Paard 2008 in Hardenberg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monya

Re: Paard 2008 in Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 15:41

Door de toenemende vraag en belangstelling naar deze vorm van africhting hebben wij een workshop ontwikkeld die je een goede start geeft: werken aan de hand. Heel erg leuk om te doen! Deze ontwikkeling juich ik alleen maar toe, het hoort bij de klassieke africhting!

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 09:51

peaches schreef:
ja ik was dor hem geinspireerd maar he vandaag ook de dvd besteld van piet bakker...
Het lijkt me zo leuk om te doen, maar tis ook gewoon goed omdat ik juist met rijden zo rustig aan wl doen en dan is dit een leuke vervanging denk ik.

Ontzettend leuke dvd wat kan die man het mooi vertellen. Ik doe het mijn paard een beetje meer op de Weense manier . Maar zoals hij het doet is ook mooi. Het is gewoon ontzettend leuk om te doen en het kan vrijwel met ieder paard.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 13:40

Piet is geweldig inderdaad. Ik doe het ook op de Weense manier zoals andafries dat noemt en het is zeker leuk om te doen. Iedere keer als mijn paard en ik een nieuwe oefening beheersen zijn we nog gemotiveerder! Inmiddels kunnen we zelfs de verzamelde galop, nou ik loop te glimmen dat snap je!

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:44

Haha dat snap ik helemaal heb dat gevoel zo nu en dan ook.
Geweldig de verzamelde galop en als je van daaruit een galop appyument maakt is helemaal prachtig. Best wel moeilijk en in Hardenberg ging het bij ons linksom goed en rechtsom viel hij helaas uit de galop (bij de uitgang) Thuis gaat het nu steeds makkelijker en ook meer verzameld.
Ik was helemaal blij toen in Hardenberg dat Bondadoso op de maat van de muziek bleef piafferen Bloos . En dan zie je zo'n paard voor je uit swingen .
We hebben een tijdje moeite gehad om de overgang piaffe naar passage. Dan wilde hij steeds versnellen maar gisteren bleef hij eindelijk in de takt Pling .
Maar ook wij blijven oefenen en steeds een stapje verder volgende plan is de pirouette Haha! !!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 14:01

Ow ik snap je, als die kont zo voor je aan het swingen is in de draf of de piaffe ow men dan wordt ik helemaal warm!!
Appuyement begint in draf nu vormen aan te nemen, de galop doe ik alleen nog rechtuit tot die echt goed bevestigt is als oefening op zich.
Super dat hij het zo goed deed zondag! Heb foto's gezien die zijn erg mooi!