Friese Kampioenschappen.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gjilke

Re: Friese Kampioenschappen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:28

@ Jojo, er stond op de site dat ook de reserves moesten reageren. Ik stond tweede reserve, maar mag dus heen omdat anderen kwamen te vervallen. Secretariaat heeft wel mn coupons opgestuurd (op tijd)

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:29

minnie_muis schreef:
Als er nou voor je naam staat te laat. Mag je dan niet meer meedoen?

Ik heb geeeen idee. Hoezo?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 21:34

Marijkeeee schreef:
geen flauw idee, zou wel mooi voor jou zijn Ja

Met les trainen we er al voor maar ik ga niet te veel springen, zie het als een gewone wedstrijd die ik graag wil winnen Tong uitsteken

haha een gewone wedstrijd die je wilt winnen! klinkt wel interessant! ach wie weet... Lachen
gewoon je best doen Lachen

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 07:27

Ik bedoel er mee, zet me zo goed mogelijk in Lachen en ga gewoon me best doen.
Denk niet dat ik de kampioenschappen ga winnen, al de andere mensen hebben veel meer ervaring. Maar ik ga gewoon me best doen Haha!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 08:54

Joepie ik sta er tussen! Ik was bang dat ze mij misschien niet mee lieten doen omdat ik met een D pony tussen de C's start. Eerst liet ik het maar zo omdat het lang zo goed nog niet ging bij ons maar nu gaat het beter en na het kampioenschap bel ik het knhs maar even of het mij ook zelf geld gaat kosten om ons naar de D's over te laten schrijven.
Vooral al omdat het KNHS zelf mij bij de C's hebben ingedeeld met een 1.39 m pony.

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:33

ik ben ook door naar de friese met het springen L pony's....

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:24

aahh leuk een pony springer Haha!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:41

Pff vandaag geoefend en ze was een tijdbom, ik ben maar gaan doorzitten en zo proberen alles uit te zitten want ze is me er 3 keer vandoor gegaan. Ze heeft lekker gezweet hihi! Het komt al dichterbij brr

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:01

Ik ga niet te veel springen voor de kampioenschappen, deze zaterdag is de laaste wedstijd voor de kampioenschappen en dan nog een springles en een parcourtje springen met begeleiding. Veders proberen het dressuurmatige beter te krijgen

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:12

@ gilke>>> ik stond ook niet op de lijst als reserve...maar die er wel opstonden hebben 2 ervan niet gereageerd....dus ik dacht misschien worden er nu wel weer 2 nieuwe reserves aangevuld.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:13

zo is het, ik heb zaterdag nog concours, en 7 augustus de landbouwdag...en vast nog wel een springles, voor de rest valt er weinig te doen in zo'n korte tijd. zeker de indoctro Bloos

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:26

Ik ga nog gewoon veel rijden en verder heb ik dan tot de Friese 2 keer in de week les en zelf gewoon veel oefenen.
Als je pony de proef wat te snel vind en dus erg gespannen raakt, kun je dan met kleine stukjes oefenen? zodat ze de eerste deel goed loopt en later er een stukje aan vast plakken

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:37

m'n pony loopt eindelijk niet meer kreupel van de hoefkatrol, maar haar rug is nog aardig stijfjes. De veearts heeft geadviseerd om een week te longeren. en dan heb ik iets minder dan 2 weken nog om te rijden.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:44

mooi dat ie neit meer kreupel is

Hedwigb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:05

ja idd, dat zou anders echt balen zijn voor de FK

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 23:11

Vanavond in sneek heb ik mijn laatste wedstrijd voor de kampioenschappen gereden.. tot nu toe doet ze het super.. echt er aan rijden kan ik alleen nog niet.. het zijn allemaal nog "jonge paarden" dingetjes die ze heeft.. en dat heeft gewoon tijd nodig... ik zie wel..

@ Niek123: super dat ie nu weer beter gaat lopen.. lekker longeren en kijken of ie helemaal goed is voor de FK!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 09:04

assiejlover schreef:
Joepie ik sta er tussen! Ik was bang dat ze mij misschien niet mee lieten doen omdat ik met een D pony tussen de C's start. Eerst liet ik het maar zo omdat het lang zo goed nog niet ging bij ons maar nu gaat het beter en na het kampioenschap bel ik het knhs maar even of het mij ook zelf geld gaat kosten om ons naar de D's over te laten schrijven.
Vooral al omdat het KNHS zelf mij bij de C's hebben ingedeeld met een 1.39 m pony.

uhh, je bent er nog al trots op dat je met een D pony tussen de c'tjs start.... en dan wil je ook nog naar de FK?

Is niet bepaald eerlijk tegenover de deelnemers die wel op een c pony rijden, toch?
Stel dat je nou controle krijgt? uitsluiting, puntenaftrek wegens het starten in de verkeerde klasse.... En je zet het zo op internet, alsof er hier niemand mee leest van de Friese bond.
ikzelf heb het altijd een gruwel gevonden bij de pony's, al die grote pony's die zich lekker in een te lage klasse lieten indelen.... bah, zeker als je het weet.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 09:08

volgens mij kan zij er ook niks aan doen dat ze bij de C is ingedeelt.

hopelijk is het met de FK droog en mooi weer Haha!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 09:31

Het zit zo, ik laat me binnenkort ook overschrijven ( iig niet op me eigen kosten! ) Ik wist eerst niet eens hoe het precies zat met de C's etc dus ben gewoon gestart, vriendin coupons op de bus enzo omdat ik niet wist hoe het moest en later kwam ik er dus achter dat ze eigenlijk een D is ( op paspoort staat 1.39 ) maar het KNHS heeft mij zelf zo ingedeeld want er lag zo opeens een startkaart voor mijn deur ( ik had het er op de vereniging over dat ik wel wedstrijden enzo wou rijden en hebben hun gelijk die startkaart aangevraagt )

Ik kan er dus niks aan doen en als ik eerlijk ben he ; win ik haast nooit!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 09:35

OP mijn startkaart staat ook de verkeerde stokmaar hoor.
Ryp is op papier 1.66 en op de startkaart staat 1.62 ???
True is rond de 1.75 op papier 1.71 op de startkaart, 1.67 ??? tewijl ik wel duidelijk bij heb gezegt hoe groot ze zijn, maar ach niks aan te doen anders moet ik een nieuwe startkaarten kopen geen zin in

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 09:36

Moet je het zelf betalen? Ook al is het hun fout? Want k ga dus echt geen nieuwe startkaart meer aanvragen hoor als het op mijn eigen kosten moet, ik heb niet gezegd dat het een C pony is.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 09:43

Mijn sec heeft toen een foutje gemaakt, want die geeft het door.
Maar ik vind het zo wel best

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 09:51

Ja jij moet zowiezo dan bij de paarden rijden, dat is niet zo erg maar omdat ik in de verkeerde cat. zit.

Dus waarschijnlijk heeft het sec het verkeerd doorgegeven?

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 09:55

denk het.

voor mij maakt het niks uit.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:38

nee een paard maakt het niks uit. mijn schimmel is inmiddels ook wel gegroeid..
maar voor die pony's zijn ze vaak erg streng(meters) maar ik heb ooit eens met mijn E pony tussen de 'E' pony's gereden, waar ze minimaal 1.60 waren Bloos
er wordt zoveel mee gesjoemeld Bloos!