Hoera vandaag Lotus toch gered van de slacht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Florale

Re: Hoera vandaag Lotus toch gered van de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:41

Ik denk dat het beste voor dit paard zou zijn om het te laten slachten.
Als een paard na eental jaar steeds opnieuw kreupel wordt wat heeft het dier dan voor leven?
Maak een verstandige beslissing en laat lotus gaan ik heb het vermoeden dat ze anders nog een paar jaar loopt te modderen,kreupel weer een tijdje goed dan weer kreupel.
Is voor het dier absoluut niet fijn maar ook voor de eigenaar niet.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:41

katiavl.. ja sorry, ff boze reactie.. verder heb ik wel meer inhoudelijke reacties gegeven:)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:43

pinuts schreef:
katiavl.. ja sorry, ff boze reactie.. verder heb ik wel meer inhoudelijke reacties gegeven:)

Sorry is zeker niet nodig, ik snap je punt zeker.
Het is gewoon jammer als een dier dupe word van menselijk handelen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:45

ik ben gewoon boos omdat ik weet hoe verdomd moeilijk het is om je lieve dier naar de slager te brengen.. maar dat het moet, en dat er dan zulke vrouwen zijn.. pff.. Nee ik vind t verschrikkelijk

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:51

Misschien is het wel op z'n plek om een excuus te maken??
Ik had erg veel waardering voor de reddingsactie, maar een stal( die je notabene niet eens echt kent) zo de grond in te boren, kan in mijn ogen echt niet! Dus dame's het zou jullie sieren als je een excuus maakt tegenover stal Jasper!
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 20-12-08 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:54

Super van jullie! Haha!
Echte paardenvrienden Ja .
Ik hoop dat Lotus nog en lekker leventje mag
leiden tot de dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:55

dit verhaal maakt maar erg veel rare wendingen! ik geloof eigenlijk niets meer van het verhaal zoals de ts het besschreef!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:02

Joonas schreef:
Ik heb net het stukje gelezen op de site van TS en dit kan echt niet. Zoveel onwaarheden over Lotus en de manege. TS je moet je schamen en je had veel meer moeten verdiepen in de gezondheid van Lotus. Dan had je gehoord dat ze meerdere beenproblemen heeft. Geconstateerd en behandelt door een dierenarts!! Merel was haar laatste kans. Recreatief rijden en enkele dagen in de week rust. Dit is nog bijna een jaar goed gegaan. Nu ging dat ook dat niet meer. Dan zijn nog twee opties grasmaaier of slacht. Jij biedt haar als berijdbaar paard aan en dat is ze NIET!!! Volgende keer gaat het paard naar de slacht dit niet nog een keer.

en zo zie je maar.
deze zogenaamde redingsaktie ontneemt vele kansen....
no way dat een paard van mij weggeven word voor een oude dag,dit bewijst maar weer eens waarom!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:21

Wat een "absurd verhaal" dit. Ben bij pagina 10 gebleven, lees straks weer verder..... Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:53

Dat je met je 40 nog zulke akties doet, dan spoor je toch niet helemaal. Dan kom je toch wel wat te kort dat je aandacht nodig hebt ten koste van een dier die aantoonbaar niet meer gezond is. Als je van dieren houdt, dan doe je dit geen enkel dier aan.

Gewoon nog erger dan de "slechte" handelaren, die weten niet eens wat ze verkopen, die kennen het paard niet eens, dan is het gewoon een ding met 4 poten, maar deze surrogaat pennies kennen het paard....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:18

Hey Sul, je had gelijk. Het dier had idd woekering, spat aan het achterbeen en de benen waren idd voos.

Joonas, klasse dat je je verhaal zo concreet en objectief op dit topic hebt geplaatst en wat owijs balen dat TS er dus een handelsproject van heeft gemaakt; als ze ballen hebben bieden ze idd hun excuses aan en laten ze het OF slachten of ze zetten het zelf in als grasmaaier.. En in dat laatste heb ik een hard hoofd gekregen..
Laatst bijgewerkt door detour op 20-12-08 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:23

TS, ik zou graag willen weten wat de voorwaarden voor adoptie zijn voor een mogelijke nieuwe baas.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:45

Waar blijft de TS?
Ik vind dat stuk op die site echt niet kunnen. En dan nog een foto van stal jasper erbij ook nog..

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:14

Zucht.. ik denk dat je de tyd die je hebt gestoken om dit topic te schrijven beter had kunnen benutten met sesamstraat kijken, misschien dat je daar wat van leert Clown

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:16

Basic_ schreef:
Zucht.. ik denk dat je de tyd die je hebt gestoken om dit topic te schrijven beter had kunnen benutten met sesamstraat kijken, misschien dat je daar wat van leert Clown

Vind je basic_ ? Het is toch de manege waar jij rijdt ? Zou mij niet lekker zitten als er zoveel leugens over verteld werden.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:26

Nou nou.... ik vind dit verhaal van twee kanten niet kunnen. Wat ts allemaal schrijft vind ik niet kunnen, maar wat de stalhouder heeft gedaan vind ik ook niet kunnen. Omdat ik vind dat als het paardje er niet goed aan toe is en het beestje beter af is als hij niet meer leeft, hij daarvoor had moeten zorgen! Niks geen gezeik met nog aan andere mensen verkopen "voor in de wei". Misschien heeft de stalhouder wel echt gedacht dat paard ergens in de wei zou komen te staan en had hij het beestje op die manier nog een paar jaar gegund, wie weet. Raar vind ik het wel.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:31

Het adres hadden ze via de eerste eigenaar, die weet hier van volgens mij.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:38

Bergje schreef:
Nou nou.... ik vind dit verhaal van twee kanten niet kunnen. Wat ts allemaal schrijft vind ik niet kunnen, maar wat de stalhouder heeft gedaan vind ik ook niet kunnen. Omdat ik vind dat als het paardje er niet goed aan toe is en het beestje beter af is als hij niet meer leeft, hij daarvoor had moeten zorgen! Niks geen gezeik met nog aan andere mensen verkopen "voor in de wei". Misschien heeft de stalhouder wel echt gedacht dat paard ergens in de wei zou komen te staan en had hij het beestje op die manier nog een paar jaar gegund, wie weet. Raar vind ik het wel.

Stalhouder was verteld dat koper een paardenopvang was en dat ze daarna ter adoptie aangeboden zou worden. Nu staat ze dus te koop als recreatiepaard en wordt manege te kakken gezet. En idd belde de paardenopvang namens de vorige eigenaar.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:39

Bergje schreef:

manege had beloofd contact op te nemen met eigenaar als het zover zou zijn
en heeft zich daar heel netjes aan gehouden ..

uiteraard wil iedereen het liefste
mits het pijn arm en paard waardig kan
een paard een oude dag gunnen op een groene weide

denk dat als de manege had geweten
dat het paard , na overdracht aan een paarden OPVANG , te koop aangeboden zou worden
als RIJPAARD , de manege voet bij stuk gehouden zou hebben

denk , en zo te lezen zit ik goed , denken ze de volgende keer wel 100x na
voordat ze zoiets weer doen
veel grotere kans dat ze dit nooit meer zo doen
dan maar eerst slachten en daarna oude eigenaar inseinen

of het in hun koopcontract vermelden ..

ze hebben namelijk hele mooie koopcontracten voor manege paarden
met 2 weken proeftijd , zodat ze op hun gemak kunnen kijken
of het paard wel tegen manege werk kan niet alleen lichamelijk maar
ook emotioneel ! zo zitten hun namelijk in elkaar
er word daar gewerkt met paarden maar ze hebben wel liefde voor het paard

dat ts en vriendin met name de laatste
zulke vuil en onwaarheden
zowel over het verleden van het paard als de toekomst
openbaar op i net plaatsen ..zegt mij genoeg
zij kennen deze manege niet ..

ja er zijn genoeg maneges die anders zijn
dit is een der zeldzame gelukkig steeds meer voorkomende maneges
die nog wel geven om het paard
en niet `for the easy way out`kiezen
als een paard een dag minder loopt

...

zucht

..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:40

weer een draai aan het verhaal dus, mijn god waar zijn die mensen mee bezig? eerst dacht ik ook oh leuk iemand heeft een paard gered en mag nu grasmaaier worden maar dit vind ik wel heel erg en eigenlijk ook valse handel!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:41

Oh jee, er worden op het andere forum nog meer leugens gezet. Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:42

wil je ff een linkje plaatsen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:47

Heb je een pb gestuurd. Overigens ontzettend laf om het daar te zetten uit angst voor tegengas. Bloos Koe

Laten we er maar niet meer kijken. We weten nu wat voor een ouwe penny's dat het zijn ROFL

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:48

slimmerik schreef:
Bergje schreef:

Stalhouder was verteld dat koper een paardenopvang was en dat ze daarna ter adoptie aangeboden zou worden. Nu staat ze dus te koop als recreatiepaard en wordt manege te kakken gezet. En idd belde de paardenopvang namens de vorige eigenaar.

Nagelbijten / Gniffelen help ... Huilen van het lachen we zijn het door het hele topic al eens ROFL gaat niet goe hoor Clown

breezy ... betere bewoording heb ik er ook niet voor

kreeg de mail -- help wie helpt etc op 18 december
mijn eerste reactie .. sommige paarden moet je niet willen redden

(ken deze manege en die laten echt niet zomaar een paard
zonder eerst behoorlijk aangedokterd te hebben , laten slachten
andere mindere maneges zouden het een maand rust gunnen en
vervolgens het paard als rij/recreatie paard aan een handelaar verkopen
levert het immers veel meer op )

iig niet als rijpaard zoals gemeld in de mail van de 18e

wil je dit lieve paard redden dan moet je heel zeker weten dat iemand
het speciale beslag en terug komende kosten dierenarts kosten wil en kan dragen
voor een grasmaaier om diens leven leuk te houden

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:50

Ik heb al vaker inzamelingen gezien nickyu... helaas werden toen mensen de dupe.

Dergelijke schooi-pb's kun je imo ook beter melden bij de mods Ja