Het gaat om deze foto, trouwens. Ik zie hier een oude merrie die ontzettend dik in het haar zit en een foto die vanuit een rare positie is genomen zodat er vrij weinig te zeggen is over de bespiering of het gebrek daarvan.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mindim schreef:Ik vind de pony er daar wel mager uitzien hoor. Moet je dat halsje nu zien en het hoofd is in verhouding tov de hals ook erg groot en dan zit er ook nog haar op. Pony is daar wel te mager hoor.
xSlvna schreef:Kijk eens op foto één en op de onderste 3 foto's, ja zo kun je zien dat het paard schrijnend mager is op foto 4 (?). Hier is de 35 jarige nog acceptabel in de bespiering en heeft ook nog genoeg vetjes op zijn lichaam, wat voor dat paard dus schrijnend mager is, is niet voor ieder paard van die leeftijd schijnend mager.

bigone schreef:De foto waar bij staat dat het paard daar zo aankomt, indien dat rechtstreeks vanaf CC is dan hebben ze er idd wat aan gedaan. Maar als je een paard in, wat zal het zijn, twee a drie maanden er weer bovenop hebt, waarom dan de situatie zover laten komen. Ik zie op de foto's bij CC een weide waar totaal niets behalve onkruid op staat en op de foto met deken zie ik ook een broodmager paard, ondanks deken. het kon dus blijkbaar wel verbeteren in opdracht van de dierenbescherming maar het had volgens mij nooit zover moeten komen.

_San87_ schreef:bigone schreef:De foto waar bij staat dat het paard daar zo aankomt, indien dat rechtstreeks vanaf CC is dan hebben ze er idd wat aan gedaan. Maar als je een paard in, wat zal het zijn, twee a drie maanden er weer bovenop hebt, waarom dan de situatie zover laten komen. Ik zie op de foto's bij CC een weide waar totaal niets behalve onkruid op staat en op de foto met deken zie ik ook een broodmager paard, ondanks deken. het kon dus blijkbaar wel verbeteren in opdracht van de dierenbescherming maar het had volgens mij nooit zover moeten komen.
CC zegt dat de DB nooit op haar terrein is geweest. TS zegt van wel. Dus daar kun je weinig uit opmaken. Feit blijft dat het paard is verbeterd toen ze werd opgehaald. Dus dat er in de tussentijd een ziekte is geweest, is dan niet heel onwaarschijnlijk, toch?
little_king schreef:_San87_ schreef:
CC zegt dat de DB nooit op haar terrein is geweest. TS zegt van wel. Dus daar kun je weinig uit opmaken. Feit blijft dat het paard is verbeterd toen ze werd opgehaald. Dus dat er in de tussentijd een ziekte is geweest, is dan niet heel onwaarschijnlijk, toch?
En dat hoor je aan de eigenaar te laten weten. Inclusief welke arts er behandeld en zijn bevindingen.
little_king schreef:_San87_ schreef:
En dat hoor je aan de eigenaar te laten weten. Inclusief welke arts er behandeld en zijn bevindingen.