Hengstenkeuring NWPCS 10 & 11 Februarie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:22

Dit ben ik met onze 3jarige merrie Shamrock Cleophatra, hier op de foto 2jaar. Was bestgaande voorbrenger .
Volle zus van Shamrock Cobra. De foto is niet zo mooi, maar toch een beeld. Ze is trouwens drachtig van Shooting Star (zie hieronder)
Afbeelding

Dit is een neef (ook door ons gefokt) van nr 20 (Frisia's Snow Wind), Frisia's Shooting Star. Ook goedgekeurd.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Klaasje op 13-02-06 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

xxcharlottex

Re: Hengstenkeuring NWPCS 10 & 11 Februarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:23

hoef jij geen eten te koke schat!! haha

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:25

M'n moeder is bezig (als je het tegen mij had )

xxcharlottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:29

eigenlijk tegen yorick. haha.
maar melanie had het wel over onze pallomino, want de foto staat er zelfs bij.
maar,ja.
jammer dat ze zo over onze hengst denkt!!

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:31

stalshamrock, ik zou me er zelf persoonlijk niet te druk om maken wat een ander ervan denkt.
Het kan nooit zo zijn dat iedereen valt voor hetzelfde beestje.
Ik zou allang blij zijn wanneer die van mij (ik heb zelf geen paarden hoor ) goedgekeurd zou zijn.

Maar leuk dat je je hebt aangemeld voor bokt!
Betekent dit ook dat we vanaf nu zo af en toe eens foto's van je hengst op bokt tegen gaan komen?

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:31

Zo en nu ga ik aan de slag met de foto's.

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:34

Goedzo Sjoert! (waarom was je trouwens niet bij de meeting?? )

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:36

Zaterdag was ik (en marielle) het eigenlijk he_le_maal vergeten.
We waren behoorlijk zenuwachtig voor de keuring van die welsh cob van een bevriende bokker.

Zondag waren we pas rond half 4 in Ermelo. Toen was de meeting toch allang voorbij?
De enige die ik dus ben tegengekomen is Shanna.

primera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:43

Misschien een blonde vraag maar kan je ergens uitslagen vinden welke hengsten goedgekeurd zijn? Ik was er alleen vrijdag en heb wel de a-tjes gezien die door waren.. heb ook nog welsh k (ja toch nannes die zette ik toch op de foto? ) hengsten op de foto gezet.

xxcharlottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:48

heb je gelijk in, niet iedereen houd van het zelfde type.
zullen zeker wel eens fotos van onze ponys op komen.
de uitslagen zullen binnenkort denk ik wel op www.nwpcs.nl komen te staan.

TequilaRos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:50

Nannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 19:26

primera schreef:
Misschien een blonde vraag maar kan je ergens uitslagen vinden welke hengsten goedgekeurd zijn? Ik was er alleen vrijdag en heb wel de a-tjes gezien die door waren.. heb ook nog welsh k (ja toch nannes die zette ik toch op de foto? ) hengsten op de foto gezet.

Ja ik wilde ook foto's maken, kreeg ik alleen die reclame borden van Dog Chow erop

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 19:47

Oehhh foto's zijn onderweg zie ik!
Hoe ging je tentamen, Sjoert?

Ben ik nou echt de enige die je gemeet hebt? Oh oh oh wat slecht.
Lynne heb je ook gemeet! Die reed op Zico in de groep voor mij

lienet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 19:58

Ik geloof dat ze jouw schatje ook zo mooi vonden
Lienet, Vegelin's Goya?? (nr. 105)

Maar rondom waar Jitske en ik zaten op de tribune was ook veel verontwaardiging dat Goya eruit ging...
En dan idd die nr. 90 en 104 door
[/quote]

NEEEE die vos? Had een mooi front, maar die was overbouwd, lelijke achterhand......ik vond die helemaal niks!

84 had er van mij in mogen blijven
[/quote][/quote]

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 19:59

Welke was 84?
Sectie NWR toch?

lienet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:01

Welshfanatic schreef:
Hej lienet... jij ook hier!

76 was? Naam...

Ben idd ook wel van veel benieuwd naar het waarom ze er uit gingen... waren cker hele goeden bij waarvan ik nie kon snappen dat ze er uit gingen...

Zoiezo ff benieuwd naar het commentaar op Natan... hoor het denkik vandeweek wel van Tjebbe en hoop dattie met Jakob heeft gepraat over Lin dr veulen...

76 was? Naam... Eindershof Jamai; een Aester el Nino x Florahof's Magic x Naivnyi.

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:14

Trouwens, deze drie hengsten.......beweging?? Tja...het was gewoon goed, maar niet super! Gewoon gewoon .....het sprong er niet uit!

Die palomino vond ik apart om te zien, maar erg iel, teer fijn beenwerk. Verder niks aan. De Brouwers kennende zou deze hengst nog wel eens rap verkocht kunnen worden, zij zijn nogal geld g..l laten we maar zeggen; dus ....ik ben benieuwd! Maar is geen pony voor ons om mee te gaan dekken, aboluut niet!

Reini Tewis had de berijdster van de hengsten gewoon bij zich en ik vond het jammer dat deze twee niet onder het zadel te zien zijn geweest.....dat heb ik ook gezegd tegen hem....iedere fokker vind het toch een goede indicatie om te zien of een dier uberhaupt te rijden is en zo ook het karakter te zien? Oke, Sandokan's Leonardo heeft zich al bewezen in de sport...maar laat het zien!!!! zeker op een keuring.

Ik weet niet wie Morgenland's Fabian heeft gezien in de inrijbak......jammer genoeg waren er niet veel mensen daar.......dan zie je nog eens wat meer. Cedric werd gewoon in de krul getrokken.....verschrikkelijk......ik vind het ook echt een minipaard, te weinig ponyuitstraling. Trouwens, wie heeft er mee gedekt? Ik ken er geen een.....

Deze hengst is erg veel hengst en laat zich niet zomaar rijden.......pffffffffffff wat een moeilijk karakter. En als het nou een jonkie was.......ik vond het echt een vreselijk dier.....maar zo heb ik Fabian al vaker gezien....altijd moeilijk aan de hand en dus ook onder het zadel....niet mijn keuze wat karakter betreft!
Laatst bijgewerkt door lienet op 13-02-06 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

primera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:16

TequilaRos schreef:
viewtopic.php?f=22&t=537523

Hier stonden ook al uitslagen vermeld.

Okee bedankt

Nannes schreef:
Ja ik wilde ook foto's maken, kreeg ik alleen die reclame borden van Dog Chow erop

haha ja die was echt super die foto .
Mijn foto's zijn aardig gelukt behalve die eerste paar foto's die ik zonder flitser maakte (ben ik eens aardig voor die paarden ) op een enkele stilstaandefoto na dan... maar die met flitser zijn echt leuk vooral van die ene die tijdens het stilstaan voor de jury iet wou stilstaan en zowat aan het touwtje gelongeerd werd en ook (weet ff niet of het dezelfde is moet dalijk even kijken) die op zijn achterbenen stond tijdens het rondje draven achter elkaar (die foto is echt stoer heb ik nu ook op mijn msn staan )

Was ook nieuwschierig naar die aparte kleur b-welsh met die grijze manen en grijs in zijn staart, maar heb zijn nummer ook niet gezien (niet opgelet vond hem leuk)
Laatst bijgewerkt door primera op 13-02-06 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

lienet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:16

Shanna16 schreef:
Welke was 84?
Sectie NWR toch?

Was een bruine NWR ja: Vader Boomer!

Rivendell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:28

Iedereen mag een eigen mening hebben over wat je mooi vindt. De enige hengsten die goedgekeurd werden bij de A tjes die ik goed vond, waren de 2 vossen. En ik was niet de enige.
Maar dat is het mooie van de Welsh, je hebt ze in alle soorten en maten, dus voor elk wat wils.
Ik kraak niemand af, ik geef alleen een mening. Dat die niet hetzelfde is als die van de keurmeester, tja, het zij zo. Ik heb een andere smaak.
In elk geval gefeliciteerd aan de eigenaar.

TequilaRos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:30

Tja, maar wij zijn geen jury he....
Ik had gedacht dat ze toch wel één Boomer zouden laten doorgaan, maar helaas...
Maar er gingen wel meer uit, waarvan ik het absoluut niet snapte.

En nummer 90 is van Dhr. Brouwer sr, dus of die hem zo snel verkoopt...

Rhyddid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:20

@ Primera: volgens mij bedoel jij de sectie B hengst: Hoekhorst Imperial. Die heeft (vond ik ) een aparte kleur! Maar in het boekje staat dat het een palomino is!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:26

lienet schreef:

Ik weet niet wie Morgenland's Fabian heeft gezien in de inrijbak......jammer genoeg waren er niet veel mensen daar.......dan zie je nog eens wat meer. Cedric werd gewoon in de krul getrokken.....verschrikkelijk......ik vind het ook echt een minipaard, te weinig ponyuitstraling. Trouwens, wie heeft er mee gedekt? Ik ken er geen een.....

Deze hengst is erg veel hengst en laat zich niet zomaar rijden.......pffffffffffff wat een moeilijk karakter. En als het nou een jonkie was.......ik vond het echt een vreselijk dier.....maar zo heb ik Fabian al vaker gezien....altijd moeilijk aan de hand en dus ook onder het zadel....niet mijn keuze wat karakter betreft!

Fabian was vorig jaar ook al zo moeilijk aan het doen, maar vind er verder niks aan. Zo gewoontjes lopen.

Cedric vond ik niet erg fijn voorgesteld. Volgens mij stonden zijn eigenaren ofzo achter mij, maar ik heb mijn grote mond niet kunnen houden.
Iets meer het neusje eruit en het zou al een heel ander beeld geven. Zico werd tenminste fijn voorgesteld. Mooi neusje eruit en netjes door het lijf Dat hoort ook zo bij een jong ding. Cedric liep met de kin op de borst en dus in 2 stukken, erg jammer, terecht dus achter Zico

Sandokan's Leonardo heb ik vorig jaar onder het zadel gezien, maar die vond ik onder het zadel een stuk minder dan aan de hand moet ik zeggen. Hetzelfde heb ik overigens met Boginov

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:35

jamielover schreef:
@ Primera: volgens mij bedoel jij de sectie B hengst: Hoekhorst Imperial. Die heeft (vond ik ) een aparte kleur! Maar in het boekje staat dat het een palomino is!

Hoekhorst Imperial is een valk, maar stond idd als Palomino in het boekje, waarschijnlijk omdat ze als veulen niet goed hebben kunnen zien wat voor kleur het werd. Vond het jammer dat hij eruit moest!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:37

er was toch ook een A-hengst die valk was, maar waarvan in het boekje stond dat het een palomino was?