KNHS zomerinstructieweek 3, Dressuur & Eventing.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:06

listiglistje schreef:
Super! Gaat goed! Proficiat met je prijzen!

Ik gisteren 2e prijs met 220 punten *D

Onze punten worden steeds hoger na een paar x Z1 te zijn gestart, in Ermelo echt wel veel bruikbare tips gehad waar ik nu veel aan heb :) op richting de 70%!

Echt heel goed zeg! Gaaf !! *\o/*

_coquette_

Re: KNHS zomerinstructieweek 3, Dressuur & Eventing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:11

Ik ben eigenlijk best wel bang dat het toch echt totaal niet goed zit... Omdat hij een bult blijft houden aan de binnenkant maar er op rontgen en scan niets te zien is..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:16

Echt vreemd dat ze niets kunnen ontdekken.... :(:) hopen dat er mogen wat uit komt.....en duimen dat het meevalt!

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 11:27

Ja snap ik! :(:)

Debbie ik heb je foto's gestuurd (eindelijk) haha ;):
Afbeelding

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:50

Jaa Nicky ik zag het :) Super bedankt!!

Spannende week Anke.. Hoop dat het allemaal mee valt!

Iedereen gefeliciteerd met alle punten :) Zag al weer wat op facebook voorbij komen!

Wij hebben gister ook lekker gereden, 188 en 187. In de tweede proef ook nog een 2e prijs.. Beetje jammer dat de eerste proef voor selectie was -O- Komende zaterdag ga ik op vakantie dus een tweede selectiewedstrijd zit er niet in. Achjaa.. :+

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 14:16

*\o/* Wat een toppers hier allemaal zeg! Gefeliciteerd allemaal met de punten..

Vandaag hebben 2 van mijn 'bijrijdsters' ook wedstrijd gehad.
Eentje reed met Willow 194 punten en een 3e plaats bij elkaar in de B, de andere reed met onze jongste merrie 174 puntjes bij elkaar. Trots op de meiden! Vooral op de laatste.. Meisje rijd haar net een week en de merrie is helemaal nog niet bevestigd omdat ze zo kort onder het zadel is, maar zaten mooie stukken tussen.
Als ze binnen de baan was gebleven had ze 180 gehad, want ze had nu 180 -6... :)

Afbeelding

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:21

Klinkt allemaal goed dames! Lekker punten gereden! Goed gedaan! Ik vind het allemaal maar knap van jullie!!!
Behalve het been van Gijs van Anke, dat klinkt niet goed. Je hebt hem dus al aardig door de molen gehad? Naar dat je nog niets hebt kunnen vinden. :(:)

Ik heb vandaag voor het eerst sinds kamp weer op Zucchero gereden. Ging best aardig, maar voelde nu wel goed het verschil tussen links en rechts in het lekker na willen geven en helemaal los willen laten. Hij liep verder wel goed hoor! :j Vrijdag horen we vast meer en tot die tijd doe ik rustigaan. :)
Daarna mocht Gwendolyn (25 lentes jong) nog mee op een klein ritje. Hebben een rondje langs de weg gereden omdat het bos te vol zit met dazen. We hebben ook nog een klein stukje gedraafd. Ik word altijd zo blij van haar! (ook van Zucci hoor, maar dat ligt anders ;) )

Ik zal morgen eens een telefoontje proberen te wagen aan onze trainingsweekenden :) Hopen dat ik er door de drukte op het werk niet aan voorbij ga! :o

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:08

Oooooh Anne Marie! Ik las al je berichten op facebook over bejaardenritjes en bejaardengym.
En ik dacht al... Heeft ze het nou over zichzelf? :? Maar het valt dus mee :+

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:59

Hihihi, nou aangezien ik vrijdag na een hele avond Normaal ook nog 5,5 km in de stromende regen naar huis ben gelopen met mijn zus, ben ik momenteel ook niet zo van de soepele hoor :+ :D
Gelukkig had ik zoveel bier naar binnen gewerkt dat dat de pijn een beetje verzachtte ;)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:04

Iedereen gefeliciteerd met de punten hoor! Goed gedaan!

Ik ga zaterdag en zondag op groot concours starten hier in de buurt. Laatste keer L1, ben bang dat ik erna echt aan de L2 moet geloven. Concours heeft nu 60 starts in de L1 op zaterdag, zondag rond de 80. Dus da's wel echte concurrentie. Ben benieuwd! Nu eerst maar hopen dat Uggs oké is wanneer ik haar morgen weer op ga pakken...

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:07

Haha herkenbaar :+ Mijn oma loopt op het moment nog soepeler dan mij!
Vanmiddag bij het verfen in mijn nieuwe huisje door mijn rug gegaan, ik kan mijn eigen broek niet eens opheisen :')

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 21:29

Gisteren een middagje achter de bar gestaan bij de club, was rustig maar erg leuk!

Op de startlijst zag ik Nicky en Rainman staan en dacht... DIE KEN IK! (Maar kon de link even niet leggen...)
Toen ik je voorbij zag wandelen moest ik toch even nadenken, maar later, toen je naar mij toe kwam wist ik het weer hoor! :D

Iedereen gefeliciteerd met de prestaties!

Mer Urlie gaat het erg goed, hij loop bijna 100% en ben hem lekker aan het longeren. Morgen bellen om een afspraak te maken voor zijn rug en daarna kunnen we (na een kleine rust pauze ivm de behandeling) dan echt weer gaan opbouwen *\o/*

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 06:38

Ik zag de foto:'s op fb AM, wat heerlijk dat jullie samen nog zo kunnen genieten van haar ouwe dag :) hopelijk kan ik dat later ook.

Naar welk concours ga je penny ?

Jeeej gefeliciteerd yvonne wat een goed nieuws wat fijn!!

Ik heb gisteren mee gedaan met de onderlinge springwedstrijd bij ons op stal met dat jonge paard wat ik voor iemand anders spring. Wat was ze braaf!! Had nu 4x met haargesprongen en deden mee in het 60 cm. Ze keek nergens naar en sprong alles braaf, liep 1x uit de dubbel maar dat is niet erg. 2e parcoursje gingen we voor de 70 cm, hier was aex foutloos en hadden we ook een wat fijner ritme. Al met al super braaf dus ze mag volgende week mee op oefenconcours !

Met mijnen eigen paard ga ik zaterdag mee doen aan de cross in ermelo, ik ben benieuwd heb er in ieder geval heel veel zin in!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 10:45

Emma, zaterdag is Voorthuizer Paardendagen en zondag OVJ dressuur in Kootwijk. :)

lianmekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:55

ambre schreef:
heleenxx schreef:
Dressuurweekend Tonnie Huberts
Penny & Uggs
Anne-Marie & Zucchero
Conchita & Willow
Yvonne & Urlie (o.v.b.)
Linda & Aqanto (Mits het niet heel ver weg is, paard = draak met vervoeren)
Anke & Gijs (mits vervoer & paard goed is)
Sanne & Julius (afhankelijk van plaats en prijs)
Lisanne & Max (afhankelijk van datum en prijs)
Bo & Armani
Debbie & Khasjmir
Heleen en Olivier
Nicky & Rainman
Amber en Daylight
Lianne & Winanda of Blanche

Crossweekend Rob Jansen
Conchita & Willow
Anne-Marie & Zucchero
Yvonne & Urlie (o.v.b.)
Sanne & Julius (afhankelijk van plaats en prijs)
Nikki & B. (mits ik kan)
Emma & Venthe (afhankelijk van prijs en datum natuurlijk)
Heleen en Daimler

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:51

Dames
mijn nieuwe debuut staat gepland, eind augustus hoop ik dat het dan echt mag gebeuren!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:10

Vandaag Zucchero laten behandelen. Kort samengevat: SI gewricht, darmen, nieren (en lever en milt). Eerst onderzoeken, toen wat naalden erin voor acupunctuur (Zucchero vindt acupunctuur en wachten echt heeel stom en saai!! Vriendinnetje dat mee was, vindt een Zucchero die acupunctuur en wachten heeel saai vindt, heeeeeeel irritant :')) en daarna nog manipuleren. Vervolgens hebben we gekeken wat hij wel en niet mag hebben van het voer wat ik er nu in gooi. Hij mag geen luzerne en geen omegamix meer. Oh en ook geen snoepjes! (laat ik die nu net groot ingekocht hebben :roll: Mijn stalgenootjes maar blij maken, want Gwendolyn lust ze niet meer. ;)) Op zich vond ik het op dat moment qua wat ze vond wel meevallen, maar nu zingt er wel een vraag in mijn hoofd na: "Hebben jullie een keer samen een flinke val hadden gemaakt?" Op dat moment was mijn antwoord ontkennend en dacht ik er niets van. Later dacht ik ineens: "waarom heeft ze dat gevraagd? Wat zegt dat over zijn blessure?" Hmmm...

Erik Laarakker werkt natuurlijk ook met die karaktertypes en Zucchero is schijnbaar echt een typisch Hout Paard. Veel bloed, veel willen lopen en werken en op zich een rustig en fijn karakter... wanneer in balans... Hout paard niet in balans is stress, frustratie en woede.... Hmmm ook niet geheel onherkenbaar: Zucchero vindt veel lang goed, maar als hij er klaar mee is of iets eng vindt.... Dan berg je maar. Oh.. en eten of zijn leven er vanaf hangt, past er ook bij... Maar dat kan hij ook van mij hebben ;) :Y

Zou toch fijn zijn als hij er nu een keer voor langere tijd tegenaan kan. Over drie dagen mag ik weer rijden en gaan we maar meteen streng werken aan mijn houding. Alle beetjes helpen. Wel jammer dat ik ook op zoek moet naar een nieuw dressuurzadel... Daar gaat mijn vakantiegeld! Oh well, als mijn paard er beter van wordt heb ik er langer plezier van dan van een vakantie!
Hij vond de behandeling trouwens maar lang duren... Meneertje ongeduld! Van wie zou hij dat toch hebben? Zo baasje, zo paard?

Over 4 tot 6 weken moeten we weer terugkomen. Wordt vervolgd!

Trouwens Lisanne... Alles komt wel heeel erg overeen met wat Erik Beyma had gezegd :oo

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:47

Volgende week dinsdag kan ik terecht in Moerbeke met gijs! Ben nu al een beetje nerveus!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 08:58

AM hoe is het nu met zuccie?

Spannend Anke! laat je het wel even weten?

Hier gaat het zo ze gangetje, Max is de ene dag fitter dan de andere dag, maar gelukkig geen bloed meer gezien. Soms iets wat opgeblazen maar dan weet ik al dat er weer wat dwars zit..

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 08:43

Fijn dat je geen bloed meer gezien hebt bij Max!

Tuurlijk laat ik even weten hoe het is gegaan in Moerbeke!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:39

En Anke?? je moest gisteren toch?

Ik ben weer zo blij met mijn toppertje <3
Afgelopen zaterdag rondje L gesprongen in Bunschoten, super fijn en een 3e prijs :)
Gisteren springles gehad, op het laatst echt een dik parcours gesprongen. En die gekke venthe sprong alles als of het niks was terwijl ik toch echt een paar keer moest slikken soms haha.
Topper, hopelijk kunnen we dit vast houden tm de Utrechtse kampioenschappen volgende week vrijdag!

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:47

Fijn dat Venthe het goed doet Emma! Leukleuk :)

Nou hier komt mijn verslag van gister..

De arts vroeg aan mij wat het probleem was, dus ik zei de bult aan de binnenzijde van de linkerkogel. Toen hij dit zag dacht hij eigenlijk meteen dat het niet goed zat. Maar toch maar even draven op de volte en de rechte lijn. Op de rechte lijn niks te zien, maar op de volte was hij niet goed. Alleen was hij rechtsvoor niet goed, terwijl de bult op links zat. Oftewel, niet kreupel op de bult. Dat was al een hele geruststelling voor zowel mij als de arts. Daarna hebben we zijn rechtervoet/kogel verdoofd en liep hij duidelijk beter. Dus op dat moment zat het probleem dus duidelijk op rechts. Maar om te kijken wat er nou eigenlijk met die bult aan de hand was zijn we eerst de kogel gaan scannen. En men wat een gave apparatuur hebben ze daar! Waardoor we dus heel goed konden zien door de binnen en buitenkant te vergelijken dat het enkel littekenweefsel is. Dus absoluut geen bot of pees beschadigd! Maar waarschijnlijk heeft hij zich door een gekke bui eens hard aangetikt waardoor er net geen bot beschadigd is geraakt maar wel een bloeding van binnen. En daar heeft zich littekenweefsel op gevormd. Maar om echt alles uit te sluiten toch nog 1 diagonale röntgenfoto gemaakt en er was echt helemaal niks te zien. Nu moet ik de bult proberen weg te masseren met gel. Maar de arts kon niet verzekeren dat het nog ging lukken. Maar hij heeft er in ieder geval geen last van :) Wel moet hij nu met een bandage naar de wei en onder het zadel. Zodat het goed beschermd blijft.

Alleen nu rechtsvoor nog... omdat van Dijk dacht dat hij iets aan de banden had moest hij op wiggen. Maar hierdoor moet hij omdat hij al wat kleinere stijlen voeten heeft te veel doorzakken door de kogel. Dus nu moet hij op rond beslag en dan mag ik hem weer gaan opbouwen. De arts gaf ook aan omdat het een paard is dat zijn benen een beetje "weggooit" in beweging hij dus iets te veel op de achterkant van de hoef terecht komt en daar door te veel plat op de voet "klapt" daarna. Dus met rond beslag zou hij mooi door kunnen rollen.

Dus vandaag is Gijsje alweer lekker op de wei geweest. Ondanks dat het een klein afgezet stukje was, was hij wel al helemaal happy. Nu nog nieuwe schoenen en we kunnen weer rustig aan beginnen!
Oftewel goed nieuws! *\o/*

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:38

Tjonge wat fijn Anke!! Gefeliciteerd, wat zal gijs ook blij zijn :)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:43

Ja toen die vandaag mee mocht naar zijn weitje liep hij helemaal naast me te dansen :)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:01

Hihi altijd fijn blije paarden :)

Ik mag vrijdag tm zondag gezellig met mijn vriend mee op concours. En wel naar Lanaken naar het Z-festival in Lanaken, met een 5 jarige hengst en 2 4-jarigen. Heb er zin in, net echt :)