Nieuwe ronde nieuwe kansen op naar horse event 2018!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:33

Nav mijn vraag.. Zou iemand willen kijken bij de stand met superman halsters? Waar die van zijn ? Kan zelf helaas niet gaan.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:42

Iemand een idee hoe laat en waar het rassendefilé vandaag is?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:45

Mondy schreef:
Nav mijn vraag.. Zou iemand willen kijken bij de stand met superman halsters? Waar die van zijn ? Kan zelf helaas niet gaan.

Ik doe mijn verslag zo even op de laptop. Maar de superman halsters zijn van paardenbontjes.nl dacht ik anders .com

Ik weet niet de tijd maar denk weer in de recreatiepiste

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:30

Ik zou 't een goeie vinden als de penny piste volgend jaar weg blijft, of anders in een uithoek van horse event daar een afdeling penny.

De betere informatieve clinics naar binnen verplaatsen, en ook 't inrijterrein naar buiten verplaatsen.

De meet en greets weg laten en gewoon weer meer informatieve clinics, die wat dieper in gaan op materie ipv niveau kind.

T honden gedeelte kunnen ze beter weg laten := daar had meer uit gehaald kunnen worden

poes

Re: Nieuwe ronde nieuwe kansen op naar horse event 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:47

Ik was gisteren blij dat de sport en recreatie piste buiten lagen. Het werd binnen erg warm.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:55

Voor mij was dit de 1e en gelijk laatste keer horse event.. wat een slecht georganiseerde boel zeg. Sta je eerst 2 uur in de file, denk je naar de parkeerplaats te kunnen door rechtsaf te slaan, word je gewoon tegengehouden door verkeersregelaar en moet je rechtdoor! Dit was overigens nog voor het ongeluk. Vervolgens sta je richting het andere parkeerterrein ook nog eens een half uur in de file omdat ze zo lang bezig waren met het scannen/verkopen van de parkeerkaarten. Wij stonden al bijna als laatste op het parkeerterrein, ik weet niet waar ze de overige auto's hebben gelaten die nog in de file stonden, maar als ik het zo zag was er gewoon lang niet genoeg plek.

Dan een half uur lopen, vervolgens moet uiteraard iedereen naar de wc, waarvan er gewoon echt te kort waren.. overal lange rijen. Uiteindelijk smiddags die bij de sportpiste gevonden, is daar het water op.. wat een aanfluiting.

Kraampjes vielen mij tegen, allemaal hoog pennygehalte..

We hebben de dag vooral bij de sportpiste doorgebracht, pluspunt, alles liep daar keurig op tijd.
Cllinic van diederik vond ik super, 2 clinics van tineke bartels ook erg leuk! Alizee Froment ook super! Erg gelachen bij de clinic van Britt, maar die ken ik persoonlijk dus kijk er waarschijnlijk op een andere manier naar.

Heb me uiteindelijk wel prima vermaakt hoor, maar wat betreft de organisatie en behoorlijk hoge penny gehalte, was dit voor mij dus de laatste keer.
Laatst bijgewerkt door immii_clarr op 16-09-18 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:56

moos1984 schreef:
Ik ben gisteren ook geweest. Eerst in de ochtend/middag om te kijken. Waren vlot op het terrein gelukkig. Moet wel zeggen dat we qua kraampjes alles wel snel gezien hadden. Einde vd middag mijn paard opgehaald, deed mee aan de clinic van Lammert Haanstra in de recreatiepiste met Noa (grote bonte) is er toevallig nog iemand die ons heeft gezien en foto’s heeft gemaakt ;)

Ik heb jullie wel gefilmd voor mijn vlog maar volgens mij geen foto's gemaakt, clinic was te interessant dus was goed aan het opletten :+

Gummybear123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:58

Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 10:31

Inmiddels al een uurtje aanwezig. Jarv geniet van kriebels bij de Corgi stand :D
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 11:20

Ik zit nu in de Penny piste. Wat een ervaring. :')

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 11:32

Wil er iemand mee doen met de kennisquiz van NHK om 13:30 tot 14:30, we zoeken een slim teamlid ;)
Je kunt leuke dingen winnen! Totaal zijn er 10 teams die mee doen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 11:33

Ha ik wil mss wel maar ik weet niets :’) heb ook geen geel shirt

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 11:39

Haha geeft niets, wij weten ook niet veel ;)
Ik heb een extra geel shirt meegenomen!

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 16:21

Ik heb wel genoten, al ben ik wel van mening dat het geschreeuw vanuit de Penny piste wel wat minder mag... of de Penny piste een andere locatie volgend jaar waar niemand last heeft van het geschreeuw... Kon de mensen bij de stands amper verstaan. Verder was het wel leuk!:)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 18:38

Ik ben net terug van mijn eerste keer HE!

Ik was er pas rond 13h30 dus geen problemen met files en parkeren was naast de deur. Het was even wennen toen ik binnen kwam; wat was waar? Had het wat overzichtelijker verwacht. Vooraf hadden mensen me bang gemaakt met files/ parkeerproblemen/ drukte/ drama toiletten maar ik vond het helemaal niet superdruk in de paden. Mooie pistes. Lekker lopen tussendoor. Show Annemarie gezien (leek niet een heel ingewikkelde trailerlaadcasus - of ze is gewoon echt heel goed hahaha) en toen Penny piste.

Wat een dra-ma! Echt veeeellllll te klein! Dat bakje, de tribunes. Eerst die show van Eric met die pony’s in vrijheid, dat ging allemaal behoorlijk mis... Paard die de bak uit rent, uiteindelijk heeft hij veel trics zittend gedaan en hoorde dat hij dag ervoor afgevallen was. Zonde, zonde. Kwam misschien wel door de kleine bak? Geen idee. Vind hem wel superleuk en superleuke show!

Toen buiten nog gekeken bij clinic Tineke/ Anky maar was niet echt super te verstaan en echt TE druk.

Als laatste Josh Clemens trickriding show gezien. Toen was bijna iedereen al naar huis geloof ik haha. Ik heb dat zelf al wel een beetje gezien, is denk ook niet meer super van deze tijd. Liep ook niet superlekker door de kleine bak. Dus ook snel voor gezien gehouden. Is ook altijd hetzelfde.

Het was wel echt TOPweer voor dit evenement! Ik vond het er allemaal profi uitzien. Ruim opgezet. Leuk dat je goed bij losrijden kon kijken. Ik denk niet dat ik jaar later nog een keer ga, want ik hou zelf meer van wat kleinschalig maar dit is natuurlijk wel echt voor ieder wat wils!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 18:53

Ik vond het wel leuk dat je kon kijken bij het losrijden, maar hoe de ruiters de losrijring in moesten vond ik eerlijk gezegd not done. De deur was ca 2.40 hoog en 1.20 breed, bovendien moesten ze bij het binnenkomen omhoog stappen de bodem van de bak in. Ik heb in de tijd dat ik heb staan kijken niemand zien afstappen om naar binnen of buiten te gaan. Buiten was een asfaltpaadje langs het gebouw die naar de deur leidde, daarlangs liep het talud vrij steil naar beneden. Vrijdag lag er op dat paadje ook nog een knalrode kabelgoot waar veel paarden voor op de rem gingen. Ik snap niet dat de inrijring niet aan de andere kant lag (naast de Pennypiste, zeg maar, of eigenlijk in plaats van), want daar zaten van die grote deuren waar vrachtwagens ook door passen. Dat lijkt me een stuk veiliger. Menners konden nu überhaupt daar niet losrijden, wagens pasten niet door de deur.

Ik denk dat de Pennypiste in het begin van het terrein leggen wel handig was; alle koters blijven dan daar hangen en stuiteren niet het hele terrein over. Wel jammer dat door het gegil daar het geluid bij de ondernemerspiste en bij de stands bijna niet te horen was en dat je onderweg naar de uitgang alsnog moet slalommen. Nog een iets beter hoekje zoeken dus :P

En volgens mij zijn zo ongeveer altijd de pistes te klein, behalve de sportpiste.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 19:38

Aah ik baal.. kwam vanmiddag iemand tegen die gisteren een zweep had gekocht met een glitter handvat die precies bij mijn wedstrijdoutfit past.. maar ze weet niet meer waar vandaan.. misschien heeft iemand een idee?

Handvat had deze glitter:

Afbeelding

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 19:49

Tigress schreef:
Inmiddels al een uurtje aanwezig. Jarv geniet van kriebels bij de Corgi stand :D
[ [url=m/CAAE0d.jpg]Afbeelding[/url] ]

En aan het einde van de dag geknuffeld met hummer haha

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 21:21

Wij waren vroeg vertrokken (7.15) en het was 2 uur rijden
Nog wel omgereden want moest even langs de supermarkt. En daarna naar het terrein zijn door vijfhuizen zelf gekomen en hadden totaal geen last van de file! Maps stuurde me er zo langs. Alleen op de kruising naar de p toe stonden we heel even stil maar daar bleef het ook bij!

Ik herken inderdaad wel echt de verhalen van de penny piste. Dat was ook wel een erger puntje vanuit mijn kant
Maar verder hebben wij ons prima vermaakt! _/-\o_

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 21:23

xxxmh schreef:
Aah ik baal.. kwam vanmiddag iemand tegen die gisteren een zweep had gekocht met een glitter handvat die precies bij mijn wedstrijdoutfit past.. maar ze weet niet meer waar vandaan.. misschien heeft iemand een idee?

Handvat had deze glitter:

[ [url=m/AE1g9o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik geloof dat het een vrij bekend merk was die deze had, maar ik zou dus niet weten welke...

CathyTBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 22:15

Tigress schreef:
[ [url=m/CAAE0d.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat toevallig dat ik deze foto tegen kom! Op Bokt vind ik jou hond altijd al helemaal geweldig en op HE zag ik jullie (onbewust) al lopen. Wat een leuke hond dacht ik toen :D ! Nu heb ik pas door dat die hond Jarvis was :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 22:41

Yay Bellatrix ontmoet! Het ging zo:

Ik: hey Marlies!

Bellatrix: ZUCHT :roll: nóg één. ‘Wie ben je?’

Ik: *godver* ‘ja ik ben poes’

B: wie?

Ik: POES!!!!

Het was mooi :) :')

Bart ook veel zien lopen maar niets durven zeggen hahah. Je bent wel bij mijn vriendjes hun stand geweest :) of zij bij jou.

Kelly niet mee gezien.

Wel meegedaan aan de quiz met jolien! Dank je voor het mooie shirt dat ik nu op al die foto’s draag *\o/*

quincydesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 22:42

Als er iemand leuke fotos heeft gemaakt bij de groningerstamboek stand van mijn paard desi stuur een pb met fotos! Ik ben erg benieuwd! Zondag liep ze ook mee met rassendefile ik ernaast als daar leuke foto's van zijn altijd welkom! Thanks alvast!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 22:56

Ook mijn kleine verslagje van de dag. Was ooit 1000den jaren geleden wel eens op he geweest. Vond het toen niet zo heel leuk. Maar vandaag was er voor bijscholingspunten een knhs instructeurs deel. Dus had ik mij over mijn wantrouwen heengezet.

Mijn dag bestond dus uit iets andere mensen dan de meeste. Zo kreeg ik Foppe de Haan, Steven Pont, Alain Broft en Marion Schreuder als spreker voor mijn neus. Voor het meer praktische deel hadden we Lammert Haanstra en Mans Buurman in de ondernemers ring.
Deze laatste 2 waren echt niet te verstaan. Slecht geluid en het gegil en gejoel uit de pennyring maakte het er niet beter op.

'S middags had ik nog 2 uurtjes over. Ben natuurlijk naar de lusitano's geweest. Maar ook naar de fijne shows van the lazy Seven ranch. Wat een heerlijk mens om naar te kijken.
En naar Pierre Fleury. Niet voor z'n truukjes, maar wel voor een uitleg over hoe hij z'n paarden leerde freestyle en naast elkaar te lopen.

Voor mij heeft het een heel hoog penny gehalte dit evenement. Stoor me ook erg aan mensen die dan midden in een demonstratie weglopen. Bv bij pierre omdat hij geen kunstjes deed. Persoonlijk vind ik ook dat het professionele paardendeel en het penny gedeelte erg slecht bij elkaar passen. Het zou mooier zijn als dat meer gescheiden was.

De hele gebouw indeling was ook rommelig en er liep veel door elkaar. Kwa markt en shoppen had het allemaal best wat leuker en uitgebreider gemogen. Heb geen moeite gehad om niks te kopen.

Ga ik volgend jaar weer? Alleen als het bijscholing oplevert, anders vind ik het het geld niet waard.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 23:01

Is het misschien een idee om een horse event junior editie te doen en een senior editie, twee verschillende weekenden (dan is dat kinder gedoe mooi geregeld... :))