Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik heb daar zelf ook altijd last van, maar als je je eenmaal een beetje vestigt en iedereen leert kennen, komt dat echt goed. En wat wellicht ook een hulpvolle gedachte is: als je over een jaar terug bent herinner je je alles wat je gedaan hebt, de paarden die je hebt leren kennen, de leuke ervaringen die je hebt meegemaakt. Heimwee of andere negatieve emoties die je tijdens een leuke ervaring (en zoals het er nu naar uit ziet heb je nu wel een leuk plekje gevonden) had, herinner je je meestal niet.

. Ik was vrij en kreeg de auto mee om de omgeving even te verkennen. Nou super leuk! Dacht ik... Gaat mij die auto toch niet helemaal kapot
Ik ben lekker aan het rijden en zie ineens een oranje lampje op het dashbord.. Hey wat is dit nou? Voordat ik überhaupt aan de kant kon gaan staan begon die hele motorkap te roken. Dik-ke paniek kan ik je vertellen. Ik die auto bij een bushalte aan de kant gegooid, snel die auto uit. Daar sta je dan.. En nu? Ik ben naar de eerste mensen gerend die ik zag staan en die hebben mij gelukkig heel goed geholpen. Die hebben mij precies verteld wat ik moet doen en ze hebben mij zelfs weer thuis gebracht.
. Maar dat gaat helaas niet. Op zich is dat ook niet erg want dit is een leer proces en het kan allemaal niet ineens goed gaan. Maar nu knaagt het wel even aan me. Maar ik laat dat gevoel nu ook even aan me knagen want het is er niet voor niks en het mag. Er komt vanzelf een moment dat ik hier een ritme in ga vinden!

Lekker knuffelen met de paarden terwijl hun een manicure krijgen, ik teken ervoor!

)
Elisa2 schreef:Misschien heb je nu heimwee omdat er nu pas ruimte voor is? Juist omdat het zo'n fijne plek is?
Die pech met de auto is wel echt balen zeg, sta je dan in de middle of nowhere..wel inderdaad een prachtige plek. Het ziet er sowieso schitterend uit daar.

Marus schreef:Je krijgt het ook wel voor de kiezen hoor… Eerst een ongeluk met de auto nu pech.
Ik heb super veel respect voor jou! Je mag toch op die momenten wel even verdrietig zijn en heimwee hebben.
Gelukkig was maandag een leuke dag. Laat daar maar meer van komen
Barramundi schreef:Wat een toestand met die auto zeg! Gelukkig werd je geholpen door omstanders. Dat soort momenten zijn echt flinke uitdagingen (voor de meeste mensen hoor, niet alleen als je in je uppie aan de andere kant van de wereld zit)
Fijn dat je vandaag weer een wat betere dag had. Lekker met de paardjes knuffelen.
En wat een prachtige foto van die Kookaburra
Weggebokt schreef:Voel me vandaag wel weer ietsie beter gelukkig. Veel dingen te doen waardoor ik de heimwee een beetje vergeet dus dat is fijn.
Het weer helpt vandaag niet mee nee, het hele weekend niet
Jullie hebben zeker gelijk, het is ook niet allemaal niks wat er gebeurt is. Mijn start was niet helemaal zoals gehoopt en dat hakt er natuurlijk gewoon in. Lienek schreef:Hi TS!
Ik vind het super moedig van je! Ik was zelf 17 toen ik voor een jaar naar Nieuw Zeeland ging en dat kan zo lastig zijn als je niemand kent.
3,5 jaar geleden ben ik voorgoed naar Nieuw Zeeland verhuist en woon nu in omgeving waar ik ook niemand ken! Het maakt het soms super moeilijk en voor mij als nu inwoner merk ik hoe lastig het is om vriendschappen op te bouwen als je ook wat verder van de stad woont.
Ik hoop echt dat je je draai hier helemaal gaat vinden en zoals ik al aangaf, iedereen maakt dat heimwee gevoel mee. Ik heb het ook nog vaak genoeg!![]()
Je bent altijd welkom in Nieuw Zeeland mocht je hier ooit terechtkomen TS! (Dan mag je lekker Nederlands voor ons koken haha)
Nieuw Zeeland staat zeker op mijn bucketlist, wel pas in mijn 2e jaar 
Echt mega knap! En hoe heb je het voor elkaar gekregen om daar te gaan wonen? Via een werkvisum? in Australië is dat onwijs lastig allemaal. Zou het misschien wel graag willen, maar van wat ik gehoord heb is het vreselijk lastig. Is dat daar ook zo? 
Elisa2 schreef:Wat grappig dat je je in Brisbane wel zo echt thuis voelt, waar ligt dat dan aan? Ja ruimte om na te denken is niet altijd gunstig haha.

En hij was ook nog lekker ook nog!

Maar dat maakt niet uit, we hebben in ieder geval wat te doen 

. Mocht er wat speciaals gebeuren laat ik het weten natuurlijk!Barramundi schreef:Wat een toestand met die auto zeg! Gelukkig werd je geholpen door omstanders. Dat soort momenten zijn echt flinke uitdagingen (voor de meeste mensen hoor, niet alleen als je in je uppie aan de andere kant van de wereld zit)
Fijn dat je vandaag weer een wat betere dag had. Lekker met de paardjes knuffelen.
En wat een prachtige foto van die Kookaburra