Voor een appel en een ei....

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 22:05

Ja, morgen!

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 22:08

Heerlijk die verhalen.
Stelletje draken heb je.
Geen karakter loze paardje.

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 22:10

Survivers!

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 22:19

echt leeukk

kijk zo gaat die lekker

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 23:41

Lusitana schreef:
Het gaat niet om iedereen. Het gaat om een bokker die vanaf haar eerste post negatief doet en systematisch terugkomt op wat die denkt hoe het zit en hoe ik het moet doen, terwijl ik een paar keer heb proberen uit te leggen hoe het wel zit en is gegaan, maar dat wordt dan gewoon weggewimpeld als onwaarheid,

Dat is jouw interpretatie.
Ik heb in het begin alleen voorzichtig geopperd of het nu wel handig was de merrie er zomaar bij te nemen. Nadat jij zei dat dat allemaal best kon want je had ruimte en ervaring zat heb ik dat gelaten voor wat het was en heb gewoon meegelezen, ben blij geweest dat het in eerste instantie goed ging enz. Toen later ineens bleek dat het toch niet goed ging en er ook ineens een jonge puberende hengst bij blijkt te lopen, dan heb ik toch even een ziejewel momentje.
Maar ik ben de beroerdste niet, ik wil je gerust wel tips geven.
Maar nee, dan moet je oprotten. Nou vooruit dan maar. :(:)

En veel geluk ermee trouwens.

Chipke
Berichten: 48
Geregistreerd: 21-02-14

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 06:32

Wauw wat een topic. En wat heb jij een groot hart ts! Jammer dat lady niet kan blijven, maar dankzij jou is ze tenminste uit die vorige situatie weg. Aan de foto's te zien was dat toch dringend nodig.

Ik ben reuze benieuwd hoe tomboy gaat opknappen.

Ps: je vorige reddingen zijn alvast superknap!

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 11:29

Dank je.

Deze foto´s zijn van vanmorgen acht uur. Ik zal van tomboy een foto maken als hij naar binnengaat, met name bij hem kun je dan goed zien dat hij dan propvol zit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er zat gezellig een poesje bij Lady...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Otti1977

Berichten: 3056
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:55

Wel fijn dat je nu een draai gevonden heb waar alle paarden blij mee zijn. Incl jezelf. Is het nu niet te doen om te wachten tot die ruin is? Dan kan je altijd nog bekijken wat je met lady doet.

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 14:19

Nee. Ik ben er niet blij mee. Dit is niet ideaal. Het is een noodoplossing die mij veel meer hooi kost en veel meer werk geeft omdat ik ipv alleen ´snachts, overdag ook paarden en ponies op stal heb. Ik heb geen water op stal, dat moet ik van redelijk ver halen. Het is heet, en ik sleep gemiddeld 12 emmers water van 15 liter naar stal. Uitmesten is ook dubbel zo veel. Chico is 24/7 binnen en hoewel hij vrij kan rondlopen, is er geen ruimte om nou echt een sprintje te trekken of te spelen.

Als Hercules gecastreerd wordt, duurt het nog maanden voordat hij echt hengst af is en de vraag is of hij dan alsnog niet nummer 1 blijft en de zwakste uit de kudde (Lady) wil elimineren...
Er zijn geen zekerheden in het scenario.

Foto´s van na de ochtend grazen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chico even buurten:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sofy

Berichten: 1294
Geregistreerd: 20-01-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:01

Ik heb er vast overheen gelezen, maar waarom kan Chico niet met de paarden mee naar buiten? Dan kan hij iig even z'n ei kwijt.

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 15:10

Chico blijft niet bij ze in de buurt.
Ik kan het eerdaags nog een keer proberen, nu ze meer aan elkaar gewend zijn, maar de keren dat hij buiten bleef was hij aan het zoeken om weg te kunnen, en dan bedoel ik de weg op, gewoon verhuizen.

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:15

Wat een geweldige plek heb je daar TS. Heel mooi dat jij zo paarden een goed huis biedt. Wel jammer dat de komst van deze nieuwkomers zoveel onrust in de kudde veroorzaakt. Ik vind het heel leuk dat je ons met dit topic op de hoogte houdt van de ontwikkelingen.

En jeetje, wat heb ik met verbazing de laatste pagina's gelezen. Wat is bokt weer aan het miepen zeg.
TS heeft duidelijk een groot hart en kiest ervoor om 2 oude paardjes te nemen en ze een goede oude dag te brengen. Nu loopt dit achteraf toch anders dan in eerste instantie verwacht. TS neemt duidelijk haar verantwoordelijkheid voor het paard dat niet binnen de groep past door haar een nieuw, goed plekje te brengen. En dan vallen er allerlei bokkers over haar heen.

TS, super dat jij je zo inzet voor je paarden. Zo te zien hebben ze een heerlijk leventje bij jou. Laat je niet op de kop zitten door een paar mensen die moeilijk doen. Je weet zelf wel beter.
Laatst bijgewerkt door Noppes op 07-10-14 15:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Sofy

Berichten: 1294
Geregistreerd: 20-01-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:17

Balen zeg dat hij probeert te ontsnappen. En Chico (ook) aan een touw is zeker geen optie? Als hij niet braaf staat te grazen wordt dat al snel vervelend inderdaad...

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 15:41

Ja precies, kijk, Lady zet ik om 8 uur buiten en om 12 uur staat ze 5 meter verderop, ook als ze los is... :+
Maar Chico is niet een pony die aan een stuk door wil grazen en op een plek wil blijven.
Hij kan theoretisch wel aan een touw, maar hij is dat niet gewend, dus dan moet ik er nog bij blijven om het in gaten te houden.
Dan kan ik ook wel met hem aan de hand gaan grazen, maar dat is nog niet je lekker uitleven natuurlijk...

Jessix

Berichten: 16524
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:54

Ze zien er echt al beter uit! Geweldig om te zien hoe snel dat gaat. Natuurlijk zijn ze wel mager, maar nu wel met een gevulde buik, niet meer zo opgetrokken.

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 16:56

Ja, het gaat best snel en het voordeel is dat ze niet in de groei zijn, dat heb ik met eerdere paarden wel gehad en dan moet daar natuurlijk ook energie heen en dan komen ze niet zo snel aan.

Ze hoeven zich ook nog niet warm te houden, dat is ook een energie opslokker.

Ik weet niet of de gang van Tomboy veranderd als hij een bredere borst krijgt. Op het moment zet hij zijn voeten wat naar buiten neer.


Er is noodweer op komst boven de Tejo (Taag). Ik zit er onder, maar wel aan de kust, eens kijken hoe dat hier gaat lopen...

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:57

ben stiekem wel jaloers hoor wat is chico ook een knapperd zeg !

leuk hoor dat t toch beter gaat wel jammer dat chico er niet tussen kan hopelijk komt daar ook een oplossing voor

Zwartvosje

Berichten: 500
Geregistreerd: 13-12-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 18:10

Ik lees al een tijdje mee, en ik vind dat je het heel goed doet! Ik ga ook niet in op het eerdere gehannes in dit topic, dat vind ik niet nodig.
Heel veel succes met Tomboy en hopelijk dat het transport Lady snel op kan halen, en dat de rust binnen jouw groep dan wederkeert. +:)+
Hopelijk is Chico snel weer de baas :(:)

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 20:48

Tomboy begint om 18.00 op exact dezelfde plek met grazen waar hij om 12.00 gestopt is!

Verder heeft hij het buskruit niet echt uigevonden. gisteren kwam ik van een andere kant naar het hek van de stal, zodat het open ging naar hen toe. Ik liep met Lady er om heen en Tomboy bleef er achter staan en vertrok uiteindelijk om helemaal om het huis heen te gaan naar de ander kant, maar ik kon hem op tijd tegenhouden en met een touwtje alsnog om het hek heen sturen...

Het heeft z´n voordelen van die simpele paarden, ik verwacht niet veel verzet, hij laat zich totaal sturen, maar ik heb er nooit een gehad, dus ik moet wel even wennen... :D

Enfin, ik ben lief en ga voortaan alleen nog maar zo dat we bij het hek uitkomen zo dat het wegdraait van ze.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10516
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:52

Wat handig een heel erg volgzaam paard...

Gea99

Berichten: 1171
Geregistreerd: 26-09-13

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:46

Hoe is het nu met je paarden? Lady al opgehaald?

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 15:48

Nee. Toen ik belde zei ze dat er al drie transporten waren geweest, maar ze zijn er niet tevreden over en het is handiger als ik zelf zorg dat ze daar komt of dat ze adverteren voor herplaatsing. Dat laatste heb ik ook nog niks van gezien. Beetje vreemd allemaal.

Ander probleem is dat het hier plots koud en regenachtig is geworden en het dek dat ik heb is niet waterdicht.

Voor de rest worden ze langzaam dikker en zijn ze goed aan de routine gewend, Lady komt nu als ik roep en dan komt Tomboy ook meteen.

Met eten gaan ze apart, ik laat Tomboy dan op de poetsplaats.

Ik moet aan goedkoper hooi zien te komen, want mijn buurman hooiboer is door de grote balen hen en de kleine baaltjes zijn niet echt heel strak geperst, dus dat gaat best hard.
Nu heeft een ander buurman hier tegenover mijn huis een grote voorraad grote (van vorig jaar) en ronde (van dit jaar) balen, ik zal die eens bellen of hij er niet af en toe een wil verkopen.

Gea99

Berichten: 1171
Geregistreerd: 26-09-13

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:03

Wat is je plan om nu met Lady te gaan doen?
Van hitte dus naar koud en nat? Mag je wel uitkijken dat ze niet ziek worden. Veel weerstand zullen ze nog wel niet hebben.
Fijn dat je w.s nog een adres voor voer hebt.

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 16:13

Ik hoop dat ze toch voor een herplaatsing kunnen zorgen en ik heb contact gezocht met wat paarden mensen om rond te kijken voor een adres.
Ik heb ook een Facebook oproep geplaatst. Ik heb toch ook veel Facebook vrienden in Portugal waarvan de meeste met paarden.

Ragdollcat
Berichten: 14688
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Voor een appel en een ei....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:38

Misschien is dat maar goed ook, dat Lady niet naar die opvang is gegaan, klinkt volgens mij niet als zuivere koffie.

Tja, misschien ben ik te wantrouwend, er zijn zoveel rare dingen in de paardenwereld.

En kan je inderdaad beter zelf op zoek gaan naar een tehuis/ herplaatsing voor Lady.