Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sharona95

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:09

Haha jaa de mijne is echt roodgoud... Dus ik vrees het ergste haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:14

Inderdaad rhino in Uden, ik heb Bo (drachtig) dus maar afgemeld voor Lieshout, dat is zo'n 20/25 km daar vandaan, plus dat je niet weet waar de anderen die er rijden precies vandaan komen.. better safe than sorry!

Las hier ook wat over scheren, ik scheer de friesjes ook indien nodig. De een blijft zwart, de ander komt er grijs onder vandaan, Achja alles beter dan zich kapot zweten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:54

Afbeelding

Mijn vos was geschoren best knap!
Dit jaar blijft ie in wintervacht.
Natte haren zijn geen probleem. Paarden hebben vacht met isolerende werking.

Willen jullie straks weer filmpje?

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:08

Tita lieve foto trouwens!

Ja leuk vonneke!

Super fijn lesje gereden!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:46

Fijn jantine!

Ik ool en nu sinds 1400 al in huispak haha

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:26

Die van mij ziet er nu ook ongeveer zo uit! Ik ga morgen even een foto maken! :)

Nou, die van mij wordt wel echt snel verkouden, waar het aan ligt... Ben dus bang dat het komt doordat hij te nat is als de deken weer op moet, nu iig geen last meer van!

Fijn dat jullie les goed ging! Ik heb vanavond ook weer les, springles dan haha.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:33

Ik doe meestal gewoon zn normale dekens erop ondanks dat hij nat is, droogt ook altijd wel goed. Vind dekens wisselen altijd zo'n gedoe.

Fijne lessen gereden :)
Sharona succes!
Renske helemaal gezien ze drachtig is, wel zo verstandig.

Da was vrijdag bij ons, van de kliniek in lienden. Maar ik ga er vanuit dat ze goed opletten.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:52

Renske verstandig hoor geen risicos nemen. Ben benieuwd of de subtop op olympic volgend weekend wel doorgaat stond vanmiddag nog niets bij.
Vonneke filmpje altijd leuk! Die van jou ziet er idd geschoren nog knap uit.
Sharona veel plezier met springen!

Ik heb mijn ruin geschoren omdat hij een megavacht krijgt lijkt wel of dat elk jaar erger is geworden. En met het werk op zijn niveau (Z2/ZZL) zweet hij zich ongans daarmee en stond uren onder zweetdekens en was elke winter verkouden. Was er helemaal klaar mee. Nu staat ie lekker naakt onder zn 500grams dekbedje knap te zijn :D .
Mijn jonkie heb ik niet geschoren ze heeft maar een dun vachtje en een superconditie als ze al wat zweet is ze zo droog na even uitstappen aan de molen.

Had op de valreep ook nog even een lesje genomen einde van de middag met mn jonkie we hebben fijn gewerkt ze liep super. Wat een powerhouse is het toch ook, krijg het niet eens warm met dit weer, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:57

ik had ook super fijn gelest. uur en kwartier hihi. I.neke ook te enthousiast, als ik niet gezegd had dat het tijd was was ze nog een tijd doorgegaan hihi

filmpje van les. Met commentaar hihi

ging nog niet zo verkeerd na weekje vrij en gister klein rondje.
de sb voor het eerst meegepakt. Deden we best goed haha
http://www.youtube.com/watch?v=ChQDTV4s ... e=youtu.be

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:18

Leuk om te zien Vonneke!
Ik dacht wel bij mezelf jee wat een kabaal... ben zelf gewend om met een oortje te lessen en jouw lesgeefster heeft een behoorlijk volume :o :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:21

Ga morgen wel kijken ik ben moe en net klaar met werken dus de paardjes pesten wordt een latertje vandaag.

Prince wordt mooi als ik hem scheer hij is stekelharig en wordt dus zacht roze met veel wit.
Door laat ik ongeschoren we redden ons er goed mee, mevrouw heeft erg snel warm staat nu onder 100 grams en voelt als een kacheltje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:29

Haha sythaa en nog hoor ik het soms niet ;)

Ben tevreden met beeld. Als je bedenkt dat hij sinds maart pas echt aan het lopen is en ik eigenlijk nooit echt dressuurles heb gehad...

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:40

echt niet ???!!! hihi
Het ziet er ook netjes uit! Je kan nog een stukje aan scherpte aan het been en lengtebuiging sleutelen denk ik.
Heb je nooit eerder dressuur gereden of niet serieus les gehad?

Ik vind trouwens btw zn witte benen zo leuk. Als je de voorbeschermers afdoet hoef jij voor een filmpje nooit te bandageren, haha!
Mijn merrietje heeft een broertje van Charmeur is of was te koop weet niet of ie er nog is een veulen van dit jaar die is zelfs gelaarsd !! Vind dat echt prachtig. Als ie twee jaar ouder was geweest was ik gaan kijken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:44

Scherpte aan het been zijn we mee bezig. Dat is eigenlijk ons hoofddoel.
Benen stiller ook belangrijk. Hij heeft een erg onhandige buik, ik heb maar contact met hem tot net bovenaan mijn kuit. Alsof het een D-pony is hihi. Daarom zwabberen ze zo.
viel me vandaag voor t eerst op toen ik van achter gefilmd werd.

Hij heeft z'n eigen bandages haha

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:46

Nou k vind je benen wel meevallen hoor! Heb wel erger gezien zeg!
Mijn ruin heeft een megadraf daar zit ik ook niet muisstil op met mn benen was het maar zo feestje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:50

Lengtebuiging moet ook beter. Na zijn blessure is hij zo scheef geweest...een hoepeltje... inmiddels is ie redelijk recht en moeten we weer een stapje verder. Maar komt zeker goed we zijn heel goed onderweg denk ik.

Sleutelen is leuk ;)

ik heb altijd gesprongen maar m'n lef is verdwenen. T kon niet hoger of gekker maar tegenwoordig is alles me te hoog en te gek hihi

nooit serieus dressuurles gehad, wel les maar niet op niveau

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:42

Die van mij staat ook heeerlijk onder 500 grams nu haha!

Ziet er echt heeel fijn uit vonneke, het sluiten en wegrijden zie je ook verbeteren! Fijne instructrice heb je volgens mij en echt een heel leuk paard!!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:50

Vonneke lef gaat weg als we ouder worden... Betrap mezelf en m'n omgeving er ook op, hihi.
Vind het wel een gave cap denk dat de kleur ook heel mooi bij een vos staat!

Sharona ook lekker ingepakt dus! Ik heb ook nog een 300 gram liner liggen voor als de horrorwinter gaat komen :D ( zal ie wel als een michelinmannetje eruit zien denk ik)

Over dekens onze jongste hengst is ook zo een eikel. Heeft in de afgelopen weken al twee Amigo outdoordekens plus liner en een Bucas outdoordeken totaal versnipperd. Doet ie buiten, eerst kleedt hij zich uit dan gaat ie de deken slopen en versnipperen en dan rondjes rennen.. ;(
Zijn warme staldeken voor binnen blijft hij netjes af. Zijn ongevoerde aftanse derdehandse regendeken voor buiten heeft hij ook nog nooit een tand ingezet. Aangezien ik het zat ben is dat dus nu zijn outfit voor buiten. Het interesseert hem niks, heeft wat vacht op z'n lijf nu, heeft het niet koud ook.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:54

Hahaha sythaa, ik moet wel lachen bij het beeld dat ik krijg van je hengst, maar leuk is het niet!

Ik ga nog een 400 grams onderdeken proberen te krijgen, dan heb ik idd wat voor de horror winter zonder 4 dekens op te hoeven leggen. Dan zou ik max tot 900 grams kunnen gaan haha! Koud zal hij het iig niet krijgen.

Ik heb weer enorm gelachen met springles, ik weet niet hoe we er af en toe overheen komen, maar een springpaard zal het nooit worden! Voor de afwisseling wel erg leuk!

Edit: vonneke die cap is gaaaf!! Had ook een gouden uvex op laatst, ook heel stoer, maar wel erg opvallend! Was nu 250.. Helemaal nieuw in de winkel, hij had er een aantal opgekocht dus kon fixe korting geven

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 00:00

Nou het is ook niet om aan te zien eigenlijk, als het niet m'n eigen dure dekens waren kon ik er misschien nog wel om lachen... We hebben een keer eerder zo een dekenvreter gehad die hield er pas mee op toen hij een jaar of 6 was...
Wil hem ook niet bloot laten lopen hij wordt nog vol getraind loopt in december nog 1 of 2 koersen en gaat dan pas op rust tot het voorjaar..

Leuk hoor springles! Ben je net met hem begonnen? Mijn ruin heb ik het ook mee geprobeerd die vindt er niets aan. Misschien het merrietje wou het van het voorjaar eens proberen.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 00:06

Nee dan is een deken inderdaad toch wel handig.. Pfff ben blij dat die van mij van zijn dekens afblijft (afkloppen, ik zie het hem zo doen).

Ik ben nu ongeveer een jaar bezig met balkjesles en daarin ook sprongetjes van 40/50 cm. Zit nu in de 'tweede' les waar ze meteen met sprongetjes beginnen, ik spring max 70/80 mee, daarna stop ik want 1.10 is mij echt te hoog! Dus echt springen doen we niet, want op wedstrijd zullen we nooit gaan. Ik ben blij dat die van mij het zo leuk vind! Hij is erg voorzichtig op het hout en vandaag na het aantikken ook een paar keer geweigerd, maar verder springt hij altijd!

Ik zou ook niet weten wat ik verder als afwisseling zou kunnen doen? Wat doen jullie naast de gewone training?

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 00:13

Hoe oud is die van jou dan 4?
Ik vind het we heel leuk zo voor de afwisseling, zou dat net als jij ook zo doen en voor de 1.10 maar even passen, haha is mij ook te hoog. Met een vorig paard ben ik ook gaan springen echt voor erbij maa die had ook springgenen hij vond het echt geweldig.

Voor de afwisseling doe ik bosritje of longeren eigenlijk. Maar ook niet heel vaak betrap ik me wel op. Wel geef ik afwisseling in het werk. De ene dag lekker loswerken en dan uitstappen, de andere dagen meer werk en dan richt ik me met mijn ruin bv echt op een bepaald ding, of de pirouettes of de wissels of wat dan ook. Rij eigenlijk nooit hetzelfde riedeltje.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 00:41

:wave: Ik kom weer even binnenvallen.

Ziet er weer lekker uit Vonneke! Vind het zelf helemaal niet storend, maar krijg je nooit op je coupon als commentaar dat hij te diep loopt?
Ben het eens met wat hier al gezegd is, verder viel mij op dat je hem vooral linksom op de rechte lijnen niet echt rechtgesteld hebt maar met te veel binnenstelling laat lopen. Is dit bewust? Voor mij lijkt het daar alsof hij allen in zijn hals wat naar links buigt en verder niks, alsof ie zich daar net wat in overbuigd.
Volgens mij kwam hier ook het vooruit rijden op de lange lijn niet helemaal uit de verf zoals het zou kunnen. Maar misschien zie ik het verkeerd :)

Als ik jullie zo hoor mag ik echt niet klagen over onze stalling. Paarden komen in de winter van een uur of 9 tot een uur of 5 buiten in vaste groepjes van 4 paarden op een royale weide. In de zomer van 9 uur tot 10 uur. Stallen zijn prima en kunnen voor zich kijken en naar hun buur.
Krijgen 2 x per dag voer (pulp,lucerne,muesli en brok), smorgens kuil op de wei en als ze 's avonds op stal gaan hooi of/en kuil.
Hebben een binnenbak en buitenbak, alleen koud water om te wassen, wasplaats met warm water is in de maak. Stal wordt iedere dag gemest en opgestrooid. En we hoeven het erf maar af te rijden om in een gigantisch bos uit te komen. Enige minpunt hier aan is wel dat we in de zomer ook veel last van vliegen en dazen hebben. Maar ag, kleinigheidje blijf je houden :). Ik heb zelf geen trailer maar die kan ik daar huren. Heb je er zelf wel een dat kan je die bij hun kwijt. En dat ook nog eens voor een 'zacht' prijsje.

Hebben jullie ook les van meerdere lesgevers?
Ik heb er 3 op het moment. De een is wat meer technischer en ziet meer qua timing van het geven van de hulpen e.d., de andere zijn een stuk meer wedstrijdgericht. Zo lang de lesgevers qua rode draad gelijk zitten vind ik het ideaal zo :).

Als afwisseling gebruik ik springen(op het moment door iemand anders), naar het bos een rondje conditietraining of samen met de hond(vinden ze beide erg leuk!), longeren met pessoa of dubbele longe en lange lijnen, vaak na training ook nog uitstappen in het bos of over de weg.
Merk wel dat ze dat echt nodig heeft, na 3 x dressuren heeft ze er de 4e x echt geen zin meer in :+.
Ik ben er overigens normaal 4 x per week.
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 22-11-13 00:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 00:48

Pattypaard jouw stal klinkt op de vliegen na top!

Ik heb een trainer. Heb een tijd ook nog bij een ander gelest daarnaast een zeer bekende naam heb er ook veel aan gehad waar ik nu nog gebruik van maak maar had erven beetje tabak van om iedere keer de hele middag de hort op te zijn en een dikke 100 euro per les kwijt te zijn.
Mijn jonkie vind ik dat zowieso nog niet waard, niet om haar, maar je kan er gewoon nog niet zoveel mee om er voor dat geld ook rendement van te hebben vind ik.
Mijn trainer is ook staleigenaar heeft zelf GP niveau en is een fijne ruiter. Als ik door omstandigheden niet kan trainen wat dit jaar al twee keer is gebeurd rijdt hij ze ook.