Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 01:49

vonneke schreef:
ik had ook super fijn gelest. uur en kwartier hihi. I.neke ook te enthousiast, als ik niet gezegd had dat het tijd was was ze nog een tijd doorgegaan hihi

filmpje van les. Met commentaar hihi

ging nog niet zo verkeerd na weekje vrij en gister klein rondje.
de sb voor het eerst meegepakt. Deden we best goed haha
http://www.youtube.com/watch?v=ChQDTV4s ... e=youtu.be

Leuk filmpje grappig om eens een les/training te zien! Leuk ook om te zien da je met dezelfde dingen bezig ben als dat ik in mijn lessen doe. Volgens mij heb je een leuke en positieve instructrice!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 07:16

Pattypaard schreef:
:wave: Ik kom weer even binnenvallen.

Ziet er weer lekker uit [naam]! Vind het zelf helemaal niet storend, maar krijg je nooit op je coupon als commentaar dat hij te diep loopt?
Ben het eens met wat hier al gezegd is, verder viel mij op dat je hem vooral linksom op de rechte lijnen niet echt rechtgesteld hebt maar met te veel binnenstelling laat lopen. Is dit bewust? Voor mij lijkt het daar alsof hij allen in zijn hals wat naar links buigt en verder niks, alsof ie zich daar net wat in overbuigd.
Volgens mij kwam hier ook het vooruit rijden op de lange lijn niet helemaal uit de verf zoals het zou kunnen. Maar misschien zie ik het verkeerd :)

het valt me op dat er vooral fouten gekeken wordt.
Volgens mij is het juist de intentie om positief te kijken. idem in een proef. ik hoor zo vaak van schrijfsters of andere mensen met commentaar dat ze niet begrijpen waarom een combinatie zoveel punten krijgt steeds. maar mensen zien vaak enkel dingen die mis gaan.
als een jury enkel zou kijken naar wat er mis gaat dan zouden er veel mensen verdrietig naar huis gaan. ..

Gisteren hebben we in training zijn hoofdhouding niet meegenomen. Als je naar de aanspanning in zijn hals kijkt ook niet zo nodig want die is super. neus mag er meer uit maar dat heeft grotendeels te maken met zijn draagkracht die hij nog meer mag ontwikkelen.
Kreeg het op mijn coupon weleens als aandachtspunt maar het is L1 en zijn aanspanning is super!

Vooruit rijden op de lange zijdes hebben we niet gedaan. Enkel reactie op been.

Hij mag zeker nog beter recht maar verbuigen zie ik hem nergens doen op lange zijde. Geef eens aan waar?
ik zie wel een paard wat recht blijft in zijn lijf en wat iets het hoofd naar binnen brengt. Dit zou netter afgesteld mogen.

persoonlijk vind ik het een fijn beeld geven. ik zie een paard welke loopt met veel balans, waar de basis goed is voor het niveau waarop de africhting zit. ook zit er nog meer dan genoeg werk aan op allerlei fronten maar dat komt in de training verder naar voren en wordt daar uitgewerkt.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 09:26

Pattypaard dat zie ik ook niet zo hoor. Hij moet niet dieper maar hij loopt niet te diep. Wel loopt hij fijn tegen het bit aan en in een hele stille aanleuning juist. Zijn lijf is inderdaad behoorlijk recht zoals Vonneke zelf zegt en het hoofd kan je toch plaatsen in buiging waar je wilt, als hij maar rechtuit gaat en niet scheef.
Ik rij zo vaak in de training met stelling naar binnen of buiten bepaalde stukjes voor souplesse en lossigheid.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:48

Ik bedoel het ook helemaal niet verkeerd :). Eerder om er wat van te leren, datgeen dat ik zie hoeft niet juist te zijn. Jij omschrijft ook een stuk beter wat ik bedoel haha. Echt verbuigen zie ik hem niet doen maar net zijn hoofd en hals iets buigen.
Ik zie een heel fijn lopend paard, lekker voorwaarts zonder dat het rennerig is met een iets minder tempo/minder 'gejaagd' als in het filmpje van je proef laatst. En toch blijft hij van van achter in verbinding naar voor lopen. Die van mij heb ik nog niet zo voor elkaar hoor!
Van het te diep lopen vroeg ik mij af omdat ik het wel eens er op krijg en ik vaak zoiets heb van joh het is L1 ? Is de oefening wel goed geef dan een 6 met die aantekening maar maak er geen 5 van omdat ze iets te diep loopt (als het minimaal is) en de oefening an sich wel goed is. Maargoed ik ben ook geen jury en weet niet hoe er naar gekeken wordt.

Ik zie het bij de eerste ronde van het flimpje, bij 1:25 komt hij mooi recht de hoek uit maar al snel gaat de hoofd/hals iets naar rechts. Bij 5:29 is hij voor mij ook net niet helemaal recht alvorens je hem stelt voor de hoeken.
Enige wat ik er mee bedoel is je wijzen op wat ik zie, ik rij zelf met veel wisselende binnen en buitenstelling maar heb zelf gehad dat ik haar linksom met veel te veel stelling liet lopen vanuit haar hoofd en hals. Ik had dit niet in de gaten en dacht dat ze liep zoals 'het moest' tot ik er op gewezen werd. Heb het idee dat het niet vanuit jou bewust zo is vandaar dat ik er over begin :).
Maar nogmaals, het ziet er super uit en ik mocht willen dat die van mij zo liep ;).

Wat fijn dat je trainer je paarden ook over kan nemen als het nodig is Krista! Ideaal.
Dat is inderdaad veel geld voor een les terwijl je hetgeen wat je nodig hebt ook met goedkopere les voor elkaar kan krijgen.

Anoniem

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:11

bij 1.25 zou hij idd even rechtgesteld mogen worden voordat ik wening in rijd. (deze is net niet te zien op de film)

Bij 5.29 hoeft hij toch niet rechtgesteld te worden? ik kom vanuit een wending en draai meteen rechts door. Zit geen recht stuk in.

Vind het ook fijn hoor als mensen kritisch zijn op mijn rijden. Ben ik zelf ook.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:57

Nou de eerste keer L2 hebben we overleefd! Hij was weer stout af en toe, maar ook hele fijne stukken gereden: 182 puntjes gehaald! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:46

PROFICIAT!!!!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 01:28

Dankjewel!! :D

Alleen jammer dat deze dus niet meetelde, maar was wel een goede oefening, echt fijn gejureerd en goede werkpuntjes voor les volgende week!

iemand anders nog wedstrijd (gehad) dit weekend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 08:41

was het een onderlinge wedstrijd?

ik mag straks weg, donderdag heel fijn gelest en gisteren rondje buiten gestapt.

ben benieuwd wat we gaan doen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:24

Jammer sharona en als onderling is zou ik er geen waarde aan hechten
Succes vonneke.

Ik was gister op wedstrijd mee, heerlijk geen stress waren wel pas 22.45 thuis pfffff geen tijden.
Nog bij drunen geweest en gekeken naar cap, ze hadden de grijze samshield laten overkomen. Helaas viel tegen.
Besloten dat alles in donker blauw gaat worden kan nergens muisgrijze cap vinden.
Laarzen worden zwart met lakblauwe jachtkap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:30

jammer Tita. muisgrijs valt denk ik idd niet mee! ik rijd ook in donkerblauw, vind ik persoonlijk erg mooi

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:36

Ik meld me ook weer, heb lange dagen school+paard dus niet zoveel tijd om het hier bij te houden.

Vonneke: Leuk zo'n filmpje van je les, ik vind je paard zo leuk!

Sharona wat goed, gefeliciteerd.

Dinsdag voor het eerst bb gesprongen, ging heel braaf foutloos met een tijdfoutje.
Week ervoor nog dressuurproefje gereden met 186 punten, dus hier gaat het ook goed :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:36

Ja op een vos en schimmel maar op een donker bruin paard vind ik het wat minder

Denk dat mijn dagen langer zijn werk van 7-17.00 vaak 1-2 overuren min 3x in de week en 2 paarden gem 2-4 uur doordeweeks :D pffffff
Laatst bijgewerkt door tita op 24-11-13 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:37

ik vind het eigenlijk altijd mooi hihi. heb het ook op mjnn bruine gehad.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:39

Ik ben trouwens op zoek naar. Nieuwe rijvereniging.
Liefs waar men ook crosslessen geeft, omgeving Brabant Utrecht.
Weten jullie iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 16:01

dit was mijn domste rondje ever.....

ik ben steeds in de heilige overtuiging geweest dat ik startnummer 13 had. tot op het moment dat startnummer 13 de ring in moest...

ik hen fijn eraan gezet. ging echt heel goed en toen dus nr 13 gevraagd werd na de ring te komen had ik het pas in de gaten... bleek ik 15 te zijn.

Toch maar weer even lang maar kreeg hem er niet meer zo top aan als in toen ik dacht dat ik moest. dom dom...

proef ging aardig maar kon veel beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:09

was 4e van de 26 met 198. 2x 4. erg jammer maar heel tevreden.

punten passen precies bij gevoel en film

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:15

Film :):)

Was iid geen slimme vonneke maar gelukkig heb je je eigen punten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:17

film zo is op comp zetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:25

hoe bedoel je eigen punten?

tita

Heb zojuist je vorige filmpje bekeken wel met geluid uit.
Maar ziet er goed uit, zie nergens dat ie te diep loopt, lijkt af ertoe onrustig in de aanleuning maar kan ook komen door de camera.

Verder valt me op dat bij halthouden en weg, til je je been op ipv laten hangen en kuithulp
Die miscommunicatie tussen jullie vond ik wel grappig om te zien. :D
Laatst bijgewerkt door tita op 24-11-13 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

RivellaLight

Jammer Vonneke! Vervelend als je er te lang op zit hè. Toch nog hele nette punten!! Gefeliciteerd!
Ik check vaak als ik ga betalen nog even de startlijst en vraag even na of het in/uit loopt of op tijd. Dan gaat het meestal wel goed..

@ tita: vereniging waar ook crosslessen gegeven worden kan ik je niet aan helpen. Ik heb wel een grijze cap! http://www.divoza.com/collectie/ruiter/veiligheid/caps/7288_casco-champ-cap.html
Maar nu alles donkerblauw wordt waarschijnlijk niet meer nodig.. ;)

@ Rianne: jammer van je tijdfout maar foutloos is belangrijker! En nette punten voor je dressuurproef! Goed gedaan :)

@ Sharona: gefeliciteerd! Fijn als de jury puntjes meegeeft voor in de training. Wanneer ga je officieel je debuut maken in de L2?

Ik ben gisteren op wedstrijd geweest met mn schimmel. Eerst even losgereden in de buitenbak. Daar was ik alleen en binnen losrijden was best druk. Hij gaf een heel fijn gevoel en de eerste proef ging dan ook wel netjes. Een beetje op safe, 184. Tweede proef was hij er klaar mee. Giga hoge bok met aangalopperen, dus toen op zn donder gegeven en laatste stukje van de proef ging weer beter, 178.
Vandaag heerlijke buitenrit gemaakt van 2 uur met allebei mijn paardjes samen met een vriendin. De merrie was voor de tweede keer mee naar buiten en ze deed het super :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:26

vonneke schreef:

Dat niet nummer 13 jouw punten heeft gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:28

tita schreef:
Heb zojuist je vorige filmpje bekeken wel met geluid uit.
Maar ziet er goed uit, zie nergens dat ie te diep loopt, lijkt af ertoe onrustig in de aanleuning maar kan ook komen door de camera.

Verder valt me op dat bij halthouden en weg, til je je been op ipv laten hangen en kuitbroek.
Die miscommunicatie tussen jullie vond ik wel grappig om te zien. :D

als je met geluid geluisterd had hoorde je dat het geen miscommunicatie is maar staken. het is nog 300x erger geweest.
hij gaat nog niet voorwaarts op kuitdruk maar een zweep erover kan helemaal niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:28

tita schreef:
[naam] schreef:

Dat niet nummer 13 jouw punten heeft gekregen.

ik heb toch gewoon op mijn eigen plek gestart als nr 15?