KNHS zomerinstructieweek 3, Dressuur & Eventing.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wanted2003

Re: KNHS zomerinstructieweek 3, Dressuur & Eventing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 05:18

Hihi wat gezellig dames! Clinic vind ik ook erg leuk!

Ik heb Armani ook al geschoren, maar zal van de winter nog wel een keer moeten

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 06:02

Ja, over 3 maanden al weer inschrijven...

Ik twijfel echt ontzettend of ik me opnieuw ga inschrijven! Ik vond het wel leuk en gezellig, maar had toch misschien nog wel iets meer verwacht. Zeker omdat het een hoop geld is! Ik ga d'r nog eens over nadenken...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 06:28

ik heb ook alweer 2 blondjes geschoren... die.kregen me toch een pak haar!

ik weet ook niet of ik volgend jaar van de partij ben.
ligt er aan of ik een paard heb waarmee het de moeite waard is, willow is een beetje op zn top in de dressuur dus.ja..

U2andI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 08:04

Hallo dames!

Een weekendje word voor mij ook niks...te druk met school/werken en te weinig geld...
Een clinic lijkt me super leuk maar ligt aan de kosten...
En een avondje ergens afspreken is altijd leuk!

Wat betreft volgend jaar, ik ga niet :n
Vond vorige jaar de lessen echt tegen vallen voor wat ik betaald heb en dit jaar schijnt het nog duurder te worden omdat de verblijf plaatsen voor de ruiters nu echte appartementen schijnen te worden en ze daar de kosten voor omhoog moesten gooien (dit is wat er afgelopen jaar werd gezegd)
Ik heb voor mezelf besloten dat ik dan liever m'n eigen kamp op zet en dan een zomer iedere week les ga nemen van een wat duurder instructeur bijwijze van...

Met Julius en mij gaat het opzich wel weer goed, we rijden weer eens geen wedstrijden meer omdat hij met trainen voor mijn gevoel nog wat meer bevestigd mag op zijn stabiliteit... Het gaat echt al een stuk beter dan met kamp dus die wedstrijden zitten zeker wel weer in de planning!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:12

He meiden!

Ik ga volgend jaar ook niet. Naast dat het financieel best heftig is, durf ik niet meer. :') Ik heb er echt ontzettend van genoten en een superweek gehad, maar Adonis heeft of daar of vlak daarna een tussenpeesblessure opgelopen waar we nu nog mee zitten. Natuurlijk kan het ook gewoon in het land gebeurd zijn, maar na terugkomst uit Ermelo is hij gewoon niet meer 100% geweest. In juli zijn we uiteindelijk bij de kliniek beland en bleek z'n tussenpees te zijn geïrriteerd. Misschien door het crossen, misschien waren we niet goed genoeg voorbereid, misschien heeft het helemaal niks met die week te maken, maar hopelijk mogen we over vier weken gaan opbouwen en ik durf me er niet meer voor op te geven. Misschien dat ik over een paar jaar weer voldoende moed heb verzameld, want ik vond het wel ontzettend gaaf om mee te maken!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:14

Gelukkig ben ik niet de enige die het wat tegen vond vallen...

(Niet qua gezelligheid uiteraard :D ), maar ik heb niet echt fijne lessen gehad en er over het algemeen ook weinig aan gehad.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:26

Het valt of staat ook met de instructeur die je hebt.
Ik heb 2 jaar geleden echt niets geleerd,best jammer.
Maar ik ben wel benieuwd hoeveel duurder het wordt,want ik wil ook niet heel veel meer gaan betalen.
Dan ga ik liever een weekje naar de zon.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:30

Ja, ambre je hebt vast wel gelijk, geloof ik direct! :)

Maar dit was mijn eerste keer, en het is achteraf zo vies tegen gevallen... Dat ik nu niet voor 500 of 600 euro maar ga 'hopen' dat ik wel een keer een fijne instructeur tref.

Aan het eind van de week had ik Tonnie, dus daar had ik geen klagen mee, maar ik heb gewoon 3 dagen ervoor het totaal niet naar m'n zin gehad.

Ik had er gewoon best wel wat van verwacht; dat ze echt door intensieve begeleiding je rijden daadwerkelijk op een punt stukken konden verbeteren, maar dat is gewoon niet waar. En dat was mijn overschatting denk ik. Echt jammer.

Voor de gezelligheid wil ik wel, maar voor het rijden hoef ik het niet per se.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:32

Jammer dat de meeste de lessen tegen vonden vallen, daarom kies ik altijd voor Tonnie (3/4 dagen) en Ton (2/1 dagen)
al heb je aan Ton alleen wat als je hoger rijdt naar mijn idee. Tonnie is wel super! Voor alle klasses!

Sfeer vond ik wel heel leuk, en heb teer tot op vandaag de dag nog steeds op de tips van Ton en Tonnie,
als ik daar geweest ben maak ik meestal weer wel een stap voorwaarts!
De punten op concour van voor en na de instructieweek schelen meestal wel :D

Thuis en in de les ben ik echt bezig met de basisafrichting.

Maar het ligt eraan wat het gaat kosten of ik volgend jaar wel of niet ga :7
nieuwe accommodatie lijkt mij wel super, maar minder gezellig als de tenten :P
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 08-10-13 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:33

Ja daarom, Tonnie is heel fijn. Maar om nou meer dan 500 euro neer te tikken voor twee lesjes... En de rest met tegenzin rijden...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:36

Picassox schreef:
Ja daarom, Tonnie is heel fijn. Maar om nou meer dan 500 euro neer te tikken voor twee lesjes... En de rest met tegenzin rijden...

We kunnen ons eigen weekje plannen bij Tonnie :P zit een verblijf daar in de buurt (geopperd toen voor het clinicweekend september)

Zal ook een stuk minder kosten :$ :D

Ik vond het nl wel een heel leuk groepje vorig jaar!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:00

Ik verwacht niet in een paar groepslessen naar een hoger niveau getild te worden,maar ik wil wel graag fijn rijden.
Ik ga ook meer voor de gezelligheid en niet om bijscholing.
Dan is het idd wel prijzig,maar ik eet ook altijd lekker!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:33

Ja... hihi erg lekker.... met als gevolg dat ik nu nog steeds op rantsoen zit :')

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:44

Tjonge wel jammer dat er aardig wat niet gaan volgend jaar. Vond het zo'n gezellige groep!
Ik hoop dat het voor mij nu wat gunstiger valt met mijn tentamens... Want als het weer in mijn tentamens valt dan weet ik niet of ik het weer geregeld krijg om als nog te gaan..

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:37

Jammer dat het bij sommigen tegenviel. Maar je gaat toch vooral voor de gezelligheid heen? :P :D
Ik ga zeker weer, waarschijnlijk weer met Daimler naar de SGW-week.

Inderdaad is voor de dressuurweek Tonnie een aanrader, ik heb er vorig jaar met Uitje echt heel veel aan gehad.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:43

Anders is zonder paard gaan ook een goede optie haha! Spreek uit ervaring. En een stuk goedkopen :p

U2andI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:54

Haha heleen, gezelligheid speelt zeker een grote rol maar om voor een weekje gezelligheid ruim €500 te betalen vind ik als arm studentje behoorlijk veel...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:18

Haha Heleen, dat is niet helemaal mijn motto. Ik wil best €500 uitgeven, maar niet "omdat het gezellig is". Het spijt me, dan ga ik liever met vrienden op vakantie of met m'n vriend. Maar vind puur voor gezelligheid beetje raar begrip als je gaat naar een week gaat waar je veel mensen niet kent...

Ik doe zo'n week vooral voor m'n paard en wij als combinatie. De rest is leuke bijkomstigheid.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:48

Haha, ik denk dat Heleen t een beetje sarcastisch bedoelde :))

Ik zou echt graag weer willen, ik heb er wel aardig wat van geleerd en ook wel 'grenzen' overwonnen..
Maar gezien Willow uitgedressuurd is en Nadia nog lang niet zo ver is moet ik wel een paard hebben met wie het de moeite waard is.. :) Anders ga ik idd ook liever een aantal lessen volgen bij een duurdere en betere instructeur.. Net als wat Sanne zegt.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:01

Ik heb het wel in mijn hoofd om volgend jaar weer te gaan :)
Hangt er natuurlijk wel vanaf of ik dan nog werk heb en hoeveel duurder het wordt.. maar als het even kan!!

Stiekem ga ik wel voornamelijk voor de gezelligheid hoor :o Heb heerlijk gereden maar ook erg genoten van de gezelligheid, het penny zijn en het lekkere eten :Y)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:19

Hahaha ik denk niet eens dat Heleen dat sarcastisch bedoelt. Het is toch ook heel erg gezellig! Ik ga voor alles. Ik vind het heerlijk om een week met mijn paard weg te zijn en voor de rest zelf helemaal niets te hoeven. Alles wordt zo ongeveer voor me gedaan: een hele week vermaak en gezelligheid. Daarbij leer ik nog weer van alles bij ook! Ik ga iig weer als ik de kans heb!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:22

Haha ja, dat is ook weer zo :)) Ik vind het ook supergezellig, maar dat vind ik het al gauw hoor :))

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 23:12

Ik heb ook een super leuke week gehad, maar vond ook vooral tonnie fijn. Kunnen we dan niet voor voor volgend jaar met zijn allen 5 dagen naar hem gaan haha! Met jullie en ton wordt het zeker een topweek!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:15

Hallo meiden!
leuk dat het topic weer een beetje gaat lopen.
ik ben best in voor een gezellig avondje, maar meerdere dagen zal er voorlopig niet in zitten!
Maxje gaat zaterdag geschoren worden, hij is nu echt een schattige teddybeer :+:

Jammer dat er zo'n aantal niet gaan komend jaar, ik ga me wel inschrijven en dan kijk ik tegen die tijd of max een hele week aan kan, al heeft hij de laatste dagen een 8e jeugd ofzo, want momenteel is die knetter gek met rijden 8)7

Fijn te lezen dat het met iedereen en de paardjes goed gaat!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:30

Olivier is het enige paard wat ik ieder jaar moet scheren, maar daar wacht ik nog even mee. Komend weekend hebben we een trecwedstrijd, dan heeft hij zijn vacht nog even hard nodig. :)