Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:50

Dank jullie wel..
Was ons eerste kindje, maar al de derde zwangerschap. Heb vorig jaar 2 miskramen gehad, met 6 en 9 weken zwangerschap. Dit kwam doordat de 'kindjes' niet groeiden. Kan gebeuren.
Nu is het mis gegaan doordat ik een aandoening lijk te hebben wat 'cervixinsufficientie' heet. Mijn baarmoeder is niet sterk genoeg om een kindje vast te houden. Dit is wel te behandelen, en we zullen de komende tijd flink wat ziekenhuis van binnen gaan zien voor diverse onderzoeken...

Gelukkig biedt edje wel afleiding. Nu nog niet, kan mn bed amper uit ( 2 liter bloed verloren bij de bevalling, ook nog geopereerd na de bevalling omdat de placenta niet los kwam). Dus manlief zorgt nu voor hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:52

Tjonge dat is niet mis! Hopelijk kunnen ze je in het ziekenhuis goed behandelen en heb je straks een schatje rondlopen.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:53

Jeetje, wat afschuwelijk Madelein... Heel veel sterkte voor jullie en hopelijk knap je zelf snel een beetje op.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 22:45

madelein schreef:
Dank jullie wel..
Was ons eerste kindje, maar al de derde zwangerschap. Heb vorig jaar 2 miskramen gehad, met 6 en 9 weken zwangerschap. Dit kwam doordat de 'kindjes' niet groeiden. Kan gebeuren.
Nu is het mis gegaan doordat ik een aandoening lijk te hebben wat 'cervixinsufficientie' heet. Mijn baarmoeder is niet sterk genoeg om een kindje vast te houden. Dit is wel te behandelen, en we zullen de komende tijd flink wat ziekenhuis van binnen gaan zien voor diverse onderzoeken...

Gelukkig biedt edje wel afleiding. Nu nog niet, kan mn bed amper uit ( 2 liter bloed verloren bij de bevalling, ook nog geopereerd na de bevalling omdat de placenta niet los kwam). Dus manlief zorgt nu voor hem.

Als ik iets voor je kan doen weet je me te vinden he! Kleine moeite!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:29

Jeetje mette dat klinkt wel raar, waarom kan diegene trouwens pas over een paar weken?

Madelein ik hoop dat ze je kunnen helpen, wat verschrikkelijk..

Ik heb ook een overzichtje gemaakt van mijn jaar met Fernando, super leuk om alles terug te lezen vind ik altijd!!
www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=217& ... ead#unread

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:35

Sjeeminee Madelein wat heftig allemaal! Gelukkig is de aandoening te behandelen en kunnen jullie straks ouders worden van een kleine spruit. Ik duim met jullie mee! Voor nu weer sterkte! Hoop dat je je snel beter voelt :(:)

Ik ga je overzicht bekijken Sharona!

Hoe zit het met jullie wedstrijdplannen voor komend weekend?
Ik heb eigenlijk 'wedstrijd-winterstop' :brr: maar toch een wedstrijdje opgegeven voor zondag! :D

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:17

Super leuk overzicht Sharona!!

Ik ga zondag ochtend naar Rhenen. Vanavond weer even een lekker lesje en dan zien we zondag wel :)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:52

Lange wachtlijst... Maar ze heeft me ertussen gedaan omdat het toch echt niet goed klinkt!
Vrijdag middag rijden we naar de osteopaat toe..

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:59

Ben benieuwd wat de osteopaat er van zegt! Hoop dat die iets voor jou en de pony kan betekenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:02

Succes bij de oateopaat

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:44

Leuk overzicht sharona blijft een gaaf paard.

Madeleine had al gezegd wat een ellende maar hopelijk 2014 jullie jaar.
Rivellalight en lies succes komende weekend.

Doortjes nieuwe kleedje is geweldig :):) wat een deken wat een model helemaal in mijn sas.
Beentje ook weer goed dun, misschien morgen wat erop stappen, iig zondag een mini-lesje en misschien nog een wedstrijd dit jaar maar ligt wel aan het weer

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:34

Succes bij de osteopaat. Hopelijk lost het wat op.

Ik ben gister avond op wedstrijd geweest. Met mijn drie jarige, zijn B Debuut! Drie winstpunten en een tweede prijs. Hij was eigenlijk erg braaf. Wel gespannen waardoor hij zich inhield en niet perfect aan de hulpen was. En hij was erg moe haha, maar ben erg tevreden voor de eerste keer.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:20

Thnx tita!
Ik denk dat je zeker tevreden kunt zijn met zo'n debuut lalunamyo. De spanning wordt vast snel minder als hij iets vaker mee is geweest op cc. Gefeliciteerd met de winstpunten +:)+
@mette: Succes bij de osteopaat morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:01

Lalu goed gedaan in je eerste proeg dik 70%!!

Tita fijn en nieuwe deken. Ik heb de Bucas ook binnen. Echt super pasvorm voor vos!!

Ik ben vanochtend met vos door de zon naar de manege gewandeld. Daar gelogeerd met zo'n touw wat onder de voorbenen doorgaat.
Hij vond het heerlijk relaxed!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:22

Vandaag naar de osteopaat geweest. Pony was een beetje in paniek want hij wist niet wat er gebeurde allemaal maar later ging hij wel wat ontspannen. Ze heeft hem geholpen en nu moet hij een week vrij.
Daarna moet ik hem weer oppakken met hulp van mn instructrice zodat hij een paar keer weer goed heeft gelopen, dan moet hij er wat van gaan merken en zou het beter moeten gaan. Ik ben benieuwd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:41

Hopelijk gaat het goed!

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:53

Wie hebben er dit weekend nog wedstrijd gereden?

Ik ben net terug met 186 en 196 punten dus ben weer dik tevreden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:09

Ik ben ook weer weg geweest.

Eerste proef was hij bang en sloot zich af. Was 8 met 183. Tweede proef was ik 3 met 206. Liep ook echt goed.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:32

Netjes lies en vonneke!!

Ik had gisteren wedstrijd, ging super fijn, hij liep super maar daardoor wat kleine foutjes! Alleen de jury was het niet zo met me eens: 173 punten haha. Maar wel een 8 voor de middenstap, terwijl dat altijd een struikelpunt was toen ik hem net had.
Ik was dus alsnog dik tevreden!

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:28

Gisteren gestart. Eerste proef 191/181 (selectie, twee juryleden) tweede proef 192/184.

Maar nog nooit zo iets raars meegemaakt. De hoofdjury belde tijdens onderdeel 13 van mijn eerste proef, dat hij het protocol nog van het M1 voor zich had ipv het M2. Ik mocht opnieuw beginnen met mijn proef. Vond ik geen probleem verder, dus ik opnieuw begonnen.

Nu is de hoofdjury gewoon weer opnieuw gaan beoordelen vanaf onderdeel 1. De jury bij H heeft de punten uit mijn eerste, eerste proef laten staan en is mijn tweede eerste proef pas gaan beoordelen vanaf onderdeel 13.

Ik vond dit best apart moet ik zeggen, naar mijn idee had de jury bij H ook gewoon vanaf onderdeel 1 opnieuw moeten gaan jureren en niet vanaf onderdeel 13.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:03

Wat vreselijk naar Madeleine! Sterkte!

Mette dat klinkt idd niet goed, osteopaat heb ik veel Goede ervaringen mee hopelijk helpt t bij jouw pony ook!

Sharona leuk overzicht!

Gefeliciteerd Yvon!

En volgens mij vergeet ik nog iemand.. :o maar zit op mn telefoon te bokken dat werkt wat onhandig.

Wallance ik had vandaag ook zoiets, maar met maar 1 jury.
Die heeft de punten van de eerste poging laten staan en is de tweede proef gaan beoordelen vanaf dat punt.
Was overigens mijn eigen fout, proefjes uitgave 2006 ipv uitgave 2011, tsja beetje blond..
Ik kreeg er wel -2 voor tijdens mn nieuwe poging maar alsnog 193-2 dus 191 en genoeg voor 1e prijs!
Andere proef was ik ook eerste, 188

Gister ook weg geweest, precies 180
Knappe Bo L2+4 na 4 proefjes :)

Start normaal niet beide dagen, maar ivm dracht wil ik nog even door de spanning op vreemd terrein heen.
9x weggeweest outdoor, en nu 4x weggeweest indoor. Volgende maand ga ik afbouwen met haar.

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:41

Gefeliciteerd Renske_.

Inderdaad heel vreemd. Ik heb nu contact met de federatie, puur om te weten hoe dit nu zit.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:44

Vreemde gang van zaken. Kan de jury de punten niet meer voor de geest halen die je had gereden. Dat moet toch wel lukken na vijf minuten.

Gefeliciteerd met de resultaten allemaal.

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:56

Bij mij zei de jury bij H, maar ik heb gewoon het goede protocol voor mijn neus gehad dus ik hoef niet opnieuw te punten.

Er is bij mij dus wel vreemd gejureerd. De hoofdjury heeft mij beoordeeld op mijn tweede eerste proef en de jury bij H op mijn eerste eerste proef tot en met onderdeel 13 en vanaf onderdeel 14 heeft ze mijn tweede eerste proef beoordeeld. Alsof je twee proeven samen kan voegen op een protocol?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:06

De andere jury had idd ook opnieuw moeten gaan punten Wallance!