Paard & Koets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

royal_dutch

Re: Paard & Koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:32

waneer is die clinic dan ???

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:37

Sjonniej schreef:
Je betaalde toch niet extra voor de clinic van Honza??

Alles staat hier ingepakt en we vertrekken zo richting het brabantse land.

Zeker wel, 15 eurie.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:32

wat kosten de toegangskaartjes voor zondag trouwens, weet iemand dat?
kan het zo gauw ik niet vinden... Clown

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:40

Nouvel schreef:
wat kosten de toegangskaartjes voor zondag trouwens, weet iemand dat?
kan het zo gauw ik niet vinden... Clown

Ook 15 euro.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:43

oke, thanx!

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:49

Nou wij gaan morgen toch maar ns even kijken Knipoog.
Ben benieuwd na al deze reactie's Knipoog.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:52

heeft er al iemand foto's?

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:58

Ik ben gisteren ook geweest, vond de beurs zelf zwaar tegenvallen, was blij dat ik 's avonds nog naar Honza ging, dat maakte m'n dag nog een beetje goed Knipoog .
Weinig kraampjes, weinig demonstraties. Maar ik vond Honza wel erg leuk. Was de eerste keer dat ik hem "live" zag en ik vond het juist erg leuk dat hij de tijd nam om uit te leggen hoe hij z'n paarden trainde. Dat vind ik leuker dan zo'n "gelikte" show van 20 minuutjes, eerlijk gezegd Knipoog . Maar ieder z'n eigen mening, natuurlijk Knipoog.

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:00

Nou ik durf al bijna niet meer te gaan, hoeveel hallen is het normaal? Hoop niet dat het erg tegen gaat vallen Knipoog.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:04

Keeva schreef:
Ik ben gisteren ook geweest, vond de beurs zelf zwaar tegenvallen, was blij dat ik 's avonds nog naar Honza ging, dat maakte m'n dag nog een beetje goed Knipoog .
Weinig kraampjes, weinig demonstraties. Maar ik vond Honza wel erg leuk. Was de eerste keer dat ik hem "live" zag en ik vond het juist erg leuk dat hij de tijd nam om uit te leggen hoe hij z'n paarden trainde. Dat vind ik leuker dan zo'n "gelikte" show van 20 minuutjes, eerlijk gezegd Knipoog . Maar ieder z'n eigen mening, natuurlijk Knipoog.

Tsja.. gelikte show hoeft van mij ook niet maar ik had mij gewoon er iets anders van voorgesteld. Lachen Petje af wat hij met zijn paarden kan hoor, en wat een geduld! Was ook de enige die ik gisteren 'leuk' tegen z'n paard(en) heb zien doen. (De enige die er fatsoenlijk mee om ging..) Dat Chariots of fire was helemaal het toppunt. Met z'n zessen stonden ze aan zo'n pony te plukken met optuigen etc. En dat geruk in de monden met scurry driving vind ik ook niet om aan te zien.

Op de beurs had ik niet heel erg het idee dat er weinig stond.. alleen precies hetzelfde als vorig jaar dus daar was je gauw mee uit gekeken..

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:07

Zes hallen, 1 hal met koetsen, en dan 2 hallen met een piste erin, over de andere drie hallen zijn de kraampjes verdeeld. Alles bij elkaar 15/20 kraampjes, denk ik. Misschien ben ik ook wel verwend, al 2 keer naar Equitana geweest, dat is pas écht groot Knipoog

Waarschijnlijk zullen er morgen wel meer demonstraties zijn, hoor ! Dus toch veel plezier ! Knipoog

Edit : @ Paula, ik had er eigenlijk helemaal geen voorstelling bij, hoe Honza zou zijn, misschien dat ik het daarom anders ervaren heb. Heb me in ieder geval geen seconde verveeld Knipoog . En inderdaad, heb even van een afstandje in de stallen staan kijken, daar word je ook niet echt vrolijk van wat daar allemaal gebeurt .... Scheve mond

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:09

het was idd kleiner dan de voorgaande jaren. maar toch gezellig en veel te zien..
de clinic waar ik in mee reed was ook erg geslaagd.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:36

Hoi allemaal,

Ik ben net terug van paard en koets. Volledig verslag van de clinic plaatst ik later op de avond.

maar misschien kan iemand mij helpen:

Er zijn vandaag foto's gemaakt van de clinic die ik gereden heb.
Nl 11:45 -12:30 in de peelpiste (onafhankelijke zit dr ullrike thiel). Ik zou graag hier foto's van willen. Dus als iemand weet wie er gefotografeerdt heeft dan hoor ik dit graag.

hebrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:45

ik ben net terug, von vooral chariots of fire en de scurry-race erg leuk. Iemand enig idee hoe het met jacqueline is?(zij zou in de clinic van Andre Geeroms rijden, maar is net voor het binnenkomen van haar paard gevallen, dat schrok van het voltigeteam (? denk ik) dat naar buiten kwam. Moest met de ambulance afgevoerd worden...)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:50

chance schreef:
Hoi allemaal,

Ik ben net terug van paard en koets. Volledig verslag van de clinic plaatst ik later op de avond.

maar misschien kan iemand mij helpen:

Er zijn vandaag foto's gemaakt van de clinic die ik gereden heb.
Nl 11:45 -12:30 in de peelpiste (onafhankelijke zit dr ullrike thiel). Ik zou graag hier foto's van willen. Dus als iemand weet wie er gefotografeerdt heeft dan hoor ik dit graag.

hey!
Ben erg benieuwd naar je verslag!
Is alles goed gegaan?

Ik zie het morgen wel, kan toch niet echt uit de voeten in de stands, omdat we met de rolstoel gaan, maar ik ben er ieder geval even uit.
We gaan vooral morgen om de clinic van Gerard Leijten te zien, daar ben ik wel erg benieuwd naar!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:59

chance was jij die gene die met een bodyprotector reed bij Ulrieke Thiel?
Als je dat was vond ik het er echt goed uitzien, je ging paard werd echt steeds meer ontspannen, ik heb er helaas geen foto,s van.

Vond de show van Honza Blaza ook mooi,
en ook die clinic van Hans Peter Minderhout.
En ook Moravita klassieke dressuur.

Ik vond de kraampjes ook erg leuk, veel koopjes!
Ja en dat het kleiner is als de Equtana dat weet je van te voren, maar dat vind ik niet zo erg vind het allebei leuk.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:05

Ik ben ook geweest. Vond het wel leuk, alleen vind het belachelijk dat je s'avonds extra moet betalen voor de shows. Ik heb wel iets gezien wat ik erg graag zou willen doen. Scurry rijden. Dat vond ik echt leuk. En de hackney's waren ook mooi al vond ik de kleintjes leuker als de grote. Ben ook wel benieuwd hoe het met de vrouw is die met haar paard onderuit was gegaan. Zag haar liggen en het duurde wel erg lang voordat er ambulance was. Ik heb de ambulance niet eens zien komen en toen lag ze er volgens mij al een minuut of 20. Vond het wel jammer dat er geen tinkers waren. Dacht dat er die ook altijd waren.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:24

Ginger, wat was er dan precies gebeurd met die vrouw en het paard?
Zat toevallig net op hun clinic te wachten, en hoorde toen dat het niet door ging, maar werd niet echt duidelijk gezecht wat er aan de hand was.
Wel baalen zeg voor haar, weet je of het paard ook gewond was, of dat niet?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:26

He bah, dat zijn altijd nare dingen...

Hopelijk is het uiteindelijk mee gevallen zeg...

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:34

ardo_iggy schreef:
Vrijdag avond komt radio veronica langs Haha!

is die uitzending nog ergens op internet te beluisteren?
heb het gemist

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:49

hallo, lees hier al veel verhalen! ook ik vond het wat weinig kraampjes, had meer verwacht, maar ik heb wel leuke dingen kunnen kopen. al met al vond ik de prijzen wel wat tegen vallen, eigenlijk het zelfde als wat ik er normaal voor betaal. de shows vond ik wel erg leuk, al vond ik vooral bij het mennen dat er niet echt vriendelijk met de monden van de ponys om gegaan werd. (misschien gezeur Knipoog ) ook het western paard van de voorlichting van het helicon... ai zn mond.
ook waren er minder rassen dan ik had verwacht. al met al wel een hele leuke volle dag gehad! (en een dunne portemonnee, vond vooral eten en drinken best prijzig)

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:51

Paula schreef:
Was ook de enige die ik gisteren 'leuk' tegen z'n paard(en) heb zien doen. (De enige die er fatsoenlijk mee om ging..) Dat Chariots of fire was helemaal het toppunt. Met z'n zessen stonden ze aan zo'n pony te plukken met optuigen etc. En dat geruk in de monden met scurry driving vind ik ook niet om aan te zien...

Nou! Dat viel mij ook al op! Vond de vier ruiters/menners ook geen reclame voor die opleidingen (Helicon ofzo) !!
De enige van die vier die fatsoenlijk reed was de westernruiter toen ze zonder optoming reed. De andere paarden lieten duidelijk merken pijn in hun mond te hebben.
Bij de scurry driving ben ik bijna weggelopen, vreselijk als dat verzet op het bit! We zaten ons daar hardop af te vragen hoe die pony's zouden lopen met een bitloos hoofdstel. Ik vond het gewoon zielig... Huilen

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 21:04

@ieris Toen wij langskwamen was ze net gevallen. Maar blijkbaar was het paard geschrokken, omdat er bij een ander paard een deken op gedaan werd. En toen is het paard gestruikeld over de groene doeken die er lagen en is het paard op die vrouw gevallen. Maar ik heb het ook maar gehoord dus ik weet niet of dit het precieze verhaal is.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 21:19

[quote="ieris"]chance was jij die gene die met een bodyprotector reed bij Ulrieke Thiel?
Als je dat was vond ik het er echt goed uitzien, je ging paard werd echt steeds meer ontspannen, ik heb er helaas geen foto,s van.
[quote]
That was me Knipoog ZO goed als zena daar liep zo heeft ze nog nooit gelopen.
Maar moet je nagaan. Ze had 2 uur lang daar in die stallen der eigen zitten opfokken dat wil je niet weten (steigeren, heen en weer lopen in de stal). Ze kwam schuimend uit haar stal.

Ik zal dadelijk verslagje maken. (ik wacht ook even op verslag van dustinlover@bokt zij was mijn lieve groom vandaag) Want vanaf de grond kun je meer zien als dat je erop ziet Knipoog

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:47

Ik ben ook net terug van paard en koets. Was er samen met een vriendin. Vorig jaar ben ik niet geweest, het jaar daarvoor wel. Ik had er meer van verwacht, maar heb wel een hele leuke dag gehad. Vooral de chariots of fire waren erg stoer en de clinic van hans peter minderhout was ook erg indrukwekkend. Het meeste indruk heeft de man uit Tsjechie op me gemaakt met zijn 3 pony's die hij van alles liet doen op "commando", echt geweldig!