Zuidlaardermarkt 2023

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Simsannah

Re: Zuidlaardermarkt 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 18:36

Goed nieuws, ze was er nog! Het zweet brak me uit tijdens het bellen, maar morgen ga ik nogmaals bij haar kijken

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 18:48

yarkayunda schreef:
Weet iemand of een van de volgende paarden nog te koop is en wie de handelaar is?
[ [url=m/IRcXyz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/br5Nsg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3FmAlC.png]Afbeelding[/url] ]

Die grijze heb ik mee naar huis

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 18:51

simsannah wat gaaf!
ik heb haar ook gezien,maar ik vond haar wat raar in de vacht zitten.
heb ze nog op de foto gezet omdat de moeder(denk ik) zo lief met haar hoofd op haar leunde.

Afbeelding

spannend!!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 18:57

Hebben jullie gezien dat dat ene oog van die stippelhengst (die vaker op de foto's staat) net een farao-oog was? Leek wel of ze eyeliner hadden gebruikt

Simsannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:00

ellepel schreef:
simsannah wat gaaf!
ik heb haar ook gezien,maar ik vond haar wat raar in de vacht zitten.
heb ze nog op de foto gezet omdat de moeder(denk ik) zo lief met haar hoofd op haar leunde.

[ [url=m/PwvGVi.jpg]Afbeelding[/url] ]

spannend!!

Rete spannend, mocht alles goed gaan en ik geen rare dingen bevinden dan hoop ik tot koop te komen.

Iemand tips "voor de kleine letters" zal ik maar zeggen ;)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:01

Kleine letters --> keuren?

Simsannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:04

Rocamor schreef:
Kleine letters --> keuren?

Ik vind keuren van zo'n jong veulen toch ook wel altijd tricky.
Ze zijn nog zo jong en moeten nog zoveel doorstaan

Maar ik heb wel al voor de zekerheid even geïnformeerd bij mijn DA

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:11

Dit zou ik dan op voorhand al gevraagd hebben of dit oke is. Een veulen keuren sorry maar dan zoek maar verder.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:12

Ladygiroc schreef:
staat die duitse afrasteringverkoper ook in Hedel? ik heb hem nooit gezien maar ben laatste jaren niet veel geweest..

Ja in het midden op de splitsing, kunt ermee onderhandelen moet je wel beetje Duits spreken

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:14

StalNollie schreef:
Dit zou ik dan op voorhand al gevraagd hebben of dit oke is. Een veulen keuren sorry maar dan zoek maar verder.

Serieus? (Staat er lu.lliger dan bedoeld), maar even controle van hart, longen, gebit wordt niet op prijs gesteld?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:15

StalNollie schreef:

Een veulen keuren kan best.
Dan word er gekeken naar de beenstand. Het gebit. En geluisterd naar het hart. Meer is het niet. Maar kan wel ellende besparen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:16

Hoe oud is dit veulen waar je interesse in hebt? Eigenlijk.. dit dier stond op de markt, afhankelijk van de leeftijd kan er nooit veel of vanalles mee zijn, en je moet altijd rekening houden met pech en geluk. Het klinkt wat uit de hoogte en zo bedoel ik het niet, maar een veulen als deze zou ik gewoon kopen. Niks keuren, als je hem wilt dan koop je hem.

Ik durf rustig te zeggen dat de meeste handelaren helemaal niet zitten te wachten op hele verhalen, keuren, dierenartsen, koop hem of blijf weg. En zo simpel zou ik het zelf ook houden.

Ik denk dat je voor jezelf wel een prijs in gedachten hebt, ik denk ook dat je gevraagd hebt wat hij er voor wil hebben, kijk of je bij elkaar kan komen en klaar.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:19

Zorro.. dat dus, de rede dat er dus leuke paarden op de markt staan is een van de redene het gedoe met keuren keuren keuren keuren.
Ja keuren is goed maar wat gaan sommige ver.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:39

Veulen keuren zou ik ook niet doen. Wel misschien iemand meenemen die weet waar die op moet letten.

Bij bas had ik een navelbreuk niet gezien door de winter/veulenvacht. Beste man had het ook niet gemeld maar wist later wel dat bas een navelbreuk had toen ik er over de ontdekking begon (tijdje na aankoop).
Bas moest uiteindelijk geopereerd, dat koste even 1000 euro :+

Simsannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:53

zorro schreef:
Hoe oud is dit veulen waar je interesse in hebt? Eigenlijk.. dit dier stond op de markt, afhankelijk van de leeftijd kan er nooit veel of vanalles mee zijn, en je moet altijd rekening houden met pech en geluk. Het klinkt wat uit de hoogte en zo bedoel ik het niet, maar een veulen als deze zou ik gewoon kopen. Niks keuren, als je hem wilt dan koop je hem.

Ik durf rustig te zeggen dat de meeste handelaren helemaal niet zitten te wachten op hele verhalen, keuren, dierenartsen, koop hem of blijf weg. En zo simpel zou ik het zelf ook houden.

Ik denk dat je voor jezelf wel een prijs in gedachten hebt, ik denk ook dat je gevraagd hebt wat hij er voor wil hebben, kijk of je bij elkaar kan komen en klaar.

Ze zou van mei dit jaar moet zijn, ik heb niet een krater aan informatie over veulens, dit zou voor mij een project worden.
Daar heb en neem ik dan ook alle tijd voor.
Tandjes zag er wel goed uit, ze was alleen wel ontzettend moe, logisch natuurlijk.
Ze was verder, wel alert als ik bij haar in de buurt kwam, maar wel mak.
Ik heb niet in het bijzonder hele hoge doelen int oog, ik wil voor recreatief bezig zijn.
Geen sport in ieder geval.
Dat ligt mij totaal niet

Beenstand kan ik als leek niet al te best beoordelen, ik kan me iedere 10 min wat anders vinden van haar benen ..

De prijs is voor nu "rond" maar ik heb toch het idee dat ze aardig geprijst is. Maar he, wie weet lukt het om nog wat er vanaf te krijgen.

Dat is altijd mooi meegenomen

Griffioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:57

Leuk simsannah, ben erg benieuwd. Lijkt mij een schat en de moeder ook trouwens!

Simsannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:00

Griffioen schreef:
Leuk simsannah, ben erg benieuwd. Lijkt mij een schat en de moeder ook trouwens!

Ja die moeder was echt een droppie, mijn man, die heel graag in het "paarden wereldje" wil stappen met mij, vond haar leuker dan het veulen. Maar moeders was me echt te klein

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:11

Ach wat is aardig geprijsd... Blijkbaar toch binnen budget want je gaat kijken.

Simsannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:12

StalNollie schreef:
Ach wat is aardig geprijsd... Blijkbaar toch binnen budget want je gaat kijken.

Haha ja mooi gezegd.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:19

Waarschijnlijk vragen ze het dubbele van dat het diertje op de markt moest kosten, wat dat betreft had de markt van Hedel afwachten financieel verstandige actie geweest.. uiteraard met het risico dat zo'n diertje al weg is dan..

Overigens denk ik niet dat dit veulen erg groot wordt.. als het verhaal klopt dat het een fjord x Irish cob is.. Zijn moeder is dan waarschijnlijk al de grootste van de ouder dieren, er van uit gaande dat zo'n diertje voort komt uit een niet goedgekeurde Fjordenhengst.. het is meer uitzondering dan regel die dieren boven de 1.48 zijn..

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:22

StalNollie schreef:
Ladygiroc schreef:
staat die duitse afrasteringverkoper ook in Hedel? ik heb hem nooit gezien maar ben laatste jaren niet veel geweest..

Ja in het midden op de splitsing, kunt ermee onderhandelen moet je wel beetje Duits spreken

Ah top!

Een veulen keuren doe ik ook niet, vond dat echt onnodig. Snap het nut van keuren maar niet onder de 2,5 jaar.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:24

Denk ook niet ze erg groot wordt. Op de foto van Ellepel staan links nog twee fjord kruisingen lijkt het wel, die zijn al een stuk groter.

Heb nog nooit gekeurd, ook mijn volwassen aankopen niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:33

Simsannah schreef:
Ze zou van mei dit jaar moet zijn, ik heb niet een krater aan informatie over veulens, dit zou voor mij een project worden.
Tandjes zag er wel goed uit, ze was alleen wel ontzettend moe, logisch natuurlijk.
Ik heb niet in het bijzonder hele hoge doelen int oog, ik wil voor recreatief bezig zijn.
Dat ligt mij totaal niet

Beenstand kan ik als leek niet al te best beoordelen, ik kan me iedere 10 min wat anders vinden van haar benen ..

De prijs is voor nu "rond" maar ik heb toch het idee dat ze aardig geprijst is. Maar he, wie weet lukt het om nog wat er vanaf te krijgen.

Nu al een geweldig verhaal <3. Hoop dat het gaat lukken! Houd je ons op de hoogte?

Simsannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:35

Humpiedumpie schreef:
Simsannah schreef:
Dat ligt mij totaal niet

Nu al een geweldig verhaal <3. Hoop dat het gaat lukken! Houd je ons op de hoogte?

Ik zal me best doen, morgen meer. :)

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:53

Fries met holle rug, breng zo’n dier direct naar de slager ipv naar de markt.
En die veulens die liggen wsl eerst gespeend en dan direct de markt op. Traumatische ervaringen aan elkaar rijgen. Maar goed wat je niet ziet bestaat niet want ze gaan er niet direct dood aan.