Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
troi schreef:Ik hoor (lees..) hier nu een paar keer mensen over de milieusticker maar of je dat ding nu echt wel of niet nodig hebt als je met de auto komt is me nog niet echt duidelijk.. Ik heb een tekst opgezocht op de site van de messe:
Auch Essen verfügt ab dem 1. Oktober 2008 über eine "Umweltzone". Das Gelände der Messe Essen GmbH ist zwar nicht direkt betroffen, wohl aber die An- und Abfahrten sowie ein Teil der Parkplätze.
In diese Zone dürfen nur Kfz einfahren, die mit einer Umweltplakette entsprechend gekennzeichnet sind oder die Ausnahme-Tatbestände erfüllen.
Um Ihnen die problemlose Einfahrt in die Umweltzone zu ermöglichen, besteht zwischen der Messe Essen GmbH und dem TÜV Nord eine Kooperation.
Maar mijn Duits is niet zo geweldig, zeggen ze nu dat je voor de toegang en afvoer wegen met de auto wel een sticker nodig hebt?? Want ik weet niet wat ze bedoelen met Kfz.. (dacht dat auto's in het Duits Pkw waren namelijk). En als ik he goed begrijp is de 'ausname tatbestande' een alternatief, maar wat is dat dan???? Duitsers op het forum die kunnen helpen?
laura1986 schreef:troi schreef:Ik hoor (lees..) hier nu een paar keer mensen over de milieusticker maar of je dat ding nu echt wel of niet nodig hebt als je met de auto komt is me nog niet echt duidelijk.. Ik heb een tekst opgezocht op de site van de messe:
Auch Essen verfügt ab dem 1. Oktober 2008 über eine "Umweltzone". Das Gelände der Messe Essen GmbH ist zwar nicht direkt betroffen, wohl aber die An- und Abfahrten sowie ein Teil der Parkplätze.
In diese Zone dürfen nur Kfz einfahren, die mit einer Umweltplakette entsprechend gekennzeichnet sind oder die Ausnahme-Tatbestände erfüllen.
Um Ihnen die problemlose Einfahrt in die Umweltzone zu ermöglichen, besteht zwischen der Messe Essen GmbH und dem TÜV Nord eine Kooperation.
Maar mijn Duits is niet zo geweldig, zeggen ze nu dat je voor de toegang en afvoer wegen met de auto wel een sticker nodig hebt?? Want ik weet niet wat ze bedoelen met Kfz.. (dacht dat auto's in het Duits Pkw waren namelijk). En als ik he goed begrijp is de 'ausname tatbestande' een alternatief, maar wat is dat dan???? Duitsers op het forum die kunnen helpen?
Ik kan wel redelijk Duits, maar voordat ik ee conclusie kan trekken moet ik wel alles erover gelezen hebben. Waar staat het op de site?
ilovelucky schreef:laura1986 schreef:Vraag aan de mensen die al eerder zijn geweest: wat is de temperatuur / het klimaat in de hallen? Ik heb geen idee en ik zou graag willen weten wat handig is om aan te doen.
Naar mijn weten had ik gewoon een trui aan daar. Dus niet heel warm maar ook niet heel koud.