Equitana 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 08:12

waar ik me een beetje aan gestoord heb is dat bijna iedereen (van de shows) zonder cap reed.
wat ze thuis doen moeten ze zelf weten, maar vind dat ze op een event het goede voorbeeld moeten geven

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 08:14

c_esther schreef:
Toch jammer dat ik die longeersingels niet gezien heb.
Bij welke stand heb je hem gekocht? enig idee? :)

Ik heb er een bij Loesdou gekocht, 29,-

Suus___

Re: Equitana 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 08:52

Enjoy dat is toch eigen keus?
Zat er een op een heel jong sensibel ding toen dacht ik ook hmm een cap had wel veilig geweest maar ze moet zelf weten wat ze doet vind ik :)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 08:58

enjoy86 schreef:
waar ik me een beetje aan gestoord heb is dat bijna iedereen (van de shows) zonder cap reed.
wat ze thuis doen moeten ze zelf weten, maar vind dat ze op een event het goede voorbeeld moeten geven

met je eens, zeker nu het cap dragen zo hoog staat. Want volgens mij is dat ook in duitsland!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 09:10

ik ben het inderdaad eens met enjoy , ik vind inderdaad dat de
''grote'' het goede voorbeeld moeten geven !

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 09:49

Als je show rijdt wil je er zelf graag ook zo mooi mogelijk uit zien en een cap werkt daar niet echt aan mee. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat een showruiter geen cap draagt. Tis uiteindelijk ieders eigen verantwoordelijkheid, een showruiter is niet verantwoordelijk voor wat een toeschouwer thuis doet.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:19

ik ben zaterdag geweest, was er al voor 10 uur en dacht oh fijn lekker rustig. Nou dat was maar even. Vond het niks aan zo druk. Volgende keer maar op een doordeweekse dag. Heb ook bijna niks gekocht.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:20

Net op Equitana zie je alle soorten helmen in 700 kleuren, modellen en uitvoeringen, die dan ook nog eens van pimpelpaars tot gifgroen gespoten/gekleurd/gelakt kunnen worden, met steentjes, nepleer en god wat nog allemaal. Lijkt mij dat je wel iets passend kunt vinden. Hun kostuum maken ze toch ook afgestemd op het feit dat ze ermee moeten rijden?

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:28

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 21-11-22 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:29

ik heb gekocht voor mij en paardlief:
- Spooks bodywarmer
- Eskadron dekje
- bijpassende Eskadron deken
- BR Rijbroek
- emmer met voer
- Teugels
- Roeckl handschoenen

en voor andere mensen hebben we een heel paardenassortiment gekocht aangezien hun de dag ervoor hun 1ste eigen paardje hebben gekocht.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:32

Ik was ook gister naar Equitana, wij stonden geparkeerd bij P5, super chill, toen we naar huis gingen stond er een rij van-ik-weet-niet-hoe-lang voor de pendelbus, en wij waren er zo :j :P klein stukje lopen

Ik heb gekocht:

-bitje
- handschoenen (roeckl summergrip voor 25 :) )
- teugels
- beugels
- H2go bag (zo'n water zak voor bijv. in de kruiwagen)
en een grote bak paardensnoepjes :j

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:34

X_Michelle_X schreef:
Ik was ook gister naar Equitana, wij stonden geparkeerd bij P5, super chill, toen we naar huis gingen stond er een rij van-ik-weet-niet-hoe-lang voor de pendelbus, en wij waren er zo :j :P klein stukje lopen

Ik heb gekocht:

-bitje
- teugels
- beugels

wij hebben niet in de rij hoeven staan hoor, ik beukte gewoon iedereen om met mn 2 grote emmers en 6 tassen met spullen

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:38

miicchhellee schreef:
X_Michelle_X schreef:

Ik heb gekocht:

-bitje
- teugels
- beugels

wij hebben niet in de rij hoeven staan hoor, ik beukte gewoon iedereen om met mn 2 grote emmers en 6 tassen met spullen

Hahahahahha, you go girl _/-\o_

hieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:40

Ik ben gister ook geweest een super geslaagde maar wel lange dag we gingen smorgens om half 7 weg en was savonds om half 11 pas weer thuis. Super veel leuke spulletjes gezien. Vond het wel jammer dat de shows in hal 6 best wel vroeg waren afgelopen toen wij daar kwamen maakte iedereen al zijn laatste rondje en toen was het nog lang geen 7 uur. Wij stonden geparkeerd op P5 tussen allemaal standhouders geloof wel handig want we konden zo weer weg rijden zonder ergens voor te hoeven wachten.

Mijn aankopen:
rode winterjas
rood dekje met naam van paard erop laten zetten
rode peesbeschermers voor en achter
rood halster met touw
frontriem met rode steentjes erin
Super gaaf hoofdstel
roekl handschoentjes

Mijn paard mag dus in het rood wou dit al zo lang hebben voor haar.

Ik zeg over 2 jaar weer was de eerste keer maar vond het echt geweldig.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:43

hieltje schreef:
Ik ben gister ook geweest een super geslaagde maar wel lange dag we gingen smorgens om half 7 weg en was savonds om half 11 pas weer thuis. Super veel leuke spulletjes gezien. Vond het wel jammer dat de shows in hal 6 best wel vroeg waren afgelopen toen wij daar kwamen maakte iedereen al zijn laatste rondje en toen was het nog lang geen 7 uur. Wij stonden geparkeerd op P5 tussen allemaal standhouders geloof wel handig want we konden zo weer weg rijden zonder ergens voor te hoeven wachten.

Mijn aankopen:
rode winterjas
rood dekje met naam van paard erop laten zetten
rode peesbeschermers voor en achter
rood halster met touw
frontriem met rode steentjes erin
Super gaaf hoofdstel
roekl handschoentjes

Mijn paard mag dus in het rood wou dit al zo lang hebben voor haar.

Ik zeg over 2 jaar weer was de eerste keer maar vond het echt geweldig.

*\o/*

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:39

Ik ben ook zaterdag geweest. pfff We waren met 4 personen.
8.15 thuis weggereden en 9.45 uur in Essen. Nog een uur onderweg naar P10, incl. parkeerkaart en entreebewijs kopen. Gelukkig stonden daar ook 8 belgen waarmee we dus groepskaarten hebben kunnen regelen. :D

We waren om 10.45 uur eindelijk binnen. Erg mooi maar megadruk! Vooral boven was geen doorkomen aan... Wat mij wel opviel was dat er megaveel dezelfde standjes waren met de standaard halsters, peeskappen, sjabrakken, zwepen, etc. Ik ging juist voor zaken die je niet overal tegen komt.. Maar goed, tot 16.30 uur rondgeslenterd en in de drukte gehangen. Toen vonden we het welletjes en zijn naar huis gegaan.
Ik heb een mooie blingfrontriem voor 12,50 gekocht, teugels van 3.20 meter, touwteugels met klip (3.50 meter) en extra dekensluitingen (klips). Wil volgend jaar naar de buiten Equitana. Hoop dat er dan meer ruimte is om te lopen :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:48

Op zaterdag is het altijd zo, zondag idem. Wil je het rustiger hebben, dan moet je toch echt op een doordeweekse dag gaan en dan ook nog eens geluk hebben..

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:49

Wij hadden het de eerste zondag echt rustig...alleen naast de hyporama stand was het even file, maar verder hebben we nergens last gehad van drukte of drammen :n konden overal zo doorlopen. We stonden er zelf van te kijken :P Maar het was echt niet druk.

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:23

Ben ook terug, heerlijk dagje gehad, maar idd volgende keer toch echt op een doordeweekse dag. Boven was er amper doorkomen aan. Met de auto geen enkel probleem gehad, tot op P10 filevrij gereden ( 9.30u op P10), daar bij de kassa niet eens het bordje hoeven ophouden en stel duitser kwamen al aangerend of we nog kaarten wilden hebben met groepskorting. Dus hoppa aangesloten en binnen 2 minuten van parkeerplaats in bus en naar de Messe, die was niet eens open, gelukkig konden we bij het resaurant 10 minuutjes wachten en opwarmen. Ik vond er ook niet zoveel echt knalkoopjes, broeken waren wel in de aanbieding, maar alles uit het jaar toebak en van die saaie kleuren. En de nieuwe collectie hing er amper en uiteraard voor de volle mep, kun je nog beter via de divoza pas bestellen. Ik had gehoopt op een mooie luxe plastron, onvindbaar ! alleen maar die simpele gezien.
Tuurlijk heb ik ook wel een aantal dingen gevonden van mijn lijstje;
* Neopreen springschoenen
* Zwart oornetje (volgens mij het allerlaatse op de hele beurs)
* Bling Bling riem voor op de concoursbroek
* nieuwe rijbroek in een aparter patroontje
Zal dadelijk nog even een fotootje plaatsen
ook naar huis ( 17.30u), buiten 5 min op de bus gewacht naar P10, daar een parkeerkaart gekocht en binnen 5 min van parkeerterrein afgereden.Perfect !

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:26

Roxxiejj schreef:
Op zaterdag is het altijd zo, zondag idem. Wil je het rustiger hebben, dan moet je toch echt op een doordeweekse dag gaan en dan ook nog eens geluk hebben..

En op donderdag was het drama hahahaha.... :Y) Ik balen !

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:30

trouwens over het wachten bij de pendelbussen, eentje voor ons was net vol, dus we stonden op de eerste rij voor de volgende. Komt er een man met een volgeladen trolley heel droog voor onze neus staan :+ Zegt een vriendin van me (op z'n vlaams uiteraard) : 'jaaa, placeert u er maar efkes voor ze!' Dus we begonnen daar een beetje mee te lachen, zei ik : 'ik zal eens wat uit z'n trolleyke pikken!' en een vriend van ons : 'haal z'n wieltjes eronderuit' :') en toen bleek dat een Belg te zijn :') Hij keek een paar keer heel vaag achterom omdat wij zo hard aan het lachen waren, en toen zei hij ineens : 'Sorry!'
:') we kwamen niet meer bij :')

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:34

Zinn schreef:
trouwens over het wachten bij de pendelbussen, eentje voor ons was net vol, dus we stonden op de eerste rij voor de volgende. Komt er een man met een volgeladen trolley heel droog voor onze neus staan :+ Zegt een vriendin van me (op z'n vlaams uiteraard) : 'jaaa, placeert u er maar efkes voor ze!' Dus we begonnen daar een beetje mee te lachen, zei ik : 'ik zal eens wat uit z'n trolleyke pikken!' en een vriend van ons : 'haal z'n wieltjes eronderuit' :') en toen bleek dat een Belg te zijn :') Hij keek een paar keer heel vaag achterom omdat wij zo hard aan het lachen waren, en toen zei hij ineens : 'Sorry!'
:') we kwamen niet meer bij :')

HAHAHAHAH !!!! geniaal :')

Ik ben idd echt heel veel belgen tegen gekomen! nu zit ik zelfs 250 meter van de belgische grens dus ik zie sws vaker belgen dan nederlanders :P maar viel me wel op dat op Equitana erg veel belgen waren. Achja, ik vind het super gezellige mensen :D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:41

Eindelijk er aan toegekomen om een foto te maken en te plaatsen:

Afbeelding

Helaas zijn de schattige paarse peesjes te groot voor onze mini, die heeft ook van die kleine pootjes. We twijfelden al hoor. Ik kan ze denk ik wel makkelijk doorverkopen.

Voor de rest echt heel blij met alle spulletjes!

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:44

Ik ben gister ook geweest! :D
Heb de hier beruchte croco/lak laarzen gekocht van pioneer, kreeg er nog gratis sokken bij :D nog een eskadron deken en bijbehorend dekje en bandages! Verder nog een dekje met me paards naam.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:05

Ik kreeg ook een stel paardensokken bij en ook nog 2 zakken met sportsokken (maar die gebruik ik niet...)