Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
larissa96 schreef:Voor degene die het interessant vinden, hij geeft les volgens de methode van (ik verstond iets in deze richting) Treffer? Ik heb nog geen tijd gehad om het op te zoeken, dus je zal het vast anders schrijven. Er schijnt ook een documentaire van te zijn, dus succes met zoeken! Haha.
Veulen84 schreef:larissa96 schreef:Voor degene die het interessant vinden, hij geeft les volgens de methode van (ik verstond iets in deze richting) Treffer? Ik heb nog geen tijd gehad om het op te zoeken, dus je zal het vast anders schrijven. Er schijnt ook een documentaire van te zijn, dus succes met zoeken! Haha.
Kan het Treffers zijn? Daar heb ik hier een oud boek van liggen. Best interessant.
Citaat:Henry Treffers was een cavaleristenofficier. Zijn boek was het leerboek voor de soldaten te paard. Het is onbegrijpelijk dat het boek niet langer in de roulatie is. Ik heb het nagevraagd, maar men vond het taalgebruik te oudbollig en de voorbeelden niet meer van deze tijd...
Toch, als je dit boek leest heb je niets anders meer nodig. Al 100 jaar geleden kon men prima communiceren met paarden. Ze deden er echter niet zo wazig over. Een verademing...