Paard springt 2m17. *Trots*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: Paard springt 2m17. *Trots*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:38

Eens RK. Er zijn zoveel paarden die weigeren, ondanks dat ze aangedreven worden. Misschien heeft dit paard er wel ontzettend veel plezier in.

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 12:40

@Miss vosje: Hij wordt helemaal niet gedwongen! De ruiter draagt al eens geen sporen en zijn zweep gebruikt hij niet! En belachelijk hoog voor 't paard is't al helemaal niet, het is recordspringen hoor, dat is ook een tact in de sport. En we weten goed genoeg wat voor risico's dit heeft, maar t' paard kan het aan en na de sprong is het paard goed verzorgt. Lachen

@Runningkawa: Inderdaad, het paard heeft een groot vermogen en kan dit (zoals je ook ziet) zonder problemen aan! Ik haat mensen die zo negatief reageren, Chrisptoh is een ervaren springruiter en woont op een manege met heel veel jonge springruiters die het ook al maken in de springsport (onderandere ik). Dus het bewijs is er dat hij er wel veel van weet! Hij weet heus waarmee hij bezig is! Vork

@Diablo: Ik heb ook al met dit paard gesprongen, en ja hoor, het paard heeft er gewoon plezier in! Des te beter als je zo hoog gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:42

@diablo idd.
Als hij zelf niet aan de overkant wilde komen, kwam die er ook niet.
En dat is dus buiten de discussie om, of het gevaarlijk is in deze bak Lachen

daar laat Miss vosje zien weinig van de spingsport te weten Lachen

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 12:43

@Runningkawa: De bak ligt er helemaal niet gevaarlijk bij! Enkel wat nattig, maar de gevaarlijkheid ligt enkel en alleen aan het soort zand, en dat is in dit geval meer dan goed! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:45

En die mening deel ik niet op deze hoogte
Ik weet dat er bakken zijn die niet snel schuiven, maar dan zou ik een hoogte sprong wedstrijd toch uitstellen Lachen

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:46

Echt super knap zo'n hoge sprong! Ik ben het er zeker mee eens dat paard en ruiter dit goed getraint hebben. En wat wel een niet goed is voor de pezen, daar kan nog een andere lange discussie over gevoerd worden. Ik vind het een beetje overdreven reacties. Aan springen zit zowieso een risico. Ik geef daarom de TS mijn bedankje voor het toffe filmpje Haha!.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:49

MiSs_vOsj schreef:
Dit is gewoon belachelijk hoog voor een paard, en voor degene die zeggen dat hij het niet doet als hij niet zou willen, hij wordt toch zeker gedwongen, hij wordt zo hard aangedreven dat de afstand tussen de hindernis en het moment dat hij erachter komt dat hij moet springen zo klein is, dat hij wel moet springen.

Heb hij wel je bril op? Clown Even zonder gekkigheid, kijk nou is een keer goed naar dat filmpje, en neem dan maar je woorden terug...

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 12:50

@Runningkawa: Ja mss wel, maar er was voorgaande ook een ponyhoogtewedstrijd (1.65m) en een jumping (verschillende hoogtes parcours) en geen enkel van de paarden hadden problemen met 't zand, en ook als je kijkt na de sprong en de bocht erna ligt t' zand stukken minder nat hoor! Lachen
@Noah2006: Dankje Haha!

caroltje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:12

nou het is niet zo bedoelt, maar als je hier in etten-leur kijkt, daar liggen de boomstamen en noem het maar op, die zitten vast en daar is toen ook het ongeluk gebeurt, en ik was er zelf bij, en het was nog wel een beste vriendin van mijn,en die kan dus niks meer doen, maar ik moet eerlijk zeggen dit is ook best wel gevaarlijk maar als ze er allebij plezier in hebben, en het paard kan het dan zou ik me eigen nergens druk om maken,

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 13:38

Ik maak me ook nergens druk om hoor, ik weet dat het paard het kan. Clown

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:51

Ik lees net dat dit recordspringen is. Dan lijkt 't me helemaal duidelijk dat de ruiter weet wat ie doet, hij zal heus wel hebben gezien hoe de bak is en dat het veilig genoeg was.

edit;; anders had hij 't ook niet gedaan lijkt me.

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 14:23

Danku voor't eindelijke besef. Tong uitsteken

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:25

ik geloof wel dat het een superpaard is, en een goede springruiter en dat het zo hoog is als jij zegt. Maar ik vind het toch onveilig...de hoogte en de bak. en de ruiter wil nog hoger gaan? of? wat zijn de verdere bedoelingen?? zo hoog proberen tot het niet meer lukt? ben ik wel benieuwd naar

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:28

Bloos! soooooooooo, dat is eng Haha!
Heb ooit eens een life een paard 2.15 zien springen, heb toch mijn ogen dichtgeknepen Clown

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 14:40

@Milly : Ik was er ook op beide filmpjes! Haha!

@dorienkee: Nu een jaar vooral lichtjes trainen en rustig aandoen, en volgend jaar wss enkele cm'ers hoger. Het paard word altijd vooraf helemaal van top tot hoef (:P) gecontroleerd, en als dit blijkt dat t paard het niet meer aan zal kunnen zullen we gelijk stoppen. Lachen

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:46

Ania schreef:
trouwens, over dat belonen,zodra de ruiter zich na de hindernis ontspant de teugels iets loslaat en de publiek begint te juichen heeft dat paard meer beloning dan een klopje op de hals. Je moest eens weten wat een menselijke reactie (ontspanning/juichen) met een paard kan doen.

inderdaad! mijn pony kende het zinnetje: "voorlopig eerste plaats" al bijna vanbuiten Clown
dan wist ie dat hij het goed had gedaan Haha!
ok , beetje overdreven misschien, maar veel (sport)paarden reageren wel degelijk op applaus enzo, en dat is dikwijls de grootste beloning!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 14:54

detour schreef:
justme11 schreef:
dit is gewoon geen 217 daarmee klaar ik heb toch paarden zien springen op de 215 zag egt wel heel stuk hoger uit dan dit hoor
maar als jij over de hoogte gaat liegen vind ik wel dat je zielig bezig bent
ik weet egt wel wat 217 is en paard is ook nog is klein dus dan lijkt de 150 al hoog als paard er voor staat

Ben jij bij die hindernis geweest dan?..

Ik denk "egt" wel dat het zo hoog is. Ik kan "egt" niet inschatten hoe groot dat paard is op zo'n filmpje; jij egter wel. Knap hoor! Knipoog

Inderdaad Detour!

Justme: Dit record stond in de Hippo Revue (een Belgisch paardenblad)
Dus ik denk echt niet dat zij hierover gaan liegen?! Sorry hoor maar ik snap echt niet hoe je over een hoogte kunt oordelen van op de foto en waarom je denkt dat de TS hierover zou liegen... Verward

Ik vind het knap van ruiter en paard... En de ruiter is ervaren genoeg hé Knipoog

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:04

wow,dat ziet er echt tof uit.
het zou niets voor mij zijn zo hoog. Haha!
maar van die bak vind ik dat kawa gelijk heeft,sorry Bloos

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:20

Wauw wat een sprongen.... Echt top....

Ik ben alleen gestopt met lezen vanaf pagina 7. Ik werd op zijn zachtst gezegd niet goed van al dat gezanik over de bak, die pezen enz.....

Mijn vroegere verzorgpaard Salvador sprong toendertijd (ongeveer 20 jaar geleden) 2meter 5....Was toen een hele prestatie. En heel hoog vind ik. Ik vond het helemaal top als hij dat deed (ook niet dagelijks Knipoog ) Het paard vond het geweldig om te springen en zodra het had gered was dat voor het paard al een beloning. Je hoeft een paard zijn hals niet blauw te slaan om een paard te belonen zal ik maar zeggen. Als het een springpaard is in hard en nieren is hij heel blij als hij het voor elkaar krijgt.

En nog even over dat bonken op het zadel..... De meeste springruiters raken amper het zadel. Het is lang niet zo er als een beginneling die een uur lang op een paardenrug zit te stuiteren....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:22

I totally agree!

Als het pard het echt niet had gekund of gewild (ook mbt deze omstandigheden) dan had het het niet gedaan.

Zo'n dier kan een enorme boost krijgen van zo'n sprong. Paarden hebben ook hun trots en vinden zo'n uitdaging ook wel eens fijn!

Beter dan elke dag in de bak aan de teugel te moeten lopen...

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:30

echt super kanp gedaan!
en ben t er ook mee eens een paard die dit niet wil springen springt dit niet! het paard lijkt er echt plezier in te hebben en gaat zonder getrap of wat dan ook netjes over die hindernis heen.

echt petje af super knap gedaan!

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:33

Wow! wow... das niet alledaags!
Ik zou het absoluut niet durven om eerlijk te zijn (maar goed heb dan ook uberhaupt nog nooit een parcours gesprongen op wedstrijd Haha! , echte dressuurmuts dus Knipoog )

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 15:48

@Shanna_W : Dankje, zo is het idd! Lachen
@Detour: Helemaal mee eens. Dankje! Haha!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:54

ik vind het echt super wat een sprong ik heb het andere dilmpje ook gezien. Dat paard heeft er echt plezier in als hij echt niet had gewild dan had hij vast geweigerd of laten zien dat het niet wilde.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:59

Holy **** !!
Wat een geweldig karakter en vermogen heeft dat paard! Maar ik zou er voorzichtig mee zijn want als je ziet wat een klap die pezen maken bij het landen..... brrr.