vandaag meteen achteraan.

Ik hoop het ook voor je!
Ben wel benieuwd om jullie te zien. :D

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:33

is er nou erg veel verschil in het programma tussen de 3 dagen?

*heb straks mijn kaartjes besteld :D*

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:48

Ik ga denk ik ook voor het eerst met een vriendin.
Ik hoop dat het een beetje leuk zal worden :D

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:21

ik ga ook voor het eerst.
moet 2 uur in de trein zitten :(
maarjaa :D ik ga samen met een vriendin en heb het progamma uitgeprint.
in de trein dus maar kijken wat we moeten zien en willen gaan doen. :D

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:35

Ik heb er super veel zin in :D!

Voor ons is het ook dik een uur rijden, zeker met trailer. :)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:41

ik moet dik 2,5 uur reizen

HorseEvent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:55

Beste Bokkers,

Om even duidelijk te maken waar het over gaat met de fotografie of video opnamen.
Professionele fotografen en journalisten dienen zich te accrediteren voor het evenement. Dan weten wij welke fotografen/journalisten er aanwezig zijn en hebben ze toestemming om te fotograferen of video opnames te maken op het evenement. Foto's mogen niet zomaar gepubliceerd worden in bladen enz. Het is dus geen probleem om voor jezelf mooie kiekjes te maken. Ook is het geen probleem als deze foto's op de site van Bokt of bijvoorbeeld hyves worden geplaatst.

Met vriendelijke groet en veel plezier tijdens Horse Event,

Team Horse Event
Linda Horsting

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:58

weet iemand of ik ergens een stal kan huren. via het horse event zelf gaat dat niet die zijn al vol.... en ik moet mijn show pas smiddags rijden maar wil er eerder zijn zodat ik wat aan mijn dag heb. maar om mijn peerd nou een hele dag op die trailer te zetten is ook zo sneu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:00

HorseEvent schreef:
Beste Bokkers,

Om even duidelijk te maken waar het over gaat met de fotografie of video opnamen.
Professionele fotografen en journalisten dienen zich te accrediteren voor het evenement. Dan weten wij welke fotografen/journalisten er aanwezig zijn en hebben ze toestemming om te fotograferen of video opnames te maken op het evenement. Foto's mogen niet zomaar gepubliceerd worden in bladen enz. Het is dus geen probleem om voor jezelf mooie kiekjes te maken. Ook is het geen probleem als deze foto's op de site van Bokt of bijvoorbeeld hyves worden geplaatst.

Met vriendelijke groet en veel plezier tijdens Horse Event,

Team Horse Event
Linda Horsting

kijk dat is nog eens duidelijk.

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:03

Ik ben ook van de partij! :D Vanuit school mag ik op zaterdag en zondag gaan meehelpen/werken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:03

OPROEPJE!

wie is er zondag 13 september tussen 15.50 en 16.30 aanwezig om van mij en mijn paard foto's te maken tijden de clinic praktijkproblemen?

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:05

Ik ga de vrijdag, echt superveel zin in! :D

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:49

chelletju schreef:
weet iemand of ik ergens een stal kan huren. via het horse event zelf gaat dat niet die zijn al vol.... en ik moet mijn show pas smiddags rijden maar wil er eerder zijn zodat ik wat aan mijn dag heb. maar om mijn peerd nou een hele dag op die trailer te zetten is ook zo sneu

Ik heb hetzelfde probleem...