Mijn paard aangevallen door pittbull

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CharIsabella

Re: Mijn paard aangevallen door pittbull

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 14:11

tja ik was dat water ingegaan en diep genoeg gegaan dat de hond er niet bij kon

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:50

Dan moet je wel een paard hebben wat het water in gaat. Mijn ouwe pony ging vroeger voor geen goud geld het water in.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:17

pien_2010 schreef:
Dit vind ik een heel heftig filmpje. Of het echt een pittbull is kan ik niet zien. Ik vind jou en je paard enorm dapper. Als pitbulls bijten laten ze namelijk niet meer los want dan gaan de kaken op slot het geen dit ras ook zo gevaarlijk maakt. Volgens mij is dit ras daarom ook verboden in NL (Klopt dat?).

Het klopt niet dat de kaken op slot slaan, dit is een fabeltje wat helaas nog steeds rond blijft gaan. Ze hebben gewoon zo een grote wil om vast te houden. Ook klopt het niet dat daarom de pitbull verboden is. Ze zijn helemaal niet verboden. Welk ras überhaupt wel? :+
Jolien87 schreef:
sloffiee schreef:
Dit klinkt misschien heel gemeen maar ik was afgestapt en had letterlijk dat beest ook gemolesteerd met mijn zweep

Zodat de hond jou vervolgens naar je strot vliegt.

Dit is ook echt onzin. Net zoals mensen denken dat als een pitbull een andere hond grijpt, hij ook mensen zou bijten. Dit zijn 2 hele verschillende dingen. Hond agressie, waar ze dus op gefokt zijn of mens agressie. Bij het laatste, zal er iets van een kronkel zitten. Want hier is dit ras niet op gefokt. Het eerste echter wel.
Dus de hond zal TS echt niet gegrepen hebben, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Ts gelukkig gaat het nu goed met jullie en is de schade erg meegevallen. Helaas door de eigenaar krijgen zulke honden een slechte naam. Als de eigenaar zijn verantwoording had genomen en netjes een lijntje had omgehouden was er niks aan de hand. Nu was dat al eenmaal te laat, vind ik dat je het nog netjes kan oplossen. Maar helaas mocht dit niet zo zijn :(.

Hoop dat je paard en jij natuurlijk ook er niks aan overhouden

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:09

Jolien87 schreef:
sloffiee schreef:
Dit klinkt misschien heel gemeen maar ik was afgestapt en had letterlijk dat beest ook gemolesteerd met mijn zweep

Zodat de hond jou vervolgens naar je strot vliegt.

briitje schreef:
Dit is ook echt onzin. Net zoals mensen denken dat als een pitbull een andere hond grijpt, hij ook mensen zou bijten. Dit zijn 2 hele verschillende dingen. Hond agressie, waar ze dus op gefokt zijn of mens agressie. Bij het laatste, zal er iets van een kronkel zitten. Want hier is dit ras niet op gefokt. Het eerste echter wel.
Dus de hond zal TS echt niet gegrepen hebben, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

En toch ga ik die gok echt niet wagen hoor. De kans blijft aanwezig dat hij je aanvliegt wanneer jij de aanval op hem opent met een zweep.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 20:45

Gok zou ik ook niet wagen nee.. Sterker nog zou nooit dat beest gaan slaan met een zweep of wat dan ook. Kans dat je hem alleen maar gekker maakt is sterk aanwezig. Die beesten kunnen goed incasseren en bij pijn kunnen ze alleen maar heviger gaan reageren.

Maar bedoelde ermee te zeggen dat een pitbull nooit en ter nimmer zomaar mensen zal aanvliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:02

Ik heb ook eens een akkefietje gehad met een hond op strand, die bleef ons maar achtervolgen en in de achterbenen van mijn merrie bijten. Omdraaien, op toe rijden, afstappen, niks hielp tot de baas eindelijk kwam, pas na een kwartier ofzo. Mijn merrie is gelukkig niet heel bang geworden voor vreemde honden maar wel veel alerter dan voorheen.
Ik rij nooit met zweep, dus je moet maar net wat bij je hebben.
En dat het soort hond niet uitmaakt is natuurlijk kul, bij mij was het een grote kruising rottweiler, daar werd ik op een gegeven moment best wel zenuwachtig van wat die mijn merrie aan kon gaan doen. Een Jack Russel geef je wat eerder vliegles...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 13:25

Formaat en kracht van de hond maakt inderdaad wel heel wat uit. ;)
Daarnaast is het ene ras moeilijker af te richten dan het andere ras en het ligt helemaal aan de eigenaar in hoeverre hij zich hiermee bezig houdt. Dus daar geef ik de meerderheid gelijk in hoor, pitbulls zijn nu eenmaal niet makkelijk af te richten en hebben hier veel aandacht, tijd en geduld voor nodig.
Gelukkig ken ik ook een hoop honden die ontzettend lief zijn, maar waar mensen op basis van het ras liever met een grote boog omheen lopen.

Mijn vriend en zijn ouders hadden vroeger een kruising doberman/rottweiler, dat schijnt ook echt een schat van een beest te zijn geweest.

RonaldV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:31

Ik heb alleen de openingspost doorgelezen en daar viel me iets op. Alhoewel de politie gelijk heeft in de zin dat er niets strafbaars gebeurd is (honden mogen in deze periode het strand op), heeft de eigenaar van de hond nog steeds wel de verantwoording over zijn dier (net zoals jij dat over de jouwe hebt). Richt het dier schade aan, dan moet je die op hem kunnen verhalen. Als jouw paard langs de veearts moet vanwege wonden die veroorzaakt zijn door deze hond, dan kun je de eigenaar nog steeds veerantwoordelijk stellen voor de rekening(en) van de behandeling door de veearts. Echter: dat is een civielrechtelijk verhaal en je zult wel moeten bewijzen dat de hond de veroorzaker is. Aangezien je een filmpje hebt van het gebeurde, lijkt dat me niet zo heel ingewikkeld.