Doe altijd een cap op!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:58

Chasey schreef:
En daarbij, ik heb alles van m'n youtube account af gedonderd, omdat er dingen bij worden gehaald waar het hier niet op ging.
Dus ik ga met de tips, do's en don't met een schone lei beginnen.

Rot dat mensen je nu aanvallen op meerdere dingen terwijl je bokt alleen iets wil leren.

Trek het je niet teveel aan!

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 23:05

Ook ik vind het top dat je dit geplaatst hebt en ik genoot van jullie voorgaande topics. Laat je niet gek maken. Je kan niet iedereen 'tevreden' maken. Denk alleen maar aan de mensen die je hiermee bereikt en die er wel wat mee doen en wat aan hebben! Geniet van je prachtige dieren.

Anoniem

Re: Doe altijd een cap op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 23:24

En nu lekker mobiel, tablet en laptop aan de kant en even je rust nemen :)
Waarbij je hopelijk helemaal hersteld!

We weten (bijna?) allemaal met welk doel je dit topic opent, en tsja. Een ongelukje kan gebeuren! Voor hetzelfde lig je met paardlief over de kop in de Z2 omdat paard struikelde. En lol met je knol moet ook kunnen ;)
Heel veel sterkte met het herstel, en dit is voor mij en natuurlijk een groep andere bokkers een echte eye-opener. Ook met brave paarden kan het raar gaan.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 23:32

Gelukkig gaat het nu al beter.. heb toch ook wel even mijn adem ingehouden wanneer ik het filmpje zag!
En goh ja.. achterstevoren zitten op een paard, zou er ook niet direct bij stilstaan dat dat zo gevaarlijk kan zijn.. is ook maar juist hoe goed je je paard kent (en dan nog.. je ziet maar, alles kan theekan, koffiekan . Ik kon er alles mee. Een cap draag ik overigens wel altijd, maar iedereen heeft wel eens een impulsief moment.. heb ook nog zonder cap/halster/zadel en alleen met neckrope door de weide even gegaloppeerd :+ ook een domme actie, maar cap lag juist zo ver weg en ja dat bedoel ik dan met impulsief. Voor wat leuke foto's :P
:D https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5698D65D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 23:35

Art_Ificious schreef:
Oef wat een klap.
Fijn dat het beter gaat met je.
Maar ik vraag me af wat het resultaat zou zijn geweest als je een hoed op had zoals westernruiters. Dat bied toch niet dezelfde bescherming vermoed ik?
Ik stel deze vraag ivm mijn interesse in western riding.

Ik als westernruiter draag gewoon een cap hoor. En ik ben niet van plan dat te veranderen. Heel soms voor foto's. Maar dan is het erop met cap, cap af, hoed op, foto's, hoed weer af en cap op. :))

Yoshiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 23:38

Toen ik een tijdje western reed had ik zo'n hoed waar een cap onder zit. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 06:34

Chasey schreef:
En daarbij, ik heb alles van m'n youtube account af gedonderd, omdat er dingen bij worden gehaald waar het hier niet op ging.
Dus ik ga met de tips, do's en don't met een schone lei beginnen.

Jammer dat je de bovenstaande post van (wss) Genja als aanval ziet. Ik vind dat ze best een goed punt heeft. Wees aub voorzichtig, zeker met je lieve kindjes.
Zeker gezien het bokverleden van je haflinger is het handig om dubbel voorzichtig te zijn, maar dat heb je nu natuurlijk zelf al ondervonden. Het is een pijnlijke les geweest voor je, maar als je dat in iets positiefs kunt omzetten, toch ook niet voor niets geweest :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 07:34

Het was niet als aanval bedoeld maar wel als eyeopener dat je daar ook over gaat nadenken. Vooral omdat je in je topics altijd zeg ik ken james 100% ik weet wat hij doet nee dat weet je dus niet.
(dat weet niemand ook van zijn paard daarvoor blijft het een levend wezen)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 08:20

Dat was in mijn geval precies zo hoor.
Ik lees altijd dat James nog nooit een verkeerde stap zet en daarom ook zo braaf in de achtertuin kan staan etc.
Ik heb daar steeds al een wenkbrauw bij opgetrokken maar ervanuit gegaan dat hij echt een makke ziel is. Daarom was ik best geschrokken van het aantal bloopers. Daarin gebeuren zo ongeveer meer 'ongelukjes' dan ik ooit gehad heb met 1 paard.
Dat was ook absoluut niet bedoeld als aanval. Wellicht ben je er gewoon nooit zo bewust van geweest omdat het steeds goed afliep.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:31

Of het nu james was of spitfire het blijven dieren met een eigen wil hoe lief ook! Het is geen fiets of lamp met aan uit knop!
Het kan allemaal gebeuren mijn eerste pony 32 gleed ook uit in de weide door de motregen en natte klei. boven op een kip die was opslag dood...gebroken nek
het was echt een doodbrave pony en geen moordenaar maar hij was op de verkeerde plek op het fatale moment.
Ik vind het goed dat juist ts dit heeft gepost omdat we allen weleens onvoorzichtig zijn of onszelf overschatten en hier veel bokkers weer van heeft overtuigd! ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:43

Al met al zijn we blij dat het ook deze keer goed afgelopen is. Knap dat je het ter discussie hebt willen stellen en het is zeker een voorbeeld voor mensen op bokt die ook wel eens iets te ver gaan met hun paard.

Super dus..... en zet die filmpjes toch gewoon weer terug. Ik weet zeker dat ook jij een goede les hebt gehad.
Gewoon iets meer voorzichtigheid en lekker blijven genieten van James en je kinderen

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 12:29

Beste mensen. Ik vond dit wel een mooi moment om m'n youtube gelijk een grote schoonmaak te geven. Want ik had daar al vaker aan gedacht, stond echt nog veel oud spul op.
En niemand geloofd me als ik zeg dat ik ook perongeluk de val film heb gedelete. Dat klinkt als zo'n goedkope smoes. Maar helaas heb ik ook daarbij een heel lief filmpje van de kinderen en de paardjes gedelete.
Dus ik heb mijn 'eveliendaan' account nu volledig verwijderd. Ik had er namelijk 2. Dus vond het gelijk een mooi moment om er gewoon weer 1 te gaan gebruiken.
De val zal ik weer gaan uploaden, omdat het gewoon een goede les is voor iedereen.
En ik heb echt veel aan jullie reacties gehad hoor! Zo had ikzelf dus NIET in de gaten dat mijn kriebel tenen in James' liezen de oorzaak waren.
En het feit dat het gefilmd is, is dat ik dat eigenlijk altijd doe als ik alleen ben met de paarden. Want zo kan ik hetzelf terug zien wat ik doe in mijn uppie. Want als je zo alleen bezig bent, zie je gewoon niet alles.
Maar als je het terug kijkt wel, al is het maar iets kleins.

Dit topic is nu klaar...
Voor de mensen die de val nog graag willen zien, of aan andere mensen stuur mij even een pb. Dan kan ik je de nieuwe link geven. Want ik weet niet waar ik het anders moet plaatsen. Omdat ik de beginpost niet meer kan aanpassen.

Groetjes!

edit: En ik moest stiekem wel lachen om de kip, die op het vekeerde moment op de verkeerde plek was. := Sorry!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:33

Allereerst respect dat je het filmpje plaatste. Ik heb ook wel filmpjes van mezelf die ik hier echt niet zou durven plaatsen.

Als je het topic wil sluiten moet je denk ik temmen en aangeven dat het topic van jou dicht mag. Al weet ik niet 100% zeker of de mods aan zulke verzoeken voldoen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 12:36

Als hij dan nog heeel even open blijft zal ik het filmpje alsnog even posten hier. Dan hoeft niemand een pb te sturen. Hij is nog aan het uploaden.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:37

Chasey schreef:
edit: En ik moest stiekem wel lachen om de kip, die op het vekeerde moment op de verkeerde plek was. := Sorry!

Ik ook. :o Maar volgens mij was de lijdensweg maar heel kort. :=

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:45

Echt heel knap dat je dit post want iedereen wil zich altijd van zijn beste kant laten zien maar jij durft het aan om ook eens te laten zien dat het verdomd mis kan gaan.
Ik kan het filmpje (nog) niet zien maar het gaat er niet om of je ondersteboven, achterstevoren, met losse handen of wat dan ook op je paard zit. Ook tijdens een normaal drafje of galopje kan het al misgaan. Heb zelfs ooit iemand in stap er zien afvallen, en dan echt onderste boven geland.
Ikzelf en mijn kinderen dragen ALTIJD een cap, hoe goed ik mijn of zij hun pony ook kennen! Een bodyprotector is van mij verplicht als ze gaan buitenrijden of springen.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:48

Stoer dat je het wilde plaatsen en zo toe te geven dat dit niet erg handig was om te doen. Denk dat je vast wel veel geleerd hebt zo dus je hoeft je andere mensen de les niet te laten lezen hoor!

En blij dat het goed afgelopen is het was een flinke klap!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 12:49

Ja ik ben ook wel weer even met de neus op de feiten gedrukt hoor. Ik heb potverdorie gewoon een bodyprotector bij het zadel hangen. "Ach die heb ik nu ff niet nodig als ik gek doe". Nou had ik hem maar wel om. Maar goed, dat is altijd achteraf. Heb weer een wijze les geleerd hoor. Maf doen mag best, maar wel nog nadenken hoe maf. En op de paarden letten. En hun lichaamstaal.

Trouwens sinds de val is James wel een beetje.... hoe zeg ik dat.... Schrikkerig als ik bij hem kom.
Ikzelf denk dat het toch spanning van mezelf is wat hij aanvoelt. Dat zal wel even weer tijd nodig hebben denk ik.

Filmpje bijna klaar met uploaden.. 70%
Ik heb trouwens gelijk de tekst van de film gewijzigd. Dus als jullie daar straks ook even willen naar kijken of dat er beter bij past?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 12:59

Ik ben heel benieuwd!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 12:59

De nieuwe tekst:

Ook het meest braafste paard laat weten wanneer hij het genoeg vindt.
Ik dacht nog even lollig te doen en achterste voren op James te gaat zitten. Maar wat ik niet in de gaten had dat hij er geen zin meer in had en nogal heftig reageerde toen ik daarbij ook nog met mijn tenen in zijn liezen kwam. Ikzelf had dat niet door!
Volgende keer dus beter op James' signalen letten! En iets beter nadenenken. Maar laat dit een wijze les zijn voor iedereen die gewoon even maf wil doen met zijn paardje. Er zijn grenzen!
En.... Doe een cap op! Want die heeft echt mijn leven gered. Ookal ga je er eventjes voor de lol achterste voren op zitten. Ook dan een cap! :)
En de volgende keer misschien ook maar een bodyprotector? :)

En de film.
(Is al geupload, maar is nog bezig met verwerken, dus zal het met een paar minuten gaan doen)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 13:08

Tekst van de film beter zo?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:21

Ik heb echt met verbazing naar het filmpje zitten kijken. Heb niet het hele topic gelezen, maar ik gok (met 14 pagina's) dat het meeste wel gezegd is.
Ik heb het in eerder filmpjes gezien (van jou maar ook van talloze andere bokkers) dat mensen de signalen die hun paard geeft missen, verkeerd begrijpen of totaal negeren. James liet op heel veel manieren zien dat hij er echt totaal geen trek in had.
Maar goed, je hebt echt een engeltje op je schouder gehad en gelukkig maar!
Een ongeluk zit in een klein hoekje en bij elke vorm van contact met paarden staat veiligheid voorop. Een cap, fatsoenlijk schoeisel etc zijn echt onmisbaar. En dan nog kan het fout gaan natuurlijk.

Het is goed dat mensen ook dot soort filmpjes plaatsen. Het is voor iedereen weer even een wake up call.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:23

Wat een klapper! Gelukkig ben je er nog redelijk goed vanaf gekomen!
Ik had vorige week ook een filmpje geplaatst dat ik van het paard afviel in het bos, heel dom maar kon er op dat moment ook niks aan veranderen.
Het is zoals de realiteit ook gaat en daarom is het goed dat zulke filmpjes geplaatst worden!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 13:35

Wat een klap. En respect dat je het plaatst. Niemand id perfect, maar leren kunnen we allemaal!

Fijn dat je er goed vanaf bent gekomen!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 13:41

Dankzij een modje staat het filmpje ook weer in de OP.
+:)+